Bij Kees

Lammermarkt 18 4301 ET Zierikzee Nederland Kaart

Over het restaurant Bij Kees

Verrassingen aan zee

In het gezellige centrum van Zierikzee ligt Bij Kees, gerund door chef-kok Kees Visser en gastvrouw Astrid Janssens. Samen zorgen ze ervoor dat hun gasten een heerlijke avond vol culinaire verrassingen beleven. De gerechten zijn heerlijk en veel wijnen zijn per glas verkrijgbaar. Laat je verrassen, want dit restaurant heeft een wekelijks, of soms zelfs dagelijks wisselende menukaart.

Meer informatie over restaurant Bij Kees

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:30

asda .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
De ligging en de sfeer is uitstekend. Goede parkeergelegenheid.
Het eten was verrassend en heel goed bereid.
Wij hadden gereserveerd met de AH actie. Bij binnenkomst werd ons verteld dat alleen een 5 gangen diner een volwaardig menu is. Wij hebben er dus 2 gangen bij genomen.
De 1e extra gang was mosseltjes met toebehoren. Er was 1 persooon met een mosselallergie en twee eters houden niet van mossels. Er was een alternatief n.l. kabeljauw maar dat moesten alle personen dan nemen (6 pers.) Dat vonden wij erg jammer.
Verder werd er op een gegeven moment gezegd dat er frietjes zouden komen. Die kwamen niet en bij navraag van onze kant bleken die op te zijn.
Wij vonden het erg jammer dat 4 van de 5 gangen uit eiwitten bestaan. 2 x vis, 2 x vlees. Wij houden allemaal erg van groente en een lekkere salade was aan ons wel besteed geweest. Wij hadden i.p.v. een 4e eiwitgang wel een lekkere salade of andere groente gewild.
Een creatieve kok moet toch ook een aparte salade of groentegerecht kunnen presenteren?
Ook de keuze uit de desserts was beperkt. Een kaasplankje of een wafel met aardbeien. Eén persoon is zeer allergisch voor aardbeien en had geen zin in kaas. Er was geen ander fruit te krijgen bij de wafel en ook geen bolletje ijs o.i.d.
Het kaasplankje dat 2 personen bestelden was voortreffelijk.
Kortom lekker gegeten, maar als er niets veranderd i.v.m groente-aanbod en de mogelijkheid dat wij verplicht worden tot dezelfde gang, gaan wij waarschijnlijk niet meer terug.
De bediening was aardig en correct.
kriput85 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Gemoedelijk, en zeer sfeervol.De gerechten waren allemaal prima maar vooral verrassend en
dat vinden wij een pluspunt.
Zullen dat zeker in onze kennissenkring aanbevelen.
bnloose .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
In 2014 was het hier prima. Nu was het 3-gangenmenu ondermaats. Heeft ws te maken met het feit dat het 2e menu gratis was ( AH ) . Bij zo'n actie een steak tartaar serveren zonder keuzemogelijkheid is niet slim. Er zijn natuurlijk mensen die dit gerecht heerlijk vinden, maar velen ook niet... Eerste gerechtje zou een gegaard pietermannetje zijn ( Noordzeevisje ), maar was in onze beleving ook behoorlijk rauw en koel geserveerd. Bovendien bediening behoorlijk amicaal, tegen iedereen je- en jouwen. Kortom, een tegenvaller.
derkien .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
de 3 gangen bleken 2 semi (koude) voorgerechten te zijn en één hoofdgerecht. Het dessert bleek bij afrekening een extra (4e) gang te zijn. Niet goed duidelijk gemaakt bij de introductie. Het verassinsmenu was verder heel smakelijk.
G.lutterman L.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Allereerst wil ik zeggen dat we heerlijk hebben gegeten van de speciale gerechten die ons werden voorgezet. Alleen vond ik het jammer dat er werd afgeweken van het zondagse verrassingsmenu a €25 .- Wij moesten voor het 3 gangen menu €29.50 betalen en dat is dan zonder een dessert wat uiteindelijk voor 2 personen ook nog eens €17.- kostte. Ook op mijn vraag om om ter kunnen wijzigen en daar dan wel voor te willen betalen ,was niet mogelijk.
Over de hoeveelheid van de porties valt natuurlijk te discussieren want met een volle maag ga je echt niet weg.
mbabmw .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Bijna een belediging!
Na onmiddellijk na binnenkomst geverifieerd te hebben of we wel voor de AH-restaurantactie kwamen voelden we ons door de houding en opmerkingen van het bedienend als minderwaardig. “Diner” nog met 1 gang uitgebreid en kwamen naderhand tot de ontdekking dat er geen dessert in zat begrepen.
Door de AH-restaurantactie verklaarde men dat het enige in het bedrijf geserveerde dessert voor ons niet beschikbaar was.
Overigens was 2 maal van het bot geplukt vlees op een exact zelfde laag witte kool wat teveel van het goede! Voorts vonden we tevoren aangekondigde proeverijtjes wel erg veel eer om als “diner” aan te merken. Bediening kan als representatie wel een goede opfrisser gebruiken en had bovendien de opgedreunde ingrediëntenlijst niet goed paraat. Om nog maar niet te spreken van de ongezellige uitstraling van de zaak en het “aanbod” om bij wildvreemde mensen aan tafel te gaan.
Dit was eens en nooit weer! Wegwezen.
We zullen dan ook nimmer dit bedrijf aanbevelen. In tegendeel.
Score: 2 voor de moeite.
bertcorry .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Het eten was van een hoge kwaliteit. De porties wel erg klein. Bediening vriendelijk. Jammer dat toiletdeur midden in restaurantje heel duidelijk in het zicht is.
Ann V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
alles was heerlijk de smaken waren weer geweldig, vooral de langzaam gegaarde eend.,en astrid is een fijne gastvrouw.
dus we gaan terug.
alipankow .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Altijd verrassende gerechten. Fraai opgemaakt en heerlijke smaken, altijd in boeiende combinatie met elkaar.
Prettige sfeer dankzij warme gastvrijheid.
sintuitbles .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
We werden erg gastvrij en hartelijke ontvangen. Bij Kees heeft er voor gekozen om 3 gerechtjes te serveren die het midden houden tussen een hoof en voor gerecht. Voor erg grote eters misschien niet zo geschikt. Het eten was puur,verfijnd en prachtig opgemaakt.Wij namen er zelf nog een nagerecht bij(je kunt trouwens ook kiezen voor een extra tussengerecht) Daarvan vonden wij de prijs wel wat aan de hoge kant.
DenE .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Goddelijk, excellent qua smaak, presentatie en orginele gekozen, locale ingredienten. Wie echt exclusief uit eten wil, kiest voor 'Bij Kees' in Zierikzee.
mvdm06 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Verrassing van de chef, mogelijkheid voor een 4e gang, heerlijk gegeten, vriendelijke en deskundige bediening, bijzonder! Als je een avondje echt uit eten wil gaan, ga dan naar 'bij Kees'
andrer40 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Geweldig gegeten bij Kees. De gerechten waren zeer smaak- en liefdevol bereid. Wat mij erg bij is gebleven is de eierdooier, drie en een half uur gegaard op een temperatuur van....., jawel, 62,5 graad, waardoor het geheel een zijdeachtige, romige smaak kreeg. Tafelwater uit de kraan was niet gratis. Dit koste een euro maar werd direct gedoneerd voor een goed doel. Prima! Dat zouden meer restauranthouders moeten doen.
Kortom eten bij Kees is een culinair avontuur en een aanrader!

André Roeleven
Kees G.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
AH is er tegenwoordig niet alleen om je boodschappen te halen. Ze bezorgen ze ook en dan hebben we het nog niet eens over de andere acties. Je kunt er hamsteren, je kunt er bonussen, je kunt er zegels plakken, ze hadden voetbalplaatjes en tegenwoordig verwijzen ze je zelfs door naar leuke restaurants waarvoor je natuurlijk ook wel weer de nodige zegels moet verzamelen. Helaas steunen mijn partner en ik de lokale supermarkt waar dit allemaal niet mogelijk is, maar wat schetst onze verbazing als blijkt dat mijn schoonouders trouwe AH bezoekers en zegelplakkers blijken te zijn. Dus, omdat ze in Zeeland wonen en we natuurlijk wel trouw willen blijven aan deze provincie, een keuze gemaakt uit het lokale aanbod. En ja, als je dan zelf Kees heet en restaurant ‘Bij Kees’ aantreft, dan is de keuze snel gemaakt.

Op een regenachtige vrijdagavond arriveerden we in Zierikzee. Gelukkig voor ons is ‘Bij Kees’ niet direct in het centrum gevestigd en is er ’s avonds voldoende parkeerruimte in de directe omgeving. Eenmaal binnen werden we direct enthousiast begroet en naar onze tafel gebracht. ‘Bij Kees’ heeft het idee van een oude herberg, die als een brede pijpenla met aan weerskanten de tafels, je direct een warme sfeer biedt. Donkere kleuren, antieke balken aan het plafond, een grote bar met als verrassende kleuraccenten enkele in het oog springende schilderijen die vaag aan werken van Herman Brood doen denken.

Eenmaal aan tafel kregen we een korte uitleg. De kaart was niet zozeer ingedeeld in voor-, hoofd- en nagerechten, maar alle gerechtjes waren van een gelijke portionering. Met onze twee AH kaarten hadden twee van de vier mensen van ons gezelschap op 3 verrassingsgerechtjes per persoon. In overleg besloten we dit aantal voor iedereen uit te breiden tot 4 en daarna te bezien of we nog een dessertgerecht zouden nemen.
Over het eten kan ik kort zijn, top! Het eerste gerechtje was een smakelijke bereiding van Pieterman, een vissoort die je niet vaak tegenkomt, in combinatie met Stellendamse garnaaltjes. Daarna een perfect verzorgde Steak Tartare, een heerlijke Franse klassieker, compleet met eitje. Vervolgens smulden we van de mosselen die, en zo hoort het natuurlijk in Zeeland, lekker groot en supervers waren. De saus die Kees had gemaakt van het mosselvocht in combinatie met crème fraîche, werd niet alleen gebruikt voor deze schelpdieren, maar smaakte ook uitstekend als dipsaus samen met het heerlijke brood dat op tafel stond. Als afsluiter een heerlijk gerecht van eend. Eendenbout, lang op lage temperatuur gegaard en dus boterzacht geworden vlees wat daarna in draadjes getrokken was. Als afsluiter van die heerlijke gerechten perfect gegaarde en geplukte eend. Twee tafelgenoten waagden zich daarna nog aan een zalige zoete afsluiter.

Al met al hebben we een gezellige avond mogen beleven en gaan we er zeker nog een keer naar toe. Hulde aan Kees en een klein beetje aan AH.

acvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Prima eten.Mooie combinatie van kleine gerechten.
Uitstekende gastvrouw.
Aanrader voor fijnproevers.
wel beperkte kaart
annemariegovaarts .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Het eten en de bediening was voortreffelijk.
De wijnen pasten goed bij de gerechten.
Wij hebben twee visgerechten en twee vleesgerechten gegeten en alles was met finesse en liefde bij elkaar gezocht en klaargemaakt.
Omdat het restaurant niet helemaal vol zaten, hadden we genoeg 'persoonlijke ruimte'. Wanneer alle tafels bezet hoop ik dat ze de tafels uit elkaar schuiven. Nu waren er verschillende tafels aan elkaar gekoppeld.
Wij gaan hier zeker nog eens eten wanneer we in de buurt zijn!
Helena R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
lekkerste eten is de vis.
goede vertellen over de gerechten.
sfeer is ontspannend.
Het gebruik van het servies een beetje aanpassend aan de gerechten.
Genieter68 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Vanavond heerlijk gegeten Bij Kees! In het kader van AH-actie hadden we drie gangen. De eerste gang bestond uit een heerlijk bereiding van Pieterman, de tweede gang een steak tartare en de derde gang was gekonfijte eend. We hebben er als vierde gang een dessert bij genomen. Dit was een dunne wafel met aardbeien. Alle gerechten waren met liefde klaargemaakt en zagen er mooi uit. De smaak van alle gangen was erg goed! De gastvrouw is erg vriendelijk en neemt de tijd voor haar gasten. Wie zich in Zierikzee culinair wil laten verrassen, is Bij Kees aan het juiste adres. Wij gaan zeker nog een keer op herhaling!
Punta .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
De ontvangst was hartelijk, het eten uitstekend, zoals ook de bediening. Voor oudere dames zoals wij was het eten voldoende maar een gezonde jonge man zou hier niet voldoende kunnen eten tenzij er extra van de kaart wordt bij besteld. Ook leken de gerechten erg op de gerechten van vorig jaar.
Wij 2 dames van 79 en 83 jaar, de laatste uit Zuid Amerika, hebben genoten van verfijnde gerechten.
ladyjane1 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Heerlijk gegeten,vooral de eend was heerlijk,al die kleine gerechtjes is wel wat voor mij,bediening was keurig en gastvriendelijk,alleen de prijs viel wel tegen,maar voor de rest Prima!!!