Bij Storm

Zuiderzeeweg 1 1095 KG Amsterdam Nederland Kaart
31-882055200

Over restaurant Bij Storm

Ontvlucht het drukke Amsterdamse centrum

Je zou het niet zeggen, maar deze prachtige plek ligt echt op een steenworp afstand van het centrum van Amsterdam. Met de voetjes in het zand geniet je hier van heerlijke en strandwaardige gerechten. Voor de mensen die moeite hebben met stilzitten, zijn er genoeg activiteiten. Er is hier voor ieder wat wils, maar vooral heel veel rust en ruimte naast de bruisende, maar hectische binnenstad van Amsterdam. Bij Storm is zeker een bezoekje waard!

Meer informatie over restaurant Bij Storm

Openbaar Vervoer 10 minuten vanaf Amsterdam CS en IJburg met tram 26. Tramhalte Zuiderzeeweg/Piet Heintunnel.
  • Kom je met de auto?
    Restaurant Bij Storm ligt aan de Zuiderzeeweg 1 op Zeeburgereiland, links voor de Schellingwouderbrug.
  • : Gratis parkeren

Het restaurant is deze herfst en winter geopend op:
Woensdag vanaf 12.00 tot 18.00 uur voor lunch en borrel.
Vrijdag, zaterdag en zondag vanaf 10.00 tot 00.00 uur voor lunch, borrel en diner.
Overige tijden en dagen op afspraak.

Elish V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wij hadden nog een volle spaarkaart liggen van de AH restaurantweekactie, en zagen dat bij Storm nog beschikbaarheid had op een miezerige vrijdagavond. Alhoewel reserveren niet lukte via de actie site, hebben gewoon gereserveerd op de reguliere Iens site. Eenmaal aangekomen stond de houtkachel aan werden we ontzettend vriendelijk begroet door de bediening. De AH actie was geen probleem. De menukaart is klein en overzichtelijk. De bacalhau kroketjes zijn vers en verrukkelijk. Een goeie ribeye en de dutch weedburger met zorg bereid. Omdat het zeer rustig was, hadden we de houtkachel voor onzelf. Lekker drankje erbij, en als dessert konden we de B&J ijsjes niet weerstaan. We hebben een topavond gehad en komen zeker een keer terug!
Desireeminnaar .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk genoten. Ik wist dat het een strandtent was dus had geen verwachtingen van nette tafels ect. Heerlijk bij de haard gezeten tot de eerste gang aankwam en ons nagerecht ook bij de haard. Was goede service en eten is gewoon een burger. Gewoon goed en lekker. Zeker waar voor je geld.
Beer020 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We moesten lang wachten op een simpel wijntje (30 minuten) ook op het eten moesten we lang wachten en als het nu druk was geweest, dan had ik het begrepen. Sommige gerechten zijn heel duur voor zo'n tent. Bij het toetje kreeg je een bakje b&j ijs, maar een lepel geven ze er niet bij. Niet een restaurant waar ik snel terug zou komen. Misschien van de zomer met een lekker zonnetje nog een keer proberen
Ans K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Met AH restaurant actie. een strandtent op een kale vlakte ergens op Zeeburg. Dit is niet Amsterdam Oost trpuwens. We wilde snel even wat eten en dit was nog vrij. Alles wAs prima maar ik ga niet nog een keer denk ik. We leuk als je in de buurt woont. Ze hebben een vet terras ook.!
Koen B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Mooie plek, uitstekend met kinderen. Relaxte sfeer. Goed eten. En wij hadden een schitterende zonsondergang. Bediening is attent maar niet altijd even alert.
Deni .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Wat een ontdekking!
Een strandtent gevoel in Amsterdam op het zeeburgereiland. O.k. het hielp dat het zonnetje scheen en er een prachtige zonsondergang te zien was door het weidse uitzicht, maar de vibe is goed gelukt.
Je kan beachvolleybal spelen, voetbal, er staat een trampoline... ideaal voor kids.
Maar het gaat natuurlijk ook over het eten.
We hebben de stormy burger en de dutch weed burger gegeten, beide top. Vooraf soep en bacalau kroketjes, cheesecake toe heel lekker.
Relaxte bediening en de vuurkorf maakten de avond compleet.
MarjoIens .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij 'Bij Storm'! We hebben met een groep van 6 personen gegeten met de AH restaurantactie. Het was nu niet druk (dinsdagavond) maar ik denk dat het overdag in het weekend veel voller zal zijn. Het is een leuke plek met een klein zandstrandje (het voelde als een mini vakantie), het eten was goed (kleine kaart waarvan we alles konden kiezen) en de bediening maakte het hele feestje compleet!
Noortje G.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vergane glorie terwijl ze pas een jaar open zijn. Alles ziet er uit alsof het er al jaren in weer en wind staat. De bediening was heel aardig maar ontzettend langzaam en vergeetachtig; tot drie keer toe moeten vragen waar onze bestelling bleef. Het ergste vonden we dat we een alcoholvrij biertje bestelden maar een gewoon biertje kregen. Toen we de ober daarop attendeerden realiseerde hij zich duidelijk niet wat de reden van zo'n bestelling kan zijn en de mogelijke gevolgen. We kregen uiteindelijk een rondje van de zaak maar zijn het dessert ergens anders gaan eten. Wij komen niet meer terug.
Hoek2 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Super vriendelijke en attente bediening en kok. Sliptong en gamba's met verse groenten waren lekker en goed klaargemaakt, zo ook de carpaccio en kabeljauwkroketjes, deze keer met een Spaanse rode wijn, prima! Locatie is wat afgelegen maar heerlijke ruimte er omheen om te loungen, voldoende parkeergelegenheid en zeer geschikt voor kinderen om te ravotten.
Likeafinewine .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Bij Storm ligt op een leuke locatie aan de rand van de stad. Makkelijk bereikbaar en groot voordeel: je kan er gratis parkeren! :-) We hebben de hele avond op het heerlijke terras gezeten en toen het wat afkoelde werd er een vuurkorf aangestoken waar we bij konden zitten. Het 3 gangen menu is a la carte en ook met een AH bon kan je uit alle gerechten kiezen. Dat zijn er niet zo heel erg veel waardoor je je keuze redelijk makkelijk gemaakt hebt. De gerechten hebben losse prijzen waarvan je bij elk gerecht de goedkoopste gratis krijgt met de AH actie. In totaal ben je voor 3 gangen rond de 30,- kwijt. De Weedburger is een aanrader! De droge, witte huiswijn is erg lekker en kost net iets meer dan 20,-. Je krijgt daar van het huis een grote karaf water met munt en limoen bij: super! Het eten was erg lekker en de bediening alert en zeer vriendelijk. We komen hier zeker nog een keer terug! :-)
Elx.touw .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We hadden even moeite om de locatie te vinden (zegt waarschijnlijk meer iets over ons...), maar waren aangenaam verrast toen we de strandtent op het terrein achter de Schellingwoudebrug aantroffen. Prima eten met verrassende sauzen en kruiden. Bediening echt top, fijne muziek. Toen het begon te schemeren werd de haard op het buitenterras aangestoken en genoten we met ons drankje aan het kampvuur van een ondergaande zon. Heeee, kan allemaal veel slechter hè?
Peter.harmsma .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
De lokatie en opzet is leuk, de bediening is erg aardig (maar wel vergeetachtig). Voor een strandtent zijn de prijzen wel erg hoog (eur 17 voor hamburger met patat).
Amandadg1 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De bediening was erg vriendelijk, behulpzaam en snel! Daarnaast was het gezellig dineren op het terras met uitzicht op de zonsondergang en daarna een knus vuurtje. Het eten was ook heerlijk, wij waren met name verrast door de Dutch Weed Burger op het menu en ook de desserts (tiramisu en worteltaart) smaakten uitstekend. Een echte aanrader!
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Hier gegeten met de AH actie. We konden een extra voorgerecht nemen in ruil voor een dessert. We hadden een lekkere kruidige pomodori soep. Prima bakkeljauw kroketjes en een royale carpaccio.
Als hoordgerechten wederom royale slibtongetjes met salade en de prima angus biefstuk met salsa saus. We moesten dan nog wel apart friet en groenten bij bestellen. Helaas waren de asperges zwart geworden tijdens het grillen. Als toetje een mooi stuk worteltaart.
Voor een karaf water (met limoen en munt) rekent met 1.50. Goed compromis wat mij betreft tussen wel of geen gratis kraanwater.
Goeie attente bediening. Mooie setting in dit verlaten deel van Zeeburgereiland.
Gijs W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Het was wat rustig en dit deed daardoor wat af aan de sfeer, maar zowel bediening als eten waren prima. Kleine kaart maar prima en simpele gerechten, wat je kan verwachten bij een 'strandtent'.
Vstrien .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Leuke tent, lekker eten. De kaart is klein (3 voor, 4 hoofd, 3 bij en 4 nagerechten totaal) maar de gerechten zijn erg lekker en goed gepresenteerd. Relaxte atmosfeer, echt alsof je aan het strand zit.
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
De Chill-Grill, onderdeel van een fun-sportpark, ligt op het afgelegen Zeeburger-eiland, met tram 26, vanaf halte P+R Zeeburg 10 minuten lopen, aan de stille linker kant van de Zuiderzeeweg, die over de Schellingwoude brug gaat. IJ-dijken rondom dit 3 hoekige eiland, aangeplempt met baggerslib, was eerst militairgebied met schietbanen en heel apart een Marine watervliegtuigbasis? Aan de drukke rechte kant kwam het na stoppen Rioolwaterzuivering tot het bouwen van de Sportheldenbuurt. Op de zuidelijke punt komt in de toekomst ook woningbouw (de Baaibuurten). De Oostpunt blijft voorlopig beschikbaar voor tijdelijke initiatieven, zoals het jaarlijks terugkerend Magneetfestival. Het strandpaviljoen Bij Storm heeft dus veel wind en fun-zand om er te kunnen landzeilen en Electro crossen. Het terras heeft windschermen met glas. Lekker groot en leuke sfeer. Grote bar binnen met ook Brand op tap: Weizen en Season (3.75). Kleine kaart. We kiezen Hamburgers: De Stormy Burger (13.50) van Angus Beef, tomaat, augurk, cheddar en bbq saus met Luierwijvenfriet en mayonaise, op knapperig broodje, zijn goed klaargemaakt en smaken erg goed. The Dutch Weed Burger (13.50) met sla, tomaat, augurk, ui en weed sauce? op een grappig groen broodje, hetgeen (te) zacht was, soort meelderig plakkerig in de mond. De burger zelf kwam er niet bovenuit, het geheel bleef vlak van smaak. De speciale Weed Sauce zou moeten completeren, was niet de reddende engel. Deze vegetarische, veganistische, kosher en halal patty is gemaakt van zilte sojasnippers met winterwier, duurzaam geteeld in de Oosterschelde. Voor ons de 2e x dat deze Weed Burger op een kaart stond? Weer zo’n alleen voor horeca-concept? Deze maand is een nieuwe variant gemaakt i.s.m. Bagels & Beans The Dutch Weed Bagel. We zijn benieuwd hoe deze zal smaken. Wel leuk en goed dit soort initiatieven, het combineren van milieu en puur lokaal. Het zal zich vast nog verder tot betere smaak ontwikkelen. We denken dat Bij Storm erg geschikt is voor groepen; party, fiesta, having fun? goed eten + drinken met beetje sport, plaats genoeg, speelplaats voor kinderen en ook om auto’s te parkeren.
JasperElSalvaje .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We hebben een overheerlijke burger gegeten op een mooie locatie. De service was uitstekend, de prijs was goed, het eten was heerlijk. Ze hadden een kinderstoel voor onze dochter. We hadden eigenlijk helemaal niets te klagen, zelfs het weer was top!
Erik100000 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Topper hamburger bij Storm! tezamen met een heerlijke Brand Weizen. Leuke ambiance waar je ook prima met de kinderen naar toe kunt: veel speelmogelijkheden en je kunt hier zelfs landzeilen!
Pauline105 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Leuke strandlocatie zonder water. Beperkte kaart, maar met heerlijk huisgemaakte gerechten. Uitstekende appeltaart volgens een echte appeltaart kenner;-)