Bij Kees

Lammermarkt 18 4301 ET Zierikzee Nederland Kaart

Over het restaurant Bij Kees

Verrassingen aan zee

In het gezellige centrum van Zierikzee ligt Bij Kees, gerund door chef-kok Kees Visser en gastvrouw Astrid Janssens. Samen zorgen ze ervoor dat hun gasten een heerlijke avond vol culinaire verrassingen beleven. De gerechten zijn heerlijk en veel wijnen zijn per glas verkrijgbaar. Laat je verrassen, want dit restaurant heeft een wekelijks, of soms zelfs dagelijks wisselende menukaart.

Meer informatie over restaurant Bij Kees

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:30

Uitmuntend
9,6
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Thuis zeiden ze vroeger altijd 'het lekkerste voor het laatst bewaren'. Wij sloten onze vakantie af Bij Kees. En dat was een goeie keuze! Je komt het steeds vaker tegen: kleine gerechtjes in meerdere gangen. Daarmee kan de kok laten zien wat'ie kan en kun je als gast wat meer proeven dan alleen voor- en hoofdgerecht. Wij houden niet van veel eten, maar wel van lekker eten. Deze formule is dus goed besteed aan ons. Dat Kees daar goed mee overweg kan hebben we gemerkt! Prachtige kleine kunstwerkjes op je bord. Steak tartare is een klassieker die Kees op een manier op je bord legt die je toch nog nooit gehad hebt... Ook de parelhoen en eendelever werden fantasierijk opgediend. De bediening door een stagiair was vriendelijk en soms nog wat onwennig, maar de jongeman begrijpt het vak heel goed. Fijn dat hij de ruimte krijgt om het zo te leren!
Jammer dat slechts 3 tafels bezet waren. Compliment voor de muziekkeuze, heerlijke lounge-achtige muziek die er is maar niet stoort.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heerlijk gegeten en uitstekende aanbevelingen van bijpassende wijnen bij de verschillende gerechten. Een topper.
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten By Kees. Het restaurant is gevestigd tussen de pittoreske straatjes van Zierikzee, Van amuse tot dessert het was echt fantastisch. De tijd tussen de gerechten was ook erg fijn, het kwam allemaal precies op tijd. Daardoor was het ook echt een avondje uit. De bediening is erg vriendelijk en staat voor je klaar. Wij komen zeker volgend jaar terug.
Hannie F.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Na alle lovende kritieken nieuwsgierig geworden zijn we naar bij Kees getogen. Daar werden we niet teleurgesteld en hebben werkelijk klasse gegeten! Geweldige smaken, goed gebalanceerd en het eten ziet eruit als een plaatje op je bord. Kom hier Eker nog een keer terug bij gelegenheid.
Pepijn V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Erg leuk concept. De entourage en zelfs de naam van het restaurant suggereren dat ‘Bij Kees’ een relatief simpel restaurant betreft. Niets blijkt echter minder waar te zijn wanneer het eerste gerecht op tafel komt. (De amuse die vooraf wordt voorgeschoteld hint overigens ook al sterk naar wat te wachten staat.)
Ik ben erg gecharmeerd van het verrassingsmenu, waarbij de kok, rekening houdend met voorkeuren en allergieën, het best mogelijke menu voor je samenstelt.
Ook noemenswaardig is het dessert dat ik bij mijn laatste bezoek voorgeschoteld kreeg. Ik moet eigenlijk plat zeggen; toetje. Het betrof namelijk een vlaflip, waarvan ik de smaaksensatie die te wachten stond nooit had kunnen verwachten, bij het horen van de betiteling.
Dit alles, en de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, maakt de ervaring bij (Bij) Kees erg verrassend. Zeker een aanrader. Als je in de buurt bent, maar ook om voor om te rijden...
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Eerste avond het verrassingsmenu van de chef genomen, SUPER lekker. Diezelfde avond direct voor 's anderendaags geboekt. Terug de verrassingsmenu genomen en omdat we 2x na elkaar kwamen eten hebben ze andere gerechten in de verrassingsmenu gestoken. Als dat geen topservice is. En het was eveneens SUPER lekker.
Charlotte W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Via de recensies op Iens bij Bij Kees uitgekomen om m’n ouders te trakteren voor hun verjaardagen. We kozen het menu met de vijf beste gerechten van de afgelopen vijf jaar. Stuk voor stuk heerlijke gerechten waarin de limoenmayonaise en de hoi sin saus meerdere keren terugkwamen, zodat er een mooie samenhang tussen de gangen ontstond. Als we een minpuntje zouden moeten benoemen, dan is het dat de steak tartare nogal royaal bestrooid was met geroosterde boekweit, waardoor we dat gerecht qua structuur niet helemaal in balans vonden. De bediening was zeer vriendelijk.
M’n moeder zal vanwege een operatie een aantal maanden niet goed kunnen eten en daarna alleen nog kleine porties per keer. Bij Kees was een zeer geslaagde keuze om nog één keer culinair te kunnen genieten. Bedankt voor de mooie avond!
Sylwia Rene V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Zeer lekker eten. Prijs kwaliteit goed. De over zou iets harder kunnen praten. Is moeilijk te verstaan. De wijn en champagne was, zeer lekker en aangepast aan het eten.
Gerard H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Fijn restaurant met een chef die leuke combinaties verzint. Prijs kwaliteit is zeer goéd. Muziekkeuze kon worden aangepast en dat doen ze niet overal
Komen hier al een aantal jaren en Kees weet een prima niveau te handhaven.
Aanbevolen!
Marit G.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Heerlijk gegeten, echt een feestje!
Tatjana V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Absoluut fantastisch ! Een aanrader. En voor een zeer redelijke prijs. Niks egatiefs op aan te merken.
Wij gaan zeker terug!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Voor het eerst en zeker niet voor het laatst bij Bij Kees gedineerd. Van de amuses tot de friandises een grote verrassing. Deze kok kan koken en combineren met verse producten van hoge kwaliteit. De formule van ėėn soort gerechten qua omvang - grote voorgerechten of kleine hoofdgerechten - zorgt voor veel variatie. Tonijn, coquilles met paling, tartaar met perfect eitje van 62,3 graden, griet met asperges, parelhoender met morielje, allemaal even heerlijk. De bediening is attent en vriendelijk, de dame weet veel van wijn en adviseert goed. Prima wijnen op glas en ook een mooie kaart. Het tempo is prettig. De prijs-kwaliteitsverhouding is zeer gunstig en het jubileummenu - ze bestaan 5 jaar - is met 5 gangen voor 35€ - eigenlijk te goedkoop voor dit niveau. Ook de wijn is zeer schappelijk geprijsd. Zierikzee heeft een pareltje in huis, dat het verdient elke avond vol te zitten.
Freddy C.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Zeer lekker
Voor een meergangen menu zijn de porties nogal aan de grote kant
goede service met personeel dat ook enkele vragen kan beantwoorden
Parkeergelegenheid in de buurt
Christine K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Zeer goed eten en een sfeervol restaurant met uitstekende bediening. Ster waardig!
Lies K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Fantastisch gegeten . Gerecchten erg smaakvol en prachtige opmaak van de borden. prima bediening. Ze verontschuldigde zich dat ze weinig tijd had voor een praatje aan tafel vanwege de drukte. Als gast niks te merken van de stress die er wellicht wel was.
We hadden een aktie geboekt voor 4 gangen via Heerlijk.nl. Met amuse en pre-dessert waren het uiteindelijk 6 gangen voor beschamend weinig geld. We konen zeker terug en zullen jullie restaurant bij iedereen aanvevelen
Hendrik Jan M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Het jubileum menu was heerlijk, maar iets minder verrassend dan het eten bij een eerder bezoek. De flexibiliteit van de bediening was prima. Het aantal gasten was anders, maar ook wel, geen en dan later toch maar wel een wijnarrangement: het werd allemaal prima opgelost.

Twee puntjes van aandacht:
1. De ober die ons bediende was jong en onzeker. Hij praatte zachtjes, waardoor we niet konden horen wat er op ons bord lag.
2. De rosé viel voor de tweede keer tegen. Hij paste niet echt bij het gerecht (de vorige keer ook niet) en werd door mijn gasten (net als de vorige keer) als niet lekker ervaren.
Els S.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
We hebben het verrassingsmenu genomen dit ivm met de tijd. Theaterbezoek. In een woord
geweldig. Prachtige opmaak, maar vooral zeer smakelijk.We komen snel terug.
Sylwia Rene V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
We hebben voor het eerst met onze dochter van 8 jaar in een betere restaurant gaan eten. Het was zeer goed bevallen. Prijs kwaliteit zeer goed! Ik zal het zeker aan iedereen aanraden om dat te gaan eten!
NathalieOut O.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Absoluut voor herhaling vatbaar. We waren zeer aangenaam verrast door de heerlijke smaken en combinaties. We gaan dit restaurant zeker aanbevelen bij vrienden.
Joeri P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Toevallig ontdekt tijdens passeren. Komen reeds 15 jaar in Zeeland maar nog nooit van gehoord. Jonge, vlotte en zeer professionele bediening! Toffe en verassende gerechtjes met een licht oosterse insteek.
Kortom prijs-kwaliteit zeer geslaagd. Een echte aanrader!