Bij Kees

Lammermarkt 18 4301 ET Zierikzee Nederland Kaart

Over het restaurant Bij Kees

Verrassingen aan zee

In het gezellige centrum van Zierikzee ligt Bij Kees, gerund door chef-kok Kees Visser en gastvrouw Astrid Janssens. Samen zorgen ze ervoor dat hun gasten een heerlijke avond vol culinaire verrassingen beleven. De gerechten zijn heerlijk en veel wijnen zijn per glas verkrijgbaar. Laat je verrassen, want dit restaurant heeft een wekelijks, of soms zelfs dagelijks wisselende menukaart.

Meer informatie over restaurant Bij Kees

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:30

Huib V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Interessante formule: een menuutje bestaat uit 3+ gerechten die noch als voor- noch als hoofdgerecht worden gekenmerkt.
De gerechten waren verrassend en smaakvol. Twee ervan (mosselen met chorizo en confit de canard) errug zout.
Wijnen van Big House waren redelijk.
De bedoening vonden we gemaakt-gastvrij en niet ècht toeschietelijk.
In de basis prima, maar meer afproeven (zout) en leukere bediening weerhouden deze zaak er nog van om n topzaak te worden.
280835 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Het begon al bij de reservering via de computer van mijn zus: Zo makkelijk en ook nog met de mogelijkheid om wensen kenbaar te maken. We maken deze recensie dan ook samen. Op de afgesproken tijd kwamen we binnen en door de reservering werd ik gelijk met mijn naam aangesproken, dat klonk erg vertrouwd en vriendelijk. We kregen een uitstekende plaats toegewezen in het lange smalle en smaakvol ingerichte restaurant door de gastvrouw en het iens/AH avontuur kon beginnen. Het zou een verrassingsmenu gaan worden en dat werd het ook met een gevarieerd programma van Vis en Vlees gerechten. Zorgvuldig klaargemaakt en met een vrolijke en duidelijke uitleg geserveerd. Het waren 4 culinaire schilderijtjes die in het oude decor van monumentenstad Zierikzee geheel tot zijn recht kwamen. De gemarineerde Zeewolf die met lamsoor van de Schorren was versierd, het schattige eitje op de met eigen- gemaakte mayonaise versierde ossenhaas, de met een knapperig randje gesneden eendenborst en dan weer een pannetje mosselen in een zeer bijzondere saus, dat alles samen met een heerlijke huiswijn maakte een dessert voor ons overbodig en besloten we met een prima kopje koffie met garnituur. Kortom mijn zus en ik hebben genoten.
marloeskor .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Het eten was heerlijk. Hebben het 4 gangen verrassingsmenu gekregen met de AH spaaractie. Echte culinaire hoogstandjes voor een heerlijk avondje uit. Vriendelijke bediening. Waren een klein beetje verrast dat er geen dessert bij zat. Na 4 gerechtjes hadden we wel genoeg op. Dus ook geen dessert geprobeerd. Wel nog een heerlijk kopje koffie en thee met een paar chocolaatjes erbij. Een aanrader.
cvkoppen .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Hier is het een feest om te eten,(maar ik kan me voorstellen dat dit niet door iedereen gewaardeerd wordt) Hier krijg combinaties en gerechtjes wat voor ons een streling voor de tong was. Hier kookt iemand die passie heeft. Wij hadden gekozen voor het verrassing menu waar men kan kiezen uit diverse aantallen. Ook de huiswijn(en huis bier) was van uitstekende kwaliteit. Verder was de gastvrouw en de bediening bijzonder hartelijk en kreeg je uitstekende uitleg over de gerechten.
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Een originele formule: kies 2of 3 gerechten uit een lijst van 9. Het gaat om een tussenvorm van voor- en hoofdgerechten en voor alle gerechten betaal je hetzelfde (€ 10). Chef Kees Visser blijft in de gerechten zelf ook origineel. Combinaties als scheermes met garnalen, gekonfijte eend met zeekraal en kabeljauw met aardpeer blijken verrassend lekker, zeker ook door de zorgvuldige bereiding en versheid van de ingrediënten. We namen er een speciaal voor Bij Kees gebrouwen biertje bij dat wonderwel paste bij elk van de gerechten. Een rond, fris bier (maar wel 8%). Met een kaasplateau op niveau sloten we de maaltijd af. Gastvrouw Astrid zorgde voor een hartelijke ontvangst en dito begeleiding van de verdere maaltijd. Ons eerste drankje was van het huis, vanwege het 1-jarig bestaan van Bij Kees. We voelden ons welkom.
Borg G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
Parkeren aan de voet van die dikke toren in Zierikzee en dan 50 meter lopen. Ideaal. Lekker in het zonnetje een aperitief gedronken. Een aantrekkelijke menukaart met allemaal kleine gerechten, de ene nog lekkerder dan de ander, moeilijk te kiezen. ik vond de kalfssucade nog lekkerder dan de tonijn en de tiramisu was heel verfijnd van smaak. Alles oogstrelend geserveerd en met veel persoonlijke aandacht van de gastvrouw. Echt een aanrader voor fijnproevers!
toetje45 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Vanavond was het uit eten een aangename verrassing. Had het al wel verwacht gezien de diverse recensies maar het zelf proeven is toch beter. Ontvangst hartelijk. Uitleg menukaart helder. En ja dan zal je een beslissing moeten nemen hoeveel gerechten je wilt. Ikzelf vond 2 gerechten voldoende. Partner ging uiteindelijk voor 4.

Dish in a bottle. Heerlijk en het bier van Kees erbij. En ach kan alles wel verklappen maar ga daar gewoon een keer eten. Wij komen iig terug.
Sonja G.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Eerste Kerst met 5 personen gegeten Bij Kees...Geen traditionele Kerst gerechten maar de heerlijke gerechtjes van Kees. Alle gerechten van de kaart zijn geproefd en goedgekeurd :-) Met zorg en liefde klaargemaakt, dat was duidelijk te proeven. Daarbij o.a het nieuwe eigen biertje van Kees gedronken. Ik ben meer een wijn liefhebber maar dit biertje smaakte naar meer !
Voor herhaling vatbaar.....Valentijnsdag lijkt me een prima gelegenheid hier weer terug te komen.
Joan B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Super lekker eten hier bij Kees. We hebben 6 van de 8 gerechtjes gegeten. Eerlijk en lokaal. Heel fijn dat er iedere dag een nieuwe kaart is, dan kan je nog eens terug komen. Fijne bediening, muziek mag wat harder want het is wel een beetje braaf.
MJJ .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Prima aanwinst voor Zierikzee. Mooi concept met diverse kleinere gerechten van goede kwaliteit. De verrassende tonijnpizza is nu al een klassieker. Minpuntje: de amerikaanse wijnen (alle wijnen komen van 1 huis) zijn niet van hetzelfde niveau als de gerechten.
Rovinguser .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Toevalstreffer! Restaurant is 3 weken open. Moderne kaart met keuze uit diverse heerlijke gerechten. Kok met ervaring in diverse gerenomeerde restaurants.