BijBas Brunchen en Borrelen

Burgemeester Baumannlaan 120A 3043 AR Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant BijBas Brunchen en Borrelen

Louise W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Nu al 6 keer BijBas geweest, de ene keer voor een kop thee (met zelfgemaakte snickerreep, aanrader!!), dan weer voor een borrel met bordje kaas en worst, in steeds wisselende samenstelling dus iedere keer een verrassing en altijd even lekker en vers! Vorige week blijven hangen na de borrel om vervolgens flatbread met hamburger te bestellen als avondeten. Erg lekker, compleet met allerlei toppings en sausjes en een aparte salade ernaast. Absolute pluspunten van deze horecagelegenheid zijn de supervriendelijke bediening, de zeer persoonlijke aandacht en de grote speelruimte voor kinderen in de kelder. Via een televisie kun je ze in de gaten houden terwijl je zelf geniet van allerlei lekkers. Sommige horeca heeft een tafeltje met kleurpotloden, maar hier vind je echt van alles: verkleedkleren, boeken, treinbaan, dvd, noem maar op. Je kunt hier makkelijk een paar uurtjes zitten zonder dat de kinderen zich vervelen. Ik kom zelf uit Rotterdam Noord, maar rij graag een stukje verder om in Overschie BijBas te gaan eten!
JoyceBultink .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
In de gezellige 'huiskamer van Overschie' met de kinderen een tosti van lekker bruin brood gegeten en daarbij zelf een verse salade met geitenkaas. Kids konden zich daarna goed vermaken in de speelkamer en voor de volwassenen genoeg te lezen voor aan tafel of op de heerlijke bank! Ohja, ze schenken er heerlijke koffie van 'Man met de bril'.
Biated .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Mijn man en ik komen hier regelmatig, soms lunchen en soms voor het eten op de plank. Er is keuze tussen Surinaamse, Turkse of Spaanse plank en bij grote honger een mix van deze culturen. Wat een feest elke keer weer. Hele lekkere hapjes op de planken. Goede verse producten.Wij genieten er elke keer weer van. Het personeel altijd vriendelijk en je voelt je erg welkom. Leuk detail , als je met kinderen bent, zij kunnen beneden heerlijk spelen, lezen, tv kijken en jij kunt als ouder of als grootouder je kinderen in de gaten houden via tv in eetgedeelte. Wat een aanwinst voor Overschie.
Johannes V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Vandaag aten we hier voor de tweede keer. BijBas serveert lekkere, frisse lunchgerechten met een Spaanse of Turkse achtergrond. De bediening bestaat uit jonge, enthousiaste mensen die je graag wat meer vertellen over de gerechten en je ook willen helpen bij het maken van de juiste keuze.

Het duurde niet lang voor we ons eten kregen opgediend. Ik at een bara met kip kerrie en mijn vriendin een broodje kofte. Allebei erg lekker. Het vlees was goed gekruid en werd in beide gevallen opgediend met een complimenterend sausje en garnering. De gerechten zijn eenvoudig, maar rijk van smaak en gewoon helemaal af.

De aankleding vind ik persoonlijk een beetje mwah, maar je kunt wel zien dat ze het idee van een simpele lunchroom / eetkantine hebben willen doorvoeren in de aankleding. Je kunt eten in booths (wie wel eens een Amerikaanse tv show heeft gezien, weet wat ik bedoel) of aan een lange tafel in het midden. Er is mogelijkheid om buiten te zitten, maar hier schijnt alleen in de vroege ochtend de zon.

Een lunch van BijBas is altijd de moeite waard, want je komt er voldaan en vrolijk vandaan!