Over restaurant Bij Jan Willem

Eerlijk eten om de wereld een stukje beter te maken

Vlees, vis en groenten zijn het allerlekkerst in het seizoen. Bij restaurant bij Jan Willem weten ze dat en daarom werken ze zoveel mogelijk met streek- en seizoensproducten die vers van de boerderij komen. Eerlijk eten waarmee ze de wereld een stukje beter willen maken. Geniet van de bijzondere locatie, de Veenderhoeve, en van de allerbeste biefstuk uit de regio.

Meer informatie over restaurant Bij Jan Willem

Was allemaal prima
Hoofdmenu mag wat uitgebreider
Wijn was erg lekker
Allemaal verse produkten gebruikt
Mooie locatie en prachtige inrichting
Ariehoogendoorn .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
De kaart is vrij beperkt, maar het eten wordt uitstekend bereid en de gerechten worden netjes opgediend. Helaas werden de gangen heel erg snel na elkaar geserveerd zelfs voor we goed en wel zaten. In het restaurant hing een gezellige sfeer maar de tafels waren erg groot voor twee personen. Terwijl wij dineerden was er tevens een buffet gaande in dezelfde eetzaal, hoewel we ons daar niet aan hebben gestoord.
Tedmadern .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het eten is echt geweldig. Goed van smaak en mooi opgemaakte borden. De gangen werden snel geserveerd. Wij vinden het prettig als er iets meer tijd tussen zou zitten. Goede service. Interieur is gedateerd maar wel netjes.
Gregroen .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, alles was naar wens. Biefstuk heerlijk, dacht alleen dat ik er jus bij kreeg, maar het was een wat zoetige saus dat was voor mij niet echt nodig geweest.
Mijn partner had zalm en die was ook heerlijk.
Mijn complimenten voor het brood wat wij vooraf hadden besteld, wat was dat lekker vers en knapperig. bijgerechten en nagerechten top.
In het restaurant hing een gezellige sfeer .
G.goorhuis .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Prima locatie, lekker gegeten, uitstekende bediening.
Er was voldoende ruimte om te parkeren eventueel kan men ook met de trein, het station is op 2 minuten lopen.
AeMvM .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk gegeten! Carpaccio, biefstuk, kabeljauw, brownie met ijs en de passievrucht tiramisu waren heel lekker! Zaal door de grootte niet erg knus maar wel sfeervol. Bediening heel correct.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het eten was goed en heerlijk, er wordt gebruik gemaakt van eerlijke en streekproducten. De service was perfect, alles was mogelijk en er werd met ons mee gedacht. Bij de biefstuk was het kiezen welke saus erbij lastig en de bediening kwam zelf met de oplossing: "dan doen we ze alletwee". Na het eten nog heerlijk bij de open haard gezeten.
Parkeren voor de deur en de trein om de hoek, heel goed bereikbaar.
D.bovenschen1936 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij hadden 3 verschillende gerechten , biefstuk hamburger en kip,waren alle drie overheerlijk,
de bediening prima en het geheel voortreffelijk ,
voor een herhaling vatbaar !
Hanneke G.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Goede gegeten hier, mooie producten
Uit de streek.
Sfeer mag iets knusser, tafelopstelling.
Locatie wordt ook gebruikt voor feesten.
Bediening was goed.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Gezellig pand,
hele vriendelijke bediening, die goed overzicht hadden.
eten was voortreffelijk.
zeker voor herhaling vatbaar.
Thea F.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het voorgerecht (Carpaccio) was voortreffelijk. Hoofdgerecht; smaak van de biefstuk was heerlijk maar ik vond hem iets aan de taaie kant. Maar dit kan zijn omdat ik vroeg om niet te rood van binnen. De tiramisu was ook heerlijk. De bediening vriendelijk en niet opdringerig.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
De Ontvangst was vriendelijk, we voelden ons direct welkom en de bediening was prima, we hebben er heerlijk met z,n vieren gegeten en een fijne avond UIT gehad. we hadden een mooi ruim voorgerecht en twee van ons een heerlijke biefstuk en twee kabeljauw. de bijbehorende groenten waren prima en de FRITES was gebakken zoals het hoorde, de wijnen waren prima en het het toetje, ( teramisu met passievrucht ) was heerlijk, echt een aanrader.
H.hagenbeek1944 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
We waren met 4 personen en hadden 3 verschillende hoofdgerechten
die met zorg waren bereid en heerlijk smaakten.
Sfeer was gemoedelijk en de bediening goed.
Gaan zeker nog eens.
Bertnab .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Het eten was heerlijk. We vonden de menukaart wel wat weinig keuze. Service was ook goed, maar de bediening moet niet 8 keer op een avond vragen of alles naar wens was. Het decor vonden we matig. Alle bij elkaar wel een geslaagde avond.
Beste meneer Nab,
Bedankt voor uw recensie. Fijn om te horen dat u heerlijk hebt gegeten. En dat het een geslaagde avond was. Het decor heeft momenteel onze aandacht. Er wordt aan een plan gewerkt om de locatie te gaan upgraden. Mocht u daarover op de hoogte gehouden willen worden dan kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief (https://goo.gl/VN75yI).
Margreet72 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wat 'n heerlijke verwen-avond! Fijne sfeer en mooie entourage: we voelden ons heel welkom.
Eten werd prachtig opgediend - was duidelijk werk van gemaakt.
Service zeer klantgericht - ook al waren wij op een gegeven moment de laatste gasten, ons werd alle ruimte gegeven om rustig af te ronden en bij te kletsen.
Decor rustig-gezellig-sfeervol.

De vis had voor mij wel wat minder zout gemogen, maar dat doet verder niets af aan de beoordeling.
Parkeren voor de deur, ideaal.

Wij besloten om zéker nog terug te gaan naar 'Bij Jan Willem'!
Henkenmieke72 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Persoonlijk graag iets anders voor de friet , friet is goed maar een puree of aard.
Vind ik smakelijker, en groente Apart. Het was super hoor.
Bjp.rommers .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Lekker gegeten. De inrichting is was steriel maar dat komt waarschijnlijk omdat de zaal vaak verbouwd moet worden i.v.m. bruiloften en partijen.
Beste meneer of mevrouw Rommers,

Hartelijk dank voor uw recensie. We zijn hard aan het sparen voor een nieuwe inrichting waardoor het restaurant nog sfeervoller moet worden. Fijn om te horen dat u lekker gegeten heeft.
Terpweg .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Al de door ons bestelde gerechten waren erg smakelijk. De bijgerechten zijn summier, beperkte keuze, maar goed van smaak.
We vonden de bediening niet erg attent, dat zou wat klantvriendelijker kunnen (wat stijfjes).
Ambiance is gezellig en sfeervol. Bij Jan Willem is wel een aanrader en voor herhaling vatbaar.
H H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
De ambiance is heel sfeervol, er is voldoende personeel dat op een vakkundige en vriendelijke manier bedient.
De biefstuk was goed gegaard en smaakvol. De opmaak waarbij een klontje kruidenboter op de biefstuk lag te smelten vond ik erg ouderwets. Aan de salade had wat meer aandacht geschonken mogen worden. Dat was niet veel meer dan wat rauwkost en daarop blaadjes sla.
Datzelfde gold ook voor het kaasplankje. Rommelige presentatie. Smaak goed.
De rode wijn was lekker fris en zeer betaalbaar.
De menukaart is erg simpel en niet uitgebreid.
Ik zou hier met vrienden niet snel naar toe gaan.
Beste Hortusnovus,

Hartelijk dank voor uw reactie. Jammer om te lezen dat u met vrienden niet snel naar ons restaurant zou gaan. Graag willen wij nog wel een en ander toelichten.

Wij hebben bewust gekozen voor kruidenboter bij de biefstuk. De kruidenboter wordt ieder weekend vers gemaakt in eigen keuken met verse kruiden, verse knoflook en een klein beetje zout. Ook is de roomboter een product afkomstig van runderen waardoor wij deze combinatie gemaakt hebben. Wat u ouderwets vindt (en dat respecteren we) noemen wij traditioneel. Daarbij zijn wij van mening dat een saus bij de biefstuk afbreuk doet aan de smaak van de biefstuk. Onze biefstuk is overigens ook te bestellen met eigen jus en witbrood.

Ook hebben we bewust gekozen voor een eenvoudige menukaart. Vanaf maart gaan we wel een extra menukeuze bieden buiten de kaart. Daarnaast wisselen enkele gerechten van de kaart met de seizoenen.

We gaan kijken wat er anders is geweest met de presentatie van de gerechten. De aandacht voor de opmaak is net zo belangrijk als onze keuze voor streekproducten.

Fijn om te lezen dat het goed gesmaakt heeft. Uiteraard hopen wij u toch nog eens terug te zien.
Ellyvandepol .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het eten was erg lekker. De service heel goed. Een heel leuk resteaurant. Hele avond heel rustig gezeten. Genoeg tijd tussen het voor- hoofd- en nagerecht. Echt een aanrader. We komen hier zeker nog een keer.