Bij van Boven

Grote Markt 42 9711 LV Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Bij van Boven

Aanschouw bruisend Groningen

Uitzicht op het bruisende hart van Groningen. Bij van Boven kijkt uit op het altijd levendige Grote Markt. Bekijk de fietsende studenten, terwijl je zelf rustig bijkomt in het restaurant. Chef-kok Theo Wildeboer maakt internationale gerechten met regionale producten en de sommelier Roel Wijfjes zorgt dat je altijd een bijpassende drankje hebt.

Meer informatie over restaurant Bij van Boven

Maandag t/m Woensdag
- Diner 17:00 - 20:30 (In het Grand Café)
Donderdag t/m Zaterdag
Zondag
- Diner 17:00 - 20:00 (In het Grand Café)

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Stefz .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
1 van de favoriete luch plekjes in Groningen! Heerlijke broodjes, rijkelijk belegd. Helaas laat de bediening het een beetje afweten. Oog contact wordt niet op gereageerd, hand op steken ook niet. Na eindelijk contact te hebben gekregen een drankje kunnen bestellen.. De bar daar in tegen is snel! Na een paar keer te hebben gevraagd om de rekening zijn we maar naar binnen gelopen.. En daar werd ons verteld dat we buiten bij onze tafel moesten wachten want er kwam wel iemand! We hebben uitgelegd dat dit niet het geval was omdat we al een paar keer hadden gevraagd om de rekening! Mijn advies: hou overzicht over je wijk! Kijk rond en zie wat gasten van je willen ;)
FTG .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
De beste lunchplek van Groningen! Heerlijk is het broodje met gemarineerde kip en spekjes, maar ook het broodje met parmaham en geitenkaas is verrukkelijk. Nette, goed geklede, snelle bediening. Afgezien van het feit dat het wat gehorig is, is dit plekje perfect!
Lydie C.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gisteren met 7-en geluncht zonder te reserveren. Het plaatsen van ons grote gezelschap was natuurlijk even een uitdaging, maar er werd met een vriendelijke lach een plek voor ons vrij gemaakt. Super! Daarna genoten van een goede lunch met verse, smaakvolle ingredienten en porties die zeker voldoende brandstof bieden voor een dagje Groningen. Leuke bruin café atmosfeer.
Be H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk, eerlijk eten.
Bij elke gang goede wijn en bier, aanrader!
Absoluut goede prijs kwaliteit verhouding
Hier komen we weer terug.
Ffgros .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Via Iens kozen we voor het verrassingsmenu. Begonnen met eendenborst op bedje van haricots verts. Niet spectaculair én iets te koud. Het tussengerecht een notenrisotto met groene pesto en pompoen. Smaakloos en meer maagvulling, niet echt restaurant waardig. Het hoofdgerecht een rucolastamp met sukade. Lekker maar te "zwaar" voor dit menu. Als toetjes ijs met een brownie. Kortom een fantasieloos niet bij elkaar passend menu, gewoon om te eten, ons avondje uit was niet een tongstrelend feestjes vwb het eten dan....! Prima als daghap, maar niet voor € 30 p.p. Jammer, niet voor herhaling vatbaar.
Chari V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Het was een verrassingsmenu wat heel lekker was
Bedienend personeel was heel vriendelijk en professioneel, er werd een goede uitleg gegeven van het menu dat werd geserveerd
De inrichting is heel sfeervol
Job B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Op het voor ons aangewezen plekje naast de ingang naar het toilet na een heerlijk etentje gehad. Last minute nog gevraagd of we wat konden eten dus dat plekje is maar een klein detail. Bediening heeft verstand van zaken. Eten was heerlijk, entrecote is zeker aan te raden!
Thessa74 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
We hebben een heerlijke avond gehad. Het eten was erg goed. De wijnen van het arrangement wat we erbij hadden, waren met zorg uitgekozen. De bediening was vriendelijk en vlot. Zeker een aanrader!
A H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Het voorgerecht, lauwwarm taartje van o.m. asperges, was heerlijk.
Bij het hoofdgerecht was het bereide vlees, lamsrund, lekker klaar gemaakt. Helaas waren de krieltjes en de asperges die erbij geserveerd werden nog wat "knapperig".
Het dessert, rabarber crumble, was oke.
Het decor was op zich prima, alleen we moesten de tafel verschuiven zodat ik kon zitten op de bank. De tafel moest ook weer worden teruggeschoven, anders was de tafel te ver weg. Kortom, zat een beetje ingesloten. Daarnaast was de bekleding wat smoezelig, versleten.
Service was gewoon goed.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Lekker eten, goeie wijn, attente service, helemaal top!
Het eten bestond uit een verassings- menu, met o.a. een asperge taartje met doperwten creme, lam met asperges en krieltjes, en tot slot een rabarber crumble met witte chocolade ijs en basilicum crème.
Aanrader!
Erwin_uut_Grunn .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Goed eten, Top service. Fijn dat er nog restaurants bestaan waar niet uit een pakje wordt gekookt. Gewoon goed eten met mooie en eerlijke producten. Ook een goede timing van de gastheer/sommelier Roel. Hij weet precies te vertellen wat je wil horen en geen over de top verhalen. Ga zo door.
Robboddaert .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Wij komen graag bij Boven Jan vanwege het goede eten, mooie wijnen en de goede prijs kwaliteit verhouding. Laatst werd er weer een plaatsje voor ons gezocht tijdens een druk weekend, erg fijn. Lekkere amuse, heerlijke carpaccio en het vlees naar wens, rood, gebakken. Lijkt simpel maar wij hebben andere ervaring. Lekker kaasplankje na met mooie port, dank voor weer een mooie avond, tot snel.
Mariekmuziek .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Heerlijk gegeten! Prijs/kwaliteit/service > super; in lange tijd niet zo goed gegeten.

1. Keurig ontvangen (naar onze smaak wel té formeel; bezorg ons een gezellige avond met een lach en/of een grapje. Dat mag gerust...zéker als de tent verder leeg is...)
Voor: carpaccio runderbavette/pata negra/tonijnmayonaise > heerlijk & een prima portie! Fijn ook dat er eens gedacht wordt aan het 'aanmaken' van de salade. Blij!
Hoofd: Ribeye/vijgen-portsaus > heerlijk & perfect rood zoals gewenst. Heeeel blij!
Na: kaasplank van hollandse kazen; perfect... en best royaal. Lekker met de geadviseerde rode port.

Vol! :)

Puntje: liever een warm bord onder zo'n heerlijke ribeye... Jammer dat 'ie zo snel koud werd nu.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Voor de tweede keer hier gegeten en het was weer voortreffelijk! De amuse en het brood smaakten al heerlijk, maar ook de drie gangen daarna waren top. De borden waren prachtig opgemaakt en de smaakcombinaties waren bijzonder. Goede wijnen erbij; en de uitleg aan tafel werd zeer gewaardeerd. Eigenlijk weinig op aan te merken!
Jean Paul G.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Telkens als wij Groningen bezoeken proberen wij bij dit meer dan leuke restaurant te eten. Zoals ook vorige week, weet de exacte datum niet meer maar het was weer meer dan goed. De geserveerde kabeljauw wss goed en met name de geadviseerde wijnen waren top. Als u iets zoekt met een goede prijs kwaliteitsverhouding is dit een mooi adtes
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
We hebben hier al meerdere keren gegeten. Iedere keer vertrokken we tevreden. Zo ook deze keer.

Het eten was lekker, maar er waren enkele kleine dingetjes aan te merken (die deel ik hier niet om te zeuren, maar gewoon omdat dat iedereen baat heeft bij een eerlijke recensie). Het voorgerecht werd bijvoorbeeld te koud geserveerd (rillette was daardoor nog niet echt lekker), de kabeljauw was erg karig geportioneerd en de saus had niet de beloofde smaak.

Dit restaurant bewijst waarom Service bijna net zo belangrijk is het als het eten: door de goede service hebben wij ondanks dat het eten niet perfect was, toch een ontzettend prettige avond gehad.

Bijzonder compliment voor de Sommelier. De wijnen waren van goede kwaliteit voor een mooie prijs: en dat is niet makkelijk te realiseren voor een restaurant. Vooral goed was de enthousiaste en kloppende uitleg bij de wijnen. Ook erg leuk om een verrassend biertje te drinken bij een van de gerechten.

Wij zijn tevreden gasten en komen vast nog eens terug.
Henkvanvliet53 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Top zaak! elke keer weer verrast over de keuken. Simpel maar ook weer verfijnd. Tevens afsluiten met een biertje aan de bar beneden. Plate van de week is een aanrader.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Heerlijk gegeten hier! Restaurant op een mooi plekje in Groningen (uitzicht op de Grote Markt), maar inrichting is wat oubollig. Bediening is kundig, vriendelijk en attent. Wel ietwat formeel. We gingen voor een 3-gangen menu. Gerechten waren gebalanceerd en uitstekend uitgevoerd. De wijnsuggesties maakten het plaatje compleet. Erg goed gegeten alles bij elkaar!
Ronald0 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Onlangs voor de lunch hier voor gekozen met een vriend.
Beiden een dubbel belegde bol genomen en die smaakt uitstekend!
Het zijn ietwat luxere broodjes en misschien ietsje duurder dan bij een broodjeszaak, maar het geld zeker waard.

Het leuke van dit restaurant is, dat je over de Grote Markt uitkijkt, als je geluk hebt met de tafel natuurlijk!
SandraVanC .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
De liefde voor het vak komt hier ten uiting. Wat een heerlijke gerechten staan er op de menukaart! Een aanrader is de ossenhaas met gamba's. Over de bediening niets meer dan lof. Stuk voor stuk zeer bekwaam, vriendelijk en correct. We hadden een leuk plaatsje aan het raam. Het uitzicht op de Grote Mark is erg vermakelijk. Echt een aanrader!