Over het restaurant Bij5

Authentiek genieten

Aan het Wilhelminaplein in Naaldwijk staat dit prachtig grote gebouw. Opgedeeld in diverse ruimtes voor een heerlijke lunch of diner. Er wordt uitsluitend gewerkt met verse Westlandse- en seizoensgebonden producten waarmee zeer culinaire gerechten worden gemaakt van goede kwaliteit. Het authentieke maar toch moderne interieur maakt het een bijzondere plek. Bij lekker weer kun je ook dineren in de sfeervolle en rustige ommuurde loungetuin.

Meer informatie over restaurant Bij5

Lang

Jouw recensie over het restaurant Bij5

Willemijn K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Gisteren hebben we Bij5 gedineerd met ons teamuitje.

Heerlijk gegeten en prima service, 33 zeer voldane personen.

Chapeau!
Janine L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Lekker gegeten, op het staartstuk na, deze was echt taai. Bij de carpaccio zat draadjesvlees, erg lekker en verrassend. Surf&Turf ook mooi gerecht.
Mooi pand, ambiance prima, maar toch vonden wij 'sfeerloos'. Misschien door de felle verlichting, ik kan mijn vinger er niet echt opleggen. Maar dat is uiteraard persoonlijk.....
Tilly K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Nu komen we er echt nooit meer. Verrassingsmenu was niets bijzonders. Bij het wijnarrangement werd het 3e glas wijn vergeten.????
Marloes G.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Volle bak toen we aankwamen. We mochten aan de bar wachten, maar moesten zelf opletten of er iets vrij kwam. Het bestek werd vergeten, maar het eten was heerlijk en het is stijlvol ingericht.
M D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Slechte ervaring hier gehad. Bij aankomst geen ontvangst. Zelf jassen maar weggehangen en gemeld bij de bar? 1kundige medewerker in bediening voorgerecht carpaccio was steenkoud en bijna nog bevroren. In restaurant was het net zo onbehagelijk .een amuse kan er niet meer vanaf. Was wel gewoonte hier. Geen bedankje voor de fooi,toch bijna 20€ en geen hulp bij de jassen. Alleen een doei bij verlaten pand. De allure die dit restaurant had is wel weg. Paar weken ervoor bij drukte nog in café gedeelte gezet met 8 man. Kom nu hier nooit meer!!
Maud V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Prachtig pand, leuk ingericht, koude lucht onder de tafel. Ondanks reservering was ' onze' tafel bezet; paniek bij bediening en we werden naar de bar verwezen. Uur moeten wachten en daarna in gehorige zaal (het cafe?) geplaatst. Toen we al aan drankje zaten konden we toch elders aan tafel; dit maar geweigerd.
Aan bar werd ongevraagd glas wijn geserveerd. Tafel werd niet opgeruimd.
Eten was smakelijk maar weinig bijzonder. Tournedos uit green egg echt smakelijk met bescheiden rooksmaak. Geheel geserveerd met twee eetlepels groente en wat friet.
Als compensatie kregen we de koffie van het huis.
Toilet is prachtig maar waarom papieren servetten aan tafel en mooie katoenen doekjes op het toilet?
Kortom, prijs-kwaliteit klopt niet. Personeel voor dit prijsniveau niet bekwaam, geen ' uit ' gevoel krijg je hier.
jose.heeren .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Zaterdagavond op uitnodiging hier heerlijk gegeten. Als visliefhebber heb ik gekozen voor de visproeverij en de tonijnsteak. Zelfs de groenten die erbij geserveerd werden waren smaakvol.
Huib V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We hebben in de tussentijd alweer een aantal keren gelunched bij Bij5 en vind ik het nu wel weer eens tijd om een recensie te schrijven. Nou mensen bij Bij5 zal niemand u teleurstellen. Het is gewoon top en ben ik helemaal weg van de Foccacia met van alles en nog wat en kan je bij Bij5 zelf kiezen wat je voor broodje onder je lunchgerecht wil. We lunchen graag en doen we dat ook nog wel eens ergenens anders onderweg in Delft, Den Haag, Rotterdam of Scheveningen. Bij5 staat bij mij bovenaan en heb je naast een voortreffelijk gerecht en grandioze bediening. Superaardige normale mensen die je gastvrij tegemoet treden. Vaak is het zelfs zo dat "baas" Aad zelf even komt informeren of alles naar wens is en of het gesmaakt heeft. Hij houdt alles scherp in de gaten en is alles pico bello in orde. Vorige week had ik de lunchspecial welke op het krijt-bord buiten aangekondigd staat. Voor 6,50 een heerlijk bord voor heerlijke smaken en zag eruit als een plaatje. Kip, paprika, sla, saus en weet ik al niet meer. Voortreffelijk dat wel. Ik begrijp niet dat het hier niet 2hoog vol zit. Grandioos, puur genieten
gerdien95 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Ik heb hier afgelopen donderdag met een vriendin geluncht. Zij had een broodje carpaccio en ik de carpaccio salade. Het eten was echt heerlijk! De sla was alleen een beetje droog. Misschien dat daar iets van dressing overheen kan. Maar de carpaccio was heerlijk en het broodje wat ik erbij kreeg ook. We werden goed en snel geholpen en het personeel was vriendelijk. Het decor is echt top! Heel chic en stijlvol. Ga hier zeker vaker eten!
mnique .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Onlangs hebben we bij Bij5 onze bruiloft gevierd. De locatie is prachtig, het personeel ontzettend vriendelijk en het eten was heerlijk. We hebben een top dag gehad! We kunnen iedereen Bij5 van harte aanbevelen voor een borrel, diner, feest, en bruiloft!
In G.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Vorig weekend met een vriendin hier gegeten. We werden aan een tafeltje middenin het restaurant gezet. We zagen dat er nog een plekje vrij was aan een tafeltje aan de zijkant. De bediening vertelde alleen dat daar 3 pers kwamen te zitten ipv 2. Oké begrijpelijk. Alleen tot onze verbazing gingen daar maar 2 personen zitten. Slechte behandeling, jammer. Het eten was verder redelijk. Ik had 2 voorgerechten besteld. Kreeftensoep vooraf en als hoofdgerecht de salade van gamba. Ik vond de porties, ook voor een voorgerecht, jammer genoeg heel klein. De salade van gamba bestond uit een paar gamba's met een paar blaadjes sla. Als je weet dat iemand dit als hoofdgerecht besteld dan was het fijn geweest als ze dit hadden verteld. De soep was heerlijk maar was ook na een paar happen weg. Ik ben helaas met honger de deur uitgegaan.
Angélique V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Met collega's High Wine gedaan. Bij aankomst werden we niet ontvangen, en onze tafel was ook niet klaar. We kregen 5 rondes met elke keer 1 hapje daar zat ook vis bij dus als je geen vis lust had je niks. En een keer zoet wat bjjna niks was. Hadden allemaal nog trek aan het eind. En twee collega's die de Bob waren moesten gewoon hun fris betalen belachelijk. Bij vertrek zagen we ook niemand. Ons zien ze daar niet meer.
LisanneVerbeek .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Het is een mooi en sfeervol restaurant, waar het eten ook nog eens heerlijk smaakt! Vooral de carpaccio was top!
Het personeel is altijd vriendelijk en ze hebben plezier in hun werk, dat is leuk om te zien.
blowyourmind .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Reeds meerdere malen bij Bij5 gegeten, tevens een keer (jaar geleden) een borrel gegeven voor ~ 70 personen.
Eten is van bovengemiddeld niveau met fijne smaken en goede wijnen. Borrel was ook uitstekend verzorgd.
Entourage is visueel mooi, met name het 'voorkamer' gedeelte met uitzicht op het plein. Het pand is zeer stijlvol hersteld en gerenoveerd. Minpuntje is wel dat het gehorig is, hier zou echt wat aan gedaan moeten worden (geluidsabsorberende platen/zware gordijnen oid).

Bediening is wisselend, over het algemeen vriendelijk, maar horeca ervaring lijkt soms te ontbreken. Mogelijke wissel van eigenaar/gastheer is hier waarschijnlijk geen positieve bijdrage aan geweest.

Entree dicht bij eetgedeelte is echt een afknapper, binnenkomende gasten staan uitgebreid de zaak af te scannen wanneer zij bij binnenkomst de jassen ophangen. Tevens was de laatste keer dat wij hier gegeten hebben een stormachtige dag, bij het openen van de deur waaide gewoon de servetten en kaarten van tafel door de tocht. Hier twee maal wat van gezegd, maar mocht niet baten bij het opnieuw binnenkomen van gasten.
Katja V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Wij komen al jaren bij Bij5. Vaste klanten die gemiddeld zeker 6 keer per maand komen. Sinds de overname van 1 door de 2 andere compagnons is het restaurant zienderogen achteruit gegaan. Wij zijn er geweest met de kerstbrunch en het kerstdiner. Bij de brunch een discussie met de eigenaar gehad over mijn plek voor die avond. : ( Raar moment als je gezellig met zijn drieën komt eten en je al een klein jaar voor het kerstdiner op de lijst staat met de gewenste tafel. Het vaste personeel weet waarom wij graag op een bepaalde plaats zitten in verband met de invaliditeit van 1 van ons 2. De eigenaar vond dit onnodig en vond dat wij wel op een andere plek konden zitten. De kerstbrunch kwaliteit/prijs was te hoog. Het kerstdiner voor 2 personen was perfect tot het hoofdgerecht. De vis was helaas te zout. Het personeel is altijd heel lief voor ons. Dat maakte de nare smaak die wij hadden van de dag weer een beetje goed. Esmee en Linda, jullie zijn top! €250,00 voor de brunch en diner uitgegeven en dan door de eigenaar deze behandeling als vaste klant, vinden wij schandalig.
Henk899 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Alweer een aantal weken geleden bij bij5 gegeten. Na een paar goede ervaringen een jaar terug was het deze keer iets minder. Zeker op een rustige doordeweekse avond hoort op dit niveau een ontvangst, naar tafel begeleiden, jassen aannemen en teruggeven, gasten uitlaten, geregeld gezicht laten zien voor vragen van gasten, gerechten neerzetten ipv aangeven en een toelichting bij het gerecht etc. dit ontbrak helaas. Verder wel lekker gegeten, was niet spectaculair, maar wel goed. Verder zeer mooi en sfeervol pand!
Peter-Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Bij 5 ligt op een goed bereikbare plaats in het centrum van Naaldwijk. Na een hartelijk ontvangst aan de deur kom je binnen in het prachtige restaurant. Omdat ik met mijn gezelschap wat haast hadden vroegen we of het eten snel geserveerd kon worden. Dat bleek geen probleem te zijn! We hebben goed gegeten, chili 2.0 en vis (tonijn). Erg lekker, mooi uitgeserveerd en goede portie.

Als ik meer tijd heb ga ik Bij 5 zeker een keer goed zitten voor het diner!
Angélique C.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Gisteren tijdens de feestweek in Naaldwijk (het is dan echt giga druk en je kan over de hoofden lopen) bij Bij5 gegeten. Heerlijk gegeten met als vooraf: Rundertartaar met focaccia brood, Mosterdsoep met snippers zalm en een plateau met garnalen in een krokant jasje, alles was zeer smaakvol en genoeg. Hoofdgerecht: Ribeye en 2x de kogelbiefstuk allemaal medium gebakken gevraagd en gekregen, voldoende garnituur en frietjes erbij. Wij zaten vol en wilden alleen nog een kop koffie.
Prachtige omgeving om te eten in dit oude pand, wat zeer smaakvol is ingericht.
Complimenten dat je tijdens de feestweek iedereen zo goed en ook snel kan bedienen, echt top!! Wij komen zeker terug.
YessieG .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Gezien de hoge notering van de Terrassentest was de verwachting hoog gespannen.
Helaas kon de verwachting tijdens de braderie niet waar gemaakt worden.
In een werkelijke prachtige ambiance, dat wel, tot twee keer toe een niet schoon glas.
Een gerecht met een ingredient gekregen, waar ik allergisch voor ben. Dit ingrediënt stond bij het gekozen gerecht niet genoemd, terwijl dit bij andere gerechten wel specifiek vermeld staat. Na dit opgemerkt te hebben, was het antwoord van de serveerster 'o, sorry'. Je zou verwachten dat men zegt: hè wat vervelend, we maken even een nieuwe.
Vervolgens een kopje thee zonder theezakje.
Kwam pas na twee keer vragen.
Jammer.
Recenties zijn verder goed, dus het zal vast een uitzondering zijn, maar dit gaf geen goed gevoel.
Toby V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Echt heerlijk gegeten Bij 5, je proeft dat het vers is. De kwaliteit is top! en er wordt duidelijk uitgelegd wat er op je bord ligt.
Leuke gerechte en lekkere wijnen en ook nog eens vriendelijk en leuk personeel.
Kortom: gewoon eens lekker gaan eten daar. Wij hebben genoten.
Y en T