Binnenhof Eten en Drinken

Guardianenhof 26 5211 WR Den Bosch Nederland Kaart

Over restaurant Binnenhof Eten en Drinken

Genieten als een bourgondiër

Vroeger zat er de tuin van het Minderbroederklooster. Nu een bijzonder stijlvol restaurant waar eerlijke, smaakvolle en herkenbare gerechten op verrassende wijze op tafel worden gezet. Altijd bourgondisch, soms een tikkeltje experimenteel. Ook de wijn is van goede kwaliteit, de bediening geeft op een ongedwongen manier advies als je niet kunt kiezen.

Meer informatie over restaurant Binnenhof Eten en Drinken

Service7,9/10
Decor8/10
Angelique V. Expertproever (9 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Gisteren voor het eerst gegeten hier en we waren blij verrast!
We hebben gekozen uit een voor- en hoofdgerecht uit de menukaart.
Ik een geitenkaasje in bladerdeeg en mijn man een steak tartare (deze had iets fijner gesneden kunnen zijn).
Mijn man had een botermalse tournedos en ik een dito steak. De groentes erbij waren lekker en vers.
Dit alles met een heerlijk glas huiswijn.
We gaan zeker nog een keer terig.
Tamara.pots . Fijnproever (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Relaxed plekje om te zitten aan een heel rustig pleintje. Geen druk geroezemoes zoals bij de restaurants om de hoek. We konden voor het menu van de AH-restaurantactie kiezen uit vis, vlees of vegetarisch en kregen geen menu om uit te kiezen, maar dat vond ik geen probleem. Ik koos voor vis en kreeg rauwe zalm met garnalen vooraf en heek met groente en wat aardappels als hoofdgerecht. Fijn dat het bescheiden porties waren waardoor je genoeg gegeten had, maar niet met het gevoel een paar kilo zwaarder te zijn weer naar huis ging. Het was de eerste keer dat ik hier was en ik vond het een prettige kennismaking. Zou er weer terug gaan.
Ton V. Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Vanavond gegeten bij het binnenhof,
echt top
Het prachtige restaurant ligt een beetje achteraf maar midden in de binnenstad!!
Het eten was super net als de bediening, wat een Brabantse gezelligheid!!!
Zeker de moeite waard, ik kan het iedereen aanraden!!
Ik kom zeker terug!!
Italiandream . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Gezellige relaxte sfeer, vriendelijk personeel. Verrassingsmenu gegeten, heerlijke vis als hoofdgerecht (heik)
Alleen brood met kruidenboter gemist
Aanrader in ieder geval
Toonwonders . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten tijdens de Bossche kermis. Fijne bediening in een mooie ambiance. Leuk dat je vanuit je eetplek zicht hebt op de keuken
Dvanzuylen . Fijnproever (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Hartelijke ontvangst. Vlotte en vriendelijke bediening. Wij hebben gekozen voor een verrassingsmenu en gaven aan dat wij alles lekker vinden. Vervolgens kregen wij beiden verschillende gerechten, zodat we deze met elkaar konden delen. Heel leuk bedacht door Binnenhof! Het eten is vers en de opmaak van de borden ziet er mooi uit. Geen hele originele gerechten, maar een eerlijke keuken en super van smaak! En: een echt linnen servet. Kunnen wij ook waarderen.
Angelique-g . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten! Zeer klantvriendelijk! Mooie locatie. Zeker voor herhaling vatbaar. Persoonlijk vind ik het ook prettig als er een keuken is waar je in kunt kijken en zelfs de koks waren vriendelijk. Een echte aanrader dus...
Chef09 . Meesterproever (23 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Bijzonder goed verzorgde gerechten, die specialer en smaakvoller zijn dan in een 'normaal' Bosch restaurant. Gezien de prijzen (20-25 euro voor hoofdgerecht) stijgt Binnenhof duidelijk uit boven restaurants in vergelijkbare prijsklasse. Daarnaast is het zowel binnen als buiten leuk zitten, goede sfeer. Hoofdgerechten worden allen geserveerd met (dezelfde) variatie aan groente: sperzieboontjes, wortel stamp, asperges en hierbij ook enkele roseval aardappeltjes. Smaakvol en mooi geserveerd. Enige minpunt was voor ons de grote van de hoofdgerechten: het is zeker aan te bevelen een voorrecht te nemen! En deze zijn ook zeker de moeite waard
Tim231 . Proever (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het eten was over het algemeen niet voldoende gekruid. Voor €29,50 heb ik veel betere ervaringen. Locatie is super en bediening ok.
Goedemiddag,

Een aantal malen zijn wij bij uw tafel geweest om te vragen of alles naar wens was. Als u toen had gezegd dat u het eten graag wat gekruider wilde dan had onze kok daar rekening mee kunnen houden. Alleen zout en peper is dan niet genoeg. Jammer dat u dat niet gedaan heeft. We vragen het natuurlijk niet voor niets.
Cathy195105 . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Sfeervol restaurant met een goede prijs kwaliteitverhouding. Een minpuntje. Bij een van ons was het vlees bij het hoofdgerecht niet goed. Hierover een opmerking over gemaakt, echter voor kennisgeving aangenomen en verder geen reactie.
Marthekb . Proever (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
diner was prima. bij de ah restaurantactie extra tussengerecht genomen. minpunten waren lang wachten voor we gevraagd werden wat wel wilden drinken. ook bestelden wel water bij de wijn. De serveerster vroeg kraanwater? waarop wij bevestigend antwoorden. we kregen allebei een klein glaasje water. Op de rekening stond (zag ik later) wel een fles bronwater van 4.50. geen fles gezien!
Geachte mevrouw,

We hopen dat het naar wens is opgelost.

Met vriendelijke groet,
Team Binnenhof eten en drinken
Whvanderstek . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Niets te klagen, boven verwachting, mooi voorgerecht, het hoofdgerecht (diamant haas) had van ons iets kleiner gemogen. Voor herhaling vatbaar.
Sendert . Fijnproever (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Gisteren avond gegeten met het Iens voordeelmenu. Voorgerechten waren prima. Hoofdgerechten voldoende maar niet heel spannend. Teveel groente op het bord en de vis was goed bereid maar een tikkeltje saai. Vlees was goed.. Dessert was lekker en kaasplankje prima. Leuke ontspannen sfeer, niet te lawaaierig. Bediening was top. De jonge mannen en vrouwen zijn zeer beleefd en vriendelijk zijn. In een andere recensie van 6 dagen geleden staat dat het enige minpuntje is dat de bediening vraagt of je een extra tussengerecht wil en dat ze te vaak vragen of je iets wil drinken waardoor het toch wel een beetje prijzig wordt. Ik vind het belachelijk om dit als een minpunt te noemen en vindt het super dat ze je niet een uur zonder drankje laten zitten. Als je geen tussengerecht of drankje wil, is er een simpele oplossing om een 'prijzig etentje' te voorkomen en dat zijn de woorden: "Nee bedankt". De bediening was totaal niet opdringerig en doen hun werk zeer goed.
LAARMR . Fijnproever (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten . We hadden het IENS menu van 17.70. we hadden keus uit vis, vlees en vegetarisch. je krijgt echt waar voor je geld (meer dan dat). Service was prima.
Irene V. Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gisteren heerlijk gegeten met de IENS kortingsactie.
De jonge brigade was ook erg enthousiast en behulpzaam.
Vooral het voorgerecht (ik had voor vis gekozen) en het toetje waren erg lekker
Freekie35 . Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Aardige jongeman, schreef niets op en dat had ie beter wel kunnen doen. De cola light werd cola gewoon, de salade met kort gebakken tonijn werd een nicoise (is toch ook tonijn...) en de groene pepersaus op de kalfsentrecote werd toch weer de standaard gebakken champignons.... Een foutje mag, 2 kan nog net, maar drie fouten in de bestelling bij drie opnames is bijna een belediging voor de kok die heerlijk eten heeft bereid. Erg jammer want de smaak was prima!
Noud08 . Fijnproever (4 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Vriendelijke ontvangst en bediening. Wij waren met drie personen, waarvan 2 vis en 1 vlees. Wij waren allen enthousiast over het bestelde 3-gangen verrassingsmenu. Zeer smakelijk, goed klaargemaakt en mooi opgediend. Ook de witte wijn was heerlijk. Een pluim voor dit restaurant.
Udros11 . Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Erg smaakvol, goed bereid met aandacht.
Perfecte huiswijnen bij de gerechten, en super kaasplankje.
Minpuntje was de prijs voor broodmandje, €4,50 p/p
Beste gast,

Dank u wel voor uw mooie recensie. Zou u contact met ons op willen nemen. Het broodmandje met olijven en dipjes kost namelijk geen EUR 4,50 per persoon maar voor 2 personen is dit EUR 4,50. Waarschijnlijk is daar iets niet goed gegaan.

Met vriendelijke groet,
Team Binnenhof eten&drinken

Reactie van proever:

Ik moet u een compliment maken dat u zo snel reageert en ook duidelijk bent met uw antwoord.
Uw zaak is gewoon top, alleen waar mensen werken worden fouten gemaakt en daar heb ik begrip voor.
Toen wij thuis het bonnetje nog eens bekeken vonden we het broodmandje inderdaad wat aan de dure kant.
Ik kan alleen maar zeggen ga zo door met uw kwaliteit, wij komen zeker nog eens terug.
RK87 . Proever (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Prima uitgebalanceerd 3-gangenmenu met een carpaccio vooraf, diamanthaas als hoofdgerecht en een lekker toetje met o.a. vanille-ijs en aardbeien. Mooie hoeveelheden. Lekker buiten gezeten en hoewel je midden in het centrum zit te eten is het heerlijk rustig in het 'binnenhof'. De bediening was uitermate vriendelijk en hield van een grapje.
Timschuurman14 . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Gisteren hebben we erg smakelijk gegeten. Het eten was qua smaak en presentatie top, de bediening was ook erg vriendelijk en correct en het sfeertje is prima!

Een absolute aanrader en zeker zijn geld waard!