Binnen

Noordkade 54 9203 CE Drachten Nederland Kaart

Over restaurant Binnen

Een avond uit in Drachten

In dit restaurant staat de beleving van de gast centraal. Een goed ontvangst is net zo belangrijk als een mooi gerecht op je bord. Een culinaire beleving met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding is waar ze hier voor staan. Kom genieten van lekker eten in een sfeervolle en trendy ambiance! Binnen laat je ervaren hoe het voelt om écht een avond uit te zijn.

Meer informatie over restaurant Binnen

Marco H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke ontvangst. Zeer attente bediening. Er wordt met liefde gekookt en vooral heel hard gewerkt in de open keuken. Ik heb er met genoegen naar gekeken. Prima!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Heerlijke sfeer, met medewerkers en eigenaren die snappen waarom je uit eten gaat!! De totale beleving!! Eten meer dan prima, bediening zeer attent en toch losjes! Actieve barman die niet alleen drankjes inschenkt maar ook gastheer en entertainer is! Kortom een heerlijk avondje uit, waar het na het diner ook goed toeven is. Kom hier graag en steeds vaker!!!
Niels K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Prima eten, leuke sfeer en geschikte ambiance voor echt een compleet avondje uit. Toetje duurde wel iets te lang naar onze mening, maar dat is ze vergeven !
E_ .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Het is een vrij donkere zaak waar het al heel erg snel heel erg rumoerig is. Er is voldoende aankleding, maar toch dempt het het geluid niet echt.
Het eten wordt er op een leuke manier geserveerd, maar het is totaal niet bijzonder.
De spare ribs zijn wel erg zacht, maar de burger is veel te stevig gedraaid, niet lekker rul. Het broodje is te groot, de meegeleverde patat is fabriekspatat met fritessaus, niet met mayonaise.
Bij de burger zaten ook triple cooked fries. Leuk concept, uitvoering was redelijk, ze waren te dik. De lavasmayonaise werd vergeten, om gevraagd en later alsnog gebracht. Smaakte naar fabrieksmayonaise waar lavas aan is toegevoegd.
Al met al toch best een tegenvaller, omdat door de kaart de verwachtingen hoger waren.
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Leuk vriendelijk ontvangst door een jonge blonde dame.
Attent om gelijk te vragen of wij alvast zin in brood hebben!! Tuurlijk!!
Beide een proeverij als voorgerecht, die niet echt bijzonder was. Vond dat de kip een beetje erg veel naar ketchap smaakte, en bij het vissoepje was de bitterheid die overheerst. Wij denken dat het een klein beetje te warm is geweest op de bodem van de pan, waardoor die branderige smaak naar voren komt.
Als hoofd, de tarbot en sheperd's pie. De tarbot was prima, alleen de pie was erg saai. Teveel puree en de smaak was zeker niet bijzonder.
Met een beetje meer aandacht voor het eten, zal het beter worden.
De chips die wordt gebruikt voor decoratie, smaakte naar frituurvet. Het zijn kleine dingen, maar ik zie ze graag goed en smaakvol.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Attente en vriendelijke ontvangst! Binnen is een ruime 'tent' met een gezellig interieur. Stoelen zitten helaas niet lekker; beetje doorgezakt al. De maaltijdsalade was gul voorzien van kip welke droog smaakte. De sla zelf was helaas niet voorzien van een smakelijke dressing, jammer want met een dressing kun je van een (saaie)salade al snel een topsalade maken. Ook jammer dat de kip niet lekker was gemarineerd. De geringe portie moussaka was prima van smaak, echter nogal romig en erg matig voorzien van groentevulling. Dat viel toch wel tegen en voldeed zeker niet aan de verwachting. De frites waren goed, en gedurfd ook dat ze als groente een mix van paprika, champignons en courgette serveren, prima.
Leuk om hier eens de sfeer en smaak geproefd te hebben maar wij zullen hier niet zo snel weer naar terugkeren, ondanks de goede sfeer die er hing.
Brendfrank .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Top tent met vriendelijke bediening, in de avond kan je er heerlijk eten, spare-ribs zijn een aanrader en op vrijdag en zaterdag lekker borrelen!
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Donderdagavond 1 april, 18.00 uur, zat het restaurant al bijna vol! Zowel de sate als de zalm waren prima. De bediening vlot en vriendelijk, niets op aan te merken. Ik vond de portie friet voor 4 personen wel erg weinig en werd direkt meer gebracht. Alles oke, maar een nadeel was de geluidscoulisse, je kon je eigen woordnauwelijks verstaan, laat staan je buurman. We waren dus snel weer weg!
Courantcanon .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Op een drukke zaterdagavond kwamen we binnenwaaien zonder reservering.De vriendelijke en attente gastvrouw vroeg of wij het een probleem vonden om even aan de bar te wachten met een drankje.Uiteraard niet, en na een kwartiertje kregen we een tafel toegewezen.De vriendelijke en professionele bediening van dit bruisende restaurant was zeer vlot met de kaart, en binnen de kortste keren kregen we alle bestelde gerechten door.Het eten was goed, de bijlagen aan de magere kant.De bediening hebben wij gewaardeerd met een 10, omdat ze echt zeer goed opletten, en regelmatig even aan tafel langs kwamen.
De sfeer is bruisend, met goede, iets luidere muziek.
Het publiek is wat jonger, of voelt zich nog jong.
Azijnzeikerds kunnen inderdaad beter thuis blijven.
Wij hebben een geweldige avond uit gehad !
Famryh .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Paar keer gegeten bij Binnen gegeten. Het eten is goed. Vlotte bediening. Vlot personeel. Enige nadeel dat ik kan bedenken is de drukte. Vooral op vrijdag en zaterdagavond komt ook het uitgaansvolk een drankje halen aan de overigens super gezellige bar.
Jjburggraaff .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Vanavond echt geweldig gegeten in Restaurant Binnen. Eerste keer dan wij daar aten. Complimenten voor bediening! Gewokte kip met groenten en rijst...helemaal top voor een zeer nette prijs! Om 18.00 uur op zondagavond al lekker druk met gasten. Dat is altijd een zeer goed teken. Top voor gastvrijheid, gezelligheid en eten en drinken.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Lekker en goed eten, vlotte attente bediening. Echt een aanrader.......Voor mensen die een beetje privacy willen zijn de kleine tafeltjes voor in de zaak erg klein en dicht op elkaar.
Marte86 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Het was ontzettend lekker en gezellig. Bediening (kaart, opname bestelling) duurde hier en daar wat lang, maar eten werd wel heel snel geserveerd!
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Goedendag allemaal. Het restaurant is goed zichtbaar vanaf de buitenkant. Het uithangbord is goed zichtbaar. Je kunt ook mooi buiten zitten maar goed nu was het de maand November. Als je naar binnen gaat, valt het op dat alles schoon is. De wc is ook schoon. Stinkt niet. Het personeel is netjes in de bedrijfskleding. Het eten is prima en waar ik op let is of ik iets aparts kan bestellen. Nou dat kon. Een kaas fondue ! En ik moet zeggen het nagerecht van Johnny Walker dat was goed. Dat was creme brulee met Whiskey smaak. Keurig. De dressing van de geitenkaas salade was voortreffelijk! Ja ik ging met een goed gevoel van de tafel.
Chrisenfemke .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Super heerlijk gegeten, perfecte bereiding. Vriendelijke bediening (met veel kennis van de verschillende ingrediënten en bereidingen!). Kaart met mooie en afwisselende gerechten. Het was er gezellig druk, zeker een aanrader!
ZWALUW27 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Het was erg gezellig, maar nogal druk. Logisch, met deze actie ! Dat resulteerde wel in een 'gekakel'. Alle stoelen waren bezet :)
Personeel vloog af en aan. Was zeer vriendelijk en deed haar uiterste best het iedereen naar wens te maken. Een gast gooide per ongeluk z'n glas om. Personeel loste dat snel en elegant op. Maakte het schoon, en zei dat het niet erg was. Eten was verrukkelijk! Kon niet beter. Ook werd het snel gebracht. Je zit bij BINNEN niet uren te wachten voor je eens wat krijgt voorgeschoteld. Snelle bediening, vriendelijk en gepast. Enige minpuntje was dat we bij een hoge tafel zaten die een niet zo groot oppervlak had. Je kon alle spullen (bord, afvalbakje voor spareribs, schaaltjes met groente en friet, bestek en glas drinken) NET kwijt, maar dat was het dan ook. Eigenlijk was het een sta-tafel. De hoge stoel was een beetje lastig 'bestijgen' vooral voor m'n moeder van 60. Maar als je eenmaal zat was het wel te doen. Door het heerlijke eten vergaten we al snel dat onze 'zit' niet supercomfortabel was ;) Dank voor de goede bediening en etensbereiding! Die beide waren echt subliem !
Tdebreczeny .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Het is een gezellig netjes restaurant .
Er werkt vriendelijk personeel.
De kaart is gevarieerd en het eten smakelijk.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Carlo D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Heerlijk eten, vriendelijke bediening, kortom een gezellig en lekker bijzonder uitje. We hebben genoten en weten Binnen zeker de volgende keer weer te vinden; hartstikke goed.
Karel O.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Het eten was heerlijk, we zijn met de actie bonnen 2 keer geweest. De eerste keer wou iemand uit ons gezelschap het gerecht zonder pepers. De bestelling werd niet opgeschreven maar onthouden. Dat ging niet goed, het gerecht zonder pepers waren ze vergeten. Resultaat, 3 man eten en 1 mag lijdzaam toekijken hoe wij ons bordje leeg aten. We kregen netjes een excuus en een drankje van het huis….(het zou je verbazen hoe vaak restaurants dat niet doen en met een lijdzaam oh weer weg lopen) We moesten wel even vragen waar het drankje bleef. Vergeten? De order hadden ze wel gezien en even later was het drankje van het huis daar. Lekker toetje tot slot, al met al een prima avond. Het was druk en best wel rumoerig maar dat mag voor mij de pret niet drukken. Bediening is super vriendelijk, behulpzaam en uiterst correct. Ik voel me bij binnen koning klant. Draag dat gevoel over op je gasten en je hebt de avond gewonnen.

De 2e keer begonnen we met brood vooraf. Lekker vers met diverse soorten beleg. We kregen de kaart, maakte snel een keuze en de kaart werd opgehaald…… Een paar minuten later keken we elkaar aan, hebben we nu besteld? Nee. Maar de kaarten namen ze weer mee. Das gek. Iemand van de bediening gevraagd en de bestelling werd doorgegeven. Wederom heerlijk gegeten, 3 gangen, 3 x smullen en met een voldane glimlach naar huis.

We hebben nog een bon voor een 3 gangen menu en ik verheug me nu al !

Overpeinzing: Als je als ober de bestelling opneemt van een tafel van 4 dan is het voor mij geen schande dat je dat even opschrijft. Sterker nog, doe dat maar gewoon. Ik begrijp best dat je dat kan onthouden en dat je als restaurant de uitstraling wil hebben “ons personeel is slim en gebruikt zijn hersens” maar voorkomen is nu eenmaal beter dan genezen. Tijdens drukke dagen kan je makkelijk fouten maken, ik heb liever geen drankje van het huis en dat we allemaal tegelijk kunnen beginnen met eten.
Esthervo .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
Op een maandagavond uit eten gegaan bij Binnen. Het was zelfs op een maandag erg druk. De sfeer is erg goed, modern maar authentieke en warm. Helaas waren ze ons even 'vergeten' waardoor we even moesten wachten op de menukaart. Gelukkig hadden we al wel een drankje, die we daardoor gratis hebben gekregen. De gerechten zijn erg mooi opgemaakt. Ik had de terrine van kippenbout en mijn man de carpaccio. Dit smaakte allebei erg goed. Als hoofdgerecht had ik spareribs en mijn man de ribeye. Ruim voldoende en heerlijke smaak. De sparerib was heerlijk mals en liet makkelijk van het bot los. In aparte bakjes krijg je friet, sla en boontjes met spek eromheen. Voor de spareribs krijg je 2 sausjes apart geserveerd. En bij beide maaltijden zat nog een aardappelgratin. Als toetje had ik de chocaholic, mooi opgemaakt en heerlijk! Mijn man houdt niet zoveel van toetjes, en nam daarom de cafe fiesta, koffie met 5 kleine lekkernijen erbij.