Billy Thais Restaurant

31-203304220

Meer informatie over restaurant Billy Thais Restaurant

Hanita R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Onlangs hier gegeten en voor het eerst een bord eten retour moeten geven. De pad thai vond ik erg zompig en smaakte voornamelijk naar satésaus, als was het van de Chinees op de hoek. Een smaak die ik nog nooit eerder heb geproefd in een Thais restaurant. Hiervoor in de plaats een gele curry besteld met kip en gelukkig verder enorm genoten. De inrichting vonden we erg ongezellig en een volgende keer in Amsterdam toch maar weer terug naar een vertrouwd adresje als we Thais willen eten.
Bediening wel supervriendelijk.
Mark A.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Een van de betere Thaise restaurants in de stad. Alles vers, alles zoals het hoort, goddelijke Padh Thai. Bediening mag iets attenter.
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Aan het eind van de middag, niet gereserveerd, hier een hapje gegeten. Ondanks het begin van het toeristenseizoen was het nu niet erg druk. Vooraf kregen we een schaaltje kroepoek met huisgemaakte satesaus. als voorgerecht kozen we voor de saté, heerlijk met saus en uitjes, atjar, wortelreepjes en kool.
Voor het hoofd gerecht gingen we voor garlic en pepper met bief en garnalen, heerlijk je at je vingers er bijna bij op, opgediend met witte rijst, de groente die erbij was gepresenteerd waren snijbonen (iets aan de harde kant) met gewrokte kool en wortelreepjes. De prijs kwaliteit was goed, vriendelijke en attente bediening, simpele inrichting.
We komen zeker nog een keer terug.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2013
Een eenvoudig restaurant maar het eten is prima. Ruime keus, waarbij de peperigheid duidelijk is aangegeven. Voorgerechten waren super
campolungo .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Er zijn wel erg veel Thaise restaurants in de binnenstad, maar deze verdient zeker om te blijven. Het is een kleine eenvoudig ingerichte zaak met maar 26 stoelen en die waren allemaal bezet. Je zit dan wel wat krap. De zaak wordt geheel gerund door Thai. Snelle en vriendelijke bediening (in prima Nederlands). De diverse voorgerechtjes aan onze tafel waren simpel, maar erg lekker bereid. Er is een zeer ruime keus aan hoofdgerechten, de meeste daarvan zijn ook nog naar keuze met bief, kip of garnalen te krijgen, en er zijn ook nog wat specialiteiten. Aan onze tafel van vijf was iedereen zeer tevreden over de eigen keuzes. Goed gekruid, de groenten in de saus hadden nog de juiste bite, etc. Mijn gerecht had op de kaart een kwalificatie van "twee pepertjes" en was inderdaad flink pittig, maar niet zo heet als ik het in Thailand zelf wel heb gegeten. Er zijn geen desserts, maar wel koffie of thee. Al met al een prima prijs/kwaliteit verhouding voor het eten.
Food L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2013
Leuk authentiek thais restaurant aan de gracht. Heerlijke kokossoep vooraf met garnalen, erna een pittige rode curry met kip. Verse ingredienten, niet te heet, precies goed. Service is thais, dus goed en foto's van het Thaise koningshuis zorgen voor sfeer. Wij komen zeker een keer terug!
Peter-Paul V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Na een mooi concert hier met familie gegeten. Heerlijk eten, vlot opgediend in een eenvoudige ambiance. Heerlijk Aziatisch eten!
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Je voelt je meteen thuis in dit restaurant, zo gastvrij word je ontvangen. De keuken is klein maar wat een heerlijke gerechten komen er vandaan. Dit is de Thaise keuken zoals hij moet zijn. Je kunt van de kaart kiezen maar het is ook geen probleem om je wensen aan de kok te laten weten, hij maakt het. Tom ka kai soep met kip of met garnalen, allebei heerlijk. Zeg het als je het pittiger wil, het is geen probleem voor de kok. De gefrituurde vis was verrukkelijk maar ook de eend was heerlijk, en niet vet. Echt een aanrader om voor een bescheiden bedrag authentiek Thais te eten.
Pfarrer .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Vrijdag 29 juni streken wij bij toeval neer bij Tilly Thai's. Het was rustig en we konden ons nestelen aan het tafeltje bij het raam, een leuke plek. De inrichting van het restaurant oogt verder nogal eenvoudig, maar het vriendelijke welkom helpt je daar overheen. Na onze bestelling te hebben opgegeven kregen we als warmmakertje een schaaltje kroepoek met een heerlijke satésaus.
Als voorgerecht kozen wij voor de Thaise mix: vijf verschillende hapjes: loempia's, kipsaté, kip in bamboeblad, viskoekjes en de garnalen in deeg. Heerlijk. Een feestje op het bord, met grote variatie. De loempia's en de garnalen waren heerlijk krokant gebakken, het viskoekje was wat slap, maar fijn van smaak. Al met al een fijn voorgerecht.
Als hoofdgerecht koos mijn partner voor Phad Med Mamoeang Himmaphaan: cashewnoten en groenten, met kip. Een prima gerecht, al was de smaak van de saus wat vlak. Iets meer pit had gemogen. Ikzelf koos voor de Phad pong karie: een pikante gele currysaus met ui, paprika, mosselen en vis. Een erg lekkere saus, naar ik vermoed ook met kokosmelk. Erg lekker, en ook plezierig pittig. De vis was gefrituurd, met een krokant jasje, al was die niet zo krokant meer. Was die al eerder gefrituurd en weer door de saus gemengd? Was jammer dat de vis daardoor wat bite miste, maar het geheel was erg lekker van smaak. De bediening bij Billy was plezierig, vriendelijk en snel. Voor nog geen 50 euro samen prima kunnen eten en drinken. Een goede Thai, daar aan de Prinsengracht in Amsterdam.