Over restaurant Bij Tholen

De kunst van culinaire eenvoud

De kunst van culinaire eenvoud heeft de gepassioneerde chef Fernando Tarrago uitstekend onder de knie. Het liefst kookt hij met producten uit de streek, waarbij de smaak optimaal benut wordt. Gastheer Marcel Tholen weet enorm boeiend te vertellen over de wijnen die hij allen per glas schenkt. Je bent hier aan het juiste adres voor een avond uit voor een vriendelijke prijs.

Meer informatie over restaurant Bij Tholen

Dinsdag t/m Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Jolanda L.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Goeie sfeer en bediening, en het eten was verzorgd en lekker. Aangenaam verrast! We hadden de proeverij vooraf, en dat is zeker een aanrader.
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Echt heerlijk gegeten met vrienden. Perfecte zachte sukade met risotto en lekkere wijnen. Ook in het verleden al een paar keer hier gegeten met veel plezier. We komen zeker terug.
George52 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We hebben een geslaagde avond gehad en heerlijk gegeten. Verzorgde borden en zeer smakelijke gerechten.
Al direct bij het welkom een karafje water op tafel. Dat is gastvrijheid. Vooraf heerlijke proeverij voor 3 personen. Zeer aan te bevelen. We genoten van de hoofdgerechten. Heerlijke saté van kippedijen en de eendeborst zijn ook aan te bevelen. Ondanks dat het restaurant goed bezet was, hield de vriendelijke bediening alles goed onder controle. Zeer zeker een aanrader op een goede locatie.
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Al eerder hier gegeten. Nog steeds geweldige bediening in een leuke ambiance. Wij hadden als voorgerecht de Proeverij van de Chef. Vier kleine hapjes bestaande uit vitello tonnato, een mini couscous met feta, een carpaccio rolletje en een stukje tonijn. Alles mooi bereid met frisse combinaties. Als hoofdgerecht de saté van kippendijen, de runderentrecote en de zarzuela. De entrecote was helaas aan de taaie kant en bij de zarzuela de vis te ver gegaard. Als toetje de crème brûlée en de passievruchtentaart weer prima.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Geweldig lekker gegeten! Gezellig interieur en hele vriendelijke mensen.
Mijn schoonmoeder was haar telefoon kwijt en die was gevonden in het restaurant. Deze werd kosteloos de volgende dag opgestuurd naar het Brabantse land. Van een vergoeding wilde de eigenaar niets horen. Geweldige service!
Robin K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijk gegeten met prima bediening in een relaxte sfeer!
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wat een fijn restaurant! Alleen maar lekkere gerechten op de kaart. Vooraf kan je kiezen voor een proeverij van verschillende kleine voorgerechten, echt een aanrader. Zeker als je moeite hebt met kiezen! Prijs kwaliteit is boven verwachting, de kwaliteit is hoger dan de prijs!
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijk gegeten hier! Zoveel lekkere gerechten op de kaart dat ik moeilijk kon kiezen. Gelukkig kon ik vooraf een proeverij nemen zodat ik kleine gerechten kon proeven. Alles was perfect op smaak. Deze koks weten wat ze doen. Echt een aanrader en ik kom hier graag nog terug. Zeer aardige gastheer en een gezellig sfeer. Prijs kwaliteit is meer dan perfect. Meer kwaliteit dan prijs!
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Heerlijk gegeten! Erg leuke kaart met veel lekkere gerechten. Dat is nog moeilijk kiezen. Gelukkig konden we vooraf een proeverij nemen met verschillende kleine gerechten. Erg lekker en leuk dat we verschillende gerechten konden proeven. Alles is perfect op smaak, je merkt dat ze in de keuken goed weten wat ze doen. Ik blijf hier zeker terug komen. Prijs/kwaliteit is perfect. Kwaliteit is hoger dan de prijs!
Robin M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het is zo leuk dat het team de kaart regelmatig aanpast, hoewel sommige gerechten (soms in een ander jasje) bij gebleken succes wel 's terugkeren. Zo was dit keer sukade met rode bietjes een heerlijke keuze, die weer op advies van de sommelier door een goed glas wijn begeleid werd.
Ina D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
afgelopen donderdag met 7 personen gegeten Bij Tholen en wat hebben we een heerlijke avond gehad! Vlak voordat we gingen eten viel iemand van ons gezelschap helaas af en kon dat niet meer doorgeven. Gelukkig was dat geen enkel probleem.
Omdat een aantal van ons wat vroeg was gingen we buiten aan een tafeltje zitten om alvast iets te drinken en gaven aan dat we hadden gereserveerd. Het was nogal warm en de eigenaar vroeg of we lekker buiten wilden blijven zitten. We konden de goed verzorgde tafel binnen zien staan, maar buiten eten was wel erg aantrekkelijk met de hitte. Blij verrast heeft hij wat tafeltjes aan elkaar geschoven en het was echt geen enkel probleem.
We hebben echt heerlijk gegeten, ik denk dat elk gerecht van de kaart wel op tafel heeft gestaan. Goed verzorgde borden, zeer smakelijke gerechten en vooral heerlijk: niet elke keer komen vragen of alles smaakte!! De lege borden en onze goedkeurende opmerkingen maakten de eigenaar blij!!
Alles ging heerlijk ontspannen en hoewel de eigenaar alle bediening alleen deed had niemand daar volgens mij last van. Zeer zeker een aanrader op een fijne locatie!!
Eti1 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Voortreffelijke keuken ! Met een groep (9p) gegeten en alleen maar smaakvolle gerechten op tafel gekregen. De Zarzuela is beslist een aanrader. Goede wijnen op de kaart, die vooraf geproefd mochten worden om een definitieve keuze te kunnen maken. Iedereen aan het eind van de avond blij en voldaan weer naar huis !
Arcom .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk voorgerecht van couscous met spinazie en geitenkaas. Bijpassende wijn was perfectie het gerecht. Als hoofdgerecht de vis van de dag: dit was een schol die gefrituurd als fish en chips met remouladesaus en frietjes werd geserveerd. Erg lekker en veel: ik kreeg de vis niet op. Werderom was de wijn een goede match bij het gerecht. Als dessert een traditionele crème Brulee met een dessertwijn.

Vriendelijke bediening en leuke Knudde sfeer binnen
Estherarntz .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Superheerlijk gegeten. Complimenten aan de chef!

We hadden de plaat van bijtholen vooraf, als hoofdgerecht vis van de dag (was zeebaars met risotto) en eendenborst. Als nagerecht de lemon cheese cake en chocolade taart. Laatste was echt de beste chocolade taart die we ooit hebben gegeten! We komen zeker weer terug voor meer.
Tjd .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Heerlijk avond gehad bij dit restaurant, op aanraden van vrienden uit Haarlem. Bij binnenkomst goed ontvangen. De uitstraling van het restaurant met veel mooie foto's aan de wand en een mooie bar (met prachtige wijnkast) maakt het erg prettig dineren. We hadden gekozen voor een wijnarrangement bij de lekkere gerechten en dat pakte uitstekend uit. Goede en leuke uitleg over de keuze van wijnen. De bediening verdeelde de tijd goed over alle gasten en geeft je een prettig gevoel als klant.
Wij komen hier zeker terug!
M.b.m.loos .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijk gegeten. Deze zaak heeft de afgelopen jaren sterk aan kwaliteit gewonnen - het was altijd al prima, maar gisteren lagen er alleen maar pareltjes op het bord. Speciale tip: het rabarbertaartje als nagerecht (meer een harde taart dan een cake, overigens).
Heleenberkhout .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Niet de eerste keer dat ik hier at, maar het moet gezegd: het was weer uitstekend!
Bordje van Tholen vooraf, elke keer weer verrassend. En daarna de eend (heerlijk in combinatie met de linzenpuree) voor mij en de risotto voor mijn vriendin. Een heerlijk vegetarische risotto met hazelnootcrunch en feta. Lekkere wijnen en vriendelijke meiden in de bediening maken de avond tot een feestje!
Suep .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Samen met mij broer een hapje eten, lekker biertje om mee te starten en prima gemarineerde olijven. Alle gerechten zagen er redelijk verzorgd uit maar er moet meer aandacht komen voor smaak. Het beste was de carpaccio met truffelmayo, maar het voorgerecht met tonijn was wat saai, en dat gold ook voor de gemarineerde venkel waar het op lag, en in de wasabimayo was de wasabi vergeten. De krokante eend was niet krokant en het idee met linzen en spitskool is leuk maar deze miste echt smaak. De tarte tatin met peer en blauwe kaas zag er minder mooi uit maar was wel weer veel lekkerder (maar was dat nou echt peer uit blik? er is prima verse peer te krijgen). matig.
Beste Suep, gelukkig krijgen wij heel weinig slechte recensies, maar ik vraag me af: als u het tegen vind vallen, waarom zegt u dat dan niet tegen ons?Dan kunnen we u bijvoorbeeld iets anders aanbieden. Het is ook vreemd dat de twee gerechten die u beschrijft onze meest populaire gerechten zijn, dus misschien is het u smaak niet. En u mag best schrijven dat u het niet lekker vond, maar suggereren dat wij peer uit blik serveren vat ik op als een belediging. Wij serveren niks uit blik, we zijn er juist trots op dat we alles vers maken. Gelukkig hebben we elke dag heel veel mensen die wel smaak hebben en dat proeven.
Met vriendelijke groet, Marcel Tholen
S_ling .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Eindelijk bij Tholen met een vriendin gegeten. Hadden wij eerder moeten doen! Het was lekker, betaalbaar, vriendelijk, en gezellig ruime ruimte. Het is inderdaad een beetje gehorig met volle tent. We krijgen ook een gratis whisky aangeboden en mocht nog even blijven tot de sluitingstijd. Het was super. We komen zeker terug met de kids voor de Flammkuchen.
Daphne B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
We waren bij Bij Tholen voor een high wine. Op zich waren de wijntjes en de hapjes erbij lekker. Wat tegenviel was de bediening. Er werd weinig verteld over de wijnen en het duurde steeds langer voordat het volgende wijntje kwam. Na het 3e wijntje moesten we (na een paar keer kijken naar de bediening) vragen om het laatste wijntje. En dat terwijl het restaurant leeg was.
Geachte mevrouw,
Zoals ik u al heb uitgelegd ben ik vlak vlak voordat u bij ons binnen kwam ontzettend door mij rug gegaan. Ik had daar heel veel pijn van en daarom ben ik eind van de middag naar een masseur gegaan. Mijn collega heeft het toen even over genomen. Mijn excuses dat het iets langer duurde. Over de uitleg: u had een high wine en geen wijnproeverij. Een wijnproeverij is een workshop waar ik twee uur lang les geef. Bij een high wine is het de bedoeling dat je 4 lekkere wijnen drinkt met bijpassende hapjes. De meeste mensen willen dan ook weinig uitleg omdat het meer om de gezelligheid gaat. U kunt zich natuurlijk altijd een keer inschrijven voor een wijnproeverij. Met vriendelijke groet,
Marcel Tholen