Binnenhof Eten en Drinken

Guardianenhof 26 5211 WR Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Binnenhof Eten en Drinken

Genieten als een bourgondiër

Vroeger zat er de tuin van het Minderbroederklooster. Nu een bijzonder stijlvol restaurant waar eerlijke, smaakvolle en herkenbare gerechten op verrassende wijze op tafel worden gezet. Altijd bourgondisch, soms een tikkeltje experimenteel. Ook de wijn is van goede kwaliteit, de bediening geeft op een ongedwongen manier advies als je niet kunt kiezen. Waar vroeger de tuin van het Minderbroederklooster zat kun je nu betaalbaar lunchen of dineren.

Meer informatie over restaurant Binnenhof Eten en Drinken

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Mirjam .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Prima en vriendelijke ontvangst, leuk zitje en mooi ingericht restaurant. De gerechten waren prima van smaak, lekker vlees en heerlijk stukje cheesecake als toetje. Ook ingevuld namens mijn tafelpartner, zij was ook tevreden.
A.H.G. J.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We kwamen binnen en werden heel vriendelijk ontvangen, toen we eenmaal zaten werd er gevraagd of we wisten hoe het in zijn werk gaat met zo'n restaurantactie. Dit wisten wij niet en het werd dan ook prima uitgelegd. Ook werd er gevraagd of we iets niet lusten, in mijn geval is dat biefstuk. Deze stond natuurlijk op het verrassingsmenu, maar werd netjes gecompenseerd met varkensoester.
De leeftijdcategorie van de gasten ligt denk ik vrij hoog en dat is jammer (wij zijn 35 en 36), Want je kunt hier voor een redelijke prijs prima eten. Wij gaan zeker nog wel een keer terug.
Chris S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
De gerechten waren nogal fantasieloos.
D C.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Na een middagje shoppen kwamen we bij het Binnenhof terecht. Een leuk restaurantje gelegen op een hofje. Vriendelijk ontvangst. Toen kregen we de kaart. Ik koos voor de carpaccio en tournedos, en mijn vriendin voor de steak tataar en de rundersteak met pepersaus. We hebben niet lang hoeven wachten op de gerechten, er zat genoeg tijd tussen, niet te kort maar ook zeker niet te lang. Daarna werd er nog gevraagd of we nog een dessert hadden gelust. We hadden eigenlijk al voldoende gegeten maar wilde toch even de kaart bekijken. We kozen 1 dessert om samen te delen, de dame blanche binnenhof. De presentatie was super, een bol met daarin het ijs, er werd wat hete chocoladesaus over gegoten waardoor de chocolade bol smolt. Al met al een gezellige afsluiter voor ons dagje shoppen in 's-Hertogenbosch.
bernadettemegens .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Bij schaal en schelpdierallergie kreeg ik toch een voorgerecht met kreeftmayonaise. Na melding kwam er alleen een beetje sla met makreel terug. Niet goed.
Hoofdgerecht koud, na melding goed opgelost. Jammer dat je voor wat frites erbij 2,50€ moet bijbetalen.
Normaal zat er een klein aardappeltje bij.
Kaasnagerecht was hard en niet van goede kwaliteit. Jammer ga hier niet meer naar toe.
Marc N.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Verbeterpunten Restaurant Binnenhof ’s-Hertogenbosch
Algemene opmerking: De klant betaalt uw inkomen!!
Dus : Bedien hem op zijn wenken!!!
Gereserveerd via AH coupon. We hadden iets te vieren. Tafel toegewezen gekregen. Klant informeerde naar andere tafel (ronde tafel in nis), maar deze bleek volgens gastvrouw gereserveerd te zijn. Niets wees daar overigens op. En bij het verlaten van het restaurant , na twee uur, was deze plaats nog steeds niet bezet. Ergo: klant dient zich maar te schikken naar uw indeling!! Die indruk geeft u de klant mee!
Afijn maar aan tafel gegaan en drankje besteld. De AH coupon gaf recht op het verrassingsmenu à € 23.50 zoals daarmee ook werd geadverteerd met een groot bord aan de straatkant van het restaurant. Op verzoek of er interesse was in een mandje brood, dit bevestigd, maar niet het geijkte zoals werd aanbevolen, maar gewoon brood, olijfolie en zout. Geen probleem, werd ons toegezegd. Toen het brood uiteindelijk ook kwam, na bijna een kwartier, ( kom op mensen, 4 stukjes brood en wat sausjes kan toch geen eeuwigheid duren???), bleek dit toch het op het standaard menu voorkomende mandje brood ( volgens de bediening) te zijn inclusief sausjes dus. Bediening was niet op de hoogte van afspraken die met gastvrouw waren gemaakt. Toen het voorgerecht kwam, waren we net aan het brood begonnen. Timing!!!! Mensen timing!!!
De bediening was kennelijk niet op de hoogte van de samenstelling van het voorgerecht want de zalm bleek krab te zijn.
Pas nadat het voorgerecht was genuttigd en het brood bijna op was, kwam gastvrouw met de excuses dat er met ‘het mandje brood’ sprake was van miscommunicatie. Zij bood een gratis consumptie aan. Die werd in dank aanvaard.
Het hoofdgerecht bestond uit blanke vis, dat hadden we ook besteld. Vis was OK, maar garnituur was nou niet echt ‘je dat’ . Toen we even rondkeken in de zaak, bleek iedereen hetzelfde garnituur te krijgen ongeacht hun keuze van vlees of vis of vegetarisch. Spruiten waren duidelijk herkenbaar diepvries en snel koud, en dan lag er links op het bord nog een prutje van ui, wortel en nog wat. Ook lauw en kraak noch smaak, nee meer een smaak van al twee dagen oud. Toen we wat beter opletten, bleken veel mensen met de AH coupon te hebben gereserveerd. Een kaart hebben we niet zien aanbieden. Ik vraag me dan toch af; als je dit van tevoren weet, kost het toch niet zoveel moeite om gewoon verse groenten als garnituur aan te bieden. Verschillend bovendien voor vis, vlees en vegetarisch.
We hadden in het keuzemenu gekozen voor alleen maar vis. Mag het bestek daar dan op worden aangepast???? Een kleine moeite slechts, maar bij het ontbreken daarvan een groot gemis!
Met het toetje was niet veel mis, behalve dan dat er onder het hopjesijs vanille-ijs zou liggen. Ik heb het niet kunnen ontdekken.
Normaal gesproken doen we nog een koffie, maar nu wilden we eigenlijk wel het liefst zo snel als mogelijk gaan. De rekening gevraagd en bovenop de prijs ruim twee euro fooi gegeven. Toen we buiten kwamen, zag ik nogmaals het menubord aan de straat met een verrassingsmenu voor € 23.50. Ik keek op mijn rekening alwaar € 29.50 in rekening was gebracht. Dus de gratis drankjes als excuus werden via een andere weg teruggehaald. Erg doorzichtig, maar niet voor mensen die de rekening niet nog eens controleren. Dit doen we overigens in de winkel ook!!!
rita W.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
heerlijk fijne gerechten, kwaliteit, leuke kombinaties, mooi opgemaakt, zeer vriendelijke betrokken bediening
Marlies D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Onopvallend pareltje in de binnenstad.
Dit restaurant was me nooit opgevallen, maar door de goede recensies toch eens opgezocht.
Aardige gastvrouw die je meteen verwelkomtbij aankomst. Ze gaf ons goed advies over de wijn.
Het eten was heerlijk en meer dan genoeg.
Ietwat formele sfeer in het restaurant, maar wel warm. Iets meer licht bij het eten vind ik persoonlijk wat prettiger.
Aanrader in de binnenstad!
A B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heerlijk genoten van het lekkere eten en de goede wijn. De bediening was super ! Wij komen zeker terug na deze uitstekende ervaring
Leonie D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Op zaterdagavond 7 januari gegeten. Was voor ons de 1 ste keer. Ontvangen door jong vriendelijk personeel in een mooie zaak. Het eten was heerlijk. Eten stond snel op tafel. Goede prijs/kwaliteit verhouding. De gastvrouw is een paar keer aan tafel geweest om te informeren of het smaakte. Wij gaan daar nog zeker 1 keer eten. Echt een aanrader.
JonkvrouwCarla .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Uren gezeten, overal boze gezichten, ondeskundig personeel, ober wist niet eens dat een mes rechts ligt, hij laat een steakmes vallen op mijn been. Saus van 2e en 3e gang exact het zelfde, , dat geldt ook voor de garnituur tussen de 1e en 2e gang., koude borden dus je gerecht koelt ook snel af. Bestelde glas wijn was echt een mini bodempje laatste restje uit de fles, na mijn opmerking kreeg ik nog een 2e staartje uit een andere bijna lege fles. . Eten op zich is wel aardig maar wij komen niet meer terug
Lieke K.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Een paar weken geleden hier gegeten met de Iens Albert Heijn actie. En t was prima: mooi opgemaakte borden en lekker eten. Wijn was ook goed. Sfeer in Binnenhof is ook fijn. Niet te druk maar wel genoeg tafels bezet. Wat mij betreft zeker een aanrader.
Govert S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Prima restaurant, prijs-kwaliteit ok maar het duurde wel lang...
janineoomens .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Smakeloos eten en een mandje brood waar voor 4,50 wordt aangeslagen terwijl ze het brengen alsof het gratis is! Hier zullen wij niet meer komen
Geachte mevrouw,
U bent met de AH restaurantactie bij ons komen eten. Dit kost u EUR 14,75 pp voor een volwaardig 3-gangen menu. Wij begrijpen echt niet waarom u er dan vanuit gaat dat als wij vragen of u alvast een mandje brood wilt, dat dan gratis zou zijn. Wat betreft het smakeloze eten: wij hebben u minimaal 2 maal gevraagd of alles naar wens is. Wij vinden het vreemd dat het blijkbaar moeilijk is om dan te zeggen dat dat niet zo is maar dat het makkelijker is om dat te delen met heel Nederland. Wij zijn het dan ook geheel eens met uw besluit om hier niet meer te komen.

Met vriendelijke groet,
Team Binnenhof eten&drinken
jan D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
alles volgens verwachting. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Volgende keer weer!
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Gezellig gezeten, goede wijn, lekker eten.
Goede bediening.
Hele gezellige avond gehad met goede wijn en lekker eten.
Geerke B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Binnenhof. Hartelijke ontvangst, verrassingsmenu met leuke, smaakvolle gerechten. Leuke, ontspannen sfeer en prima bediening.
Stephanie B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Lekker gegeten, heerlijk vlees. De gastvrouw greep in toen we een wijn bestelde. Ze vroeg of we echt een licht wijntje wilden: Heel attent! Het was gezellig!!!
Precilia V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Goed eten maar belabberde service ( een uur wachten voor een broodje zalm !!
Claire O.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Lekker gegeten met de AH restaurantactie. Mooie porties en met keuzes in voor- hoofd- en nagerecht