Bij Vermeer

Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 23:30
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Heel leuk restaurant, heerlijk om te eten en borrelen. Vriendelijk personeel. Wij konden er met de kleine kinderen ook goed zitten.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Wat een geweldige brasserie is dit! Hier klopt echt alles. Mooie gerechten en de prijs en kwaliteit verhouding klopt ook helemaal! Of je nu een snelle hap wil of juist wat uitgebreider wilt eten, dit is beide mogelijkheid en ben je aan het goede adres. Ik ben zelf een enorme wijnliefhebber en hier is de keuze ook echt top. Mooie glazen waarin ze dit schenken maakt het helemaal af. De gastvrouw Nannie is echt een topper! Zij voelt alles feilloos aan. De moeite om een keer binnen te stappen als je in Tilburg bent. Supergave locatie aan de haven! De hotspot van Tilburg!
Tessa S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Ik kom al sinds de opening bij Vermeer en de sfeer, het eten, de service en de gastvrijheid is altijd meer dan in orde. Je wordt snel en goed bediend en nog belangrijker met een vriendelijke lach. Het eten is altijd goed, vriendelijk keukenpersoneel ook. Als echte Bourgondiër kom ik hier graag en vaak en het is mij nog nooit tegengevallen! Een echte aanrader en goede aanwinst voor Tilburg!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij Bij Vermeer. Wat een leuke tent! We zaten aan een leuk tafeltje bij het raam. Omdat we niet konden kiezen, hebben we gekozen voor het drie gangen proeven menu. Dit was een goede keuze. Op die manier konden we van alle gerechtjes wat proeven. Alle gerechtjes waren lekker, de borden waren mooi opgemaakt en het eten was goed bereid, zeker een aanrader. De bediening is attent en werkt hard, de dame die ons hielp was erg aardig en wist ook waar ze het over had. Na binnen gegeten te hebben, hebben we buiten nog even een kopje koffie gedronken op het gezellige verwarmde terras. Al met al een top avond. Zeker een aanrader! Wij komen zeker nog een keertje terug.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Normaal reageer ik niet, als een avondje uit met eten & drinken, zacht gezegd 'tegenvalt'..
Na een week keihard werken dachten mijn vrouw en ik, net buiten de kermis drukte hier te gaan genieten van wat lekkers.
Ik bestel een kabeljauw in papillot. En wat krijg je als dit té lang in de oven doet??
Juis!!.. een veel te droge kabeljauw met een eetlepel uitgedroogde, harde, smaakloze te klein gesneden groentes die teveel naar anijs roken, met 2 cherie tomaatjes. dit alles voor € 19,75!
Een vriendelijke jongeman erbij geroepen die zelf aangaf: 'Ja ik zie het ook, dat ziet er inderdaad niet goed uit'...'ik geef het door aan de keuken'...punt!

Omdat mijn vrouw al bijna klaar was met haar biefstuk en even droge groentes en champignonsaus ( zonder champignons ) waarbij het duidelijk zichtbaar was dat het gehele hete bord was door verwarmd in de oven met alle ingrediënten erop, koos ik ervoor om dit gerecht niet opnieuw te laten bereiden ( duurt immers een minuutje of 20 ), en wat smeuïg te maken met mayonaise.

We hebben de rekening maar gevraagd, waarbij de ( dat moet gezegd ) uiterst vriendelijke jongeman in de bediening aangaf: 'tot ziens, maar ik denk niet hier hé?".....
Tja....had anders een wijntje, of kopje koffie aangeboden...dan hadden we nog enigszins het gevoel dat we serieus genomen werden.

Adrie en Carla
Apoloniabakker .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Toch maar weer een keer geprobeerd, ondanks dat het al een keer tegen gevallen was. De eerste keren top gegeten. Ik had nu een caesar salade en die was niet zoals hij hoort te zijn. De eerste keer dat ik die at was het alleen al een feestje om te zien, verder smaakte hij voortreffelijk, met de goede ingrediënten en de juiste sla. Nu was er een zak gemengde sla op mijn bord gekiept, lagen er een paar halve tomaatjes op en croutons, beetje dressing en onsmakelijk uitziende hompen kip, niet om aan te zien. Echt jammer! Het was helemaal top...maar waarom die verandering?
Han V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Het was mooi weer dus buiten kunnen eten. We hebben ons laten verrassen en het 3 gangen menu genomen voor 70 euro met 2 personen. Voor deze prijs krijg je een kleine hoeveelheid van alle gerechtjes wat op de kaart staat. Ik vind het veel goedkoper dan de afzonderlijke gerechten. We hebben er buitengewoon lekker van gegeten en ook dingen geproefd die je anders niet zo snel zal kiezen. We zullen hier zeker nog terugkomen.
Suzan V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk eten voor een prima prijs, bediening attent en persoonlijk. Vlakbij gratis parkeren. Aanwinst voor Tilburg en we komen zeker terug.
Annick G.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Wij hebben echt een geweldige avond gehad bij Bij Vermeer! Met vier personen hebben wij genoten van de drie gangen Proeverij. Dat was wat je noemt echt een smaaksensatie! Zowel voor- hoofd en nagerecht overheerlijk. Normaal gesproken zou ik niet snel voor een drie gangen menu gaan omdat het vaak toch te veel is. Maar dit was echt perfect op elkaar afgestemd. Niet teveel en niet te weinig, kwalitatief echt goed! Ook mijn tafelgenoten waren onder de indruk en er werden heerlijke wijnen bij geschonken.
We hebben eerder ook buiten op het terras gezeten, heerlijk beschut in de zon. De eigenaren zijn heel hartelijk en houden alles goed in de gaten. Leuk dat ze ook een praatje maken aan tafel. Bij Vermeer, ga zo door! Wij komen zeker snel terug!
Eefjevh .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Op een zaterdagavond Bij Vermeer gegeten met 4 personen. Het is een mooi modern restaurant met een leuke inrichting. De stoelen zitten echter niet heel comfortabel om een hele avond op te zitten. De avond begon goed, de bediening was vriendelijk en drankjes stonden snel op tafel. Een mandje met brood van goede kwaliteit. Na het doorgeven van de bestelling (4 hoofdgerechten waarvan 1 keer de daghap) kwam het eten sneller dan verwacht op tafel. De eerste reacties waren goed, mooi opgemaakt, ziet er lekker uit. Mijn tafelgenoot die de daghap had besteld moest zijn gerecht helaas terugsturen omdat zowel het vlees als de groente koud waren. Misschien heeft dit iets te maken met de snelheid waarmee de gerechten geserveerd werden? Na dit incident werd het personeel plots onvriendelijk en brutaal waardoor wij snel weg zijn gegaan zodra de borden leeg waren.
Een gast stuurt niet zomaar iets terug, en als het personeel hier dan ook nog eens op zo'n manier mee omgaat zie je ons niet meer terug.
Heel jammer want onze verwachtingen waren hoog!
Derk V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Wat een aanwinst voor Tilburg! Inmiddels hier meerdere malen geweest, toch wel heel fijn zo'n leuk restaurant om de hoek, en telkens naar tevredenheid. Het voelt voor mij als thuis komen Bij Vermeer. Of het nu is voor een borrel met vrienden (zoals gisteren tijdens het Lichtjesfeest, gezellig!), een lekker diner of een snelle lunch op het terras (wanneer het weer het weer toe laat, winter..).

In het restaurant hangt een leuke en ongedwongen sfeer. De aankleding in geïnspireerd op het verleden van Tilburg als industriestad (waarom heeft niemand hier eerder aan gedacht?) en gecombineerd met een moderne inrichting en materialen. Persoonlijk houd ik hier wel van. Het restaurant is ruim van opzet. Er is een grote bar en er zijn verschillende hoge, lage en loungetafels verdeeld over de ruimte. Hoog zitten aan de kant van de haven of juist laag zitten op de verhoging, er is keus genoeg. De grote (lees)tafel leent zich bovendien goed voor een kop koffie en een krant. Zodra de zon zich laat zien is het op het terras ook zeer aangenaam, en door de windschermen lekker uit de wind. Ook hier zijn hoge, lage en loungetafels en voor de nazomers zijn de parasols ook voorzien van heaters. Hierdoor kan ook in de avonden nog prima gegeten of geborreld kan worden (probeer de 'huiswijn'!).

Het personeel draagt bij aan de eerder genoemde sfeer. Zij zijn vlot, vriendelijk en gastvrij en op z'n tijd ook in voor een lolletje zo heb ik ondervonden. Daarnaast zijn zij ook kundig en beschikken ze over voldoende kennis over de dranken en gerechten. Altijd leuk voor iemand die zelf een kleine achtergrond in de horeca heeft. De beide eigenaren werken ook mee (super om te zien!) en zorgen vaak ook voor nét dat beetje meer. Een leuk en goed team dus!

Over het eten en drinken ook niks meer dan lof. Er is een uitgebreide drankenkaart met vele (speciaal)bieren en wijnen. De laatste kunnen bovendien per glas (ideaal!) worden geschonken. Zo kan je bij elk gerecht een andere wijn drinken. Perfect voor bij de Proeverij Bij Vermeer welke ook echt een aanrader is! Bij deze wandeling door de kaart krijg je verschillende gerechten welke door de keuken zijn geselecteerd, elke keer een verrassing dus. De menukaart is gevarieerd en bevat voor ieder wat wils. Inmiddels is er een nieuwe kaart met gerechten van het seizoen, maar alles is mooi opgemaakt en goed op smaak. Als laatst is er ook nog een uitgebreide borrelkaart. Hierop staat 'gewone' bittergarnituur, maar bijvoorbeeld ook huisgemaakte bitterballen van kreeft en zelfs oesters. Het borrelplateau Bij Vermeer is een selectie hiervan wederom een aanrader!

Zijn er dan helemaal geen kritiekpunten? Natuurlijk wel, niks is 100% goed. De akoestiek is inderdaad niet optimaal, maar dit is een gevolg van de industriële bouw. Er zijn ook rustige tafels, maar over het algemeen is er een gezellig geroezemoes met muziek op de achtergrond. Daarnaast kan parkeren niet altijd voor de deur, maar dit is niet iets waar het restaurant voor verantwoordelijk is maar de gemeente. Als laatst is er de sluitingsdag op dinsdag. Dit mag eigenlijk geen minpunt genoemd worden, maar is wel iets om rekening mee te houden. De rest van de Piushaven is op maandag gesloten (en dan is Bij Vermeer juist wel open) en op dinsdag genieten zij van hun 'weekend'!

De eigenaar beschrijft Bij Vermeer als een goed restaurant met gewoon goed eten en alles voor een goede prijs. Hij heeft hiermee de spijker op z'n kop geslagen en wat mij betreft een nieuwe standaard gezet. Een toppertje!
Hansdebeer .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
We komen hier niet zo vaak maar als we een keertje in de buurt zijn dan is het genieten van de hapjes met een prachtige smaakcombinatie, mooi gepresenteerd en altijd met een passend heerlijk Belgisch biertje. Een super attente service en prettige ambiance. 1 nadeel is dat de muziek ietwat te zacht staat en als geruis overkomt.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Meerdere malen gegeten en het ademt een gezellige sfeer en een huiskamergevoel uit. Prettige bediening en heerlijk eten. Vooral de bitterballen, de biefstuk en de wagyuburger zijn een aanrader!
Verder draaien ze fijne restaurantmuziek en is het lekker ruim. Je zit dus niet boven op je buurman of buurvrouw. Al met al een toprestaurant!
Birbro .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Al een paar keer gaan eten en smaakt naar meer. Als vrienden ook naar een leuk restaurant waar je gevarieerd kan eten, dan raden we dit zeker aan. Verschillende leuke plekjes waar je kan zitten, reserveren is wel verstandig. Zeker in het weekend. Daarom ook leuk om eens op een maandag te kijken. Meeste restaurants zijn dan dicht in de piushaven, dus daar springen ze goed op in.
Eten hartstikke lekker. Echt goede prijs kwaliteit verhouding. Leuk dat ze naast een kipsate ook oesters of een bitterbal van kreeft bedienen. Dat maakt het publiek ook gevarieerd en kan iedereen er voor een leuke prijs eten.
Bediening goed. Gezellige sfeer, zeker ook door de indeling en inrichting.
Akoestiek is wat gehorig, maar kies het juiste plekje en dan heb je er minder last van.

0feniks0 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
De lunch hier was oké, maar nogal weinig. We gingen met honger weg. Beetje jammer gezien de toch wat prijzige gerechten.
VandePas .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Lekker en gezellig gegeten Bij Vermeer!
Een gezellig team staat voor je klaar om een toegankelijke gastvrijheid te bieden. Het bedrijf is warm ingericht met een knipoog naar de vroegere textielstad.
We hebben 3-gangen van de kaart gegeten. De gerechten bevatten verse ingrediënten en wordt prachtig geserveerd op mooi servies.
De eigenaren werken mee en zijn net zoals het personeel gastvrij en vriendelijk.
Hotello_Es .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
De eerste recensie pas! Zit bij mijn weten iedere dag lekker vol. Weekenddagen zowieso. Voor de zekerheid vroeg op de avond tafel gereserveerd, dat bleek een verstandige beslissing. We hebben vanavond een paar keer gezien dat er geen plaats meer was voor nieuwe gasten.
Het is net weer open (voormalig Havenmeester) is wat verbouwd, sfeer en meubilair is leuk. Geroezemoes maar de muziek staat wellicht nét iets te hard. 2 eigenaren lopen in de zaak mee. Placeren de gasten en nemen beide een deel van de zaak voor hun rekening. Nemen eerste bestelling op, dat doen ze op hun mobiele telefoon. Dat ziet er een beetje raar uit omdat ze deze de hele tijd in haar hand heeft, onpraktisch ook als je het mij vraagt met uithalen van glas en borden.

We hebben de 3 gangen proeverij gekozen, goede keuze want zo heb je wel 5 soorten voorgerechten, 3 soorten hoofdgerechten en 4 soorten desserts op je bord liggen voor €70,00 voor 2 personen.
De voorgerechten waren goed en smaakte naar meer, in vergelijking daarmee vond ik de hoofdgerechten wat tegenvallen. De nagerechten waren dan weer goed. Daar hebben we wel 1 uur en 15 minuten op moeten wachten nadat we na 3 kwartier nagegaan zijn of ze er nog aangedacht hadden.

De bediening is netjes maar nog niet op niveau. Tafelnummers wordt over getwijfeld, komen niet proactief drankjes opnemen, leggen geen van de gerechten uit. Met een proeverij mag je dat wel verwachten want je hebt zelf niet gekozen. Eigenaresse zou lange wachten met koffie goed gemaakt hebben maar zat uiteindelijk met vrienden een wijntje te drinken.

Zaak in de Piushaven kan gewoon succesvol worden. Potentie heeft het in ieder geval. Bediening wat op niveau brengen en zelf misschien iets meer sturen en het overzicht houden.