Bij Kees

Lammermarkt 18 4301 ET Zierikzee Nederland Kaart

Over het restaurant Bij Kees

Verrassingen aan zee

In het gezellige centrum van Zierikzee ligt Bij Kees, gerund door chef-kok Kees Visser en gastvrouw Astrid Janssens. Samen zorgen ze ervoor dat hun gasten een heerlijke avond vol culinaire verrassingen beleven. De gerechten zijn heerlijk en veel wijnen zijn per glas verkrijgbaar. Laat je verrassen, want dit restaurant heeft een wekelijks, of soms zelfs dagelijks wisselende menukaart.

Meer informatie over restaurant Bij Kees

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:30

Uitmuntend
9,6
Attie W.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
De gerechtjes waren zonder meer lekker.
Uit eten is niet alleen lekker eten.
Zorg dat het personeel op de hoogte is van de wijnen die op de kaart staan en serveer rode wijn op de juiste temperatuur. Inrichting van de zaak vonden we erg krap en oubollig.
Elma V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Gerechten zijn goed van smaak en opmaak. Bediening is super vriendelijk.
Jammer dat het exact hetzelfde menu was als de vorige keer.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Heerlijk gegeten. Zo bijzonder, fijne, vriendelijke bediening uitmuntende kennis van hoe je van iets zo simpel zoiets lekkers kan maken.
De Chef (Kees) weet met liefde de meest bijzondere gerechten te maken waaruit blijkt dat hij de producten respecteerd en weet wat de mogelijkheden zijn.
bafanisa .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Via Socialdeal terecht gekomen bij Bij Kees voor en 4-gangen menu samen met een vriendin. Uiteraard de recensies gelezen dus de verwachtingen waren best hoog. 1e gang, de zalm met taco was heerlijk, mooi opgemaakt op een apart bord. Helaas waren de 2e, 3e en 4e gang (vooral de tartaar en de risotto) helemaal niet lekker. Op de vraag van de serveerster hoe het had gesmaakt heb ik eerlijk antwoord gegeven en ook nog gezegd dat het niet aan de kok ligt maar aan mijn smaak maar kennelijk werd het ons behoorlijk kwalijk genomen en werd er verder minder vriendelijk tegen ons gedaan.
Uiteindelijk met een hongergevoel na 4 gangen weer in de auto gestapt en thuis een boterham gegeten. Voor ons een absolute NO-GO!
inekemooij B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
kleine gerechtjes met bijzondere smaakcombinaties. goede uitleg over de gerechten en de ingrediënten. heerlijke wijnen en erg prettige, vriendelijke en adequate bediening!
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Hier wezen eten met AH dinerbon, menu was al samengesteld bestond eigenlijk uit drie kleine gerechtjes eventueel tegen betaling aan te vullen met een dessert, na overleg met de keuken kon er wel iets anders worden klaargemaakt als er iets bij zat wat men niet lustte. er werden geen bijgerechten zoals aardappelen, frites, pasta of groenten geserveerd. De drankjes waren aan de prijzige kant zeker voor de hoeveelheden die werden ingeschonken. Het eten op zicht was niet slecht maar wij hadden niet het gevoel uit eten te zijn geweest. Kortom we hebben geproefd maar de kans dat we hier weer komen is vrij klein.

Martin B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Via socialdeal op 02-07-2015 kennis gemaakt met restaurant Bij Kees. Ik had al bij Iens gelezen dat dit het coming restaurant is qua beoordelingen en stond al op mijn lijst om deze zomer bezocht te gaan worden. Een heerlijk viergangenmenu met boorden als plaatjes en zeer smakelijke ingredienten. Het begeleidende brood was heerlijk warm. Een restaurant wat verdient om elke avond volle bak te hebben. Kees kwam nog even aan tafel en ik kon hem oprecht complimenteren, De bediening was zeer soepel, viendelijk en adequaat . Het was een heerlijke avond welke wij snel nog eens over gaan doen. zeker een aanrader !!!
Martijn J.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Heerlijk gegeten Bij Kees met een 'I want it all' arrangement van de Iens Dinner Deals. 5 gangen menu met mooi bijpassend wijnarrangement. Mooie ceviche, heerlijke steak tartaar, kabeljauw en wagyu gehaktbrood. Als laatste een bijzonder dessert en om het af te maken koffie met een drankje naar keuze. Ook de service was erg goed en men wist waaer men het over had. Alleen het gehaktbrood en/of garnituur had iets meer mogen zijn, maar valt in het niet bij de overall ervaring. Erg genoten dus, een aanrader! Ben ook benieuwd naar eten wat de pot schaft op zondag voor een zeer interessante prijs.
Chris1963 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Gegeven de uitestekende recensies hadden wij hoge verwachtingen van "Bij Kees". Het "restaurant" is een omgebouwd cafe. Wij werden geplaatst aan een plastic tafel zonder tafelkleed - beetje voetbalkantine-gevoel.

De inleiding van de gastvrouw was bijzonder: geen hoofdgerechten, geen bijgerechten maar iets er tussen in. We kozen voor een 4 gangen verrassingsmaaltijd met een bierarrangement en lieten ons verrassen. Dat viel tegen. Uiteindelijk kregen we 4 keer net iets meer dan een amuse. Uiteindelijke gingen we weg met een hongergevoel en zeer teleurgesteld, terwijl we flink hadden betaald - elders krijg je veel meer waar voor je geld.

Als je pretendeert een restaurant te zijn dan zul je ook je daaraan moeten aanpassen. Wij misten de amuse vooraf waarin de chef zich normaliter laat zien. Verder waren er geen tussengangen of verrassinkjes. Bovendien mist het "restaurant" de uitstraling van een restaurant. Het idee van een voetbalkantine of omgebouwde bar zonder styling blijft. Eten en inrichting passen goed bij elkaar - zonder stijl.
E P.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Op zaterdagavond heerlijk en relax gegeten met vrienden.Wij gingen voor de vijf gangen inclusief wijnarrangement,alle smaken zo puur, heel goed in balans.We hebben ons laten verrassen door de chef en alles was even lekker.Bij ieder gerecht werd er verteld wat het was en sloot de wijn er perfect op aan.Kortom wil je culinair eten voor een schappelijke prijs en in een ongedwongen ambiance is Bij Kees zeker een aanrader!
Ruurd W.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Top avond met vrienden bij Kees via Socialdeal. Passende aandacht van eigenaars voor vrolijk gezelschap. Vooraf toast met zalm op keienbedje, ziet er verzorgd uit en smaakt puur. Daarna nog puurder een tartaartje, smullen. Risotto die smelt op tong :-) hoofdgerecht is een geplukte cnfit waar je eigenlijk pootje verwacht. Dames blij. Smaakt à la douche France. Heren sluiten nog af met fris dessert. Geheel top gespoeld met mooie grunerfeltliner en een Rioja crianza. Volgens mij is Socialdeal topmmarketing stunt, maar kan voor kok bijna niet uit. Gaan weg met een bon voor 4=2 bij Kees of le Beau. Ons zie je allemaal terug, wel blijven :-)
mdridder .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Het menu van de restaurantweek gegeten. Duidelijke uitleg hoe het werkt, we hebben het menu uitgebreid met nog eens twee gangen.De taco met zalm was een leuke binnenkomer, verfrissende smaken.Vooral het hoofdgerecht was heerlijk, wagyu gehaktbrood met geitenkaas,tomaat en truffel, voortreffelijk. Kaasplateau was ook best uitgebreid. Mijn partner koos voor een bijpassend bierarrangement, is weer eens wat anders en paste er zeer goed bij.
De sfeer was ook gemoedelijk en de bediening was vriendelijk en hield alles in de gaten. De kwaliteit/prijsverhouding is ook dik in orde.Tip: bij het schenken van de wijnen de herkomst vermelden. We hebben een zeer plezierige avond gehad en komen zeker nog eens terug.
hanneke0710 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
We hebben heerlijk gegeten! Deze keer via Social Deal, maar we komen zeker terug! De vier verschillende gerechten waren allemaal even verrukkelijk, de bediening was zeer attent en goed, en de sfeer is super. Complimenten voor de kok en gastvrouw!!
4691 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
voor het eerst `bij kees` gegeten. wat een verrassing! mooi geserveerde aparte, verse creaties. wat dat betreft zeker een aanrader. ook het toetje werd met grote aandacht aangeboden. heerlijk! over de muziek waren we minder te spreken. die had wat afwisselender gemogen. en jammer van het koffiezet apparaat, dat maakt nogal herrie en haalde de sfeer van restaurant naar café.
Pvbendegem V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Risotto was overgaar, daardoor klef en plakkerig.
Het nagerecht was ijs met wafel, stukjes ananas en mokka-sausje. Dit alles apart "verpakt" in jampotjes met dekseltje. Dit geheel werd gepresenteerd als "picknicken" en het kwam nogal knullig over. Meer aankleding dan inhoud.
Maris T.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Een heeeeerlijk voorgerecht op , mooie smaken en verrukkelijke eend ! Het was gezellig en we komen zeker terug . Bedankt !!
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
wij vonden vooral het eerste gerechtje: de zeebaars met avocado en citroen héérlijk fris en goed van smaak en ook het laatste gerecht: de eendenborst was echt verrukkelijk! Wel misten we de groenten en íets van aardappel, pasta of rijst erbij. De smaken waren zonder meer prima en de bediening hartelijk.
janinbaz .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Op een van de laatste dagen van de AH actie met een gezelschap bij dit restaurant gegeten. Had goede recensies gelezen, dus was benieuwd. Toen ik binnenkwam viel me op dat het erg rustig was voor een zaterdagavond. Ook was er weinig personeel. De menukaart is erg klein. Er staan een paar gerechten op voor een tientje. Er is welgeteld 1 nagerecht. De wijnkaart is erg uitgebreid en was pas nieuw. De gastvrouw stundelde erg met deze nieuwe wijnkaart, kwam niet professioneel over, zo bijzonder was de wijn ook niet, prijzig wel. Ook bij het AH menu kreeg ik 4 van deze menukaart gerechtjes voorgeschoteld. De kwaliteit van het eten was prima. De smaken pasten goed bij elkaar, maar een 'verassingsmenu' was het niet. Een tientje voor zulke kleine (en niet zeer bijzondere) gerechten is gewoon te veel. De mossels waren zo klein dat je ze met een rietje op kon zuigen. Een nagerecht zat niet bij het menu. Ik wil graag best wat betalen voor goed eten. Maar ik zal hier nooit meer komen vanwege de beperkte, dure, kleine en niet heel bijzondere gangen. Jammer.
Herbswartz S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Eerste indruk was direct goed. We werden door onze gastvrouw bij de deur ontvangen en naar onze plaats gebracht. Vooraf gaf ze uitleg over de werkwijze en ze bleef gedurende de hele avond attent. Na een heerlijke amuse kregen we een 4 gangen verrassingsmenu. Alle gangen waren inderdaad verrassend en zeer smaakvol. Bij iedere gang werd een duidelijke uitleg gegeven. Ook de door het huis aanbevolen wijn, een Franse Merlot, was een goede keuze.
Het interieur gaf een warme en gezellige indruk, wat de avond compleet maakte.
Antoinette V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
AH restaurantweek. Gastvrije bediening en heerlijk eten!
We waren aan de vroege kant voor onze reservering en wilden daarom eerst graag wat drinken. Dit was geen probleem. We hebben ons te goed gedaan aan het zelfgebrouwen biertje van Kees. Een aanvulling op het geheel.
Hierna kregen we ipv 3 gangen er maar liefst 4! Kleine porties zodat we op een leuke manier konden kennismaken met het restaurant en de verschillende gerechten op de menukaart.
De borden waren met smaak en zorg voor het eten opgemaakt waardoor alle smaken mooi tot zijn echt kwamen en je je als gast gewaardeerd voelde. De bediening was gastvrij, aardig en attent en wist precies wanneer je iets nodig had.
Het was wat ons betreft echt een avondje uit!
We komen hier zeker nog een keer terug.