Bij Wil

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Bij Wil

Jan R.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
Dit was voor ons de eerste keer "Bij Wil" en ja mmm.... wat moet ik ervan zeggen? Ik kom er zo op terug. Door het schitterende zomerweer was een tafel gereserveerd op het buitenterras. Sfeervol ingericht en perfect overdekt met een tweetal giga parasols. Vriendelijke, huiselijke en gemoedelijke sfeer, de bediening was uiterst correct. Het eten was smakelijk, ruim voldoende, betaalbaar en werd netjes uitgeserveerd. Ja, dan moet het hoge woord er toch maar eens uit. Bij binnenkomst werd ons vanuit de verte toegeroepen dat we konden kiezen uit nog twee vrije tafels. Overdonderd, door deze ontvangst,  zochten wij onze tafel. Heel bijzonder, het bleek de uitbater zelf te zijn die ons aanstuurde. De heer Reimers, bekend van TV, zou hier echt eens aan de slag moeten! De intentie is wel goed, denk ik,  maar gasten dien je eleganter te behandelen. Helaas was de ondergaande zon spelbreker en werden meerdere gasten volledig verblind. Wellicht ben ik te kritisch dus raad ik u aan het zelf ook eens te proberen.
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
De inrichting en sfeer vonden we (vrouwlief en ik) zeer gemoedelijk. Jammer dat serveerster Cabernet Sauvignon niet uit kon spreken. Voorgerecht Carpaccio was goed, wellicht iets minder groen? De diamant haas was top, de varkens oesters waren wat aan de droge kant. Het nagerecht was ook zeker niets mis mee. Waar wel wat mis mee was, de temperatuur van de huiswijn. 1 x raden, te warm. Toen ik af ging rekenen zag ik tot mijn grote verbazing wel een klimaatkast staan. Op mijn vraag waarom de huiswijn hier niet in stond kreeg ik echt een dom antwoord, met de opmerking dat het bij een volgende x ook niet zal zijn. Duidelijk. Dan komt voor mij die volgende x ook niet. Iets met klanten die huiswijn drinken en minachting?
Frank U.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
In reassurantie werden we op de eerste etage gezet dat er zeker niet gezellig uit ziet. Bediening redelijk maar het eten had wel wat sneller mogen komen. Kwaliteit kan beter saus bij vlees erg weinig bijgevraagd maar duurde lang voordat het kwam.
Dan de bedrijfsleider cq eigenaar, werd 'grappig' toen hij er achter kwam dat wij uit 020 kwamen. Kinderachtige opmerkingen zoals ' dan gaan we de messen even slijpen en dan krijgen jullie geen ijs is nou niet bepaald het niveau dat je van een 'gastheer' verwacht.
Geen aanrader niet voor sfeer niet voor de kwaliteit van het eten en zeker niet voor de gastvrijheid.
P K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Weten waar je aan toe bent, vind ik fijn. Bij Wil weet je dat. Constante kwaliteit. Bestel een loempia en krijg een hele, erg goed verzorgde, lunch. Mooie frites, frisse groente met dressing. Door de rustige sfeer ook prima voor een zakenlunch. Op een ander vlak is de sfeer kennelijk ook goed want Wil, de eigenaar, weet zijn personeel aan zich te binden. Kok en dienster zijn vertrouwde gezichten.
Toiletten, meer dan schoon.
roelkleiker .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Op een mooie zondagavond bij Wil geweest. Bediening was plezierig en gaf goede adviezen. Het eten was goed warm en heerlijk gekruid.
Komen zeker nog eens t erug.
Pee2016 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Gisterenavond hier wezen eten. Wat een leuke man is die Wil haha. Is wel te porren voor een geintje. Eten was erg lekker. We hadden een 3-gangen menu voor € 27,50 en konden gewoon kiezen uit de kaart. Alles zag er verzorgd uit en was prima. Zeker voor herhaling vatbaar.
Willem A.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten met 4 personen. Goede bediening in een gemoedelijke ambiance.
Prijs en kwaliteit in balans.
Regelmatig daar uit eten. Bij mooi weer heerlijk op het terras.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Al meerdere malen hier gedineerd, en nog nooit ontevreden geweest. Bij binnenkomst is het altijd al gezellig door de ongedwongen ambiance.
Eten is altijd top. Bij veel restaurants is het meestal zo dat voor een drie-gangen keuzemenu aparte gerechten van de kaart worden geselecteerd. Bij Wil is er genoeg keuze! Meestal gaan we voor de diamanthaas.

Service is altijd goed. Bediening is altijd betrokken en gezellig en doet er alles aan om het hun gasten naar de zin te maken. Wil is trouwens ook erg goed met kinderen :) Die kunnen altijd erg o hem lachen!
AJ72 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
We kwamen er al een aantal keren. De voorlaatste keer was ruim 3 weken geleden. Wil was er zelf niet, althans niet gezien. Na het inschenken van de wijn halverwege het diner keken wij elkaar zwijgend aan. Beiden hadden we dus dezelfde gedachte: Dat was wel heel weinig! Toen ik vroeg wat een glas kost en aangaf wat wij beiden dachten over de hoeveelheid, kwam er een zeer kortaf en norsig antwoord. Deze reactie schokte ons beiden behoorlijk. De rest van het diner verliep meteen heel anders. Bijvoorbeeld: Voor het kiezen van het nagerecht werd de kaart zonder vooraf te vragen in onze handen gedrukt en alle communicatie werd zeer beknopt. Daarom hebben we het verdere verblijf maar zo kort mogelijk gehouden zonder koffie na.

Het zal wel weer even duren tot we er weer gaan eten. Dit lid van de bediening kan nog wel iets leren qua klantvriendelijkheid. Als ik me zo wil laten behandelen kan dat elders best voor een veel lager bedrag, daarvoor hoeven we niet naar "bij Wil". Jammer.
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Het restaurant is sfeervol ingericht en de bediening is absoluut vriendelijk. Stokbrood met 2 soorten boter van het huis gekregen. Als drankje gekozen voor een zoete witte wijn. Qua smaak goed, maar qua prijs een tikkeltje aan de hoge kant. Als voorgerecht gekozen voor kerriesoep (specialiteit). Ik vond deze absoluut niet bijzonder als je dit als specialiteit aanprijst. De hoeveelheid is klein, waardoor de prijs te hoog is. Als hoofdgerecht gekozen voor varkenshaasje. Als liefhebber hiervan zo goed als zeker, dat dit geen varkenshaas was. Vlees was aan de droge kant en te donker. De gebakken aardappeltjes waren lekker, de patat frites slap. Van de groente alleen de broccoli herkent. Een tweede glas wijn genomen (prijs was mij nog niet bekend). Afgesloten met een kop koffie, waarbij bonbon geserveerd wordt. Prijs van de koffie absoluut veel te hoog, oftewel een heel duur bonbonnetje. Samenvattend. Prijs/kwaliteitsverhouding niet goed. De prijs is te hoog voor de geleverde kwaliteit/hoeveelheid. Als eerste reactie: ik ga hier niet meer eten.
Meindert S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
N.a.v. recensies op Iens hier gegeten. Huiskamerachtige sfeer. Zalm voorgerecht en carpaccio waren heerlijk. Zalm en papilotte was lekker, zuurtje overheerste iets. Varkenshaas erg lekker. Notenparfait was overheerlijk, Bananen royal iets minder (kristallen in het ijs) Wij komen hier zeker nog een keer terug
Yvon N.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Gister voor het eerst hier wezen eten na een aantal zeer teleurstellende etentjes op deze locatie bij de vorige restaurants die hier hebben gezeten.
De sfeer - gezellig, ongedwongen
Het eten - smaakvol, voldoende, ruime keus
De prijs - prima in verhouding met de kwaliteit
Al met al hopen wij dat dit een blijvertje is op deze locatie, gaan zeker terug. Zouden we iets van commentaar/ opbouwende kritiek MOETEN geven dan kunnen we 2 puntjes verzinnen, dat is een mobiel pinautomaat aanschaffen en bij vlees en/of vis welke daarom vraagt bij bestelling vragen of je medium of doorbakken wil.
M.E. I.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Even na het werk hier gaan eten. De carpaccio was perfect. Het hoofdgerecht was minder dan verwacht. De lamsbiefstuk was iets te ver doorgebakken, jammer. De wijn, een Menetou Salon, was weer perfect. Jammer dat de wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht wat aan de lange kant was. Toch de moeite waard. We komen het snel weer proberen.
culinaireliefhebber .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Bij Wil te Ridderkerk eerste indruk is positief, mooi buitengebeuren met redelijk veel plaatsen, binnen voor mij een tikje oubollige inrichting maar je zit wel goed!
Kaart bestaat uit een 3 gangen menu van € 27.50 en een specialiteiten kaart. ( waar hoofgerechten met gemak € 28.50 kosten )
Gekozen voor het 3 gangen menu zelf samen te stellen van de kaart, ruim voldoende keuze in de gerechten zodat er voor ieder wat wils is.
Mijn voorgerecht was een Huis gemarineerde zalm ? met een mosterd-dillesaus, erg lekker, als hoofdgerecht had ik gebakken eendenborst met sinaasappelsaus, niets mis mee en als 3e gang Strawberry Wil , vanille ijs met aardbeien, aardbeienroom en chocolade.
Alles prijs kwaliteit goed.
De bediening was wat warrig , niet slecht maar niet helemaal gespitst zal ik maar zeggen , een kleine aanpassing is hier op zijn plaats, ook de entourage kan op simpele wijze verbeterd worden, dan word de beoordeling met gemak 3 x een 8.
Als tip zeg ik ga er gerust eten, waar voor je geld
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
We zijn met zijn 5-en (4 volwassenen en een kind) hier gaan eten. We komen binnen in het restaurant welke modern, maar toch gezellig is aangekleed. Een soort van woonkamer idee, maar dat wat ruimer. Wat wel opvalt is dat de akoestiek vrij slecht is, waardoor het wat lawaaierig aandoet.
Vrij snel nadat we zitten wordt ons vriendelijk gevraagd naar wat we willen drinken, maar de kaarten blijven nog even uit. Na een tijdje komen deze ook en beslissen we met de gehele tafel voor het 27,50 Euro kostende 3-gangen menu te gaan.
Hierbij wordt gekozen voor

* Rundercarpaccio -> Erg lekker, goed op smaak gebracht met veel Old Amsterdam en zoute spekjes die de smaak goed ophalen
* Gebakken champignons met ham & ui en gegratineerd kaas -> Dit was erg lekker en de portie had wellicht iets groter mogen zijn. Wel jammer was het (te) simpele getoast witbrood er bij.
* Geitenkaas met spek en honing -> Erg lekker! Helemaal niks mis mee :)

Inmiddels zijn 4 gasten droog qua drinken (al enige tijd) en moeten we zelf toch vragen bij de bediening om een nieuwe rondje drinken.

Als hoofdgerechten wordt er gekozen voor:

* Eendenborst met sinaasappelsaus: Een erg lekkere combi... De eendenborst filet is prima bereid en nog mooi wat rosé van binnen. De saus is niet te bitter en niet te zoet
* Gebakken sliptongetjes: Volgens de dames perfect gebakken en komen goed van de graat.
* Piep kuiken: Nog lekker mals en goed hartig op smaak gebracht.

Hierbij werden diverse groenten geserveerd (boontjes, wortel, broccoli, bietjes, etc...) frietjes (fabrieksfriet, niet spannend maar OK) en gebakken aardappeltjes (lekker krokant gebakken!)

Inmiddels zitten we allemaal met zweetpareltjes op ons voorhoofd. Dit had niets met het eten te maken, maar wel met de temperatuur binnen. Deze was 26 graden en dat is geen comfortabele temperatuur om je warme maaltijd mee te drinken. En wederom moeten we vragen voor een nieuw rondje drinken.
Uiteindelijk krijgen we de dessertkaarten uitgereikt en maken we onze keuze... Helaas moeten we hier flink lang op wachten. Nadat we hier over ons beklag hebben gedaan staat dus na 45 minuten het dessert op tafel.

* Strawberry Will: Deze wordt normaal gesproken in een mooie coupe geserveerd, maar deze was vermoedelijk op en lag nu in een soort soepbord. Deed niets af aan de smaak, maar zag er aanmerkelijk minder feestelijk uit. Het smaakte verder wel prima.
* Flensje met warme chocolade, ijs & framboos -> Deze was erg lekker volgens mijn dochter :)
* Coupe prosecco -> Wel netjes geserveerd in de coupe. Was erg lekker volgens een van de dames.

Nadat we ons dessert op hadden, hebben we niet geprobeerd om via de bediening de rekening te krijgen, maar zijn we direct naar de bar gelopen om af te rekenen om maar zo snel mogelijk naar buiten te kunnen naar de frisse lucht, want het was nog steeds zo warm binnen.

We hebben en erg lekker gegeten, zeker voor het geld. Met zijn 5-en waren we 180 euro kwijt wat zeer schappelijk is. Maar qua bediening & service was er toch wel e.e.a. mis vanavond. Dit had waarschijnlijk te maken met het feit dat er een grote groep (20 man) binnen zat, maar daar mogen je andere gasten geen last van hebben. En dat was nu wel het geval. Ook aan de temperatuur binnen zullen ze toch echt iets moeten doen, want dit was niet plezierig. Overigens was de bediening verder wel erg leuk & vriendelijk.
Zien ze ons hier terug? Ik weet het niet. Voor het eten zou ik geen moment twijfelen. Maar de bediening op deze manier, kan ik helaas geen voldoende geven.
We vinden het heel spijtig dat u uw diner zo beleefd heeft.
Fijn om te lezen dat u wel erg te spreken bent over ons eten.
Het kan inderdaad warm zijn binnen zeker als het vol zit.
We proberen dan de ramen en deuren open te zetten zodat dat iets helpt. Maar dan zitten er weer mensen op de tocht. We zitten nog geen jaar in dit pand.
U heeft gelijk dat er nog wel wat aan de akoestiek en de klimaatbeheersing te verbeteren valt wij hebben al wat aanpassingen gedaan maar gaan dit zeker verder aanpakken.

We hebben al besproken met de bediening dat men ondanks de drukte of een grote groep toch wat attenter moet zijn.
We vinden het fijn dat u zo'n uitgebeidde resencie hebt geschreven zodat wij daar zoveel mogelijk van kunnen leren.
Hopelijk zien wij u toch nog eens terug om nog eens te genieten van het eten
Nicole L.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Bij Wil, was een goede keuze! De bediening was erg vriendelijk en enthousiast. Het restaurant zag erg erg netjes en verzorgd uit.
Wij hadden een 3 gangen keuze menu, ruime keuze en het was lekker. Goede prijs kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader!
Fijn om te horen dat jullie zo positief zijn, we horen het graag.
Graag tot ziens
Misschien op ons terras een keer als het weer het toelaat
P K.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Lunch. Loempia en kroketten. De loempia staat voor een hele lunch. Prachtige frites erbij en mooi garnituur . Als een kok een lunch aflevert die tot in de finesse goed is, word je nieuwsgierig naar het diner. Bij weinig zon kun je op het afgeschermde terras zitten.
Nou u bent van harte welkom om ook eens te komen dineren hoor.
op zaterdag kan het best druk zijn en raden we aan telefonisch te reserveren
bedankt voor uw compliment namens ons allemaal
Altijd fijn om te horen
Willem L.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Lang wachten op eerste drankje. Brood met smeersels erbij niets bijzonders. Bisque aan kleine kant, net als de Tournedos. Kwaliteit prima, kwantiteit ondermaats. Groenten zoals je vroeger bij vdValk kreeg. Wijnkaart is heel karig. Dessert prima, net als de koffie. Bediening is niet alert en de nieuwe (???) inrichting oubollig. Zijn voor dit geld betere restaurants beschikbaar.

Jammer om te horen dat het u niet zo bevallen is. We zullen zeker wat met uw resensie doen

Het kan erg druk zijn met name in de weekeinden zodat ons personeel misschien wat minder allert is als normaal.
We serveren verse groenten op de traditionele manier klaargemaakt.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Een voortreffelijk restaurant met een goede prijs kwaliteit verhouding.
In het menue kunnen uit de kaart de diverse gerechten gekozen worden, zonder dat aan hoeveelheden te kort wordt gedaan.
Dank u wel voor het compliment
We horen graag hoe u het heeft ervaren.
graag tot ziens
Eddie R.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Donderdag bij Wil geweest. Wat een ontzettend leuk restaurant. Bediening geweldig, het eten super en de prijs gewoon goed. Tot binnenkort.