Bilderberg Kasteel Vaalsbroek (Bilderberg)

Vaalsbroek 1 6291 NH Vaals Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bilderberg Kasteel Vaalsbroek (Bilderberg)

6,6
6,4
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij boekten bij onze overnachting een kasteeldiner als arrangement. Het diner werd niet in het restaurant "De oude Watermolen" geserveerd, maar in het kasteel zelf. Vóór het diner werd een rondleiding aangeboden door het kasteel en de tuin. De rondleiding werd gegeven door een enthousiaste medewerker van Vaalsbroek, die op animerende wijze zijn gehoor meenam door de geschiedenis en door het kasteel. Aanbevelenswaardig!
Het diner bestond uit driegangen, waarbij voorgerecht en dessert in buffetvorm werden aangeboden; het buffet gaf ruime keus in aantrekkelijke gerechten. Voor het hoofdgerecht kon worden gekozen uit vlees, vis of vegetarisch. De kwaliteit van het hoofdgerecht was goed, maar niet buitengewoon. Eten in het kasteel, met uitzicht op de tuin (wij hadden een tafel aan het raam) is een bijzonder ervaring.
Jumbo .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gegeten in de bistro van het kasteel, kwaliteit prijs verhouding was ronduit slecht. De menukaart was karig en het eten slecht, we hebben ook de dagen daarop ook buiten de deur gegeten, omdat we geen vertrouwen hadden in het restaurant.
Hotel is overigens fantastisch en het ontbijt prima!
Coen W.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Hier met verwachtingen gaan slapen en eten, gelokt door een fraaie foto op de Bilderberg website maar wat een tegenvaller: na enige aarzeling door de Iens recenties toch maar besloten in het hotel zelf te eten want dan hoefden we niet meer op pad. Reserveren kon echter niet meer want alles was vol geboekt. Bij een late aankomst in het restaurant in de oude watermolen bleek er door een annulering toch een tafeltje 'vrij' te zijn terwijl het restaurant driekwart leeg was. De tafels voor een tweede zit te gebruiken is bijkbaar ongebruikelijk. De naam lijkt een romantische setting aan te geven, maar het tegenovergestelde is het geval: modern strak wit met als je geluk hebt uitzicht over een grote vijver. Maar goed eenmaal aan tafel onze keus gemaakt uit het menu Vaalsbroek. Vooraf kregen we een ondefineerbare amuse, mini salade caprese. Als voorgerecht tonijn salade en als hoofdgerecht lam en tarbot met een saus erbij geserveerd waar de serveerster niet van wist waar die bij hoorde. Een lokale Limburgse witte wijn erbij genomen die ik zelf maar bijgeschonken heb want daar had de bediening blijkbaar geen tijd voor, ondanks dat er bijna niemand meer in het restaurant zat. Bij de vis gaf mijn vrouw aan dat het attent geweest zou zijn om aan te geven dat de graat er nog in zit waarbij geantwoord werd dat toch op de kaart stond dat de tarbot op de graat gebakken was ... Als nagerecht een cheescake. Toen we aangaven dat het etentje toch minder was dan verwacht, wist de bediening hier niet mee om te gaan. Wat jammer dat hier niet meer van gemaakt wordt, zeker niet voor de prijs ...
SimplyAE .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Wij zijn op 6/4 in het hotel geweest als startlocatie van een Rally.
Gegeten in het restaurant, er was een buffet, athans dat was er geweest.
de meeste schalen waren leeg, het eten was koud en smakeloos. we moesten zelfs vragen of het eten in de magnetron kon worden opgewarmd, dat bord werd zonder enige vorm van excuus weer op tafel gezet. de bediening was ongeinteresseerd en liet de vuile borden op de tafel staan. Kortom een Bilderberg onwaardige ervaring! heel slecht.
wzeldenrust .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Een lekker weekendje weg op een erg mooie locatie. Prima hotel, mooie ruime en brandschone kamer. Erg prettig en vakkundig personeel.
Voor het gemak daar direkt ook maar gegeten, zat toch bij de aanbieding inbegrepen. En toen gebeurde het......NOG NOOIT zo goed gegeten bij een dergelijk grote landelijke Hotelketen !!
Wat een TOPKOK en wat een uitstekende bediening. Hier wordt echt heel erg goed gekookt.
Ga gerust maar proeven !
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Afgelopen zaterdag hier het "Kasteel diner" gehad. Het begon met uitleg over de geschiedenis van het kasteel van een uur, die helaas niet onderhoudend was. Wellicht ook te maken met het slechte weer, waardoor we niet naar buiten konden. Het duurde erg lang voordat het hoofdgerecht kwam en helaas was de kabeljauw te droog. Het salade buffet vooraf en het toetjes buffet na waren ok.
Misschien een volgend keer a la carte eten.
Zonnetje4 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Eerst over de ontbijtzaal. Lekker ruim zitten en lekker licht door de vele ramen. Het buffet biedt ook aparte dingen zoals lekkere poffertjes, meergranen biscuit, meerdere soorten hagelslag en zacht(!)gekookte eitjes. Personeel is heel aardig. Dan de bistro. Niet zo groot, toch best ruim zitten. Had konijn van de kaart besteld, maar die wordt niet meer gemaakt. Minpunt dus dat ze de kaart niet aanpassen. Koos als alternatief grootmoeder's gehaktbal. Lekker en met hele lekkere patat. Ook lekkere groente erbij. Fijn dat ze de prijs (automatisch naar beneden) aanpasten. Bediening goed genoeg. Heerlijke dessertwijn gekregen, goede hoeveelheid, zeker voor die prijs. Weet niet meer op welke dag we er waren, in elk geval de laatste week van november.
Robert V. W.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Kasteel, Bilderberg... wekt verwachtingen. Helaas werden die niet waargemaakt...

Het kasteel is vervallen tot centrale ruimte in een conferentiecentrum met een "ontbijtschuur".

In dit centrum zit een Oude Watermolen een bistro (beneden) en een restaurant (boven).

Wij aten in het restaurant. Decor is op zich fraai aan het water, maar je zit er te ver van af en boven achter glas. Ruimte is klein en heeft te weinig ambiance en niets meer met de watermolen.

Wij kozen voor een menu, waar geen keuzevrijheid meer in zat. Op zich geen punt. Gerookte zalm als voorgerecht erg dik gesneden, met een bende sla eronder was aardig, maar inspireerde niet. Hoofdgerecht een erg klein stuk rommelige kabeljauw met te dunne botersaus en nauwelijks groenten. Een dessert met ananas(?) was zo subtiel dat de smaak ons ontging.

Personeel was zonder meer vriendelijk, maar niet attent op de voortgang van een diner. Meer dan een uur wachten op een kleine gang - het was niet extreem druk - is veel en veel te lang. Ruimte werd ook te warm.

Voor een fles water Chaudfontaine rood meer dan 6 euro vragen is overtrokken.

Kasteel... Bilderberg... Je verwacht veel meer dan "gemiddeld". Ondanks alle inspanningen kwam het daar niet boven uit. Jammer!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
bij aankomst in het hotel gevraagd of ik in het restaurant kon eten, kennelijk beviel mijn kleding niet want het kon niet, terwijl er volop plaats was in het restaurant werd ik naar de bistro gedirigeerd. Hier ook lijkt de bediening zonder passie en bezieling te werken. Kip sate was rauw en opgediend met een 12 frietjes, belachelijk dat je zo je klanten behandeld. Snel een nieuwe manager erin die orde op zaken stelt is mijn advies.
Femke G.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Tweedaagse training gehad in Vaalsbroek. Prima kamer en boardroom. Ontbijtzaal viel tegen en ook lunch niet heel erg speciaal. Wel erg lekker gegeten met een leuk aspergesmenu in de Molen en nog even heerlijk gezeten metcollega's buiten op terras en aan de bar.. Mooie bieren op de tap maar dat kan ook niet anders... Prima lokatie.. Enige miuntje was debehoorlijke rooklucht in de gangen rondom de vergaderzalen. Maar we gaan het zien.. Over 2 weken mogen we weer :-)
Olver .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015

Kasteel Vaalsbroek ligt prachtig in de Limburgse dreven en kent gerieflijke kamers. Het personeel is doorgaans zeer vriendelijk en behulpzaam. We hadden voor ons tweede bezoek besloten er ook te eten en boekten een Bilderberg arrangement, inclusief 'culinair 3-gangen diner'.
Kasteel Vaalsbroek heeft een leuk ingericht restaurant (In de Oude watermolen). Hoe het eten daar is weten we niet, want voor ons diner werden we geleid naar de restaurant De Kruidentuin, dat s'ochtends dienst had gedaan als ontbijtzaal. Als zodanig voldoet het uitstekend. Het ontbijt is helemaal prima, maar als dinerlocatie is het een stuk minder. Te groot en onpersoonlijk. Best aardig voor conferenties, gezinnen met kinderen en grote gezelschappen, maar niet voor een intiem diner voor twee.
De grootste teleurstelling betrof het eten zelf. Dat kwam in buffetvorm. Een stevige teleurstelling, maar met uitstekend eten maak je er dan toch het beste van. Daar ontbrak het nu echter ten enen male aan. Voor de eerste gang bestond de keuze uit: stukjes forelfilet, groenteterrine van de groothandel, droge gerookte zalm (kenden we nog van het ontbijt), verlepte rucola, komkommer, radijs en iets wat op plakjes fricandeau leek met amandelen er over. Alles onaangemaakt. Er kon een geschifte dressing over worden geschonken uit een gigantische kan.
De keuze voor het hoofdgerecht bestond uit een mengeling van bijna rauwe en uitgedroogde boontjes met parika, opgewarmde groothandelgratin, droge kalkoenfilets en een visgerecht. Dat laatste kon er mee door. Rode mul, gestoofd in boter met wat lekkere kruiden. De desserts heb ik eerlijk gezegd niet meer geproefd. Maar aanlokkelijk zag het er niet uit.
Het geheel was naargeestig, onsmakelijk en daarnaast ook nog eens bijzonder karig. En dat is toch wel het laatste wat je verwachtbij een buffet... De geschonken witte wijn had geen karakter en vond ik met 4,50 per glaasje ook nog aan de prijs.
Wat een pluspunt is, is de vriendelijke en voorkomende bediening. Sowieso een kenmerk van dit hotel en absoluut vermeldenswaard!
Onze teleurstelling was echter groot. Zeker toen we de volgende ochtend hoorden dat we voor een luttele 7,50 Euro hadden kunnen 'upgraden' naar het andere restaurant. Men was ons dat alleen vergeten te vertellen. ...'In de Oude Watermolen' ziet er s' avonds sfeervol uit en de kaart belooft ook wel wat. Gaat dat dus zeker proberen! Maar onze ervaring was in de verste verte niet culinair en is ervaren (in wat toch een hotel is met vier sterren) als een belediging voor de gast.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Het blijft altijd een 'massaal' gebeuren Kerst in zo'n grote zaal waar normaal ook vergaderingen plaatsvinden. Toch goed gelukt om sfeer te brengen met een grote kerstboom en andere decoratie. Na een lekkere prosecco een mooi voorgerecht met vis en een gepocheerd eitje, prima vloeibaar en goed op smaak. Jammer dat de oudere gastheer de glazen wijn op tafel vulde alsof hij in de kroeg werkzaam was. Overal wijn buiten het glas en over de tafel, nee geen druppels maar aanmerkelijk meer verspilling. Vervolgens een groot bord met een quenelle risotto en wat champignons en één blokje buikspek. Weinig tot geen smaak van een hoeveelheid vergelijkbaar met een amuse, eigenlijk een zielig bord om te zien. Het hoofdgerecht, wildzwijn, goed van smaak maar verder niet echt bijzonder. Wel een erg goede bijpassende wijn. Het dessertbuffet was niet de Grand Finale op deze Tweede Kerstdag, weinig creativiteit van de keuken. Al met al geen culinaire hoogstand voor toch een goede dinerprijs. Onze verwachting was kennelijk te hoog gespannen. De gastvrijheid en vakkundigheid van de bediening was gelukkig, muv de oudere heer, prima in orde. Volgende keer graag wat meer aandacht voor de keuken.
Dolf N.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Wildmenu gegeten met bijpassend wijn arrangement . Sommige gerechten wat vlak van smaak . Wijn keuze soms verrassend ?
Bediening erg vormelijk maar correct.