Bijzonder

Luikerweg 33 6212 ET Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Bijzonder

Een culturele en culinaire smeltkroes

Bijzonder en dus afwijkend van het gewone, dat is restaurant Bijzonder in de culinaire hoofdstad van Nederland. We hebben het hier natuurlijk over Maastricht. Hier kan elke bourgondiër zijn hart ophalen. Twee persoonlijkheden, vier nationaliteiten en één gedeelde passie zorgen hier voor een culinaire smeltkroes waar je ‘u’ tegen zegt. Samen doen zij hier datgene, waar ze altijd van hebben gedroomd. Iets heel bijzonders!

Meer informatie over restaurant Bijzonder

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 10:30 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
cabeckers B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben heerlijk en gevarieerd vegan gegeten.
Een herhaling waard
dimitri B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Supergezellig zaakje, lekkere en originele gerechtjes alsook de bediening was heel vriendelijk. Een echte aanrader voor een avondje foodsharing.
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Zeer goed en lekker veganistisch gegeten. Twee mensen die met passie bezig zijn met hun restaurant. Als ze in Sittard zouden zitten was ik vast en zeker stamgast, 2 bijzondere mensen.
Ger
Mc C.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk gegeten, verrassend, gezond, lekker en bijzonder! Ook bijzonder charmante bediening. Een en al bijzonderheid dus een echte aanrader
schuurhof .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Veganistisch verrassingsmenu was super echt vegan. Volwaardige maaltijd, veel zelfs. Regulier verrassingsmenu was goed.
Heel leuke en vriendelijke bediening.
Mooi ingericht, sfeervol. Jammer dat we op meer dan 2 uur rijden wonen.
Marie-Louise G.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Voor de derde keer verrukkelijk gegeten. In elk gerecht proef je de verschillende bestanddelen en kruiden maar dan wel zodanig in evenwicht dat er niets overheerst, en dan ook nog alles biologisch . Als je een fijnproever bent is dit een absolute aanrader. Overtuig jezelf en gun je dit! Daarnaast is het ook nog niet duur, dus ik kan niet verzinnen waarom je hier niet naar toe zou gaan. Proberen maar!!!
Siobhan D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heel erg gezellig ingericht, supervriendelijke kelners, lekkere gerechtjes, maar... we moesten wel even wachten op het eten. De gerechten kwamen ook niet allemaal samen op tafel. Niet per se erg op zich, maar we hadden dit wel graag op voorhand geweten want we hadden nog andere avondplannen.
ecnirp .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Sharing principe: gerechten in tussengerecht formaat. We hebben vijf gerechten geprobeerd en het was allemaal even lekker.
Marjon H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Ik heb heerlijk gegeten bij "bijzonder" , er is met liefde gekookt en het smaakte voortreffelijk.
stripa .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijke gerechten met veel keuzes voor veganisten en vegetariers, maar ook een vlees en een vis optie. Eerlijke, gezonde, seizoensprodukten die erg lekker bereid waren. Mijn favorieten waren de champignon verassing, d pompoen herfst salade en zoete aardappel ricotta lasagna. Bediening was attent en vriendelijk. Prijzen aan de hoge kant - gemiddeld EUR9 per gerecht en het advies is 3 gerechtjes per persoon te bestellen...
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Een echt bijzonder restaurant! De locatie aan de drukke weg is misschien voor sommigen een reden hier niet te eten, maar dan missen ze wel iets heel bijzonders! De verhouding 80-20 % veganistisch is een waar genoegen. Echt heel lekker eten en een goede bediening! Gewoon gaan! Zal zeker bijzonder worden!
cwinkelmolen .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Na al eerder gelunched te hebben bij Bijzonder gingen we deze keer voor het verrassingsmenu. Dit is echt een aanrader, heerlijke eerlijke verrassende gerechtjes en nog twee toetjes na. De bediening was erg vriendelijk en de eigenaresse kwam weer even leuk een praatje maken. Wij komen zeker terug!
Susan D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het eten was overheerlijk!! De bediening was heel goed, het personeel was erg vriendelijk. De tijd tussen de gerechten was precies goed!
gonniekraus .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het is een restaurant wat met hart en ziel gerund wordt! Dat proef je merk je en voel je.

Gewoon oprecht eerlijk puur eten.
Top!
ger_trudy .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
De huisgemaakte crackers met hummus vooraf waren erg lekker. Evenals de gazpacho met het brood van kikkerwtenmeel en natuurlijk het toetje. Heb je 'n intolerantie of allergie dan is Bijzonder het restaurant waar je geen uitzondering bent en gewoon lekker alles kunt eten.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
het bijzondere is dat je een scala aan gerechten krijgt die elk op zich zoveel smaken bevatten dat er bij elke hap weer iets te ontdekken valt. En dat met biologische ingrediënten van het seizoen. Niet onbelangrijk, de wijnen zijn ook heerlijk evenals de koffie.
Evafor .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Tegenvaller. We hadden hoge verwachtingen. Besloten voor het verrassingsmenu te gaan, maar voor ons was het niks (in ieder geval niet in verhouding tot de prijs). Smaken verschillen. Jammer!
zilversmidje .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Sfeer ongedwongen lijkt op je eigen woonkamer/keuken, Bediening Bijzonder aardig, het eten was wel goed maar heeft meer kruiden nodig naar mijn smaak en dat hoeft geen zout te zijn maar echt meer specerijen en/of kruiden. Wij hebben dan wel de Arabische hapjes genomen en die behoeven veel kruiden. Ik kan niet oordelen over de andere dingen. Het concept van jullie zaak heel goed en een geweldig idee. De wijn was super lekker! (Nero D'Avola) Ik vond het leuk de keuken eens geprobeerd te hebben.
Geijselaers87 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Geweldige beleving. Heerlijk, gezond en verantwoord gegeten. Zo kan het ook! Weg gegaan met volle buik zonder opgeblazen gevoel. Ontzettend aardige eigenaars die gerust een praatje met je willen maken over hun visie.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk eten en goede sfeer. Vooral de taboeleh met gehaktballetjes en munt was erg lekker! Het kleine stukje cake bij de thee een beetje droog. Zeker een aanrader.