Bij Iete

Parkstraat 2B 5671 GG Nuenen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bij Iete

Jeftha V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Vlaamse gastvrijheid in combinatie met goed en smakelijk eten. En natuurlijk een goed glas wijn zoals je van Iete mag verwachten.
TvdN .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijk gegeten samen bij het nieuwe restaurant in de straat.
De gerechten hadden een goede prijs kwaliteitsverhouding.
Bij het hoofdmenu runderbavette werd zelfs de gevraagde saus (Roquefort), die niet op de kaart stond, geserveerd. Ook de vraag om een sherry PX , bij het kaasplankje, werd in luttele minuten geregeld en bij de moeilijke keuze tussen de nagerechten werd een gekozen mix gemaakt.
We hebben een zeer fijne avond gehad met lekkere gerechten en kunnen het ieder aanraden.
C&T
Mia J.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, top bediening en fantastische wijnen. Lieten uiteraard keuze vd wijn aan de kundige eigenaresse over. Aanrader!
Bimvi .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
'Bij Iete' is pas een paar weken open, maar zit al iedere avond vol. En dat snappen we. Wij zijn zelf kritisch (soms misschien te) en vinden een goede prijs-kwaliteit verhouding belangrijk en daar is hier absoluut sprake van.
De Belgische Iete Braeken was voorheen maître sommelier bij De Lindehof in Nuenen. Ze kent haar wijnen en er staan dan ook fantastische wijnen voor prijzen onder de 30,- op de kaart (wij waren echt verbaasd!). Maar wil je duurder heeft ze dat ook. Wij hebben trouwens Iete gevraagd een wijn voor ons te kiezen. We kenden de prijs niet, maar op de rekening zagen we voor een fles wit en een fles rood prijzen staan van 23,50 en 27,50, leuk!
De kaart staat vol met mooie Belgisch georiënteerde gerechten zoals Waterzooi (waar vind je dat in NL?), steak tartaar van tonijn (uiteraard met heerlijke frietjes als je wilt!), bisque van kreeft, diverse andere vis- (oa kreeft) en vleesgerechten. Wij kozen voor het vier gangen verrassingsmenu (39,50) en kregen eerst een lekkere en frisse amuse van witlof met peer en gorgonzola dolce, gevolgd door een ceviche van makreel met seizoensgroenten (heerlijk), daarna een kreeftenbisque (uiteraard gevuld met echte kreeft), kalf op 3 manieren bereid (uiteraard met frietjes!) en ipv het zoete dessert kozen wij voor de kaas (supplement 5,-), door Iete samengesteld uit het flinke aanbod kazen. Wij hebben geen dingen kunnen vinden die tegen zijn gevallen, het was gewoon heerlijk, heel gezellig (40-45 gasten), parkeren voor de deur, de bediening was persoonlijk en meer dan vriendelijk. Voor ons dus meer dan genoeg redenen om daarvoor vanuit Amsterdam terug te komen!