Bij Ons

• Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Trees D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Voor het eerst dit restaurant bezocht, etentje voor mijn 60ste verjaardag,
Heerlijk gegeten en verrast waren we van de smaken die in de gerechten voorkwamen. Zeer nette en vriendelijke bediening, en sfeervolle locatie!
Echt een avondje uit!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Erg smakelijk gegeten Bij Ons. Een gemengde schotel van hert met onder andere een gestoofd deel was echt heerlijk. Zacht, smakelijk en goed gekruid. Samen met prima beetgare groente en fijne frieten, echt een top gerecht. Daarna geëindigd met een hele goede kaasplank met chutney en vijgenbrood, geweldig lekker. Het jonge personeel werkte vlot en enthousiast en ondertekende allemaal de kassabon met een bedankje voor het bezoek. Dat gaf een aparte persoonlijke toets aan het geheel. Dank daarvoor. Als die ondertekende rekening dan ook nog zorgt voor een goede prijs kwaliteit verhouding is het voor mij helemaal goed. Een aanrader dus.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Gastvrij en klantvriendelijk het eten vakkundig bereid,goede kwaliteit een absolute aanrader
Kaas G.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Hoe mooi is dat, om uit een lijstje van 7 restaurantsuggesties, al dan niet per ongeluk, de beste te kiezen? Het kan zijn dat de bijna 2 uur durende filerit het verlangen naar warmte en eten dusdanig had aangewakkerd dat een droge boterham ook mijn enthousiasme had gewekt. Maar met die suggestie zou ik Bij Ons tekort doen.

Even zoeken naar de juiste steeg. Daarna sta je binnen in een ruimte met een bar, waar je wel mensen hoort maar niet ziet. Die zitten boven, in een tweetal knusse, naast elkaar gelegen ruimten.

Wel even schrikken van de bediening, die bij het brengen van de kaart enthousiast maar luid riep dat hij 'alles verkocht behalve korting'. Oké... Gelukkig staan er op de kaart interessante gerechten, die in een door-de-weeksmenu verkrijgbaar zijn voor het (gezien de kwaliteit) zeer bescheiden bedrag van €29,50 (voor drie gangen).

We begonnen met de proeverij van voorgerechten voor 2 personen. 8 hapjes op één bord, die we helaas zélf moesten snijden (daarmee wordt t een beetje een rommeltje). De meesten waren lekker, sommigen hadden een randje van rans, maar dat is ook moeilijk als je met vetten en spekken werkt.

Hoofdgerecht de diamanthaas. Gekozen voor rare, daarmee gokkend op het aloude adagio dat je in de meeste restaurants altijd een garingsgraadje vroeger moet kiezen om je gewenste smaak te krijgen. Immers, medium wordt vaak well done. Het mag gezegd: het was een perfect mals stuk vlees. Complimenten. De begeleidende rode wijn was eenvoudig en paste mooi bij het vlees.

Afgesloten met koffie en friandises. Ruime sortering met prettige diversiteit aan smaken.

Wat een goede middenklasser, dit restaurant. Gaan we zeker nog een keer naar toe.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
heerlijk gegeten, verassende smaak combinatie en prima bediening.
BancS .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Hele fijne avond...mooie zaak (uitstraling), bediening welke het stuk voor stuk leuk vinden om te werken en dit dus ook uitstralen & niet als laatste heelijk gegeten!!!!
Ppoldervaart P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Was hier voor de derde keer, en het was weer erg goed. De prijzen zijn stevig, maar daar is de kwaliteit zeker ook naar. Zowel de vis- als de vleesgerechten zijn goed van smaak, kwalitatief hoogwaardige producten en genoeg keuze! Ik kom hier zeker weer een keer terug!
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Hartelijke ontvangst en prima gegeten met als keuze het 3-gangen menu en de voorgerechten proeverij. Als verrassing werd vanwege mijn verjaardag bij het nagerecht een siervuurwerk ontstoken. Zeer attent!
Catharina L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Zaterdagavond: een volledig volgeboekt restaurant. Hartelijke ontvangst aan de deur, een tafel helemaal achteraan in de hoek ( benauwd) en erg rumoerig. We konden elkaar moeilijk verstaan. Er zat een haar in het voorgerecht en er kwam alleen een excuus van de keuken, dat vond ik wat mager als het gaat om service.
Bediening was vriendelijk maar overbelast. Lang gewacht op het eten.
Het eten was uiteindelijk wel goed van smaak en mooi gepresenteerd.
Catharina
Chiel F.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Mooi opgemaakte borden. Alleen 25 minuten gewacht na dessert om te kunnen betalen. Ws. door de drukte...
Toch zeker de moeite en het geld waard. Absolute aanrader (ook als je wat langer moet rijden ????????)!
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Hier ivm een familiedag 's avonds gegeten met 25 personen. Vriendelijke en prettige ontvangst eind van de middag op de begane grond. Leuke amuses. Voor het diner was op de eerste etage, waar ook het restaurantgedeelte is, in een mooie en leuk ingerichte aparte ruimte voor ons gedekt. Vooraf een proeverij van mooi opgemaakte kleine gerechtjes, vis en vlees. Erg lekker. We hadden keuze uit 3 hoofdgerechten en ook hier waren we allemaal goed over te spreken. Mooie smaken en combinaties, heerlijk diverse en verassende groentes op bord. Ook dessert was een proeverij. Bediening is goed, kundig en prettig. Ivm dieet werd er voor een van ons telkens met veel zorg een aangepast bord gepresenteerd. Een leuke locatie, met een goede keuken, prettig personeel en heerlijk eten. Een aanrader.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Wij waren zeer verrast door deze uitstekende keuken en heerlijke wijn spontane bediening we voelden ons thuis ! De proeverij bij ons was heerlijk de dagvangst was zeebaars en geweldig klaargemaakt daarbij een heerlijke wijn uit Californië ! Een aanrader !
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Tijdens een weekendje "samen weg", gezellig en heerlijk gegeten bij Bij Ons. Bediening vriendelijk en persoonlijk, gerechten zeer smakelijk, het wijnarrengement van goede wijnen was een perfecte combinatie met de gerechten. Een aanrader!
Veerle V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Heerlijk gegeten... Bediening was echt top!
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Met 7 man/vrouw heerlijk buiten kunnen eten in een oude steeg achter de Markt. Het meubilair is eenvoudig en het zicht ook, maar met een groep is het vaak al snel leuk. Dat werd het zeker na het bekijken en eten van de voor- hoofd- en nagerechten. We waren allen verrast door de de originaliteit, de smaak en de kwaliteit van de gerechten. Of we nu van het midweekmenu de proeverij van voorgerechten of de carpaccio kozen, de roodbaars of diamanthaas en saltimbocca als hoofd en de proeverij van nagerechten of pannacotta of citroen merenque, we kunnen alleen maar lovend zijn voor dit €29,50 kostende menu. Attente bediening en gratis een waterkaraf op tafel. De wijnen zijn verschillend geprijsd per glas. Leuk om weer zo'n prima adresje in Gouda gevonden te hebben!
Mamaberg .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Prima eten, prima bediening, prima prijzen!!!
We kregen een prima uitleg over de kaart, de smaak was uitstekend, en de groente supervers!!
Sara L.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Alles was heerlijk en ontspannen. Een echte aanrader. De bediening was vriendelijk. De prijs zeer acceptabel. Geen stijve tent. Gewoon goed
Conchita Z.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Ik heb al vaker gegeten bij "Bij Ons" wat ook altijd goed bevallen is, maar dit keer was ik met iemand die ernstige gluten- en lactose intolerantie heeft. Toen ik dat van tevoren aangaf, werd ik gelijk gebeld door het restaurant om te zeggen hoe zij daarmee omgaan en of dat goed genoeg zou zijn voor iemand die zo ziek kan worden. Dat vond ik heel netjes en attent en gaf een goed gevoel. Ze hadden er echt rekening mee gehouden, waren duidelijk op de hoogte om wie het ging en er werd aandacht aan besteed, maar zeker niet overdreven. Het eten was heel lekker, de bediening vriendelijk en vrolijk, het restaurant ziet er qua interieur uit als een gezellig laagdrempelig eetcafé, het eten is van zeer goede kwaliteit. Dit is een absolute aanrader.
Jeroen Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijke avond gehad. We begonnen buiten met een aperitief. Daarna binnen verder met de gerechten. Voorgerecht zalm en hoofdgerecht kalf. Heerlijk, prima wijnen erbij. Zalige combinaties van wijn en spijs. Paste goed bij elkaar. Kazen en een dessert 'Bij Ons' toe. Met natuurlijk bijpassende wijnen. Ook deze combinaties.....Zalig.

Heerlijke avond gehad! Dank.