Bij Mette

Meer informatie over restaurant Bij Mette

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Al wandelend in het IJsselland, deden we Linschoten aan rond lunchtijd. En nadat we een rondje door het stadje hadden gelopen, kozen we voor Bij Mette, simpelweg omdat dit ons meer uitnodigde dan de gesloten deuren bij De Burgemeester*.
We werden hartelijk ontvangen, ondanks slobbertruien en wandelschoenen en kregen een fijn plekje. De gastheer (Carel zelf?) vertelde met gepaste trots de lunchsuggestie en we besloten deze dan ook te nemen.
De combinatie van zalm met kakifruit en mierikswortel was niet alleen een prachtig plaatje, maar ook een heerlijke smaakcombinatie. Het heerlijke glas wijn erbij maakte het prima compleet.
Ook het hoofdgerecht van koolvis met kreeftensaus, gamba's en gegrilde bloemkool was prachtig om te zien en heerlijk om te eten.
We waren aangenaam verrast door dit pareltje, waar we per toeval binnen liepen. Als we nog eens in de buurt zijn, zullen we er zeker nog eens gaan genieten.
Jeanette D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Fijn gegeten in een inspirerende omgeving. Gastvrij, vol aandacht. Het voorgerecht van kreeft gecombineerd met een gepocheerd ei was heerlijk . Het hoofdgerecht, tong op klassieke wijze geserveerd met als afsluiter crème brulee maakte de maaltijd compleet. Een restaurant om naar terug te gaan.
PeterJV .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij dit leuke restaurant. Eten op chique, maar niet stijf truttig, wij hebben met z’n drieën een culinaire ontspannen avond gehad. Voorgerecht garnalen was top. Hoofdgerecht heekfilet en eendenborst waren zeer smaakvol met mooi opgemaakte borden. Helaas wel enkele aandachtspunten. Er was nog maar één crème brûlée beschikbaar als dessert, de verse muntthee was ook op. Daarnaast wilde één van ons geen witte wijn en het eerste glas wat ingeschonken werd was: witte wijn. Dat werd uiteraard snel rechtgezet, maar in een dergelijk etablissement verwacht je dit niet. Belangrijkste was in elk geval dat we heerlijk gegeten hebben.
Loekijssel .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Vanavond samen gedineerd bij dit heerlijke "huiskamerachtige" restaurant.
Een voorgerecht van een halve kreeft, die helaas te gaar is, maar toch een smakelijke start, de eendenlever was heerlijk.
Het hoofdgerecht was een boerderijkip, die was heerlijk, beetje spycie van de gember, een paar gegrilde halve minimais kolfjes en gelukkig geen aardappelgerecht een heerlijk en aanbevelenswaardig gerecht.
Ondanks dat het er goed is, geven wij een wat lagere beoordeling.
De bediening is vriendelijk maar laat hier en daar steekjes vallen.
De kwaliteit/prijs verhouding is goed maar de. eerlijkheid gebied me te melden dat het hier beter geweest is.
Toch zal ik een ieder met een gerust hart adviseren hier naartoe te gaan.
Loek
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Tja, daar kom je met een gezelschap eten. Meerdere malen hebben wij hier geluncht en dat was uitstekend. Wij hadden een mooie plaats aan het raam en werden snel bediend door bediende no. 1. Een mooi glas Cremant de Loire beloofde veel. Wij kozen voor het aanbevolen "Mette menu" van 4 gangen met het aanbevolen Wijnarrangement en Bob arrangement. Bediende 2 nam de bestelling op en bediende 3 begon met de amuse. Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar een vaste bediende of gastheer(vrouw) voor een tafel zou ik toch sterk aanbevelen. De indruk was ook, dat men niet allemaal even goed op de hoogte was van de gerechten. De voorgerechten smaakte prima. Het hoofdgerecht viel zwaar tegen. Twee grote, dikke plakken rundvlees. Taai en niet smaakvol opgediend. Wat wij kregen, moest nog even geverifieerd worden in de keuken. Het was ook wel erg druk in de zaak. Al met al viel het ons een tegen. Wij hadden er meer van verwacht.
0254jong .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Gisteren voor de 7e keer gegeten bij Mette met 5 personen.
Na 6 keer prima nu een dikke tegenvaller.
Allereerst droge sherry besteld en medium gekregen.
Op de vraag , is dit droge sherry , kreeg ik als antwoord : ja.
Ik zou persoonlijk dan toch de fles laten zien.
Daarna het Mette menu.
Bijzonder lang wachten tussen de gerechten.
Totaal 3,5 uur voor 4 gerechten.
Het hoofdgerecht was koud. Niet alleen de entrecote maar ook
de borden en de groente.
Over all waren de gerechten niet wat we eerder hadden ervaren.
Volgende keer misschien toch maar ergens anders heen.
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Bij Mette is een knus restaurant, op deze zaterdagavond zit het dan ook bomvol want de ruimte is aan de kleine kant. De bereikbaarheid is matig, het pittoreske Linschoten kent nou eenmaal wat weinig parkeerruimte. Dat is dan ook een van de weinige nadelen van dit restaurant want de ontvangst is hartelijk en het eten prima. We kiezen voor het dagelijks wisselende Mettemenu en daar worden we verrast met creatieve gerechten met een bijpassende wijn. De prijs kwaliteit verhouding is goed. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.
Lindelaan .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Zaterdagavond op uitnodiging met 9 personen gegeten bij Mette in het pittoreske Linschoten. Na de gastvrije ontvangst werden wij begeleidt naar een fraai gedekte tafel. We kozen, na de enthousiaste uitleg van de ober , voor het 4 gangenmenu. Het voorgerecht was een marbe van ossenhaas en eendenlever met daarbij gegrild zuurdesem brood. Zeer smakelijk. Het tussengerecht bestond uit een mooi stukje rode mul met 3 structuren van wortel. Fraai gepresenteerd op mooie borden. Daarna goed gebakken wildzwijn filet met een overheerlijke wild jus en een puree van knolselderij, de flower sprouts maakten het geheel af. Daar niet alle tafelgenoten wijn dronken, kozen de wijndrinkers voor de huiswijn. Een goede keuze. We sloten af met het dessert, heel verassend, diverse chocolade gerechten met biet. Vanuit het restaurant kun je de keukenbrigade zien, in onze optiek een gedreven club. Ook niet onbelangrijk is dat we van de gastheer nog even vernomen dat de rekening, prijs/ kwaliteit , zeer goed in overeenstemming waren. Hoewel het restaurant niet op onze route ligt, komen wij zeker terug.
Egbert O.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Omdat eerdere ervaringen prima waren, hebben we de trouwdag met de schoonouders hier georganiseerd. Restaurant was als altijd sfeervol en de ontvangst was prima. Na het ontvangst wijntje viel op dat de bediening niet echt vlot was. We gingen voor het 4 gangen menu en toen we na bijna 2 uur bij het hoofdgerecht beland waren, bleek mijn entrecote te 'rare'. Dusdanig dat deze niet goed te kauwen was. Dit gemeld aan de bediening en zij gingen een nieuwe verzorgen. Na ruim 20 minuten werd deze geserveerd op een gloeiend heet bord waarvoor gewaarschuwd werd. Vreemd, want eerder was dit niet. Het vlees bleek nu 'well done' en wel dusdanig dat het gewoon taai was.
Het zelfde bleek met de schorseneren. Ik kan mij niet voorstellen dat het gehele bord in de magnetron geplaatst is maar het had er alle schijn van.
Omdat het gezelschap inmiddels klaar was met deze gang, had ik niet de behoefte om weer 20 minuten te wachten op mijn gerecht omdat ik dan ver uit de pas zou gaan lopen met de anderen.
De bediende verontschuldigde zich voor de gang van zaken en bood alvast aan mijn hoofdgerecht van de rekening te verwijderen.
Na het desert en de koffie volgde een verassing; op de rekening van bijna € 380,- voor 6 personen, werd € 5,25 in mindering gebracht want dat was immers het verschil tussen een 3-, en 4-gangen menu?! Hier werd erg stellig aan vastgehouden en men vond dit een realistische tegemoetkoming voor het niet nuttigen van het hoofdgerecht.
Hoewel ik gelukkig de enige was in het gezelschap die problemen had met het eten geeft dit wel een bijzonder wrange nasmaak. Jammer.

ChefWim .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Wij waren met een wat grotere groep “Bij Mette” waardoor we een vastgesteld menu hadden. Aanpassingen waren geen probleem waardoor iedereen een passend menu voorgeschoteld kreeg.
Bij Mette is een leuk restaurant, hier en daar een beetje krap maar wel gezellig ingericht. De gerechten die wij hadden waren lekker. Goede combinaties met garnituur en dressings en sauzen, mooi gemaakt en goed op smaak. De bediening is vriendelijk en efficiënt. Als je in de buurt van Linschoten bent moet je hier zeker een keer naartoe gaan.
Alexreuvers .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Voor een zakelijke bijeenkomst waarbij je een heerlijk diner geserveerd krijgt tussen de presentatie en discussie door moet je hier zijn. Een mooie gezellige zolderruimte privé voor jou en je gasten. Alle gangen waren stuk voor stuk heerlijk, het verhaal van de bediening bij het gerecht en de wijn een leuke afwisseling van het zakelijke gesprek. Gezellig en professioneel, een aanrader dus.
Julius T.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Wat blijft dit toch een geweldig restaurant. Heerlijk genoten van een 7-gangen diner met wijn arrangement. Verrassend en verfijnd.
fantastische avond gehad. Dank jullie wel!!
Kees-Jan M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Al weer enige tijd geleden dat ik hier geweest ben. Toch jammer omdat ik telkens weer verrast wordt door de kwaliteit van de gerechten en de perfecte bediening. Opmerkelijk is het zeer schappelijke prijsniveau van de menu's. Nog het vermelden waard is de ze bij Mette ook een perfect menu op tafel kunnen zetten voor eters met gluten allergie.
Een aanradeer!
Ecke .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Met zijn tweeën gegeten en.. heerlijk hoor. Goede ontvangst, prima sfeer en gepaste bediening. De prijzen zijn aan de stevige kant, de ambiance te omschrijven als huiskamer restaurant, maar dan lekker. Het zal wel persoonlijk zijn maar ik voel me daar gewoon direct lekker thuis. Het eten, met als +vermelding het voorgerecht met eend (fantastisch), en de wijnen smaakten goed en werden mooi opgediend, met als opmerking (positief bedoeld) maak de porties niet té klein. De bediening was gepast aanwezig en prettig in de omgang. De prima gastheer Carel was duidelijk aanwezig maar misschien iets te veel met voor hem bekenden personen. Hierdoor kreeg bijvoorbeeld een tafel t.o.v. andere tafel (te) veel aandacht. Ik heb me daar overigens niet aan gestoord omdat ik in beslag werd genomen door het heerlijke eten en mooie gesprekken met mijn tafeldame. De bediening heeft ons, ten slotte goed uitgeleid omdat Carel op het midden van de avond weg was. In kan ik Mette van harte aanbevelen en "als ik wat beter in de slappe was zit" (raar spreekwoord eigenlijk), ga ik hier zeker weer terug.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
We hebben al vaker bij Mette gegeten en onze ervaringen waren wisselend. Dit keer voor een zakelijk diner weer eens geprobeerd. Mette heeft zich bij mij weer geschaard bij favorieten. Ruime en keurig gedekte tafels in een kroeg-achtige omgeving. We kozen voor het menu van de dag en startten met een salade met blokjes rauwe zalm, crème van avocado, kreeft (koud geserveerd) in een kruidige gazpacho. Heerlijk fris van smaak. Het was niet druk en de gangen volgden elkaar in prima tempo op. Tweede gang was een gebakken scholfilet - buitenkant knapperig echter de vis miste naar mijn smaak wat structuur. We sloten af met een getrancheerde kalfs-ribeye. Het vlees was rosé dus prima, heerlijk van smaak echter had iets te veel vet. Bediening was correct en vriendelijk, goede wijn voor een schappelijke prijs. We keren zeker terug!
Mrlinschoten .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Gister gegeten bij 'Bij Mette', hier komen mijn vrouw en ik wel vaker. Echter hebben wij hier allebei wel eens beter gegeten. Het eten was flauw en miste smaak. Daarnaast was de presentatie ook ondermaats. De bediening verschilt per persoon die aan tafel verschijnt, van goed tot matig. Het stoort dan ook dat de bediening voor blijkbaar 'goede bekenden' anders is. Voor ons voorlopig even geen Bij Mette meer.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2014
Mooie middag, dus naar buiten, tja daar is het binnenplaatsje wel leuk maar het is niet echt mooi. Het eten is top maar ik vind de portionering wel erg mager. Bediening is prima
Johannes R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Dit restaurant voelt elke keer weer als thuiskomen. Prachtige plek in het centrum onder de scheve toren van Linschoten. Gastvrije bediening. Deze keer was Carel zelf niet aanwezig, maar dat maakte voor de service en de kwaliteit van het eten nix uit.
Vooraf rode biet en wilde zalm. Prima. De coquilles met bladspinazie fantastisch. De sukade was om weg te zuigen, zo mals. Wijnarrangement was goed, maar niet spectaculair.
Deze keer gebruikten we een maaltijd bij een korte vergadering. De. Afstand naar de andere tafels gaf ons meer dan voldoende privacy. Dit restaurant was en blijft een persoonlijke favoriet van me.
Roland W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Prettig dat we voor de keuken open ging aan tafel konden. Vervolgens volgde wat trage bediening, zo lang mogelijk uitstellen tot de kok aan de slag kon om kwart over zes. Eten was wat flauw. Had boerderijkip, leek meer een kwartel, weinig smaak. Met wat verloren puree en boontjes. Mager aanbod voor bijna €20.
Jan-Henk B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
Wat een positieve verrassing! Leuk restaurant, gezellige sfeer, vriendelijke bediening en vooral erg lekker eten. Met name het hoofdgerecht, de snoekbaars was een traktatie. Maar ook het dessert, een combinatie van chocolade en speculaas parfait was lekker. Helaas hadden wij niet de hele avond de tijd en moesten wij het beperken tot een hoofdgerecht en dessert. Maar we komen zeker snel terug voor een uitgebreid menu.