Bij Tholen

Kruisweg 70B 2011 LG Haarlem Nederland Kaart
31-235319625

Over het restaurant Bij Tholen

De kunst van culinaire eenvoud

De kunst van culinaire eenvoud heeft de gepassioneerde chef Fernando Tarrago uitstekend onder de knie. Het liefst kookt hij met producten uit de streek, waarbij de smaak optimaal benut wordt. Gastheer Marcel Tholen weet enorm boeiend te vertellen over de wijnen die hij allen per glas schenkt. Je bent hier aan het juiste adres voor een avond uit voor een vriendelijke prijs.

Meer informatie over restaurant Bij Tholen

• Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Top tent
Harald B.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Prima bediening en verzorging. De risotto met krab was verassend lekker. Dik tevreden
Adriana N.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Lekker gegeten. Het voorgerecht was nieuw op de kaart en er werd aan ons gevraagd hoe het smaakte. Leuk dat er zo direct naar gevraagd werd!
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Gisteren hadden we een high wine geboekt bij Bij Tholen, en wat een positieve verrassing was dat! We kregen vier glazen (heerlijke) en verschillende wijnen, met bijpassende gerechtjes. Die gerechtjes waren heerlijk! Alles was zeer smaakvol (ondanks dat ze allemaal vegetarisch waren) en de gastheer geeft bij elke ronde uitleg over het hapje en de wijn. De aandacht voor de klant is bijzonder en de sfeer is bijzonder aangenaam. Het is misschien een gelegenheid waar je (aan de buitenkant oordelende) gemakkelijk voorbij zou lopen, maar dat is zo ontzettend zonde. Door de high wine zijn wij zo enthousiast geworden dat we bij een volgend bezoek aan Haarlem absoluut gaan genieten van een (zelf samen te stellen) driegangen diner. Absoluut een gelegenheid om terug te keren!
yvette V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
De bediening was niet heel alert. Hierdoor bleven de borden te lang op tafel staan. Verder genoten
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Opnieuw bij "Bij Tholen" gegeten, nu met een vriendin. Perfect! Heerlijk gegeten voor een uitstekende prijs. In het begin even moeten wachten toen we niet meteen wat te drinken bestelden, maar dat is dan ook echt alles wat er aan te merken valt.
Myrthe K.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten, porties waren niet te groot. Bediening was vriendelijk.
De spareribs als voorgerecht zijn echt een aanrader.
Akke V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een kleine, prettige ruimte. Goed vlees, prima variaties in de gerechten en lekkere bijpassende wijnen. Houdt rekening met grote porties voor het voorgerecht, waardoor ik persoonlijk m'n hoofdgerecht niet op kreeg. Vriendelijke bediening, die hard werkt, maar niet altijd het overzicht heeft wie wanneer aan de beurt is (enkele keren wachtten we te lang met een leeg glas op aandacht en bleek oogcontact vinden lastig). Tafels staan dicht bij elkaar; we konden de buren goed verstaan, dus bepaalde onderwerpen bewaarden we voor de kroeg na ons etentje.
ed J.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Vlotte aardige bediening.
Tim C.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Fantastisch gegeten! Prijs-kwaliteit is uitstekend! En de bediening is snel en leuk. Echt een aanrader in Haarlem! Bij andere restaurants in de binnenstad betaal je veel meer voor minder goed eten. We komen terug!
Krzysztof D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Heel vriendelijke bediening, die noch stijf noch te joviaal was. Het eten was lekker, goed geprijsd en de porties waren royaal. We hebben niet lang getafeld, wat ook niet onze bedoeling was. Toen we half zes binnenkwamen, was het nog rustig, maar het kan zijn dat het later op de avond (de zaak liep langzaam vol) rumoeriger wordt.
John R.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Iets van de zevende keer dat we hier aten. Opmerkelijk goed eten voor een eerlijke prijs. Bediening is snel en vriendelijk. Voor ons de eerste keus als we lekker uit eten willen, maar niet te fancy.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten, met vernieuwende recepten die ook onze beide kinderen (12 en 17 jaar) met smaak hebben gegeten. De bediening was prima: goed qua timing en zonder stress. Wel stonden de tafels redelijk dicht op elkaar, waardoor we enige geluidsoverlast hadden van het gezelschap dat achter ons zat. Zeker een aanrader om vaker heen te gaan!
Klaus A.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Eerste keer bij Tholen geweest en het was een prima avond. Het 3 gangen menu is goed Value for Money. We hadden de Roode bieten salat, gamba's/tonijn, zeebaars en achteraf crème brulee en sinas taart. Alles was echt lekker. Het passende wijn arrangement was een goede keuze. Attente service van de bass. What more do you want?!
Jolanda L.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Goeie sfeer en bediening, en het eten was verzorgd en lekker. Aangenaam verrast! We hadden de proeverij vooraf, en dat is zeker een aanrader.
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Echt heerlijk gegeten met vrienden. Perfecte zachte sukade met risotto en lekkere wijnen. Ook in het verleden al een paar keer hier gegeten met veel plezier. We komen zeker terug.
george52 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We hebben een geslaagde avond gehad en heerlijk gegeten. Verzorgde borden en zeer smakelijke gerechten.
Al direct bij het welkom een karafje water op tafel. Dat is gastvrijheid. Vooraf heerlijke proeverij voor 3 personen. Zeer aan te bevelen. We genoten van de hoofdgerechten. Heerlijke saté van kippedijen en de eendeborst zijn ook aan te bevelen. Ondanks dat het restaurant goed bezet was, hield de vriendelijke bediening alles goed onder controle. Zeer zeker een aanrader op een goede locatie.
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Al eerder hier gegeten. Nog steeds geweldige bediening in een leuke ambiance. Wij hadden als voorgerecht de Proeverij van de Chef. Vier kleine hapjes bestaande uit vitello tonnato, een mini couscous met feta, een carpaccio rolletje en een stukje tonijn. Alles mooi bereid met frisse combinaties. Als hoofdgerecht de saté van kippendijen, de runderentrecote en de zarzuela. De entrecote was helaas aan de taaie kant en bij de zarzuela de vis te ver gegaard. Als toetje de crème brûlée en de passievruchtentaart weer prima.