Bij Iete

Meer informatie over restaurant Bij Iete

6,9
henricavandeweijer .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
De menukaart voor de Social Deal bood voldoende keuze. De gerechten waren smakelijk (waarbij de desserts er voor ons uitsprongen), maar we hadden niet het idee dat ze typisch Vlaams zijn. Behalve de Vlaamse frieten dan, maar die kregen we niet zoveel. We vonden de porties sowieso klein. Als er dan ook nog behoorlijk wat tijd tussen de verschillende gangen zit, ben je niet helemaal voldaan als je weggaat.
Er wordt een lekkere witte wijn geschonken.
meulenhof .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Vond het een beetje teleurstellend.
Prijs/kwaliteitsverhouding is scheef, prijzen van veel gerechten mogen best 20% lager.
Het was zeker niet slecht, ik zal me beperken tot de opvallende plus en minpunten.

pluspunten:
- eendenlever was heerlijk
- saus bij het vlees erg lekker
- IJs was erg lekker

minpunten:
- slechts 2 eendenlevertjes voor 15 euro! aan de karige kant.
- Ribeye van het kalf bevatte een paar pezige stukjes
- Frites niet van de kwaliteit die je verwacht bij een Vlaams Restaurant
- 3 euro betalen voor de bij-gevraagde frites (klein schaaltje)
- over het algemeen te kleine porties

Dan nog dit:
Ik geef normaal gesproken een gulle fooi. Behalve als ik moet betalen voor iets waarvan ik vind dat het inbegrepen behoort te zijn. Hierbij kijk ik ook naar de prijsstelling. In dit geval vind ik het schandalig dat je 3 euro moet betalen voor een matige kwaliteit en kwantiteit frites. Je verdient nu 3 euro aan frites, maar verliest 5 euro aan fooi.
jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Drie gangen keuze menu hartelijke ontvangst, gezellige ruimte beetje gehorig mn. de klik klak hakjes van bediening vond ik irritant
Overheerlijke huisgemaakte garnalenkroketten met huisgemaakte mayo, om je vingers bij op te eten; ossenhaas mooi stukje vlees en mooi groentjes erbij, als afsluiting een Luikse koffie, dus min of meer een gezellige Belgische avond.
De bediening verliep vlot en soepel.
Dit is zeker voor herhaling vatbaar
Jeftha V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Vlaamse gastvrijheid in combinatie met goed en smakelijk eten. En natuurlijk een goed glas wijn zoals je van Iete mag verwachten.
TvdN .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijk gegeten samen bij het nieuwe restaurant in de straat.
De gerechten hadden een goede prijs kwaliteitsverhouding.
Bij het hoofdmenu runderbavette werd zelfs de gevraagde saus (Roquefort), die niet op de kaart stond, geserveerd. Ook de vraag om een sherry PX , bij het kaasplankje, werd in luttele minuten geregeld en bij de moeilijke keuze tussen de nagerechten werd een gekozen mix gemaakt.
We hebben een zeer fijne avond gehad met lekkere gerechten en kunnen het ieder aanraden.
C&T
Mia J.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, top bediening en fantastische wijnen. Lieten uiteraard keuze vd wijn aan de kundige eigenaresse over. Aanrader!
Van galen V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
'Bij Iete' is pas een paar weken open, maar zit al iedere avond vol. En dat snappen we. Wij zijn zelf kritisch (soms misschien te) en vinden een goede prijs-kwaliteit verhouding belangrijk en daar is hier absoluut sprake van.
De Belgische Iete Braeken was voorheen maître sommelier bij De Lindehof in Nuenen. Ze kent haar wijnen en er staan dan ook fantastische wijnen voor prijzen onder de 30,- op de kaart (wij waren echt verbaasd!). Maar wil je duurder heeft ze dat ook. Wij hebben trouwens Iete gevraagd een wijn voor ons te kiezen. We kenden de prijs niet, maar op de rekening zagen we voor een fles wit en een fles rood prijzen staan van 23,50 en 27,50, leuk!
De kaart staat vol met mooie Belgisch georiënteerde gerechten zoals Waterzooi (waar vind je dat in NL?), steak tartaar van tonijn (uiteraard met heerlijke frietjes als je wilt!), bisque van kreeft, diverse andere vis- (oa kreeft) en vleesgerechten. Wij kozen voor het vier gangen verrassingsmenu (39,50) en kregen eerst een lekkere en frisse amuse van witlof met peer en gorgonzola dolce, gevolgd door een ceviche van makreel met seizoensgroenten (heerlijk), daarna een kreeftenbisque (uiteraard gevuld met echte kreeft), kalf op 3 manieren bereid (uiteraard met frietjes!) en ipv het zoete dessert kozen wij voor de kaas (supplement 5,-), door Iete samengesteld uit het flinke aanbod kazen. Wij hebben geen dingen kunnen vinden die tegen zijn gevallen, het was gewoon heerlijk, heel gezellig (40-45 gasten), parkeren voor de deur, de bediening was persoonlijk en meer dan vriendelijk. Voor ons dus meer dan genoeg redenen om daarvoor vanuit Amsterdam terug te komen!