Bijzonder

Luikerweg 33 6212 ET Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Bijzonder

Een culturele en culinaire smeltkroes

Bijzonder en dus afwijkend van het gewone, dat is restaurant Bijzonder in de culinaire hoofdstad van Nederland. We hebben het hier natuurlijk over Maastricht. Hier kan elke bourgondiër zijn hart ophalen. Twee persoonlijkheden, vier nationaliteiten en één gedeelde passie zorgen hier voor een culinaire smeltkroes waar je ‘u’ tegen zegt. Samen doen zij hier datgene, waar ze altijd van hebben gedroomd. Iets heel bijzonders!

Meer informatie over restaurant Bijzonder

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 10:30 - 23:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Walter K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Ik had het 3 gangen verrassing menu op aanbeveling van de serveerster genomen. De aromas waren smaakvol. Maar je moet er eigenlijk met meer dan 1 persoon gaan eten want als je bijvoorbeeld met 2 mensen gaat kan je samen 6 gerechtjes delen. De prijs was aan de hoge kant voor wat je krijgt.
Walter K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
francis V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Leuke inrichting. Kunt zelfs ook buiten eten. Verrassende eerlijke keuken met zelfs lekkere glutenvrije gerechten. Prima bediening. Al met al: aanrader!
Lani S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Super leuke avond gehad, top bediening heerlijk gegeten. We moesten helaas al na 1,5 uur weg ivm andere afspraak. Daardoor laatste gerechten snel moeten eten. Heel leuk concept, onze favoriet is de lasagne van zoete aardappel
Muriel S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Vaak geeft de naam aan wat voor een soort restaurant het is waar je je reservering plaatst. En bij deze fijne plek hadden ze hem niet beter kunnen kiezen. De hele ervaring is bijzonder geweest. Heerlijk eerlijk goed eten. Ik raad vooral het verrassingsmenu aan. Ze houden perfect rekening met mijn voedsel allergieën en draaien hun hand er niet voor om bij vragen of aanpassingen. Ook het interieur past helemaal bij de rest van het concept. Een dikke aanrader als je van goed eten houdt zonder alle poespas, gewoon lekker gezond, zonder extra toevoegingen. De prijs is wat mij betreft ook helemaal ok. Niet spotgoedkoop, maar absoluut niet te duur.
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Heerlijk eten. Originele gerechtjes. We waarderen de authenticiteit en de keuze voor biologisch in het concept. Goede bediening gehad. Het is gelegen aan de voet van de St Pieter, net buiten het het centrum. Een avondwandelingetje helemaal waard!
r M.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Leuke tentje, gezellig ingericht. Vriendelijk personeel. Ze maken gebruik van het shared dining principe, erg leuk maar ze raden 2-3gerechtjes aan per persoon (8-12 euro per gerecht). Naar onze mening zijn de gerechten overpriced voor de hoeveelheid die je krijgt. Wij bestelden de crackers, falafel, zoete aardappel lasagna en het gehaktbrood. We hadden de pech dat er in de lasagna geitenkaas zat en wij dit beiden niet graag eten ( stond niet vermeld op menu kaart). De overige gerechten vonden we ook ook niet bijzonder lekker. Prijs kwaliteit is matig.

De beoordeling komt alsnog uit op een 7 i.v.m. de vriendelijkheid en de leuke inrichting. Eten krijgt van mij een 5.5
De B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Heerlijk gegeten, erg gastvrije en behulpzame bediening. Zeker aan te raden als je op zoek bent naar een uitgebreide vegetarische/veganistische kaart!!! :D Ondanks het mooie weer helaas niet buiten gezeten, restaurant ligt aan een vrij drukke weg.
Denise M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Heelveel glutenvrij opties.
Geweldige inrichting en sfeer.
Onze serveerster was zo vriendelijk en behulpzaam.
Lekker! Lekker!
Evi H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Erg lekker gegeten, voor zowel de veganist als ook de vlees- of visliefhebber voldoende keuze. Oprecht Bijzonder(e) gerechtjes, eerlijk en verantwoord, wat ons betreft een aanrader!
Gerben V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Het viel tegen. Afgegaan op de hoge score hier op IENS, maar dat bleek niet helemaal te kloppen. Zoals wel vaker bij "biologische" restaurants lijkt het alsof het woord biologisch voldoende is en er verder niet veel aandacht aan smaak en bereiding gegeven hoeft te worden. De gerechten waren behoorlijk vlak van smaak en niet echt lekker. Relatief duur ook. Geen aanrader wat mij betreft.
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Het concept van dit restaurant spreekt ons enorm aan: gezonde, vernieuwende, veelal vegetarische/veganistische kleine gerechtjes, dus veel om te proeven! Ontvangst viel een beetje tegen. We moesten best even wachten omdat de serveerster buiten een sigaret stond te roken. Daarna werd veel goed gemaakt! Vriendelijke bediening, leuke sfeer in het restaurant en de zeer smaakvolle gerechtjes kwamen in vlot tempo op tafel. Tot het drukker werd. Ik geloof dat er meer tijd zat tussen gang 4 en 5 als dat de eerste 4 gangen samen geduurd hebben. We zaten er verloren bij. Drank werd niet opgenomen. Ook de mensen aan de tafeltjes om ons heen, leken door de bediening te worden vergeten. Gelukkig konden we toen eindelijk een serveerster aanklampen en kwamen gang 5 en 6 toen opvallend vlot! Wij raden iedereen aan om hier te gaan eten, want het was echt heel goed en leuk en voor een hele leuke prijs, maar we raden het restaurant ook aan om meer personeel in dienst te nemen en/of de taken onder elkaar wat praktischer te verdelen. Ga vooral door met dit concept en de goede kwaliteit van het eten!! Het was top!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
de elkaar rustig opvolgende gerechtjes waren weer bijzonder en verrassend lekker. Heerlijke wijnen en niet te vergeten een uitMUNTend alcoholvrij aperatief gekregen (alcoholbevattende hebben ze natuurlijk ook).
Ellen O.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Bij Bijzonder wordt gewoonweg bijzonder gekookt! De passie voor eerlijk koken spat van ieder bord! Fijne bediening!
Duncan M.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
(Goede) vega restaurants zijn dun bezaaid in het bourgondische Zuid Limburg, maar Bijzonder springt op een goede manier in dat hiaat. Fijne locatie net buiten het stadshart van Maastricht, maar wel op loopafstand daarvan. Gelegen in een leuk wijkje met een prettige sfeer. Goed toeven op het zonnige straatterras. Mooie afwisselende kaart en de kwaliteit van het eten is echt goed. Met de ontbijt- en lunchgerechten heb ik geen ervaring, maar zien er van papier geweldig uit. Het diner is prima en ook de taartjes en theetjes zijn niet te versmaden. Personeel is gastvrij, vriendelijk en behulpzaam. Zeer aan te raden!
Sanne K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
We werden heel fijn geholpen en ik heb echt genoten van de sfeer die het restaurantje had maar zeker ook van het eten!
Ik kom graag nog eens terug!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Geweldig avondje uit. De gerechten waren heerlijk, de bediening vlot en vriendelijk en de sfeer was er aangenaam. Doen we zeker nog eens.
Jennie A.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk eten, zeer aardige bediening en een top sfeer! Zeker weten een aanrader. Ik ga hier gegarandeerd nog vaak komen
Annelies N.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Zelf was ik hier al eens geweest en was toen al helemaal verkocht! Deze keer met vriendinnen hier gaan eten en we hebben meteen opnieuw gereserveerd! Iedereen vond het super, zowel het ontvangst, de bediening, de vriendelijkheid, als het eten! Top!
Clarijn .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk gegeten. We kozen het verrassingsmenu en alles was even lekker. Porties voor twee personen wel wat aan de kleine kant. We komen hier wel zeker nog eens terug.