Bij Mauce

6,8
Voordelig
Mandyvk .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Ik woon vlakbij de Theresiastraat, maar ik ben er nog nooit uit geweest. Na het eten Bij Maurice komt daar helaas geen verandering in. De bediening was niet erg vriendelijk en het eten niet lekker. Ik had samen met een vriendin een kleine salade besteld. In her geval van de Caesar salad bestond dit uit hompen kip, met anjovis in het midden gekwakt en teveel saus. Mijn salade met kip was hetzelfde verhaal, een stuk spek in zijn geheel in de salade zonder echte smaak. Nadat we gemeld hadden niet tevreden te zijn, reageerde de serveerster laconiek. Bij het afrekenen was zelfs het antwoord dat geef ik aan mijn baas door en die wil de salade zo. Erg jammer van het eten wat niet lekker was (de salade uit de supermarkt is nog lekkerder en verfijnder) en ook het personeel zou een stuk klantvriendelijker mogen zijn. Bij Maurice is niet de plek voor avondeten, ik raad het je niet eten.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Hier op een donderdagavond gegeten. Heerlijk weer en dus op het terras. Helaas had ik mijn steak medium rare bested en kreeg hem well done. Gelukkig was de kwaliteit van de steak goed. Het eten was in dit eetcafé netjes in orde en er viel verder weinig op aan te merken.

Het interieur is erg simpel en je zit erg dicht op elkaar. Vandaar dat het wat uitstraling betreft het beste getypeerd kan worden als eetcafé.
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Sate schotel sla en friet, alles op één bord gekwakt. Afgemaakt met stukjes kroepoek.
De sla was niet aangemaakt te grof en bruin van de satesaus. Ook mijn friet was bruin dus mayonaise was niet meer nodig. De wijn en koffie was goed
KNL .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Ik vind de geitenkaas salade hier erg lekker! Je krijgt er een behoorlijk stuk geitenkaas bij en de kleine portie is zo klein nog niet, lekker net een kleine maaltijd. De bediening is daarnaast ook nog eens snel en vriendelijk!
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Maandagavond hier gegeten. Leuke ambiance, gewoon een gezellig eetcafé. Daar zijn ook de gerechten op afgesteld. Geen poespas of drukte. Dus wanneer je voor deze locatie kiest, weet je wat je krijgt.
Ik koos voor een hamburger, lekker met frites en mijn partner voor pasta met lamsgehakt, fetta en rucola. Hier even van geproefd. Pasta mocht iets minder gekookt, maar smaak prima. Ook de hamburger was lekker. Glaasje Pinot Grigio en Nero d'Avola erbij ( of2)
Personeel attent. We hadden heel wat te bepraten, dus ze lieten ons lekker met rust en kwamen alleen op het juiste moment informeren.
Geslaagde avond, bedankt!
Barbera L.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De kaart ken ik inmiddels uit mijn hoofd: sate en macho nacho zijn echt favoriet. De wijn smaakt goed, er is veel mogelijk mbt wensen en lekker ongedwongen sfeer. Voor een borrel of een avondhap, Bij Mauce is voor mij altijd prima.
Eefjevh .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Bij Mauce ga ik regelmatig eten omdat het een leuk eettentje is met een goede sfeer. Ik heb inmiddels diverse gerechten van de kaart geprobeerd en ik ben nog nooit teleurgesteld. Grote porties en voor ieder wat wils.
De service is over het algemeen goed en vriendelijk. Als het druk is kan het zijn dat je wat langer moet wachten vanwege de kleine keuken.
Bert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Een lunch gegeten Bij Mauce. Grote, lekkere broodjes, maar de broodjes gezond waren erg karig: geen dressing, jonge kaas: weinig smaakvol. De prijs is er dan ook wel naar, dus die verhouding klopt dan wel weer. Ik had alleen liever iets meer smaak voor eventueel iets meer prijs gehad. Drukke locatie, erg rumoerig.
Fleur S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Prima eetcafé waar je spontaan even een hapje kan eten. Biefstuk is goed gebakken en alles is goed op smaak gebracht. What you see is what you get. Ook fijn dat je kunt kiezen tussen verschillende soorten wijn als je een glas wilt. Bediening is vriendelijk, maar het kan soms allemaal wel wat vlotter. Decor is gezellig en past bij een eetcafé
Em M.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Het zag er leuk uit van binnen en het menu zag er ook prima uit. Het duurde al wel even voordat er drank bij ons werd opgenomen. Het was niet bizar druk, maar we zagen maar 1 iemand in de bediening die niet echt het overzicht leek te hebben. De menukaarten waar we om vroegen waren aanvankelijk vergeten en kregen we vervolgens ook vrij laat. Het bier wat uiteindelijk werd gebracht was al een tijd doodgeslagen. De dame in de bediening kwam maar niet langs om de bestelling op te nemen terwijl wij al duidelijk de menukaarten hadden neergelegd. We besloten om toch elders te gaan eten omdat we niet de indruk kregen dat de bediening er sneller op zou worden. Op zich hadden we geen haast, maar in 40 min tijd alleen bier is wel erg langzaam. Binnen afgerekend bij de dame die achter de bar stond en daar kreeg ik niet de indruk dat het bijv. een uitzonderlijke drukke avond met onderbezetting was. Bij thuiskomst het teruglezen van eerdere beoordelingen doet dit vermoeden bevestigen.
Zonde, want de zaak ziet er leuk en gezellig uit. Echter, er moet ook gegeten kunnen worden natuurlijk :)
Advies aan eigenaar: extra iemand in de bediening, of wellicht ook huidige bediening stress-bestendiger maken. Of geheel andere bediening aan nemen.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Afgelopen week met een vrienden Bij Mauce gegeten. Lekker op het terras gezeten waar nog een klein beetje zon was. De voorgerechten waren prima en goede prijs/kwaliteit verhouding. Hoofdgerechten ook goede prijs, maar ik vond het jammer dat je bij de steak moest kiezen tussen groente of saus. Waarom niet een beetje van beide? De porties zijn erg groot dus van mij mocht er best wat groente verruild worden voor een beetje saus/jus. De tonijn pasta van mijn vriendin was niet heel bijzonder. Bediening is altijd vriendelijk en snel. Ik kom hier graag. Vooral de lunchgerechten zijn goed en dan zit je echt lekker in de zon op het terras.
Alida V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Al vele malen bij Mauce geweest en het wordt steeds slechter. Wij bestelden een speciaal biertje en een Spritz en vroegen om een kaart, moesten we zelf zoeken op de tafels. Niet gevonden dus nogmaals gevraagd. Niet gekregen, dus gevraagd wat er was. ALLEEN snacks werd er gezegd. Dus gevraagd welke snacks, heeft u ook broodjes kroket of zo. Ons werd geadviseerd, stokbrood met tapenade en ajolie. Vervolgens werd er een papieren zak met stukjes stokbrood op tafel gelegd met 2 mini bakjes tapenade en ajolie. Dit alles was rond 15.30 uur. Het personeel was uitermate onvriendelijk en beslist niet geschikt voor hun vak. Ik kom dus NOOIT meer bij Mauce en zal mijn vrienden en kennissen tevens afraden om hier nog heen te gaan.
Billywhite27 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Echt een onwijs slechte ervaring gehad hier. Het begon al bij binnenkomst. Wilden hier met 4 man komen eten. Ik en mijn partner kwamen als eerste aan en we hadden niet gereserveerd op maandagavond. Ons werd verteld dat het zonder reservering helaas niet ging lukken. Net op de weg weer naar buiten, kwam het stel aan waarmee we zouden gaan eten. Een van hen was hier al vaker geweest en toen hij naar binnen liep en om een tafel vroeg kon het ineens wel. Dus uit eindelijk toch maar plaats genomen. Wachten op het hoofdgerecht duurde erg lang, mensen om ons heen kregen eerder eten dan wij terwijl wij eerder hadden besteld, maargoed. Ik had als hoofdgerecht een menu dat bestond uit verschillende vissoorten aan een spies. De smaak was helemaal niet verkeerd, het beviel eigenlijk vrij goed. Wijn vond ik niet bijzonder, maar het is dan ook een eetcafe dus had ook niet iets heel bijzonders verwacht eigenlijk. Mijn partner vond zijn eten helemaal niet lekker, dus dit viel tegen. Toen we naderhand wilden afrekenen (ons gezelschap moest weer terug naar werk, dit was in hun pauze van een anderhalf uur) gaven we aan dat we 2 rekeningen wilden hebben omdat zij hun rekening konden declareren bij de baas. Zij konden helaas niet 1 gezamenlijke rekening inleveren omdat hier de wijn opstond die ik en mijn partner hadden gedronken (het andere stel mag natuurlijk niet drinken onder werktijd) Maar 2 aparte rekeningen uitprinten bleek zo ontzettend moeilijk te zijn. Dit hadden we dan maar van tevoren moeten aangeven want nu was het werkelijk onmogelijk. Nou na het met 3 werknemers geprobeerd te hebben, was het na veel moeite dan toch mogelijk maar wat een onvriendelijk personeel zeg! Misschien met het verkeerde been uit bed gestapt die dag, maar ik vind het zonde voor de tent dat hier zulk brutaal en ongemotiveerd personeel werkt want het eten van mij was best prima. Ik kom hier in ieder geval nooit meer terug.
Robert V. W.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Mauce was een begrip in de Theresiastraat. Helaas holt het hard achteruit, waar juist een verbetering nodig was, mede in het licht van de toenemende goede gelegenheden in de straat.

Het interieur is veel doe het zelf werk. Op zich prima, maar de onhandige indeling met trapjes en hekjes en de rommelige sfeer met annex passen niet meer. Het is sleets geworden.

De service zakt steeds verder af. Het was al niet echt vriendelijk, maar langzamerhand krijg je als klant de indruk dat je blij mag zijn dat je iets mag bestellen... 'Neen' lijkt voorgeprogrammeerd.

Het eten was aardig, maar zakt af. Geen verrassende gerechten meer en ook niet echt gezond en vol van smaak. De Mauce burger is vooral vet.

Het terras is prachtig, zeker in de zomer, maar de stoelen zitten niet echt goed. Fraaie zitjes als elders in de straat nodigen meer uit.

Advies: lees niet alleen deze review maar ook de andere eens door in orange beoordelingen. Het is hoog tijd voor een upgrade op alle fronten. 'Mauce modern' biedt veel perspectief.
Ruurd W.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Bij Mauce kun je relaxt even een hapje pakken ook met een groep. Wordt goed bedient! Mooie visspies, de saté ok. Goeie frieten erbij. Kortom eetcafe maar wel goeie espresso.
GerhardtenHove .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Wij zijn getipt om een keer te eten 'bij' Mauce. Eten was goed, bediening snel, maar niet enthausiast. Decor is goed op elkaar afgestemd, simpel maar met warmte.
Olav .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Vanmiddag hier geluncht met me vriendin, we hadden allebei een pistolet met een kroket. Wat prima smaakte! Pistolet was goed afgebakken, kroket was van Dobbe en de kleine salade op het bord was ook prima verzorgd. Bestelling voor het drinken en eten werd snel opgenomen door een vriendelijke ober. De serveerster die het eten bracht oogte eerst wat onvriendelijk maar dit viel uiteindelijk ook wel weer mee, misschien kwam dit omdat toen ze het eten uitserveerde bijna heel het restaurant vol zat met gasten. Leuke plek voor een lunch.
Pentage .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
Mijn collega en ik kwamen een snelle hap eten voordat we naar cursus moesten. Het eten was eenvoudig maar prima. De bediening hield er duidelijk rekening mee met het feit dat wij niet zo veel tijd hadden om te eten. Super!!!
DeniseDen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Met een groep collega's wilden we lekker buiten zitten. Een paar tafels bij elkaar gezet en gelunched in het zonnetje. Eten simpel, maar prima. Prima zitten, maar de bediening was verschrikkelijk. De 2 dames waar wij mee te maken hadden waren ronduit onbeschoft! Voor ons een prima reden hier nooit meer te lunchen. En net voor we weg gingen nog een lelijke sneer, waarvan ze niet door hadden dat we het hoorden, over dat we de tafels niet terug hadden gezet en de stoelen niet aan hadden geschoven. Nee voor mij vanwege het personeel nooit meer. Jammer hoor. Leuke plek, prima eten, rotwijven in de bediening!
B. M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Spontaan gekozen want als toerist eigenlijk op de fiets naar centrum. Maar sfeer spatte van terras af. Naam dit eetcafé draagt mijn initialen. Als proberen maar. Zonder eerst op IENS te kijken. Vegaburger tikkie te groot,dus ongemakkelijk te ontmantelen. Vlaamse friet voor de helft goed, wel grappig geserveerd. Bediening startte voortreffelijk, om later ten prooi te vallan aan traagheid van de chefs achter de kachel. Sfeer bleef okay,echter wat een gekke locatie: aan een doorgaande weg met tegenover je een trekpleister...