Bij Thomas en Hendrik

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Mo M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Het eten is top en de locatie ook, sfeervol ingericht met leuke en attente jongelui in de bediening. Restaurant is gelegen aan de Lisserdijk, onder 1 dak met een pensionstal voor paarden. Je hebt geen direct contact met het paardendeel maar je kan de paarden wel zien als ze rijden in de grenzende binnen manege. Ik zeg gaan! Lekkere gerechten voor nog geen 15 euro, voldoende en ook nog eens genoeg variatie! Ook leuk voor een groepsborrel met aansluitend een hapje.
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Samen met de buren hier gegeten. Geweldig restaurant gezien de prijzen. Simpele kaart met heerlijke gerechten. Vooraf grote porties nachos met prima saus. Cerrano ham met zuur en stokbrood. Prima binnenkomer. Dan 3x uitstekende biefstuk met sausen. Behoorlijk pittige Lombok saus. Een prima aanvulling in de Haarlemmermeer.
Andre G.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Rijdend langs de Haarlemmermeerdijk komt u bij Lisserbroek een manege tegen (onderaan de dijk). Bij de weg een bord “Bij Thomas en Hendrik” De ene komt uit Lisserbroek en de ander uit Noordwijkerhout.

Het is even zoeken over een leeg terras (het weer was er niet naar)maar dan zijn we binnen. Het is dinsdag en het zit behoorlijk vol. Dat is meestal een goed teken. De zaak bestond al is een poosje dicht geweest en nu geopend onder een andere naam.

Eerste indruk aardige mensen is de informele bediening. Zittend aan een tafeltje met uitzicht op de indoor paardenbak. De geur die er hing was niet doordringend “paard”. De sfeer gezellig. Er zou iets gedaan kunnen worden aan de gladde plafonds zodat het wat minder rumoerig word.

De kaart is eenvoudig. Echter eenvoudig kan ook gewoon goed zijn. We bestellen iets van de bits. Een voorgerecht maar ook prima aan de bar te eten. Kip stukjes.
Leuk op een plank geserveerd met een iets te grove salsa. We hebben die gelukkig met zijn tweeën gegeten anders had het hoofdgerecht bij mijn tafeldame niet meer gepast. Stukken kipfilet gefrituurd gewoon lekker.

Een biefstukje met champignonsaus en extra champignons en saté van varkenshaas werd het hoofdgerecht.
De Braziliaanse messen zijn scherp en dat is prettig als je vlees wilt snijden. Eigenlijk hadden ze ook wel minder scherp kunnen zijn. De biefstuk, een beetje klein, voorzien van een smakelijke saus en extra geserveerd de bestelde champignons. Prima ook de salade was lekker vers en goed op smaak.
Een rood wijntje erbij, gewoon de huiswijn vermoedelijk uit Zuid Amerika van een zeer redelijke prijs.

De saté grote stukken lekkere varkenshaas aan één stalen pin overgoten met de bekende pindasaus.
Prima kwaliteit vlees maar een saus die voor de gemiddelde saté eter wel erg heet is. Misschien een beetje minder hitte komt de smaak zeker ten goede. Lekkere cassave kroepoek en een beetje atjar, samen met frites en salade. Ook weer een goed gerecht alleen een beetje heet.
Snelle aardige bediening die zijn best doet om het iedereen naar de zin te maken.
Naast de hitte van de pindasaus zou het verstandig kunnen zijn om de biefstukjes uit te voeren in 2 formaten tegen een meerprijs.
Wat mij betreft een aanrader voor iemand die informeel snel en toch lekker wil eten. Na 5 maanden hebben de heren iets neergezet dat klinkt als een klok. Met een volle buik en een rekening van € 42,50
Voor mij is dat handig want ik woon iets verder op de dijk en kom zeker terug.
Peter En Inge D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wat een ontzettend leuk restaurant. Dat was het al, maar nu met een andere eigenaar en ander personeel, dus ook een andere kaart. Werkelijk fantastisch! Voor een ouderwetse prijs kun je ontzettend lekker eten en je krijgt meer dan voldoende. Ze maken van de gerechten iets moois en zeker niet onbelangrijk, het is zalig. Vooraf een perfect stokbrood met aioli en kruidenboter, Spaanse ham en nachos met kaas. Als hoofdgerecht hadden we de entrecote in knoflook-kruidensaus, varkenshaas-saté, biefstuk in pepersaus en kabeljauw op een bed van vele groentesoorten. Een heerlijk bonte salade, patat en volgens mij zelfgemaakte mayonaise. Als afsluiter de koffietafel (ijs van koffie, crème brullee en een koffie puddinkje). We hebben ontzettend lekker gegeten het personeel is dynamisch en zeer vriendelijk. Een leuke vernieuwde en verfrissende uitstraling heeft het restaurant gekregen. We gaan hier zeker nog een x naar toe. Chapeau Thomas!!
Santini85 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
wat een fijne zaak! Het betere eetcafe, mooie kaart met bites en hoofdgerechten goede service,jong vlot, en een ouderwetse sorbet na, en de rekening viel mee!