Billy Thais Restaurant

Service8,4/10
Decor7,7/10
Ben R. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heel lekker Thais eten Zeer vriendelijk personeel Gebruik van heel verse componenten en nog n zeer vriendelijke rekening ook!
Iris V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Heel vaak geweest en wat mij betreft het best bewaarde geheim van Amsterdam. Ook in de zomer zo gaaf dat je aan één tafeltje buiten kan zitten. Eten top, bediening oke en eenvoudige kleine zaak. Leuk!
Robbert S. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Ik heb hier al zo vaak gegeten, en zal hier meerdere malen per jaar blijven komen. Beste Thaise keuken in Amsterdam te vinden. Royale porties, erg goed op smaak en super bediening.
Justin V. Gastronoom (85 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
De setting in de Prinsengracht is mooi, maar zodra je met je trapje naar beneden binnenwandelt en om je heen kijkt ben je dit eigenlijk vergeten - wat niet gecompenseerd wordt door de sobere, weinig uitstralende aankleding van dit restaurant. Tafeltje dicht op elkaar, wat frutsels aan de muur en een blik op de keuken.

Maar dan het eten: misschien qua keuze op de kaart precies wat je van een Thais restaurant kunt verwachten, maar wel in een geweldige uitvoering. Ruime porties en heerlijke curry's (ik nam zelf de kaeng massaman); een tikkeltje pittig zonder aan smaak te verliezen, alles smaakte vers, gewoon genieten.

De prijs van een biertje vind ik wat aan de hoge kant, maar de prijzen voor het eten zijn uitstekend. Prijs-kwaliteitverhouding kan gewoon niet beter. De vriendelijke en correcte bediening maakt het af. Aanrader.
Witteveer44 . Gastronoom (10 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
We aten met twee personen bij Billy's Thais restaurant. Het is een smal, klein, beetje rommelig restaurantje. Maar wij hebben er ontzettend lekker gegeten. We bestelden allebei een verschillend gerecht zodat we van elkaar konden proeven. Alles was zeer smaakvol, puur en vers klaargemaakt. Mijn partner bestelde een mild kipgerecht met broccoli en diverse andere groenten, ik bestelde een medium hot rode curry met rundvlees. Wij hebben er witte rijst en gebakken rijst bij besteld. Om ons heen raakten geleidelijk alle tafeltjes bezet en een meneer die kwam afhalen en in een rolstoel binnenkwam werd onder begeleiding van twee medewerkers weer voorzichtig de twee traptreden op- en afgereden. Voor twee hoofgerechten, twee thee, vier wijn moesten wij 45 euro afrekenen. Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Lex V. Gastronoom (52 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Veel van dit restaurant gehoord maar het viel een beetje tegen, de pad thai met garnalen was flauw
en er zaten maar een paar kleine garnaaltjes in, de curry van mijn tafelgenoot was wel heerlijk.
Eigenlijk was het best wel redelijk maar wij hadden tienen verwacht.
Nicole A. Gastronoom (11 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Fietsend kwamen we langs Billy Thai, zag er binnen gezellig druk uit, op het raam staat dat het een Iens Topper 2014 is en er was nog een tafeltje vrij, dan is de keuze snel gemaakt ..... en daar hebben we geen spijt van.
Hebben alleen een hoofdgerecht genomen, dat was meer dan voldoende en wordt goed heet, oftewel warm, opgediend. Prijs/kwaliteit is prima. Vriendelijke en behulpzame bediening. Bij toeval ontdekt, maar gaan er zeker nog een keer eten.
Fijnproever0200 . Gastronoom (30 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Eindelijk een plek om echt lekker betaalbaar en authentiek Thais te eten. Gelukkig was er net een tafel vrijgekomen en konden we gaan genieten! Hier staat het eten op nummer een en doet de rest er duidelijk niet toe. We begonnen met een Tom kha kai soep van kokos en limoen en heb deze nog nooit ergens zo goed geproefd. Daarna een proeverij van thase kleine gerechters, heerlijk! Curry tot slot en die was het einde niet mooi gepresenteerd maar smaken zijn echt top!! kom snel weer!
Rosalie V. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Gister heb ik hier een heerlijke avond gehad. Vlotte en bovendien vriendelijke bediening. Erg behulpzaam. Drankjes en eten kwamen snel. De curry (van 15,-) had heel veel smaak en het was meer dan genoeg voor 1 persoon.

Echt een aanrader!! Wel even reserveren.
AlitadeR . Gastronoom (26 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Yam Nua gegeten. Dat is een salade met beefreepjes, komkommer, tomaat en ui. Heel erg lekker! Leuk plek in Amsterdam. Heerlijk onder de luifel op het terras gegeten.
Albert . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Vanavond op aanraden van een aantal 'Thai-kenners' voor het eerst bij Billy Thai geweest. Het was een geweldige ervaring. Service is perfect en daar blijft het niet bij. Het eten is subliem en de groene curry is van dezelfde kwaltieit als in de beste restaurants van Thailand. Dit is zeker voor herhaling vatbaar en als je op zoek bent naar de de beste Thai; this is the place to be.
Paul P. Bourgondiër (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Lekkere gerechten met een goede kwaliteit/prijsverhouding. Ben er echter het afgelopen jaar al een aantal keren voorbij gefietst, zonder dat ik gezien heb dat er een restaurant zat. Billy mag dus wel iets meer aan de zichtbaarheid van buitenaf doen. En als je een curry 'extra spicy' vraagt, dan vind ik het altijd prettiger als de kok daar zelf voor zorgt in plaats van dat er een aparte extra rodepeperdressing (wel home made) op tafel erbij wordt gezet. Details. Gewoon een no-nonsense-Thais restaurant met hele aardige mensen in de bediening.
Taco T. Gastronoom (57 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Om eens een andere Thais te bezoeken, op aanraden van kennis en op basis van de recensies bij Billy gaan eten. De zaak zit op een mooie lokatie aan de gracht met een nette maar o zo eenvoudige inrichting. Hoewel minder meer kan zijn mag er wel een beetje sfeer bij om het allemaal wat vriendelijker te maken.
Het menu is zoals verwacht: alle typische populaire gerechten welke je eigenlijk altijd op de kaar tegen komt. De Tod Man Pla zijn prima maar hadden iets meer structuur mogen hebben om net dat beetje extra smaak en bite te verkrijgen. De Tom Yam Kai is precies dat: een Tom Yam Kai. De hoofdgerechten Kaeng Massaman Nua en de special Kaeng Phed Ped Yaang zijn allebei lekker en goed van smaak; mooie porties en goed geserveerd.
Met een aantal Shinga biertjes al met al leuk hier te eten; niet hoogdravend maar prima om een hapje te eten maar werken ze een beetje aan het decor en de servicedan is er potentieel voor veel meer.
Boriana P. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Afgelopen zaterdag hier met vrienden gegeten. Klein, gezellig en knus restaurant. We namen de viskoekjes vooraf, nou, zo lekker heb ik ze echt nooit buiten Thailand gehad! Heerlijk! We hebben 4 verschillende hoofdgerechten genomen en gedeeld. De groene curry was heerlijk, de gambas ook. De cashew chicken heb ik lekkerder gehad en de eend was ook lekker. Jammer dat ze geen Som Tam serveren, hoort echt bij. Het is gewoon een goede Thai, geen fratsen, wel zo authentiek als het kan buiten Thailand. We komen zeker terug als we weer in A'dam zijn! De bediening was overigens heel vriendelijk, grote glimlach, zoals het hoort!
Michiel . Gastronoom (25 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Billy Thai is een geweldig restaurant. Jaren geleden werkte Billy in een restaurant op de Zeedijk totdat hij besloot om voor zichzelf te beginnen. En dat was maar goed ook. Voor mij is dit een van de beste Thai van Amsterdam. Niet voor niets kreeg hij een 9 van Johannes van Dam. Als Billy in de keuken staat zeg ik altijd tegen de bediening: "laat Billy maar wat maken, alles is goed". Dan kies ik veelal voor vis of rund. Persoonlijk vind ik dat hij echt de koning van de viscurry is. Het water loopt alweer in mijn mond terwijl ik dit verhaal typ. Bediening is goed, snel en vriendelijk. Prijzen zijn prima. Echt een aanrader voor iedereen die van Thais eten houdt!
Hanita . Gastronoom (34 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Onlangs hier gegeten en voor het eerst een bord eten retour moeten geven. De pad thai vond ik erg zompig en smaakte voornamelijk naar satésaus, als was het van de Chinees op de hoek. Een smaak die ik nog nooit eerder heb geproefd in een Thais restaurant. Hiervoor in de plaats een gele curry besteld met kip en gelukkig verder enorm genoten. De inrichting vonden we erg ongezellig en een volgende keer in Amsterdam toch maar weer terug naar een vertrouwd adresje als we Thais willen eten.
Bediening wel supervriendelijk.
Parck A. Bourgondiër (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Beste Thai van Amsterdam!
Heerlijke verse voorgerechten, currys, soepen.
Leuke spontane service gerichte bediening.

Wij komen zeker terug!
Prinsen . Gastronoom (40 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2013
Uitgebreide menukaart met goede variatie in hete en minder hete gerechten. Ook doen ze makkelijk in het aanpassen van de maaltijd zoals jij het wenst. Servicegerichte bediening maakt het aantrekkelijk om op deze locatie te eten.
Mark A. Gastronoom (28 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Een van de betere Thaise restaurants in de stad. Alles vers, alles zoals het hoort, goddelijke Padh Thai. Bediening mag iets attenter.
Rianne V. Gastronoom (41 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Aan het eind van de middag, niet gereserveerd, hier een hapje gegeten. Ondanks het begin van het toeristenseizoen was het nu niet erg druk. Vooraf kregen we een schaaltje kroepoek met huisgemaakte satesaus. als voorgerecht kozen we voor de saté, heerlijk met saus en uitjes, atjar, wortelreepjes en kool.
Voor het hoofd gerecht gingen we voor garlic en pepper met bief en garnalen, heerlijk je at je vingers er bijna bij op, opgediend met witte rijst, de groente die erbij was gepresenteerd waren snijbonen (iets aan de harde kant) met gewrokte kool en wortelreepjes. De prijs kwaliteit was goed, vriendelijke en attente bediening, simpele inrichting.
We komen zeker nog een keer terug.