Bij Kees

Lammermarkt 18 4301 ET Zierikzee Nederland Kaart

Over het restaurant Bij Kees

Verrassingen aan zee

In het gezellige centrum van Zierikzee ligt Bij Kees, gerund door chef-kok Kees Visser en gastvrouw Astrid Janssens. Samen zorgen ze ervoor dat hun gasten een heerlijke avond vol culinaire verrassingen beleven. De gerechten zijn heerlijk en veel wijnen zijn per glas verkrijgbaar. Laat je verrassen, want dit restaurant heeft een wekelijks, of soms zelfs dagelijks wisselende menukaart.

Meer informatie over restaurant Bij Kees

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:30

Uitmuntend
9,6
Pien H.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Het eten bij Kees was wederom een feestje, super attente gastvrouw, heerlijk voorgerecht en verrassend hoofdgerecht met mosselen in een heel verfijnde saus met een pittig smaakje van gorizoblokjes mooie combi.
bnloose .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
In 2014 was het hier prima. Nu was het 3-gangenmenu ondermaats. Heeft ws te maken met het feit dat het 2e menu gratis was ( AH ) . Bij zo'n actie een steak tartaar serveren zonder keuzemogelijkheid is niet slim. Er zijn natuurlijk mensen die dit gerecht heerlijk vinden, maar velen ook niet... Eerste gerechtje zou een gegaard pietermannetje zijn ( Noordzeevisje ), maar was in onze beleving ook behoorlijk rauw en koel geserveerd. Bovendien bediening behoorlijk amicaal, tegen iedereen je- en jouwen. Kortom, een tegenvaller.
D. H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
de 3 gangen bleken 2 semi (koude) voorgerechten te zijn en één hoofdgerecht. Het dessert bleek bij afrekening een extra (4e) gang te zijn. Niet goed duidelijk gemaakt bij de introductie. Het verassinsmenu was verder heel smakelijk.
G.lutterman L.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Allereerst wil ik zeggen dat we heerlijk hebben gegeten van de speciale gerechten die ons werden voorgezet. Alleen vond ik het jammer dat er werd afgeweken van het zondagse verrassingsmenu a €25 .- Wij moesten voor het 3 gangen menu €29.50 betalen en dat is dan zonder een dessert wat uiteindelijk voor 2 personen ook nog eens €17.- kostte. Ook op mijn vraag om om ter kunnen wijzigen en daar dan wel voor te willen betalen ,was niet mogelijk.
Over de hoeveelheid van de porties valt natuurlijk te discussieren want met een volle maag ga je echt niet weg.
bertcorry .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Het eten was van een hoge kwaliteit. De porties wel erg klein. Bediening vriendelijk. Jammer dat toiletdeur midden in restaurantje heel duidelijk in het zicht is.
Ann V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
alles was heerlijk de smaken waren weer geweldig, vooral de langzaam gegaarde eend.,en astrid is een fijne gastvrouw.
dus we gaan terug.
Ali P.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Altijd verrassende gerechten. Fraai opgemaakt en heerlijke smaken, altijd in boeiende combinatie met elkaar.
Prettige sfeer dankzij warme gastvrijheid.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Goddelijk, excellent qua smaak, presentatie en orginele gekozen, locale ingredienten. Wie echt exclusief uit eten wil, kiest voor 'Bij Kees' in Zierikzee.
Kees G.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
AH is er tegenwoordig niet alleen om je boodschappen te halen. Ze bezorgen ze ook en dan hebben we het nog niet eens over de andere acties. Je kunt er hamsteren, je kunt er bonussen, je kunt er zegels plakken, ze hadden voetbalplaatjes en tegenwoordig verwijzen ze je zelfs door naar leuke restaurants waarvoor je natuurlijk ook wel weer de nodige zegels moet verzamelen. Helaas steunen mijn partner en ik de lokale supermarkt waar dit allemaal niet mogelijk is, maar wat schetst onze verbazing als blijkt dat mijn schoonouders trouwe AH bezoekers en zegelplakkers blijken te zijn. Dus, omdat ze in Zeeland wonen en we natuurlijk wel trouw willen blijven aan deze provincie, een keuze gemaakt uit het lokale aanbod. En ja, als je dan zelf Kees heet en restaurant ‘Bij Kees’ aantreft, dan is de keuze snel gemaakt.

Op een regenachtige vrijdagavond arriveerden we in Zierikzee. Gelukkig voor ons is ‘Bij Kees’ niet direct in het centrum gevestigd en is er ’s avonds voldoende parkeerruimte in de directe omgeving. Eenmaal binnen werden we direct enthousiast begroet en naar onze tafel gebracht. ‘Bij Kees’ heeft het idee van een oude herberg, die als een brede pijpenla met aan weerskanten de tafels, je direct een warme sfeer biedt. Donkere kleuren, antieke balken aan het plafond, een grote bar met als verrassende kleuraccenten enkele in het oog springende schilderijen die vaag aan werken van Herman Brood doen denken.

Eenmaal aan tafel kregen we een korte uitleg. De kaart was niet zozeer ingedeeld in voor-, hoofd- en nagerechten, maar alle gerechtjes waren van een gelijke portionering. Met onze twee AH kaarten hadden twee van de vier mensen van ons gezelschap op 3 verrassingsgerechtjes per persoon. In overleg besloten we dit aantal voor iedereen uit te breiden tot 4 en daarna te bezien of we nog een dessertgerecht zouden nemen.
Over het eten kan ik kort zijn, top! Het eerste gerechtje was een smakelijke bereiding van Pieterman, een vissoort die je niet vaak tegenkomt, in combinatie met Stellendamse garnaaltjes. Daarna een perfect verzorgde Steak Tartare, een heerlijke Franse klassieker, compleet met eitje. Vervolgens smulden we van de mosselen die, en zo hoort het natuurlijk in Zeeland, lekker groot en supervers waren. De saus die Kees had gemaakt van het mosselvocht in combinatie met crème fraîche, werd niet alleen gebruikt voor deze schelpdieren, maar smaakte ook uitstekend als dipsaus samen met het heerlijke brood dat op tafel stond. Als afsluiter een heerlijk gerecht van eend. Eendenbout, lang op lage temperatuur gegaard en dus boterzacht geworden vlees wat daarna in draadjes getrokken was. Als afsluiter van die heerlijke gerechten perfect gegaarde en geplukte eend. Twee tafelgenoten waagden zich daarna nog aan een zalige zoete afsluiter.

Al met al hebben we een gezellige avond mogen beleven en gaan we er zeker nog een keer naar toe. Hulde aan Kees en een klein beetje aan AH.

acvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Prima eten.Mooie combinatie van kleine gerechten.
Uitstekende gastvrouw.
Aanrader voor fijnproevers.
wel beperkte kaart
annemariegovaarts .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Het eten en de bediening was voortreffelijk.
De wijnen pasten goed bij de gerechten.
Wij hebben twee visgerechten en twee vleesgerechten gegeten en alles was met finesse en liefde bij elkaar gezocht en klaargemaakt.
Omdat het restaurant niet helemaal vol zaten, hadden we genoeg 'persoonlijke ruimte'. Wanneer alle tafels bezet hoop ik dat ze de tafels uit elkaar schuiven. Nu waren er verschillende tafels aan elkaar gekoppeld.
Wij gaan hier zeker nog eens eten wanneer we in de buurt zijn!
Helena R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
lekkerste eten is de vis.
goede vertellen over de gerechten.
sfeer is ontspannend.
Het gebruik van het servies een beetje aanpassend aan de gerechten.
Lennaert D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Vanavond heerlijk gegeten Bij Kees! In het kader van AH-actie hadden we drie gangen. De eerste gang bestond uit een heerlijk bereiding van Pieterman, de tweede gang een steak tartare en de derde gang was gekonfijte eend. We hebben er als vierde gang een dessert bij genomen. Dit was een dunne wafel met aardbeien. Alle gerechten waren met liefde klaargemaakt en zagen er mooi uit. De smaak van alle gangen was erg goed! De gastvrouw is erg vriendelijk en neemt de tijd voor haar gasten. Wie zich in Zierikzee culinair wil laten verrassen, is Bij Kees aan het juiste adres. Wij gaan zeker nog een keer op herhaling!
Punta D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
De ontvangst was hartelijk, het eten uitstekend, zoals ook de bediening. Voor oudere dames zoals wij was het eten voldoende maar een gezonde jonge man zou hier niet voldoende kunnen eten tenzij er extra van de kaart wordt bij besteld. Ook leken de gerechten erg op de gerechten van vorig jaar.
Wij 2 dames van 79 en 83 jaar, de laatste uit Zuid Amerika, hebben genoten van verfijnde gerechten.
phansma H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Wij aten een driegangen menu. Ik zou niet kunnen kiezen welk gerecht ik het lekkerst vond. Alle drie erg lekker. Wij werden heel hartelijk ontvangen. de uitleg bij de gerechten was voortreffelijk
Annelies M.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Wij hebben een "heerlijke" avond gehad.
Vooral genoten van de steak tartare.
Zullen zeker onze vrienden aanraden "bij Kees" te gaan eten, een feestje!
Marjodebake D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Heerlijk gegeten.maar voor een grote eter lijken mij drie gerechten iets te weinig.misschien een menu van 4 gerechten voor dezelfde prijs?
Suzanne S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Gewoon een keer doen! Gezellige bediening en het eten is super. Een aanrader voor mensen die ook eens Zierikzee willen bezoeken.
Wanda S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Een beetje achteraf en een beetje moeilijk parkeren maar wel de moeite waard. Goede gerechten, aardige bediening en nette prijs. Maar echt gezellig? Daar zijn wij nog niet uit!
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
De tijd van minimalisatie van porties is voorbij. Eten was wel lekker, maar alleen door extra tussengerecht kwamen we enigszins aan voldoende maagvulling. Alleen 5 gangen zal je het idee geven dat je gedineerd hebt.
De serveerster die ons het vaakst bediende, was stug en maakte een grote blunder door een biersoort dat on the rocks geserveerd dient te worden, in een wijnglas zonder ijs te serveren. Vakmanschap is meer dan alleen het oplepelen wat geserveerd wordt.