Bikkelement 't

6,2

Jouw recensie over het restaurant Bikkelement 't

Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
In november lekker rustig. Ontvangst is super, heel hartelijk. De menukaart is niet meer de krant van vroeger.
Gekozen voor de paling en de kabeljauw en vega stoofpotje. Kabeljauw net aan hoor, de rest was goed te eten.
Er is geen wijnkaart.
Alces .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Vandaag heerlijk gegeten. De Black Agnus bleek een voortreffelijk malse biefstuk te zijn. Vriendelijke bediening en de karaf water bij de wijn is kosteloos. Een bewijs van goed gastheerschap. Chapeau!!!
Saar29 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Vakantie op Texel en ‘s avonds gezellig uit eten! Op dag 7 naar het familierestaurant ’t Bikkelement in De Cocksdorp. Daar valt niet veel goeds over te melden. Op de kleine tafel in de serre lagen twee drankkaarten die erg veel ruimte innamen en niet meer werden weggehaald. De dingen lagen behoorlijk in de weg. Daarbij waren de tafels te hoog en/of de stoelen te laag, in ieder geval gaf het geen prettig gevoel bij het eten. De bediening, bestaande uit één persoon, liet steeds en aan alle tafels lang op zich wachten. Ons eten werd besteld. Mijn partner en ik kozen beiden voor de kalfslever. Het was een iets te plat stuk vlees. Dat was jammer. De bijgeleverde groente, salade en aardappelen waren in wel erg kleine porties. Mayonaise in stickjes; persoonlijk vind ik dat laatste al een vreselijke afknapper. Hoe gezellig en uitnodigend als dat in een schaaltje wordt opgediend. Die sticks hebben daarbij de nare gewoonte dat ze geseald zijn om nooit meer open te kunnen. Dus dien je de strijd aan te gaan, met of zonder mes, als je van de inhoud wilt genieten. Het afruimen kwam niet best op gang. Na lang wachten kwam de jongen met het bestelde en vertrok daarna steeds met lege handen naar de keuken. Alle gasten zaten min of meer verveeld om zich heen te kijken aan een lege tafel of met het gebruikte serviesgoed voor zich. Bij de koffie geen koekje o.i.d. terwijl dat nou juist aangeeft dat er ook zorg aan de koffie besteed wordt. Uiteindelijk liep mijn man naar het buffet om af te rekenen, omdat we geen zin hadden om nog langer te moeten wachten. Daar beklaagde hij zich over de gang van zaken. De man achter het buffet schoot meteen gepikeerd in de verdediging. “Te weinig personeel en daar moest de klant maar aan wennen.” Oh ja? Wij waren het fenomeen nog niet eerder tegengekomen in deze vakantieweek. Bovendien zou meneer – als zakenman - moeten weten: DE KLANT HEEFT ALTIJD GELIJK, ZELFS ALS HIJ HET NIET HEEFT. Men zal daar nog veel moeten leren als ’t Bikkelement in De Cocksdorp de concurrentie het hoofd wil bieden……
Tineke H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We landden in dit restaurant, omdat je er wel leuk in de serre kan zitten. We werden bediend door een toffe gozer met rode blossen en een charmante Twentse tongval. De vissoep was erg goed gevuld en waar voor z'n geld. Het vegetarische stoofpotje een flinke tegenvaller. Tja, wat moet je er ook eigenlijk van verwachten? Ik vond de mix van klein gesneden groene en rode paprika, ui en champignon onder een laagje bechamel in ieder geval niet echt opwindend. Mijn vriend had een lamstrio, die, ja ach, best aardig was, maar lang geen waar voor de 25,50 die je ervoor betalen moet. Toppunt vonden we het bakje met sauzen in plastic: heinz ketchup, fritessaus en mosterd. Alsof je in de snackbar zit.
Harry M.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Afgelopen vrijdag met drie personen gegeten in Bikkelement. Het was zeer druk op het eiland, maar we hadden een uur van tevoren pas een tafel gereserveerd en de ober had zijn best gedaan een goede tafel voor ons vrij te houden. Alle lof voor de ober, maar het eten was betreurenswaardig. Ik heb mijn tafelgenoten niet om hun mening gevraagd, dus ik spreek alleen voor mijzelf. De vissoep die ik vooraf had, had een mooie zalmroze kleur en smaakte inderdaad naar vis, maar daar is ook alles mee gezegd. Daar hadden best wat kruiden aan toegevoegd kunnen worden. De afname van smaak werd mogelijk deels ook veroorzaakt door het brood en de kruidenboter dat erbij werd geserveerd. De kruidenboter leek op kruidenkaas, en het zou mij niets verbazen als het inderdaad een goedkoop kruidenkaasje uit de supermarkt was. Sterk van smaak, waardoor de soepen aan smaak verloren helaas. Omdat we zoveel lieve lammetjes in de weilanden hadden zien dartelen, kon ik het niet over mijn hart verkrijgen lam te eten. Ik bestelde maar eenvoudig spareribs, maar dat had ik niet moeten doen. Het vlees zag er mooi donker gebakken uit, maar het smaakte naar frikadellen met bot. Niet te eten! Het werd geserveerd met slechts één enkel sausje, een dunne knoflooksaus en er zat een bak slappe frieten bij, die roken naar heel oud frituurvet. Geen enkel stukje groen zat er verder bij. Ik beklaagde mij over het gebrek aan groente, maar de ober wees mij erop dat toch echt op de menukaart staat dat spareribs alleen met friet worden geserveerd. Heel vreemd en teleurstellend. En dat voor €19,- terwijl je op het eiland overal spareribs kan eten voor minder dan €12,50, met friet, sla en diverse sausjes.
Ik gaf mijn mening over het eten en de ober leek echt verrast. We kregen de koffie gratis. Ik hoop dat de koks hier iets mee doen, want het is werkelijk zonde.
joep030 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Het eten was niet slecht, maar ook geen hoogstandje. Simpele, voedzame maaltijd, maar weinig smaak. Dus niet slecht, maar alleen als redelijke maagvulling. Toen wij binnen kwamen zat er voor de rest niemand in het restaurant. Soep leek wel aangemaakte poedersoep, maar vlees was iets beter van kwaliteit.
jjooms .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Wij kwamen zonder reservering buiten het seizoen. In de serre waren de terrasverwarmers aan, heerlijk na de wind van buiten. We hebben gebakken mosselen en een lamstrio gegeten en de ander paling op toast en gekookte mosselen. Alles prima. Vlotte, leuke bediening, heerlijke rode huiswijn. Koffie en capuccino na. Tezamen EUR 93. Ons inziens goede prijs/kwaliteit verhouding.
Martin H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wij gingen afgelopen zaterdag weer eens terug naar 't Bikkelement. Mijn favoriet daar is de royale garnalen cocktail ad 12,50. Deze bleek vervangen door een kleine versie, maar wel dezelfde prijs. Toen de bediening het doorgaf aan de leiding keek de man strak naar de kassa (!) Geen woord verder naar ons toe. Bij vertrek niemand die je groet. Het eten was verder ok, maar al met al geen reden om snel terug te komen.
Jokpil .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Vriendelijke ontvangst. Attente bediening. Lamsvlees prima, bijgerechten zoals stoofpeertjes en bloemkool in voldoende mate aanwezig. Wijnkaart beperkt en fles wordt niet aan tafel opengemaakt.
carelse .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Als we op Texel zijn, leggen we altijd een keertje aan bij 't Bikkelement. De telefonische reservering lukte dit keer en met onze Duitse gasten hebben we goed gegeten. Verwacht geen exclusieve gerechten, doch het is een goede burgerlijke keuken, waarbij de porties ruim voldoende zijn. Er was nu een nieuw terras, dat keurig oogde. Nu het pand binnen nog eens een face lift, dan kan men weer jaren verder. De bediening is aardig, zij het dat bij drukte de onervaren kracht wel eens iets vergeet. Prijzen zijn redelijk, kortom hier kom je heus wel aan je trekken.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Familierestaurant zo omschrijft het restaurant zichzelf en de sfeer is inderdaad ongedwongen, eten niet bijzonder. Ik bestelde de Texelse lamsrollade als hoofdgerecht en kreeg een bord met een paar plakjes vleeswaar. Niet echt wat ik me bij een rollade had voorgesteld. Voor een volwassen persoon absoluut onvoldoende. Friet met zakjes ketchup en mayonaise... jammer. Bij de onbeperkte mosselen moesten we zelf om een vervolgpannetje vragen, duurde ook vrij lang voordat het kwam. Al met al geen aanrader. Zeker niet met zo veel keuze aan restaurants.
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2014
Hartelijk ontvangen door de gerant. Reservering van via internet slecht geregeld . Wordt aangegeven, dat deze bevestigd wordt, maar na 2 pogingen geen resultaat. In het restaurant was de reservering ook niet bekend. De reservering blijkt binnen te komen bij de eigenaar van de zaak.
Voorgerecht was matig, meloen met een beetje rauwe ham op een bedje met sla, geen goeie
combinatie. Hoofdgerecht, een tournedos, was doorbakken en daardoor droog. Jammer, had met een beetje aandacht prima kunnen zijn. Het nagerecht van ijs was mooi opgemaakt en heerlijk.
De wijnen waren oké. De bediening uitermate gastvrij en attent.
Hans_H .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Prettige ontvangst, uiterst vriendelijke bediening. Het was Valentijnsdag, daarom kregen alle gasten > 18 jaar een glas Cava van het huis. Wij bestelden vooraf salade met lamsham, vissoep en mosterdsoep. Vooral de salade viel goed in de smaak. Als hoofdgerecht viel de keus op gestoofde paling, gebakken kalfslever en spareribs. Allemaal prima bereid en netjes opgediend. De bediening was vlot maar zonder het gevoel opgejaagd te worden. Een prima restaurant om met het gezin uit eten te gaan. Voor zowel jong als oud is het prettig vertoeven.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Vandaag, zoals elke keer als we op texel zijn, onbeperkt spareribs eten bij het Bikkelement! Iedere keer weer is de service vriendelijk, de spareribs lekker mals, salades lekker vers en de frietjes knapperig! Voor ons blijft het een vaste prik om hier lekker te eten!
fredproever .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Voorgerecht: de vissoep was OK, prima gevuld. Stoofpotjes (lam en rund): te duur voor de kwaliteit en hoeveelheid. Karig met groente. Bij het toetje (ijs met warme kersen) kregen we wel geteld 3 (!) kersen in een sauskommetje. Werd met excuses rechtgezet, maar was tekenend voor de hele maaltijd.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2013
Vandaag hier de avond maaltijd genoten. Vooraf een lekker soepje, de croutons waren wat oud en taai. Het meegeleverde brood was ook al wat oud aan het worden. De soep was daarentegen wel lekker.

Hoofdgerecht schnitzel en proeverij van vis waren oke. Bediening deed zijn best maar was wat onderbezet. Waar door de bestellingen (te) lang duurde.
krelis .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2012
We zitten met 2 personen op het terras en willen ingaan op de aanbieding: Koffie met appelgebak voor € 4,75. Alleen 1 persoon drinkt nooit koffie en wil i.p.v. koffie chocomel bestellen, dat 20 eurocent duurder is dan koffie.
I.p.v. € 4,95 wordt hier voor € 5,95 in rekening gebracht.
Men heeft het volste recht om dit te doen maar sympathiek is anders. Een fooitje kon er dus niet af.
Rianne B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
Prima gegeten. Bediening was goed. We zaten buiten op het terras. Menukaart vrij standaard. Veel kindermenu mogelijkheden!!
YolandaG .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Restaurant wijkt niet af van het gemiddelde strandpaviljoen op Texel. Waar ik op afgeknapt ben is de prijs van een kopje thee. Via de buitenkaart was koffie met taart al 50 eurocent duurder dan thee met dezelfde taart. Desgevraagd gaf het personeel aan dat je bij thee tenslotte meer vocht krijgt dan bij koffie. Op de rekening hebben we voor een kopje koffie 2 euro betaald (netjes) maar voor een kopje thee 3 euro: het potje bevatte net iets meer dan een kopje thee, water was niet gekookt en toch maar een theezakje (ergens zou het verschil in prijs toch in moeten zitten?). Kortom, geld verdienen is prima, maar op deze manier?