Bij Jef

Herenstraat 34 1797 AJ Den Hoorn (Texel) Nederland Kaart
31-222319623

Over restaurant Bij Jef

Texel ontdekken bij Jef

Op Texel ontdek je een andere wereld. Restaurant en hotel Bij Jef leert je een nieuwe culinaire wereld kennen. Je vindt de meest bijzondere schatten. De Texelaar Jef Schuur creëert unieke gerechten door lokale producten te combineren met buitenlandse gerechten. Echtgenote Nadine maakt het af met haar gastvrijheid en wijnkennis.

Meer informatie over restaurant Bij Jef

9,1
Duur
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We waren hier voor een culinair weekend en dat is het geworden: twee avonden een geweldig vijf gangen diner, voorafgegaan door vijf amuses. Veel lokale producten worden gebruikt. We proefden onder meer van kabeljauw, zeebaars, Noordzee langoustine, Noordzeekrab, duif en natuurlijk Texels lam. Nadine zoekt daar de bijpassende wijnen bij.
Prachtig opgemaakte borden, Na afloop koffie met heerlijke friandises. Uitstekende, op elkaar ingespeelde, bediening, ruime tafels en voldoende privacy.
Vermeldenswaard is ook het ontbijt: in zes gangen uitgeserveerd met bubbels, verse jus en koffie of thee
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wat een geweldig restaurant. Alles klopt. De super vriendelijke ontvangst, de prachtige ambiance, de amuses, het geweldige eten, de bediening, de heerlijke wijnen, alles is top.
We starten ontspannen met een glaasje wijn in het lounge gedeelte. Jef komt zich voorstellen en informeert naar onze wensen, geeft uitleg over alle mogelijkheden. In de lounge krijgen we een aantal amuses, vervolgens worden we naar onze tafel gebracht.
Alle gerechten zijn geweldig, wat een sensationele smaken. Prima wijnen bij de gerechten. Veel verrassingen in de wijn-spijs combinaties.
Wij hebben van het begin tot het einde genoten, het is bijna jammer om weer naar huis te moeten.
Shinshan .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vandaag hier gegeten tijdens een weekendje Texel. Ontvangst hartelijk, begonnen met een aperitief in de gezellige lounch. Jef kwam langs, stelde zich voor en vroeg naar onze dieetwensen. Wij zijn fervente viseters en Jef vertelde dat hij graag met vis werkt. Daarom gekozen voor een vijfgangen verrassingsmenu vis.

Alle gerechten zijn echte kunstwerkjes. Een sensatie van smaken, waar duidelijk het sterniveau van afstraalt. Tussendoor diverse broodjes. Ook de begeleidende wijnen vonden wij zeer goed bij de gerechten passen. Een van de gerechten vond ik persoonlijk wat minder. Hier zat een saus van paling bij, deze was te overheersend en maakte het gerecht onnodig machtig, jammer. Het dessert waren twee verschillende kleine zoete gerechtjes met fruit, heerlijk. Ook het karretje met de verschillende Texelse kazen is een aanrader.

Kortom, we hebben er echt een avondje uit van gemaakt, waarbij we heel de avond met de meest heerlijke gerechtjes zijn verwend. Prijs wellicht wat aan de hoge kant. Wij komen hier zeker terug.
Pderee .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wat kunnen sommige mensen toch zeuren, zie eerdere recensies. Wij hebben onvoorstelbaar lekker gegeten, met smaakcombinaties die je niet zelf kunt bedenken. De bediening zo zo goed dat je denkt dat men uitsluitend voor jouw tafeltje aan het werk is. Het wijnarrangement was buitengewoon goed, volle glazen en men was nooit te beroerd om bij te schenken. Gastvrijheid ten top. Wij komen in ieder geval terug.
Cindy V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Ons jaarlijks uitstapje naar het eiland Texel was weer een waanzinnige beleving. Bij Jef staat het team als een huis en beleef je het verblijf als 1 grote verwennerij. Er valt werkelijk nergens iets op aan te merken. Diner, wijn, ambiance en ook verblijf in het hotel is geweldig. Een absolute must voor elke liefhebber van heerlijk eten en verwennerij. Met als extra kerst op de taart het 5 gangen ontbijt!
Er is 1 nadeel, de teleurstelling die je na de "jef beleving" hebt bij andere zaken omdat ze bij "Jef" écht begrijpen wat gastheerschap en lekker eten is.
Tot volgend jaar!
Sieb T.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Bij een bijzondere gebeurtenis hoort een bijzonder restaurant.
Nou dan zit je bij Jef goed.
Vanaf de binnenkomst tot aan het vertrek is het een buitengewone heerlijke culinaire belevenis.

Even lekker in de lounge beginnen met een verrukkelijk drankje en heerlijke amuses.
Wij gingen daarna voor het Gastronomen menu.
Het ene gerecht was nog heerlijker dan het andere.
Diverse ( wadden ) vis gerechten en ook het gerecht van het Texelse lam op 3 verschillende manieren bereid was een genot.
En ook het dessert met gepeperde aardbeien was een sensatie.
Het zijn ook allemaal plaatjes om te zien.
Ook steeds prima bijpassende wijnen.

Bediening is prima op elkaar ingespeeld en ook zeer deskundig en vriendelijk.
Ze houden alles en iedereen in de gaten.
Erg attent.
Het restaurant zat praktisch helemaal vol en toch liep alles op rolletjes.

Bij het serveren van de diverse gerechten werd steeds prima uitleg gegeven, maar niet alles blijft hangen. Daarom was het erg leuk en verrassend dat bij de rekening het menu wordt bijgevoegd zodat je thuis nog even na kan lezen wat voor heerlijke gerechten je allemaal hebt gekregen.
Het was helemaal top.

Thesis13 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Heerlijk avondje eten met kokkels, scheermesjes, kreeft, langoustine en lam! Bij gebrek aan texelse wijn wordt er heerlijke bijpassende wijn geschonken uit de rest van de wereld! De bediening is goed, enige minpuntje zou kunnen zijn dat de ruimte iet wat gehorig is, maar niet echt storend zolang de benienig hard genoeg praat.
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We hebben hier op een zaterdag een vijf gangen menu gegeten. Tijdens de amuses en het aperitief komt Jef de bestelling opnemen. De amuses smaakten prima, ik ben niet zo'n visliefhebber en de meeste amuses waren met vis, maar ik moet zeggen dat het me meeviel. De lekkerste amuse was toch wel die met radijs en komkommer. Ik had aangegeven dat ik niet van uitgesproken vis hield, maar tot mijn verbazing waren de eerste drie gerechten met vis. Ik heb in ieder geval ontdekt dat ik toch van meer vis houd dan ik denk, de gerechten waren allemaal heerlijk waarbij ik de Noordzeekrab nog het lekkerst vond. Het Texels zuiglam was super, heerlijk mals en de bereidingen waren allemaal erg lekker. Het dessert bestond uit een Martinicocktail welke redelijk was, ik hou niet zo van Martini en olijf. Het afsluitende dessert was Texelse aardbeien met allerlei mooie dingen eromheen, heerlijk!
De zaak is ruim en modern opgezet. de ruimte galmt nogal waardoor de bediening soms moeilijk was te verstaan. De bediening is formeel en let goed op. De reden dat ik een vijf voor de service heb gegeven is dat wat betreft het wijnarrangement de prijs kwaliteit verhouding niet in orde was; De glazen werden bij de eerste drie gangen niet goed gevuld, ik verwacht dat je uit een fles zo'n zes glazen schenkt, maar de geschonken hoeveelheid kwam daarbij niet in de buurt. We dachten serieus dat er misschien een vergissing gemaakt was en dat we een BOB arrangement kregen. De wijnen zijn op zich oké, niet heel erg verrassend, maar gewoon lekker. Achteraf zagen we op de rekening dat de wijn per glas tien euro (!) was en dit was voor ons reden om dit alsnog te melden bij Nadine. Deze had natuurlijk liever gehad dat we dit op het moment zelf gemeld hadden en dat begrijp ik, maar ik denk dat in de setting waarin wij ons bevonden (sterrenrestaurant) dit ons wat bescheiden heeft gemaakt. Daarnaast mag je bij een sterrenrestaurant toch wel verwachten dat dit gewoon klopt. Er werd ook nog beargumenteerd dat de grootte van de glazen vertekenend kan werken, maar wij zijn ervaren wijndrinkers en we hebben zelf thuis behoorlijk vertekenende glazen dus ook dat kan het niet geweest zijn. Dat het water voor vijf euro per persoon aangeslagen was vind ik ook twijfelachtig aangezien we zes glazen water op hadden. Al met al hebben we hier lekker gegeten, maar de prijs/kwaliteit verhouding was niet in orde.
Jega .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Fantastisch, wat kun je nog meer zeggen dan, de combinaties waren zeer gedurfd en zeer mooi gevonden. Komen zeker terug als we weer op Texel zijn.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Voor mijn verjaardag werd ik verrast met een weekend Texel en lekker eten Bij Jef. We werden hier zeer hartelijk ontvangen op het terras in het zonnetje met amuses en champagne. Met producten overwegen van het eiland werden we zelfs als vegetariërs verrast en in de watten gelegd. We hadden het 7 gangen all inclusive pakket gekozen met dus de bijpassende wijnen. Jef kookt licht en de gerechtjes worden veelal geserveerd met een sapje of een bouillon. Echt heerlijk. De wijn was veelal licht, jong en fruitig, maar op mijn verzoek werd ook snel een bijpassende rode gevonden. Na afloop koffie met friandises en ik werd ook nog verrast met een klein verjaardagstaartje. We hebben werkelijk genoten!!
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Absoluut fantastisch! Heerlijk genoten van een 8 gangen menu inclusief wijnarrangement en koffie/thee friandises toe. Het was een echt avondje uit. De bediening was perfect, de ambiance was perfect en het eten was subliem. Een echte aanrader, een verborgen pareltje op Texel!
Edzo S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Jef, Nadine en de charmante jonge (tafel) dame maken er voor mij, mijn vrouw en onze gasten een prachtige en ontspannen avond van. Vanaf de reservering tot en met het afscheid die avond, voel je je thuis en volledig op je gemak. Hartelijk ontvangst in een modern, kleurrijk interieur, terras met open deuren (gezonde, frisse zee lucht!). Heerlijke, frisse, natuurlijke amuses 'dicht bij huis' (Texel, wadden), verrassing 4 gangen menu met kokkels, langoustines, Texels lamsvlees op verrassende wijze geserveerd, prachtig qua smaak en presentatie. Complimenten! Nadine komt op enthousiaste wijze de geselecteerde wijnen toelichten, verrassend qua herkomst en smaak, perfect combinerend met de gerechten. Dat is haar wel toevertrouwd! Ook de tafeldame verdient qua uitstraling, service van mij een 10. Zij laat zich niet van de wijs brengen, de gast staat centraal! Waardering is op zijn plaats dat Jef het aandurft met veel locale Texelse producten te werken. Je proeft de Wadden en het eiland er boven uit. Heerlijk! Het dessert met een ruim assortiment Texelse kazen of ijs, wederom uitstekend qua smaak en presentatie. Een restaurant en ervaring die je je beste vrienden adviseert! Geen wonder dat het gezellig vol is, voldoende ruimte per tafel om te converseren en te genieten. Geen wonder die goede recensies in o.a. de Lekker Gids en Iens. Welverdiende ster! Benieuwd naar de 'volgende culinaire stappen' van Jef en Nadine. Prijs/kwaliteit goed.
Marijtje76 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Hier ga je niet een hapje eten, hier ga je een avond van hoogstaande kunstwerkjes genieten. Van begin tot het eind geweldig.
De gastheren en dames zijn allemaal ontzettend vakkundig en warm zonder dat we ons ' opgeprikt ' voelen. Een unieke ervaring op Texel en misschien wel in Nederland
Marja B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heerlijk gegeten. Fantastisch. Bij reservering doorgegeven geen vis, schaal of schelpdieren voor 1 persoon. Hier is vanaf de amuses rekening meegehouden. De hele avond was bijzonder, mede dankzij het vriendelijke en kundige personeel. Kortom wij komen zeker terug.
Rianne63 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Voor de vierde keer " gelogeerd" bij Jef en Nadine. Het blijft een feestje om verwend te worden door alle vriendelijke medewerkers die tevens zeer alert zijn. Dit keer mochten we twee avonden van 19.00 tot ca 23.30 genieten van diverse amuses en gerechtjes.
Vis en de bijbehorende witte wijnen voeren de boventoon. Het hoofdgerecht op de tweede avond met diverse bereidingen van lam vonden wij de topper!
Natuurlijk mocht een kaasplankje niet ontbreken en daarna een heerlijk dessert in twee gangen.
Tja en dan niet meer te hoeven rijden maar naar de heerlijke hotelkamer gaan om vervolgens 's morgens een super ontbijt geserveerd te krijgen maakt het helemaal af!
Voor ons vast en zeker een vijfde keer!

Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Zo op verheugd en zo teleurgesteld, koele en kille bediening.
De chef kwam vragen of hij ergens rekn mee moest houden, twee van ons gezelschap gaf aan geen schelpdieren te appriceren. Wat kwam er op het bord: schelpdieren. De bediening was dusdanig koel en afstandelijk, terug sturen geen optie. Het gevoel van; dankbaar zijn dat je er mag eten voerde de boventoon. Wat een deceptie
Olaf S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Jef en Nadine hebben het uitstekend voor elkaar. In het leukste dorpje Den Hoorn op het geweldige eiland Texel zijn zij erin geslaagd een toprestaurant neer te zetten. Alles - vanaf de ontvangst tot het afscheid - is tot in de puntjes verzorgd. Van de buitenkant is het pand mooi oud, vanbinnen is het strak en modern ingericht. Het aperitief krijgen we in de serre, vanwaar we een mooi spel van wolken en zon kunnen aanschouwen. Ondertussen komt de ene na de andere tongstrelende of tongprikkelende amuse voorbij. Jef komt zelf langs om de bestelling op te nemen. We besluiten te kiezen voor het viergangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Het voorgerecht (kabeljauw, kaviaar, oester) is ontzettend mooi: pure producten, op bijzondere wijze bereid en opgediend. Die lijn wordt de rest van de avond voortgezet. De wijnen die Nadine en haar asstistent voorzetten zijn ook stuk voor stuk bijzonder. Bij het tussengerecht een bijzondere combinatie van kokkels en krokante lamsvang. Het hoofdgerecht - drie bereidingen van lam - is de topper van de avond. Het dessert met verschillende bereidingen van appel is een waardige afsluiting van een bijzondere avond. Is er dan helemaal niets aan te merken? Nou, vooruit dan: vanaf de serre kijk je uit op de parkeerplaats van het restaurant. De auto's belemmeren het uitzicht op het mooie Texelse landschap. En - in de categorie muggenzifterij: de schilderijen hangen een beetje scheef. Wij komen hier zeker terug! Zowel op Texel als Bij Jef.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Paasweekend genoten van 2 overnachtingen inclusief 5 gangen en 7 gangen proeverij menu met heerlijke bijpassende wijnen en ontbijt opgediend in heerlijke gangen. Wat een verwennerij!
's Avonds worden de bedden nog een keer opgemaakt en ligt er een heerlijke verrassing op de kamer. Jef en Nadine hebben het perfect voor elkaar en het gaat alleen maar mooier worden met de nieuwe suites die worden gerealiseerd. We zijn heerlijk tot rust gekomen, en komen graag volgend jaar weer terug!
Sneezy .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Weer een keer op vakantie op Texel en 'dus' naar Jef en Nadine. Het was een topavond! Zelden zijn we zo blij verrast. Het eten was gedenkwaardig, dat begon al bij de amuses. Het voelde als een culinair avontuur en dat werd versterkt door de voortreffelijke wijnen die perfect bij de verschillende gerechten zijn uitgezocht. Intense smaken en bijzondere combinaties die je doen verbazen dat je (nog) zoveel smaakpapillen hebt. De sfeer is warm en ongedwongen, je voelt je echt welkom. De stoelen vind ik minder comfortabel en met de bestelling van het water was er een misverstand in de bediening, maar een kniesoor die daarop let bij zoveel kwaliteit! Van ons verdienen ze er nog wel een ster bij. Van de amuses tot en met de snoeperijtjes aan het einde, was het een feest, dat passend werd afgesloten met een lolly die tijdens de terugreis zorgde voor een vuurwerkspektakel.
Jose.heeren .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Zoals ieder jaar gaan we tijdens de carnaval eten bij Jef. Altijd een feestje. Ook dit keer heeft Jef ons verrast met nieuwe gerechten. Nadine zocht er heerlijke wijn bij uit. Iedere amuse is een feestje. En het personeel is gezellig, vriendelijk en kundig. Kortom we hebben weer genoten.