Bij Rozendaal

6,7
Lang
Andre K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Op vrijdag de 9de september 2016 bezocht. Mooie locatie ,lekkere loungebanken en vissers hengelen in de roombeek. Echter...de cappuccino was koud met te weinig schuim, de bediening was onvriendelijk en afwezig , de code van de WiFi wist men niet. Niet die gezellige sfeer en vriendelijke twentse gezelligheid die je verwacht. De driedubbele tosti was wel okay..maar ja bediening en service maakt wel het verschil en daar scoorde de 2 dames een onvoldoende..
Rinky L.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Prachtige locatie, zeer verrassend dit in het oosten van het land te vinden.
'S middags een lunch genuttigd met zn tweeen en 's avonds met vrienden in het restaurant gegeten. Het was gewoon goed! Verrassende opmaak van gerechten en dat voor die prijs. Personeel begroeten ons netjes bij binnenkomst en waren heel attent. Voor ons een zaak waar we zeker nog eens komen eten.

Albert V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Ze weten niet wat ze willen zijn

Ik heb de drie recensies van het afgelopen jaar gelezen om te bekijken of ik er niet vreselijk naast zat. Oudste datum (jaar geleden dus) eerst, jongste datum laatst. Eten: 9, 8, 6; service: 8, 6, 3; (en dan is er ook nog decor: 8,8,7). Wat is er met deze tent gebeurd? of anders: waarom leren ze niet van recensies?
Op deze zondagmiddag aten wij salades. Die wil je graag zonder zand in de sla. Wij vroegen om 'dressing on the side'; was niet helemaal doorgekomen in de keuken. Het gekke is, dat wij de kok aan het werk konden zien; en mijn echtgenote zei nog: 'Die houdt van zijn vak'.
Best aardige jongen in de bediening. Maar niet echt een idee over wat en voor wie hij aan het bedienen was (wij kregen niet de keus Pinot Grigio of Chardonnay voorgelegd; hij vergat ons verzoek om een tweede glas wijn etc); meer geinteresseerd in een gesprek met iemand aan de bar dan in ons signaleren dat we nog iets bij wilden bestellen.

Volgens mij moet hier een 'Bijkeriaanse' zweep overheen. Er is een verzachtende omstandigheid: domme lay-out van restaurant, bar en keuken.
KamielS .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Doordeweekse lunch gedaan. Zeer onattente bediening terwijl het toch echt niet druk was. Mooie tent wel. We hadden een beetje het idee dat dit een leeromgeving voor ongeïnteresseerde pubers is en geen commercieel restaurant. Zowel in de bediening als in de keuken was lamlendigheid troef met als gevold lange wachttijden en weinig omzet zo.
Het broodje ossenhaas was erg klein, nauwelijks volledige lunch, maar smaakte wel. De vissoep is goed gevuld alleen bremzout. Daardoor kwam de op zich goede maar wat subtiele vissmaak niet tot zijn recht. Zonde.
Niet direct een zaak voor ons om terug te komen.
Jude17 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Op een zondag in augustus hier gelunchd. Leuke locatie, in Roombeek. Salade was lekker maar bediening was wisselend. Ober was niet geinteresseerd en het duurde allemaal erg lang terwijl wij ongeveer de enige klanten waren. Rest van de bediening deed wel zijn/haar best.
Maaike H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Wij komen regelmatig bij Bij Rozendaal voor de lunch en dat is altijd top. De belegde broodjes zijn van uitstekende kwaliteit. De salades (geproefd: salade kip en ossenhaas) zijn werkelijk uitmuntend. De ruimte is hoog en groot, maar je zit toch knus. De bediening is snel, attent en vriendelijk. Enige minpuntje: de jus d' orange is niet vers. Voor het overige, goed restaurant.
Barbara65 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Ontvangst en bediening is vriendelijk, attent en snel. De ruimte is gezellig en sfeervol ingericht, hoewel ik geen fan ben van de ietwat kitscherige stoelen. De stoelen zitten niet lekker omdat ze hoog zijn en omdat ze erg groot zijn schuif je ze moeilijk achteruit als je wilt opstaan en ze nemen veel loopruimte in beslag als er 2 tafels naast elkaar bezet zijn.
In 2014 heb ik hier 4 keer gegeten en het eten is soms fenomenaal lekker, andere keren lijkt het wel of de kok zijn dag niet heeft. Je krijgt bijv. een lunch met ijskoude brie op je brood, waardoor het lijkt of je stopverf eet bij je broodje. Of er zit amper vlees of groente in je pastagerecht.
Voor 2 keer fantastisch eten in voorjaar 2014 geef ik een 9, voor de 2 tegenvallende gerechten in najaar 2014 geef ik een 5. Dus gemiddeld een 7 voor het eten.
Ben P.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Vandaag voor het eerst in Enschede en meteen twee voltreffers: mooie tentoonstelling in het Rijksmuseum en prima lunch in Bij Rozendaal. Bijzondere ruimte: groot, hoog en toch niet kil. Bijzondere bediening: klantgericht, zonder opdringerigheid. Bijzonder eten: heerlijk romige currysoep met taugé en perfect gebakken gamba's, lekker warm broodje met champignons, noten, buffelmozzarella en pesto. Mooi glas wijn erbij en genieten maar. Je kunt (letterlijk) zien dat er in de keuken met liefde wordt gewerkt. Zeker voor herhaling vatbaar, dus.
Robert_Denise1 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Na eerder voor een dichte deur te hebben gestaan nu gebeld en gereserveerd. Het restaurant is smaakvol en trendy ingericht en ondanks de hoogte niet gehorig. Bediening is zeer attent. We hadden vooraf de coquilles met ham en als hoofd de biefstuk en het potje gele curry (aanrader). Gerechten zijn traditioneel en goed op smaak met bijbehorend zeer goede wijnen. Prijsstelling is zeer goed. Wij komen zeker nog een keer terug.
Lisanne A.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Puur door de goede recensies op Iens dit restaurant bezocht voor een uitgebreide lunch met zeven personen. De menukaart voor de lunch is fijn gevarieerd. Heerlijke soepen (pittige currysoep met gamba's is een aanrader), goede salades (met gerookte zalm en gamba's, of met ossenhaas; heerlijk), lekker brood erbij, alles vers gemaakt. De prijzen zijn prettig, en de koffie is goed. Mooi pand, een omgebouwde fabriekshal. Correcte vlotte bediening. Echt een aanrader. Eigenlijk kwamen we er achteraf pas achter dat het restaurant hoort bij het museum de Twentse Welle. De volgende keer gaan we daar eerst een kijken.
Jelle D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
We hebben hier gedineerd met z'n tweeën, en het was gewoon prima. De atmosfeer is fijn en ontspannen, de ruimte groot maar zeker niet ongezellig en de akoestiek is ook prettig.

Ook het personeel is prettig. Attend en snel zonder opdringerig te zijn, erg aangenaam.

We hadden het maandmenu besteld en dat is van een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ben ik nog niet veel tegengekomen in Nederland. Lekkere gerechten, goed klaargemaakt, mooi opgediend en ruim voldoende.

Bij een volgende bezoek aan Enschede komen we hier zeker weer terug.
Jan10 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Met 9 personen een High Tea gedaan. Heerlijke gerechtjes gehad en naast de standaard-dingen ook wat verrassende gerechtjes. Heerlijk en ruim voldoende!
Prijs-kwaliteit is prima en je kunt er heerlijk buiten op het terras zitten bij mooi weer. Maar het interieur binnen is ook super!
Jajean .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Het is een restaurant wat nog weinig reclame heeft gemaakt. Bij deze; Prettige bediening, smaakvol geserveerd en heerlijk gegeten voor een aangenaam prijsje
Ramon V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Eerlijk eten en hoog op smaak,interieur past niet in enschede maar hoort in het westen thuis,erg hip en trendy,service goed ..hopelijk krijgt dit restaurant een goede toekomst
Rvandelft .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Recent met 6 vriendinnen bij Rozendaal gegeten.Wat een lekker
relaxed sfeertje in het restaurant. We hebben allen wat anders gegeten en waren erg enthousiast over de kwaliteit de hoeveelheid en de prijs van het eten. Zeker een aanrader. De bediening is erg vriendelijk en we komen graag nog eens terug.
Sophie A.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
BijRozendaal is echt een aanrader! Wij werden getrokken door het grote en mooie terras. Na een wijntje met wat borrelhapjes te hebben genuttigd besloten we ook een hapje te blijven eten en dat was zeker geen slecht besluit. We kozen voor het drie gangenmenu te gaan. De prijs kwaliteit verhouding is goed. Als voorgerecht de zalmtrio, alle drie de combinaties waren perfect op smaak. Als hoofdgerecht is de kabeljauw met limoensaus echt een aanrader. Als toetje werd het een kaasplankje, heerlijk! BijRozendaal is echt een aanwinst voor Enschede en wij komen hier zeker terug.