Over restaurant Bij Loes Delfshaven

Heerlijk eten bij Loes Delfshaven

Meer informatie over restaurant Bij Loes Delfshaven

Tram en metro
  • Kom je met de auto?
    Historisch Delfshaven is autoluw. Afzetten gasten is toegestaan tot voor de deur. Navigatiesystemen instellen op tweede Schansstraat.
  • : Betaald parkeren in de buurt. Zondags gratis.

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 18:00

Erg lang
AnBocca .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Afgelopen zondag bij Loes op het terrasje aan het water gezeten voor een snelle lunch. Snel was het zeker niet, we hebben ongeveer drie kwartier moeten wachten. De jongeman liep alleen alle tafels (8 of 9) te bedienen. Hij verontschuldigde zich voor het lange wachten, dit vonden we netjes van hem. We kregen wel snel ons drankje en de vis soep kwam ook vrij snel. Deze was verrukkelijk. Chapeau. Daarna dus heel lang moeten wachten op de 4 smaakmakers (kleine rondjes toastbrood met garnalen, sprotfilet, schelvislever en zalm). Het was het wachten waard. Ze waren heerlijk! De zaak is nu dicht voor vakantie maar we komen zeker nog een keertje terug.
Ingridvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk buiten gegeten in de schaduw in het prachtige historisch Delfshaven. Het eten tosti’s met geitenkaas en chorizo was heerlijk net als het vers fruit. De bediening is uitstekend zo zie je het niet vaak.
SabenEs .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Wij zijn in juli bij Loes geweest op een zondag. Ik had al wat recensies gelezen en inderdaad, je moet best lang wachten tot het eten er is, maar daar waren we dus al op voorbereid. Maar jonge jonge jonge, wat was het eten lekker zeg! Supergoed, echt kwaliteit en smaak. Het enige waar ik mij over verbaasde, was dat onze serveerster niet vaker langskwam om te vragen of we nog wat wilde drinken, want heel eerlijk gezegd; op drank zitten aardige marges, dus als ze Bij Loes wat meer willen verdienen, dan zou ik wat vaker vragen of iemand nog wat wil drinken. Maar verder: TOP!
Ben P.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Vandaag hier heerlijk gegeten, gerookte zalm, maar eerst een paar smaakbommetjes genomen, weergaloos lekker allemaal. Echt een aanrader, ook mooi stukje Rotterdam. Hartelijke bediening.
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Gemoedelijk eethuisje aan een fraaie gracht met ambachtelijk eerlijk voer. Genieten dus! Van grote glazen versgeperste jus, een heerlijke dagsoep of versgebakken brood met livarham, vitello tonato, zalm of omelet. Alles smaakt even subliem. De bediening was prettig en had een hogere waardering gekregen, als we niet op het laatst 'overgenomen' waren door een merkwaardige praatjesmaker die ons uitgeleide deed.
Mirandahaha .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Heerlijk verrassingslunch gekregen. Echt verwend in een huiselijke sfeer. Je bent een beetje op visite. Lekker kunnen bijkletsen met vriendin terwijl er met redelijke tussenpozen gerechten werden geserveerd. Mooie omgeving en daarom nog een stukje gewandeld om het eten te laten zakken. Avondeten maar overgeslagen.
S Z.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Vanmiddag genoten van een heerlijke lunch Bij Loes. De gastheer was zeer vriendelijk en wij voelden ons gelijk welkom. De smaakmakers zijn echt een aanrader om de lunch mee te beginnen. Je kunt goed merken dat er veel aandacht aan de gerechten wordt besteed. De prijs/kwaliteit verhouding was uitstekend. Wij lunchen graag in Rotterdam en zijn blij met een nieuw adresje waar we kunnen genieten van heerlijke gerechten en goede bediening in het prachtige Delfshaven.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Na een fikse wandeling stonden we bij mooi weer ineens voor de deur Bij Loes (had ik n.a.v. de hoge cijfers hier al op mijn wenslijstje staan) dus we waren blij dat we het laatste tafeltje mochten bemachtigen. Gezellige, vlotte ontvangst met typische Rotterdamse humor. Niet iedereen zal daarvan gecharmeerd zijn. Ik wel, voel me meteen thuis. Bakje water voor het hondje, 2 glaasjes wijn en de kaart en het zware proces van keuzes maken kon beginnen. Uiteindelijk terug gebracht tot 2 en de chef gevraagd: geef eerlijk antwoord, wat is de allerlekkerste de Vitello Tonnato of de Thaise Tonijn?. "allebei niet te eten mevrouw..""Nee joh, neem ze lekker alletwee en ruil halverwege". Top idee en aldus geschiedde. Ik begon met de Thai. Wat een verrassend gerecht (sorry mensen van Loes, ik ga dat echt van jullie stelen en thuis maken!) 2 bollen van een mengsel van gehakt en tonijn, gerold door kokos en sesam, geserveerd in grote slabladeren die verder opgevuld waren met tauge, zongedroogde tomaatjes, pepertjes, koriander, komkommer etc. Heerlijk. Partner begon met een zuurdesembrood met daarop royaal kalfsfricandeau, gegarneerd met tonijnmayonaise, kappertjes, sla en haricots verts. Ook superlekker (hoewel ik de voorkeur gaf aan de eerste). Nog maar 2 wijntjes erbij (jammer dat ze in een bekertje komen, vind een glas op voet altijd zoveel lekkerder drinken). Wel top: ongevraagd kan kraanwater erbij (ook met die bekertjes maar dan past het juist wel goed). De prijs/kwaliteitsverhouding is ook prima in balans. Je eet hier echt heel lekker voor een keurig bedrag. En het uitzicht is weergaloos: mooiste stukje van Rotterdam. Er zaten dan ook alleen maar buitenlandse toeristen om ons heen. Bij Loes is alleen met de lunch open. De jongeman bleek de zoon te zijn die even moest bijspringen, ik denk dat de gezellige gastheer en de mevrouw die bij de tafel naast ons kwam vragen wat ze nu precies wilden en die het waarschijnlijk in de keuken klaar maakt, een echtpaar is dat het er echt aan gelegen is een leuke tent te hebben waar mensen het naar hun zin hebben.
Mensen klagen dat het wat lang duurt. Die concessie moet je maar doen als alles na je bestelling vers wordt klaar gemaakt en er niet een heel grote staf is (zou de prijs ook veel hoger zijn want personeel wil nou eenmaal graag ook wat verdienen) en hoe kun je klagen als je zo gezellig zit. Ik heb Bij Loes maar meteen aan mijn favorieten toegevoegd.
Loezewieze .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Vandaag samen met mijn dochter gegeten in dit gezellige lunchrestaurant. Vriendelijke ontvangst met een kwinkslag. Jassen werden aangenomen. We kregen een karaf gratis kraanwater aangeboden tezamen met de lunchtkaart. Dat werd moeilijk kiezen. Wij namen als smaakmaker de tonijntartaar, heerlijk fris met piepkleine stukjes appel maar de tonijn was goed te proeven. Daarna een kopje vissoep. Lekker heet en vol vis. Met een pipet werd de pernod erin gedruppeld. Dan de zalmbonbon met roerei op een houten plank geserveerd. Prachtig opgemaakt met versgeplukte eetbare viooltjes. Tel daarbij op de gastvrijheid en de leuke gesprekken met de eigenaars. Je krijgt het gevoel alsof je al jaren bij hen over de vloer komt. Zeker een adres om nog vaak terug te komen.
Anneloes R.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Een verrassingslunch gedaan bij Loes, erg lekker! We begonnen met heerlijke Wraps met geitenkaas, ham en zalm (dieetwensen waren hier goed in verwerkt). Daarna een erg lekker courgette soepje, goed op smaak met een smakelijke topping. Vervolgens een Super cous cous salade met honing pompoen, feta, munt, kurkuma, olijven, rozijnen en zon gedroogde tomaatjes. Toen ook nog broodjes met salade en beleg, smakelijke humus en Serrano Ham maar ook kon gekozen worden voor zalm of beenham. Toen als afsluiter nog allemaal zoetigheden, zelfgemaakte kokosmakronen, witte chocolade macadamia koekjes en een fudge/pistachenootjes/pecannootjes bar. Bediening was erg vriendelijk en betrokken. Vroeg hoe snel wij alles gereserveerd wilden en dat we konden aangeven als dit sneller of langzamer moest. Timing was uiteindelijk perfect. In totaal voor 25 euro pp (incl ong 2 drankjes en koffie/thee) van 14.30-17.00 lekker zitten tafelen dua erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Het is een soort mix tussen late lunch en High Tea!
Gwen S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Na vele aanbevelingen uit de omgeving besloten we ook een bij Loes te gaan lunchen. Het is een klein maar gezellig restaurantje met hooguit 10 tafels, de keuken is zichtbaar wat een leuk effect heeft.
De bediening is erg vriendelijk, maar niet altijd even alert en de keuken doet er lang over om het eten te maken.

Het eten zelf was erg lekker, de hapjes vooraf waren erg lekker op smaak gemaakt en had ik prima als een soort tapasachtige maaltijd kunnen eten (als we er meer hadden besteld).
Zelf had ik het broodje beenham. Helaas zat hier erg veel mosterd op en ik had er niet aan gedacht aan te geven dat ik geen fan ben van mosterd maar met een beetje creatief denken was het broodje uiteindelijk lekker. De vissoep bleek een aanrader te zijn, deze was goed klaargemaakt en bevat alle elementen van een goede vissoep.

Kortom, een aanrader voor de lunch als je de tijd hebt.
Minggao Z.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Per toeval dit pareltje ontdekt toen ik op zoek was naar een nieuwe locatie om te lunchen.

Mijn partner en ik kwamen rond half drie binnen, bewust na de lunchspits. Op dat moment vertrok er een tafel en zat er nog een tafeltje studenten. We werden direct begroet door de eigenaars, op een warme open (niet gedwongen 'omdat-het-moet') manier en namen plaats. De tafels, zo bleek later, hebben de eigenaars zelf gemaakt.

We bestelden ieder een thee, werden geadviseerd in de keuze vanwege de uiteenlopende smaken die verkrijgbaar zijn. Hierna bestelden wij ieder een 'smaakmaker', oftewel smakelijke amuses. Ik had de verse tonijn en mijn partner de artisjok met room. Op zich zouden wij het niet vervelend hebben gevonden om enkel smaakmakers te eten als lunch, erg lekker.

Hierna kregen wij ons hoofd-lunchgerecht, voor mijn partner de omelet met bospaddestoelen en voor mij de Thaise tonijnsalade. De presentatie van de omelet was erg mooi, maar smaakte nog beter. De salade, geserveerd met goede kroepoek en emping, smaakte alsof er een Thai in de keuken stond.

Toen we de heerlijke gerechten op hadden nog een babbel gemaakt met de eigenaren. De korte babbel werd een heel gesprek, ontzettend zeldzaam, open, eerlijk en zo inspirerend. Het leek net een portret uit een editie van de Flow magazine!

We hebben niet alleen genoten van het eten, maar ook de gastvrijheid. Beslist een aanrader; wil je lekker eten? Gaan! Wil je lekker en rustig eten? Ga na lunchtijd.
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Het interieur van de zaak is modern ikea-achtig maar zeer gezellig met name door de mooie open keuken. Ik had een verrassingslunch voor 2 pers. geboekt en mijn naam stond op een krijtbordje op het tafeltje. Leuk en persoonlijk. We begonnen met 6 kleine wrapjes die gevuld waren resp zalm en geitenkaas. Vervolgens een heerlijk vissoep, goed gevuld, geserveerd op een houten plank met klein glaasje Pernod. Toen mochten we een broodje van de kaart kiezen. Wij kozen Livarham en Vitello Tonato. Ook prima verzorgd en lekker. Tot slot 3 stukjes zeer originele zoete lekkernijen. De vissoep is geen vast onderdeel van het verrassingsmenu, maar daar hadden wij speciaal om gevraagd. Samengevat: alles was (h)eerlijk, vers, origineel, met veel ''con amore'' en een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. Daarbij zijn de gastheer en gastvrouw onderhoudend en besteden op een leuke manier aandacht aan alle gasten.
Helen189 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Afgelopen periode meerdere malen geluncht bij Loes. Wat een sfeer, gastvrijheid. Astrid en Frank delen hun kennis over de gerechten die ze serveren. Elke keer maar weer is het goed toeven in hun lunchroom. De smaakmakers zijn overheerlijk, vooral Neufchâtel met bospaddenstoelen op vijgenjam met zwarte truffelolie, balsamicosiroop en gesnipperde bieslook is een aanrader. Maar ook het pompoensoep, de broodje livarham, Vitello tonato en zelfs een cafe latte macchiato. Ja, bij Loes is niet alleen het eten lekker de moeite waard om terug te komen, maar ook de ambiance en de gastvrijheid van de gastheer/vrouw!
Lisavds .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Bij Loes lunchen is iedere keer weer een feestje! De amandelcake is een geweldige aanrader, maar ook schenken zij heerlijke koffie, is de zalmbonbon geweldig lekker net als ei-10-burger en zijn de gastheer en gastvrouw geweldig aardige mensen. In de zomer zit je hier heerlijk aan het water op het terras, in wintermaanden is het binnen een prettig plekje. Neem rustig de tijd, het tempo ligt hier wat lager maar dat geeft juist charme.
Kunnen goed omgaan met glutenallergie, bel van te voren even en je kunt heerlijk eten!
J T.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
De vele lovende recensies trokken de aandacht waardoor wij zijn afgereisd naar mooie Delfshaven. Het huiskamer-achtige restaurant was goed gevuld en gelukkig was er een tafel vrij. Na 10 minuten aan tafel te hebben gezeten zonder een woord vanaf de bediening toch maar eens om de kaart gevraagd. De kaart ziet er in eerste instantie goed uit. Opvallend is de herhaaldelijke opmerking dat het eten soms lang kan duren omdat de keuken het “first come – first serve” principe hanteert. Op zich niet raar dat de keuken dit principe hanteert mits men zich hieraan houdt. Dat was bij ons niet het geval. Als het principe nadrukkelijk wordt vermeld is het kwalijk dat de keuken zich hier niet aan houd. Vermeld het dan niet òf houd je eraan.

Enfin, wij bestelden 2 ‘smaakmakers’ en 2 broodjes. De smaakmakers zijn kleine aperitieven. Wij hadden de tonijn en Neufchâtel. Deze smaakten perfect! Mooie smaakcombinaties! Dat beloofde veel voor het vervolg. Daarna de broodjes. Die vielen jammer genoeg wat tegen. In tegenstelling tot de smaakbommetjes bezorgden de broodjes ons minder spektakel. Wij hadden de zalmbonbon en ei-burger. Recht-toe-recht-aan smaken: zalm gevuld met roerei en een broodje gevuld met een ei in de vorm van een burger.

Het periode van binnenkomst tot vertrek duurde lang. Door de open keuken konden we zien wat de koks aan het doen waren. Zij waren veel aan het praten met elkaar en met gasten en tegelijkertijd niet aan het koken. Wij zijn niet opzoek naar een snelle hap waarbij je binnen 10 minuten weer buiten staat, maar dit duurde allemaal erg lang. Het stoorde ons dan ook toen de koks niet stonden te koken, maar stonden te praten. Ook de pochende opmerkingen van de (vermoedelijke) eigenaar over zijn score op IENS vielen bij ons niet goed. Bescheidenheid siert de mens.

Kortom, de recensies zijn voor ons niet waargemaakt. Het duurde te lang en het ontbrak aan sympathieke, vlotte bediening. De service en het eten zijn voor ons geen reden om terug te komen.
Advies: houdt u aan het ‘first come – first serve’ principe of haal het van de kaart. Breng de broodjes naar een hoger niveau door te koken zoals wordt gekookt voor de smaakmakers.
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Vanmiddag voor tweede keer bij Loes geluncht en het was weer waanzinnig! De kwaliteit van het eten is echt bovengemiddeld goed en alles behalve standaard. Aanrader is de zalmbonbon. Een bommetje ei met daaroverheen zalm.

Nieuw hebben ze de smaakbommetjes voor af. Kleine hapje van 2,50 euro per stuk, die het dik waard zijn. Al met al een heerlijk uurtje daar gehad.
Nancy H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Wat een fijne plek om te lunchen in Delfshaven. Onlangs hier gesmikkeld in een fijne, gastvrije ambiance. Heerlijke broodjes, salades en soep; alles met aandacht en kunde bereid; ziet er ook nog 's oogstrelend uit. Voor mij/ons betreft een blijvertje!
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Na een geslaagd eerdere lunch samen met man dochter en kleindochter wederom een verrassingsmenu besteld voor 4 personen. Ondanks dat ik er kortgeleden zo'n menu besteld had was dit totaal anders . Geweldig was het weer de vingerfood ,de ontzettend lekkere courgettesoep het heerlijke brood en tenslotte de etagère met zoet toe het was allemaal even geweldig. Gastheer Frank en gastvrouw Astrid geven je echt een thuis gevoel. Heerlijk we hebben weer genoten tot snel. Lia van Hulst
Martinvantoll .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Hoe lekker kan vissoep en brood met humus zijn?
Nou superlekker. We werden verrast door uitermate vriendelijke en snelle bediening.
De setting is geweldig, dus een volgend keer zit er aan te komen!