Haven 21A 4811 WL Breda Nederland Kaart
31-765200401

Over het restaurant Binnen Breda

Frans met internationale invloeden

In een uniek pand aan de haven geniet je van bijzondere, creatieve gerechten uit de Franse keuken met internationale invloeden. Hier proef je nog echt het product. De schitterende inrichting en de fijne bediening maakt dit mooie plaatje helemaal af.

Meer informatie over restaurant Binnen Breda

Dinsdag & Woensdag vanaf 17:00 uur
Donderdag t/m Zondag vanaf 12:00 uur

6,8
Co V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Afgelopen zondag met vijfen hier gegeten. Keuzemenu van de chef, 39 euro pp
Voorgerecht: fantasieloos gebakken scampies met een soort suikerspin van doperten en een komkommer-gelie. Geen smaak.
Hoofdgerecht, echt taaie kalfsbiefstuk, laffe pastinaak , aardappel puree en twee halve tomaatjes. Heb nog kramp aan mijn kaken van het kauwen.
De bediening vraagt tijdens het eten of het smaakt, ik zeg eerlijk dat het een echt taai stuk vlees is. Er wordt niet op gereageerd. De helft van de steak blijft bij eenieder bij het afruimen liggen. Ik geef weer aan dat het vlees echt te taai is. De bediening reageert weer niet.
Het nagerecht is ok.
Vlak voor het afrekenen wordt weer gevraagd hoe het was.ik leg opnieuw uit dat het telerstellend was. "Dan had u het terug moeten sturen" is de reactie. ik zucht .
Hier nooit meer....
Gideon B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Goed gegeten, bijzonder aardige medewerkers, goede toelichting bij de gerechten. Mooi bijpassend wijnarrangement. Naar waarde was eten prima helaas was de wijn behoorlijk aan de prijs. Zal er zeker nog eens gaan eten.
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Het eten was smakelijk. Creatieve gerechten en vlot op tafel. De bediening bestond uit een ervaren en een nog net nieuwe kracht. Ze waren vriendelijk en deden hun best. Een verbeterpunt vind ik het wijnarrangement. Hoewel best in voor iets anders vond ik een rode Nero d"Avola uit Sicilie niet zo goed passen bij een aspergegerecht. Het leek een beetje of men "one size fits all" toepaste met de wijn, want op andere tafels werden bij andere gerechten dezelfde wijnen als bij ons arrangement geserveerd.
Carlijn V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Op 28 december naar dit restaurant, gekozen voor Binnen, vanwege het feit dat we al een tijdje een Nationale Diner Cheque hadden liggen. Toen we aankwamen, vertelde de ober al dat het restaurant vol was, maar dat we wel in de brasserie beneden plaats konden nemen, met een andere kaart. Toen we eenmaal zaten, en de kaart kregen, gaf de ober aan dat er meerdere gerechten niet meer waren. Ook toen we nachos vooraf wilden bestellen, waren deze ook al 'op'. We hebben uiteindelijk toch een keuze gemaakt, de voorgerechten waren super. Het hoofdgerecht dat ik had (pasta) was veel te gaar en slap. Het toetje was wel lekker. Daarna wilden we betalen met de dinercheque, gaven ze aan dat deze niet meer geldig was. Heel vreemd dat zo'n bon maar een houdbaarheid van 2 jaar heeft. Hieraan kan het personeel natuurlijk niet zoveel doen, maar het was wel opeenstapeling van zaken die niet goed liepen. Al deed de ober erg zijn best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen en kregen we nog advies om een mail te sturen naar de dinercheque. Al met al is het etentje bij Binnen ons niet echt meegevallen.
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Ik had de chefschoice. Barbara de hoenderlende en rode poon. Ik had iets met gamba's en inktvis smaakte heerlijk. Er hadden haast omdat we binnen 1.5 bij de film moesten zijn. Ober werkte fantastisch mee door toetje meteen na hoofdgerecht te serveren. Porties waren ook goed vullend. Vaak in goeie restaurants zijn ze wat klein. Ik hoefde maar te wenken en de rekening was er al. Erg goeie tent! Toetje ook erg smakelijk!
Hetty L.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Mijn tafelgenoot had heerlijk eten.
Mijn vissoep was schandelijk zonder vis. Zelfs na een herkansing meer aardappel dan vis.
Geen 19.50 waard. Hooguit 5 euro als voorgerecht. Erg jammer. Heb betere ervaring gehad bij BinnenBreda.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Wederom heerlijk gegeten, we hadden 3x chef's Choice en 1x het wildmenu met wijnarrangement. De gerechten werden mooi opgediend, goede bediening en goede uitleg van de bijpassende wijnen.
We komen zeker weer terug.
Indy L.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Een unieke locatie om te dineren, met een zeer uitgebreide kaart. De roodbaars filé was erg goed van smaak en het wijn arrangement dat hier op aangemeten werd pastte erg goed bij de gerechten. Zeker een aanrader!
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
De tournedos waren super, was een aantal dagen terug in Nederland en heb er hiervan een hoop bij binnen Breda doorgebracht, gezellig personeel dat altijd in is voor een praatje en een uitstekende menu kaart! Echt een zaak met gepassioneerde medewerkers!
Geachte heer, hartelijk dank voor deze positieve reactie. Hopelijk mogen we u in de toekomst nog een keer ontvangen en het nog beter doen. Mocht u dan feedback hebben, dan horen we zeer graag.

Anne K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Laatst gegeten bij Binnen Breda. Buiten de gezellige uitstraling van het pand, hebben wij hier heerlijk gegeten. Mooie opmaak van de gerechten en goed van smaak. Zeer vlotte en professionele bediening! Wij komen hier zeker nog eens terug.
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor deze positieve reactie. We hopen u graag nog een keer te mogen ontvangen en het dan nog beter te doen.

• Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Donderdag avond met 4 man gegeten keuze 3 gangen menu vooraf 1 scheermes en een oester met zand, hoofd gerecht entrecote zeer rauw,patat was gebakken in vet waar ook vis in was gebakken. Dessert paar kleine bolletjes ijs leuk gepresenteerd maar weinig voor 4 sterke mannen ,blijkt dat je ook nog moet afrekenen voor de patat en salade 50 euro per persoon kwijt en daarna nog 4 Vietnamese loempias pp wezen halen maar we hebben wel gelachen, was niet best.
Geachte heer/mevrouw,

Jammer dat u dit zo heeft ervaren. Wij proberen te streven naar verse en constante kwaliteit. Bij oesters kan het dan ook voorkomen (omdat ze vers hier gestoken worden dat er gruis achter blijft. Dit is geen zand, maar gruis van de oester. Dit proberen wij altijd te voorkomen, maar soms door mensenwerk, kan het voorkomen dat er gruis achter blijft. Onze oprechte excuses hiervoor.
Wij bakken geen vis in ons frituurvet, dus dat is onzin. Voor friet en salades wordt bij ieder restaurant extra in rekening gebracht. Wij serveren standaard onze gerechten met groente en aardappelgarnituren. Voor bijgerechten rekenen wij een zeer minimaal bedrag extra.
Jammer dat u niet op de avond zelf vraagt naar een leidinggevende of naar de eigenaar. Die kan dit dan ter plekke voor u oplossen. Het vervelendste vind ik eigenlijk dat u daarna nog loempia's gaat halen. Hieruit blijkt dat u niet voldoende heeft gegeten. En daar balen wij wel van. Niemand mag hier met honger weg gaan. Spijtig om dit zo nu terug te lezen en niet direct van u te mogen horen. Hopelijk mogen we u toch nog een keer ontvangen en feedback meteen voor u oplossen.

tracer55 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Na anderhalf jaar geleden zeer fijn gegeten en bediend te zijn bij Binnen Breda, dachten wij dit wederom te moeten herhalen. dit viel echter tegen. Hoewel vriendelijk was de bediening zeer rommelig. Meerdere malen kregen gasten om ons heen hun maaltijd opgediend welk twee minuten later weer werd weggehaald omdat dit voor andere gasten bestemd was. Bij het betalen leverde ik (conform hun eigen site) 4 Dinner Cadeau bonnen in van 25 Euro, welke werden geweigerd. De reden was dat de eigenaar maar 75% van elke kaart terug kreeg en daarom maar 1 bon per tafel accepteerde. Op mijn aangeven dat dit pure onzin was en bovendien 25% van 25 x 4, 25 euro was en 25% van 1 bon van 100 euro, ook 25 euro was kreeg ik te horen dat ik dit bij de bijzonderheden had moeten invullen bij reservering, zoals ik ook had kunnen invullen dat ik vegetarier was. Wil je de bonnen niet, geen punt maar zeg dit eerlijk op de side. Dit is gedrag waar vanaf druipt dat je denkt dat de klant achterlijk is...... foei
tracer55@home.nl
Foodwatcher C.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We hebben hier gegeten met 4 personen. De bediening was slecht de ober morste jus en vergat van alles. Kon de kaart ook niet goed uitleggen. Het eten viel enorm tegen was weinig en smaakloos. De biefstuk moest medium zijn kwam bloedend op het bord. Na aandringen bij de serveerster werd het pas retour gestuurd. Probeerde ons eerst wijs te maken dat het zo hoorde. Toen de biefstuk eindelijk retour kwam waren de andere al bijna klaar met eten. Prijs komt niet overeen met kwaliteit.
Dian-S .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wij hebben recent gegeten bij dit restaurant.
Het eten was prima, zeker het voorgerecht was goed op smaak.
Hierbij een bob wijnarrangement genomen. Dit was vergeten bij het nagerecht, maar goed opgelost.
Wel vond ik dat het personeel weinig langs kwam om te vragen of iemand nog iets te drinken wilde.
Het was ook allemaal redelijk traag.
Al met al een hele leuke avond gehad.
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw feedback. Wij gaan hier zorgvuldig mee om en zullen dit verder oppakken om te verbeteren.

Estherdegenieter .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ik heb hier met 3 vriendinnen een high tea gedaan, omdat het een van de beste van Brabant zou zijn. Na dit debacle zou ik nergens in Brabant meer durven te high tea-en. We kregen niks van wat op er op de website stond vermeld, het was heel weinig, zag er niet mooi uit en was niet lekker. We hebben ons beklag gedaan en uiteindelijk maar de helft hoeven te betalen, wat eigenlijk nog te veel was.
Beste Esther,

Dank voor je feedback. Jammer dat jullie dit zo hebben ervaren. Ik ben zelf bij jullie aan tafel gekomen en geprobeerd dit met jullie ter plekke op te lossen. In eerste instantie was er sprake van een miscommunicatie over een notenallergie, waarbij werd vermeld in de reservering dat dit 3 maal het geval zou zijn. Daarom hebben wij dus vervangende producten hebben geplaatst. Dit had onder andere betrekking op de scones, appeltaart en de brownies. Hier zit een verwerking van noten in. Allergieën nemen wij zeer serieus, vandaar de vervangende producten. Nu blijkt achteraf dat het geen allergie was, maar dat 1 persoon geen walnoten lustte. Dit is een miscommunicatie, waarbij ik de volledige verantwoordelijkheid zelf op heb genomen en daarom de helft van de prijs eraf heb gehaald. Daarmee is akkoord gestemd en was naar mijn idee de klacht opgelost.
Dan is het jammer om te lezen dat er achteraf nog een klacht op een openbare site wordt geplaatst, die naar mijn gevoel niet meer terecht is. Ik hoop dat u dit begrijpt.
Onze High Tea wordt als zeer luxe en uitgebreid ervaren. Ik betreur het dat er op deze manier slecht wordt gesproken over dit product. Ik hoop dat ik u nog een keer mag ontvangen om te bewijzen dat wij zeer zeker onze High Tea als hoogstaand kwaliteit product neerzetten.

Akersten .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Wij zijn bij Binnen Breda geweest voor een High Wine xxl, wat inhield dat we een aantal wijnen zouden krijgen, met bijbehorende gerechtjes en een hoofdgerecht.
Vooraf kregen we een glas prosecco en wat nootjes en olijven. De prosecco was lekker. Daarna kregen we een erg fruitige chardonnay en wat brood met smeersels. De wijn was oke, maar naar mijn smaak een beetje te simpel voor een high wine. Daarna een jonge tempranillo en een plank vol 'tapas'. Wederom was de wijn niet heel speciaal, maar opzich best lekker. De tapas waren best goed, maar ik vond het jammer dat ze niet verdeeld waren over de verschillende glazen wijn. De rode wijn was namelijk wel lekker in combinatie met de stukjes worst en kaas, maar bij de geschroeide tonijn was het niet erg fijn. Daarna de hoofdgerechten. We kozen voor een biefstuk en de heilbot. Wat erg jammer was, was dat we beiden weer dezelfde wijn kregen bij deze gang. De heilbot was mooi gegaard, maar het kruidenkorstje niet op smaak en erg karig. De pasta er onder vond ik wel lekker.
De bediening was erg vriendelijk, hij nam ruim de tijd om de gerechten uit te leggen en was erg bekwaam.

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw feedback. Dit is zeer nuttige informatie waar wij mee aan de slag zullen gaan.

Sylmar77 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Onlangs een nieuwjaarsdiner gehouden in het restaurant van Binnen Breda, en een borrel in de bar. De ontvangst was super en de complimenten voor de eigenaar Sander, die alles keurig heeft geregeld en ook zeker inspringt op de wensen!. Uiteraard ook dank voor het overige personeel. Het proeverij menu is zeker de moeite waard en weer eens iets anders dan het "gewone" keuzemenu. Het was een geslaagde, gezellige en vooral informele avond, in een ontzettend leuke omgeving! Super leuk pand.
Ga zo door, en ik raad jullie zeker aan!
Groeten en nogmaals hartelijk dank, Sylvia - Atlas Copco Rental
Robert Jan M.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten, alle gerechten waren uitstekend bereid, en mooi opgediend. Het enige wat we misten was een korte uitleg bij wat we kregen voorgeschoteld, juist bij de smaakgevers die zo mooi op de borden waren gedaan. Zo ook bij het kaasplankje, het enige wat werd verteld is "deze is sterker van smaak en dat is de zachtste". De kaas word er niet minder lekker van, maar even noemen welke kazen het zijn maakt het tot een leukere ervaring. Wat ook bij de prijzen past.
Geachte heer of mevrouw,

Hartelijk dank voor uw feedback. We zullen dit zeker oppakken.

HellenBK K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Absoluut een aanrader! Wij hadden niet gereserveerd maar wilde voor onze film toch nog snel wat eten.
Restaurant was vol geboekt maar konden toch beneden in de bar eten.
Geweldige service ondanks de drukte.
Voor en hoofdgerecht besteld.
Met heerlijke wijn.
kan niet anders zeggen dan dat het eten fantastisch was!!
Prachtige opgemaakte borden en NIET teleurgesteld qua smaak!
Wij komen hier zeker terug dan met reservering. Omdat wij nog eens heel uitgebreid willen genieten.

BiancaU .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Samen met mijn ouders heb ik een leuke avond gehad bij Binnen Breda. De gerechten zijn heerlijk en zien er mooi uit. Bediening is aardig en toegankelijk. En ik kreeg een heel lekker aperitief. Zeker een aanrader! Een het ziet er heel gezellig en mooi uit binnen.
Geachte gast,

Hartelijk dank voor de complimenten. Dat waarderen we heel erg. Fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt gehad met je ouders! Tot de volgende keer.