Bij Jef

Herenstraat 34 1797 AJ Den Hoorn (Texel) Nederland Kaart
31-222319623

Over het restaurant Bij Jef

Texel ontdekken bij Jef

Op Texel ontdek je een andere wereld. Restaurant en hotel Bij Jef leert je een nieuwe culinaire wereld kennen. Je vindt de meest bijzondere schatten. De Texelaar Jef Schuur creëert unieke gerechten door lokale producten te combineren met buitenlandse gerechten. Echtgenote Nadine maakt het af met haar gastvrijheid en wijnkennis.

Meer informatie over restaurant Bij Jef

9,1

Jouw recensie over het restaurant Bij Jef

Lianne P.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Heerlijk gegeten en prachtige zaak! Jammer van het 'karige' wijnarrangement voor Euro 10,00 per glas; mijn partner nam het wijnarrangement, ikzelf het 'proefarrangement'. Echter de glazen van dit proefarrangement, werden dusdanig gevuld (twee slokjes en leeg was het glas!), dat ik ook maar besloot om het volle wijnarrangement te nemen. De sommelier maakte de opmerking dat de glazen van het volle arrangement dus 'toch wel meevielen'. Maar deze glazen werden ook zeer bescheiden gevuld. Kortom, heel weinig wijn voor veel te veel geld.
Toen ons gevraagd werd of we bruisend of plat water erbij wilden en wij gewoon een karafje kraanwater bestelden, werden we 'gewaarschuwd' dat we daar wel voor moesten betalen. We besloten om dit toch te nemen en ons werd zeer onwelwillend lauw water geschonken. Daar moesten we wel Euro 10,00 voor betalen.
Bij de koffie namen we geen friandises. We kregen de vraag van de ober 'waarom dan niet? Dit kan echt niet! Als wij geen friandises willen, dan is dat zo en hoort men dat te accepteren.
Al met al slechte prijs/kwaliteit verhouding.
anjajo .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
wat een belevenis. Eten bij Jef. Je verwacht op Texel eigenlijk niet zo snel een sterrenrestaurant.
Maar er is er wel degelijk 1. En wat voor 1. Super gegeten gisteren.
Heerlijke amuses. Een 7 gangen menu gegeten. En niet met een wijnarrangement maar met een theearrangement.
Zeker aan te bevelen.
Degene die ons bij elk gerecht een andere thee gaf had er duidelijk verstand van. Alle theetjes smaakte zo heerlijk bij de gerechten. Verrukkelijke Texelse kazen van de kaaswagen. En als klap op de vuurpijl ongebakken appeltaart aan tafel klaargemaakt.Dit restaurant heeft zijn ster zeker niet voor niets gekregen.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
We hebben heerlijk gegeten en geslapen Bij Jef!!Het was een belevenis...de goede service,riante suite en het heerlijke eten.(Ieder gerechtje is een ware smaakexplosie)
De eerste dag een 5 gangen klassieke gerechten en de tweede dag het 7 gangenmenu! Het bijpassende wijnarragement was verrassend en goed.Allebei de ochtenden een top ontbijt met (alweer)verrassende gerechten.
Kortom....wij hebben genoten!
Fam. van Duin
Siebe V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Wat een fantastische ervaring is eten (en slapen!) Bij Jef. Meesterlijke gerechtjes waarbij zuivere smaak voorop staat. Zeer vakkundige bediening. Top wijnen. Mooie zaak.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Bij Jef is het culinaire hart van Texel, wat een mooie smaken en alles regioaal. De zaal is licht en modern ingericht, zonder overdreven hip te wille zijn. Prachtig wijn arrangement.
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Ik kom al mijn hele leven op Texel, maar afgelopen zomer ben ik voor het eerst samen met mijn man en mijn ouders bij Jef gaan eten. Wat een beleving, vooral voor mijn ouders. Mijn moeder was die dag 65 jaar geworden en kreeg een prachtige taart met kaarsjes. Wat ik ook erg leuk vond, is dat we eerst wat konden drinken in de 'lounge' en daar ook het koffieservies kregen. Wij zijn niet blijven slapen omdat we een huisje hadden op Texel, maar ik kan het zeker aanraden
Marloes A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
In één woord: perfectie! De smaakcombinaties, de timing, de wijnen, de sfeer. Alles klopt in dit restaurant. Hier komen we zeker nog eens terug.
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Wat een gastheer die Jef en wat voel je je welkom in zijn mooie restaurant... een leuk ontvangst met heerlijke amuses. We gingen daarna voor zijn klassiekers menu en waren zeer benieuwd naar wat het ons ging brengen. De gerechten waren bijzonderen en soms gewaagde combinaties. Mooie ingrediënten dat zeker. Qua gerechten waren ze lekker, maar hoopten we iets meer verrast te worden met gerechten waaruit de lokale vis en lam uit zou springen. Nu viel het weleens weg in veel andere lekkere smaken. Dat we 1 jaar getrouwd waren was men niet vergeten. Super lief en attent! Dank voor de fijne avond Jef en het team.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
In het arrangement "Nachtje Texel" hoorde ook een diner in het restaurant "Bij Jef" in Den Hoorn op Texel.
Dit is een restaurant dat als een verborgen pareltje in Nederland bestempeld mag worden.
Wat een geweldige originele keuken, gebruikmakend van lokale producten met een caleidoscoop van smaken, die zijn weerga niet kent. Het personeel was bijzonder vriendelijke en gastvrij. Het restaurant zeer smaakvol, modern ingericht. De gast vrouw Nadine stuurt iedereen op een onopvallende manier en is daarbij ook nog eens een kundige sommelier. Een 7-gangen diner met bijpassende wijnen, bijzonder om mee te maken. Zoals de chef zegt "een feest vanaf het moment dat je binnenkomt totdat je weer weg gaat". Zo hebben wij het ook ervaren.
Na een overnachting in een van de prachtig ingerichte suites werd de volgende ochtend een 7 gangen ontbijt geserveerd, waarop dezelfde superlatieven van toepassing zijn als die van het diner. Kortom, echt een beleving!
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Wat een gaaf restaurant! Onlangs hier gegeten met onze zoon (14). Hartelijk ontvangst waarna we plaats mochten nemen in de loungeruimte. Hier krijg je rustig de tijd voor een aperitief en komt de chef zelf het menu toelichten. Na diverse amuses werden we naar onze tafel begeleid waar we hebben genoten van het 7 gangen menu. Het is een waar culinair feest waarbij heel veel locale producten worden gebruikt zoals garnalen, mosselen, kokkels, lam etc. Op aanraden van de gastvrouw tussendoor toch nog wat Texelse kazen geproefd. De wijnen zijn stuk voor stuk uitstekend van smaak en zijn een mooie begeleiding bij de geserveerde gerechten. Na ruim 4 uur (de tijd vliegt als het gezellig is) met een voldaan gevoel vertrokken bij Bij Jef maar wat ons betreft geen afscheid: hier komen we graag nog eens terug en is de reis vanuit regio Rotterdam meer dan waard!!
Jalermo 1.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Afgelopen week hier een aantal dagen gelogeerd goede ruime kamer met mooi uitzicht.
Heerlijk gedineerd met fijne wjnen.
Vooral de kaaswagen is echt een aanrader heerlijke kazen van het eiland.
S'morgens een heerlijk 6 gangen ontbijt.
De service is echt geweldig je voelt je hier echt helemaal thuis,zeker voor herhaling vatbaar.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Tijdens onze vakantie op Texel waren we 5 jaar getrouwd. Een uitgelezen gelegenheid om dit te vieren met een heerlijk diner. Prachtig restaurant, sfeervolle entourage, vriendelijke medewerkers. Er wordt geluisterd naar je wensen en alle gerechten zijn kleine schilderijtjes. De amuses, geserveerd op kiezels, waren prachtig om te zien, de smaak vonden wij echter wat ondefinieerbaar. We kozen voor het 5-gangen menu met bijpassende wijnen (BOB-arrengement). Waddenzeekokkels - zeeduivel - kalfszwezerik -
Texels zuiglam en een zoet dessert. Het lamsvlees hadden wij liever op een andere manier bereid gezien, maar dat is een kwestie van smaak. Overige gerechten waren heerlijk en perfect bereid. Het dessert bestond uit twee gerechten waarvan één zeer verrassend (venkel met basilicum en aloe vera) en het ander werkelijk subliem! We kregen nog een klein "taartje" mee naar huis in de vorm van een hart met een "5" erop, zeer attent! We vonden de wijn wel stevig geprijsd (omgerekend 13 euro per glas) maar het was het zeker waard. Kortom, een geweldige avond gehad!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Tsjonge jonge, buitencategorie qua gastvrijheid en bediening. Zelden zo'n geoliede machine gezien en de persoonlijke touch van de eigenaren maakt dat je je extra welkom voelt.
De gerechten vond ik niet allemaal even goed, maar dat is ook een kwestie van toeval, want je kunt niet alles even lekker vinden.
joostlekkerbek .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Zoals altijd weer heerlijk én bijzonder gegeten en gedronken bij Jef en Nadine! Bijna alles klopt. Bijna, want de porties zijn toch wel zeer bescheiden. Dit wordt gecompenseerd door een "proeverij" van brood. En dat blijft toch wel een beetje jammer.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Wat een geweldige ervaring! De hele avond rijgen de verrassingen zich aaneen en ga je van smaaksensatie naar smaaksensatie. Dat begint al als je net in de lounge zit en eindigt pas als je jas aangereikt krijgt. Koken en gastvrijheid staan hier op het hoogste niveau. Wat mij betreft hoger dan die ene ster.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heel goed gegeten, met zeer bekwame service en prettige gesprekken met Jef en Nadine, maar ook hun serverende brigade. We zaten wat in een achteraf hoekje, maar hadden ook laat gereserveerd. We zaten wel aan het raam zoals verzocht. Een ander stel ( de vrouw m.n. ) maakte stennis en eiste tot 3 x toe dat ze in het "hoofd" gedeelte van het restaurant geplaatst zouden worden, moet zeggen dat ik inwendig wel gegniffeld heb dat dat niet lukte ( maar me ook afvroeg waarom er zo uitgebreid op het verzoek tot verplaatsing ingegaan werd. Waarschijnlijk om dit stel te vriend gehouden, maar het was best gênant m.i. ).
Over het eten: diverse amuses, daarna het 7-gangen verrassing menu, waarvan ik 1 gang me niet meer herinner. Noordzee krab met zeevruchten saus, grote langoustine met doperwten pasteitje, mosselen met spek uit Lombardije, zeeduivel met scheermesjes tartaar, weide rund met ossenstaart draadjesvlees, citrusfruit met Pernod ijspareltjes , hazelnoot ijs met pastinaak mousse, peperschuim, krokant ? koekje en pastinaak chip. Met een fraai bijpassend wijnarrangement voor 1 vd 2. Interieur redelijk strak, is over nagedacht. Aanrader ( wel even sparen )!
Judith W.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Toch maar een recensie. Het eten was geweldig, niets op aan te merken maar bij reservering de vraag ' nog speciale wensen beantwoord: geen kreeft ( voor 1 van de gasten) . Daarna werden we nog gebeld om de reservering te bevestigen, met dezelfde vraag. weer ' geen kreeft'. Bij ontvangst weer dezelfde vraag. weer als antwoord: geen kreeft. Daarop werd heel moeilijk gedaan, kreeg ik een verhandeling over wat er in de slachthuizen gebeurt en werd de kreeft me gewoon opgedrongen. Na afloop vroeg Jef: en? ben je over je kreeftenfobie heen? Dit zit me toch al een jaar dwars. Zeker voor een restaurant met een ster een afgang. Het betrof ook maar 1 mini gerechtje. afgelopen December zijn we dus maar naar Vincent Eilandkeuken gegaan. Die deden niet moeilijk.
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We waren hier voor een culinair weekend en dat is het geworden: twee avonden een geweldig vijf gangen diner, voorafgegaan door vijf amuses. Veel lokale producten worden gebruikt. We proefden onder meer van kabeljauw, zeebaars, Noordzee langoustine, Noordzeekrab, duif en natuurlijk Texels lam. Nadine zoekt daar de bijpassende wijnen bij.
Prachtig opgemaakte borden, Na afloop koffie met heerlijke friandises. Uitstekende, op elkaar ingespeelde, bediening, ruime tafels en voldoende privacy.
Vermeldenswaard is ook het ontbijt: in zes gangen uitgeserveerd met bubbels, verse jus en koffie of thee
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wat een geweldig restaurant. Alles klopt. De super vriendelijke ontvangst, de prachtige ambiance, de amuses, het geweldige eten, de bediening, de heerlijke wijnen, alles is top.
We starten ontspannen met een glaasje wijn in het lounge gedeelte. Jef komt zich voorstellen en informeert naar onze wensen, geeft uitleg over alle mogelijkheden. In de lounge krijgen we een aantal amuses, vervolgens worden we naar onze tafel gebracht.
Alle gerechten zijn geweldig, wat een sensationele smaken. Prima wijnen bij de gerechten. Veel verrassingen in de wijn-spijs combinaties.
Wij hebben van het begin tot het einde genoten, het is bijna jammer om weer naar huis te moeten.
shinshan .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vandaag hier gegeten tijdens een weekendje Texel. Ontvangst hartelijk, begonnen met een aperitief in de gezellige lounch. Jef kwam langs, stelde zich voor en vroeg naar onze dieetwensen. Wij zijn fervente viseters en Jef vertelde dat hij graag met vis werkt. Daarom gekozen voor een vijfgangen verrassingsmenu vis.

Alle gerechten zijn echte kunstwerkjes. Een sensatie van smaken, waar duidelijk het sterniveau van afstraalt. Tussendoor diverse broodjes. Ook de begeleidende wijnen vonden wij zeer goed bij de gerechten passen. Een van de gerechten vond ik persoonlijk wat minder. Hier zat een saus van paling bij, deze was te overheersend en maakte het gerecht onnodig machtig, jammer. Het dessert waren twee verschillende kleine zoete gerechtjes met fruit, heerlijk. Ook het karretje met de verschillende Texelse kazen is een aanrader.

Kortom, we hebben er echt een avondje uit van gemaakt, waarbij we heel de avond met de meest heerlijke gerechtjes zijn verwend. Prijs wellicht wat aan de hoge kant. Wij komen hier zeker terug.