Bij Oma

Vrijdag t/m Zondag

Voordelig
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vanavond met zijn tweeën eens bij "Bij Oma's" naar binnengestapt. We stonden al vaker op het punt, maar uiteindelijk nooit gedaan. Nu wel, gelukkig hadden ze nog plek voor twee: we hadden niet gereserveerd, op vrijdagavond, en konden nog net terecht. Even later zat het tentje vol. Geluk dus.

We kozen toch maar voor het 3 gangen menu, hoewel we in de praktijk vaak aan alleen een hoofdgerecht wel genoeg hebben. Het voorgerecht was champignons met toast en een geitenkaassalade. Die laatste was wat fantasieloos opgemaakt; de smaken waren verder prima. De hoofdgerechten waren een varkensschnitzel en een zalm. Leuke en prima gerechten, en ook leuke zijgerechten. Uiteindelijk toch maar nagerecht genomen: een ratjetoe (van alles wat) en een creme brulee. Ook prima! Iets van 60 euro, incl wat glazen wijn. Da's niet teveel. De man in de service is leuk en attent! We komen zeker terug om andere gerechten te proberen.

Op een gegeven moment viel mij op dat de zaak voor 90% gevuld was met vrouwen. Dat zie ik overigens als een pluspunt :-D , al is het soms wel druk met veel vrouwen om je heen, en je redelijk kort op elkaar zit.
Roel B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Hartelijke ontvangst en zeer attente bediening. Lekker ontspannen sfeer en ook zeer goed eten. De witte wijn was ook prima. Prima prijs/kwaliteit verhouding en zeker een aanrader!!!
Ruby M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Door een vriendin van mij meegenomen naar Bij Oma voor een High Thea. Wat hebben wij heerlijk gegeten en lekker gezeten. Het eten was heerlijk, de bediening was super! Je kan proeven dat er aandacht aan het eten is besteed.
Geurt H.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
eetcafe bij oma is een leuk knus tentje,met goede bediening,lekker eten zoals torentje van zalm en oma s drieklaver met o.a friet en groente. als nagerecht een lekkere oma s appeltaart. verder hebben ze een heerlijke droge witte wijn.. je kunt hier eten en drinken voor weinig geld. ik kom graag terug.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Oma houdt niet van culinaire hoogstandjes of moeilijk eten, maar wel van lekker smullen en gezelligheid. Een verrassingsdiner vanwege haar verjaardag in Bij Oma leek ons wel passend. Dat is een schot in de roos. De verwelkoming in dit etablissement, wat rommelig ingericht met houten meubelen, schilderijen en allerlei curiosa uit grootmoeders tijd is allerhartelijkst. De menukaart is beperkt en bescheiden op eetcafé-niveau, maar meer pretendeert men ook niet te zijn. Binnen die beperkte keuze is overigens alles mogelijk, zoals voor de kleine eters van de groep aangepast porties. Bij de afrekening blijkt later dat daar ook behoorlijk rekening mee is gehouden. Zo kan je vaker uit eten gaan. Op de gerookte zalm, rundercarpaccio, slakjes, zalm- en pangasiusfilet en de kipsaté is weinig aan te merken. Oma's ratjetoe, een soort grand dessert is een mooie afsluiter. De bediening voelde alles goed aan en was perfect. Wij hebben genoten en oma had een superavond.
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
highthee gedaan , lekker veel hapjes prima service en kwaliteit . echter de theepot met water wordt te snel koud. de volgende keer een dubbelwandig graag of in style van oma een theemuts
Els S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Heel knus restaurant. Heel grappig ingericht. Oma stijl helemaal doorgevoerd t/m toilet. Vriendelijke bediening, vriendelijk prijsje. Best grote porties. Je kon uit verschillende dingen een menu samenstellen. We hadden verschillende gerechten, we waren beiden zeer tevreden. Aanrader!!!
Koningt .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Oma! Tijdens weekend weg dit restaurant uitgekozen naar aanleiding van positieve recensies op iens. In eerste instantie geen restaurant waar we zonder gelezen recencies binnem zouden lopen maar heeft ons verrast! Gezellige sfeer maar vooral heerlijk gegeten. De gastheer heeft ons voorzien van een goede en ongedwogen service en er werd steeds gevraagd of wij voldoende eten hadden of dat er nog meer moest worden gebracht van de bijgerechten. Wij raden dit restaurant aan voor een lekker etentje in een ongedwongen en originele setting!
Tineke H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Een mooie plek aan de Korenmarkt in Arnhem met een inrichting die inderdaad doet denken aan de sfeer bij oma. De bediening attent en erg vriendelijk, hoewel onze reactie op de vraag of het gesmaakt had, werd genegeerd. En dat terwijl we via een memo op het toilet toch uitgenodigd waren eerlijk te zijn. Dan maar eerlijk via Iens: de carapaccio was overladen met salade, komkomeer en tomaatjes en daarmee geen echte carpaccio. De mostersoep, op verzoek zonder spekjes, prima. De varkensmedaillons ok. De vegetarische pasta daarentegen overgaar, in een saus die deed denken aan bechamelsaus, de aangekondigde geitenkaas onvindbaar en verder wat groentes die ook terug te vinden waren op het bord van mijn tafelgenoot. Op elk bord, voor- en hoofd- en saladebakjes: rucola. De rekening wel weer erg schappelijk, ik geloof dat we 60 euro kwijt waren.
Natascha S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk gegeten met vijf vrouwen, 3 gangen keuzemenu's, oprecht vriendelijke bediening, gezellige ambiance en interieur. Echt een aanrader.
Socialdealproever .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Wij hebben nu voor de tweede keer gegeten bij Oma's. De eerste keer met een social deal bon, dit was zo goed bevallen dat we nu voor de verjaardag weer naar Oma's gingen zonder bon.
Het is ons weer heel goed bevallen. Het eten is hier echt heel erg goed. We hadden de diamanthaas en de drieklaver en als toetje de ratjetoe die ik iedereen kan aanbevelen. Wat een heerlijk ratjetoe aan toetjes. We hadden om een speciaal plaatsje gevraag toen we online reserveerde en inderdaad was deze plaats voor ons vrijgehouden. De man in de bediening was ontzettend vriendelijk en gastvrij. Het is een leuk klein retaurantje in oma's stijl ingericht en het eten is gewoon heeeeerlijk!
Marjo B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij oma. Leuk, klein gezellig restaurant waar de service boven aan de lijst staat. Niets is ze te veel. Er worden grote glazen goede wijn geschonken . Bij binnenkomst komt er warm stokbrood met knoflooksaus en kruidenboter van het huis op tafel. Mijn man vindt knoflook niet lekker en kreeg 2 kuipjes roomboter. Voor € 21,95 mag je van de hele kaart een 3 gangen menu kiezen. Nergens zit er een extra bijbetaling bij. Water en mayonaise zijn gratis. Als voorgerecht hadden wij een torentje met gerookte zalm op rösti met een heerlijke huisgemaakte remoulladesaus en een rijk versierde carpaccio . Als hoofdgerecht de zeer malse en goed gebakken diamanthaas in een huisgemaakte rode wijn saus en de Oma's drieklaver. Alles smaakte perfect.
Als nagerecht de dame blanche en de heerlijke crème brullee. Je eet hier op je gemak zonder opdringerig personeel. Wij hadden mazzel dat er nog een plaatsje voor 2 was. Mensen die na ons kwamen hadden pech. Dus de volgende keer maar reserveren.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Zaterdag met familie bij "Bij Oma" gegeten. Sfeer, top! Bediening, top! Het eten, heerlijk! En ook nog super gezellig! De prijzen zijn prima. Wij komen zeker terug!!
Ilja M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Ik blijf dit toch echt een van de leukste tentjes van Arnhem vinden.
Heerlijke ongedwongen sfeer, zeer attente bediening en een enorm goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Wij komen hier heel graag en ook van de kids is Oma's een van de favorieten!
Ans J.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Wij hadden vouchers van social deals. Wat een gezellig eetcafe. Met zijn zessen heerlijk gegeten. Wij hadden verschillende hoofdgerechten maar ze waren allemaal zeer tevreden. Lekkere oma's frieten en de appeltjes mmm.
Nagerechten verschilde van dame blanche/oma"s appeltaart/oma's ratjetoe.
Allemaal heel erg lekker.
Zag dat ze ook een 3 gangenmenu hadden voor 21,95. Zeker een aanrader.
De hele inrichting heerlijk gezellig niet strak maar een heel eigen knusse sfeer waardoor je samen gezellig eet. Zeker de leuke vriendelijke bediening heeft ervoor gezorgd dat wij een ontzettend leuke avond hebben gehad.
Msteentjes .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Erg lekker gegeten voor n betaalbare prijs (goed 3 gangenkeuze menu). Ik was al eerder geweest voor hightea en toen net als nu persoonlijke bediening en heerlijk gegeten. De locatie is ook handig en de inrichting lekker knus. Een aanrader!!
Lonneke B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Heerlijk gegeten, grote porties. Heel gezellig ingericht.

Wel duurde het wat lang voor de bestelling opgenomen werd en ook voordat de lege borden na het eten werden afgeruimd.

Een ouderwetse menukaart vind ik beter passen bij de sfeer van Bij Oma in plaats van de nu gebruikte tablet.
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Het is hier op zondag heel druk dus reserveren is noodzakelijk. Wij hebben hier heerlijk gegeten, hele ruime portie, en de diamanthaas is om bij je vingers af te likken, naast de verse groente, sla, friet en appeltjes, mijn tafelgenoot had oma's drieklapper met pepersaus. Niet te vergeten de heerlijke aardappelpuree. Al met al hier kom je graag terug.
DeReuf .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
'Bij Oma' is een knus en gezellig restaurant aan de Korenmarkt in het centrum van Arnhem. Men heeft hier geen menukaart, maar een schoolbord waarop een 3-gangen keuzemenu te zien is. De inrichting is, zoals de naam al doet vermoeden, erg oubollig, maar dat maakt het juist leuk.
Je kunt hier voor een leuke prijs eten en de porties zijn zeker niet te klein. Zo kreeg ik een bal gehakt van een halve kilo op mijn bord die ik maar moet moeite kon verorberen. Ook mijn tafelgenoten waren erg blij met hun diamanthaas en drieklapper. Het eten is er dus goed en het vriendelijke personeel zorgt ervoor dat de glazen gevuld blijven. Het afruimen van de tafel liet even op zicht wachten, maar dat gaf mij in ieder geval de kans die enorme bal te verteren voordat ik op moest staan.
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Voor de 1e keer gegeten in dit restaurant met een vriendin en dat was heerlijk! Heel klein knus restaurantje met oude spulletjes aan de muren. Laag geprijsd 3 gangenmenu met heel veel keuze. Het eten was goed! De bediening was zeer vriendelijk. Wel stond mevrouw alleen in de bediening waardoor het soms wat lang kon duren voordat we werden geholpen. Aanrader in Arnhem. Ik kom nog eens terug.