Bij Guusjes

`s Gravezandestraat 27 3514 VL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Bij Guusjes

Van Guusjes Eten & Drinken krijg je nooit genoeg. Het gezellige en warme interieur bestaat uit een bijzondere collectie van vintage items, elk met zijn eigen verhaal. De houten vloer lag ooit in een goederentrein en zo valt er bij Guusjes nog veel meer te ontdekken. De kaart bijvoorbeeld, met heerlijke seizoensgerechten, een uitgebreid bierassortiment en mooie wijnen. Voor een vers kopje koffie loop je hier ook graag binnen. Veel verschillende smaken met of zonder een zoet gebakje.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bij Guusjes

Er zijn meerdere bushaltes in de buurt
  • : Er kan in de wijk geparkeerd worden

Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Anny P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Begin was er een drukke receptie, maat dat was snel opgelost.
De jonge bediening was professioneel en hartelijk. Het eten was echt naar wens en goed verzorgd. Mooie portie.
Smakelijk. Wachttijd: was prima. Het hoeft geen hoogtempo te zijn.
En we hebben nog na gekletst terwijl we niets meer gebruikten/nodig hadden en dat kon ook.
Precies goed.
Noël V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
We komen regelmatig bij Guusjes en zijn blij met deze sfeervolle plek om de hoek. Na een aarzelende start ging ook de keuken de goede kant op.Deze keer stond er een compleet nieuwe ploeg in het restaurant. Ik weet niet of ook de keuken nieuw was bemand, maar de maaltijd was deze keer onder het gebruikelijke respectabele niveau. De calamares was slap. De spiezend droog en niet erg smaakvol. Over de gegrilde valt te twisten: ik vond de brandsmaak van het grilrooster veel te overheersend. De steak teruggestuurd en een hamburger in de plaats gekregen. Een maaltijd met hindernissen. Gezien het prijsniveau - sinds de laatste aanpassing van het menu toch iets boven dat van een regulier eetcafé - zou dat eigenlijk niet mogen. Vind ik.
Hetty P.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
De bediening was erg aardig, maar langzaam.
We hebben lang op onze drankjes en op het eten moeten wachten.
Het eten was lekker, maar de porties waren heel klein.
Er kon helaas niet met kaart betaald worden.
Bastiaan Z.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Drukke avond, wel veel personeel maar die hadden weinig aandacht voor hun gasten. O.a. 3x om de kaart moeten vragen en lang op drankjes gewacht. Eten kwam uiteindelijk redelijk snel, helaas taaie kip en dito tonijnsteak. Jammer dat een van de weinige restaurants in Vogelenbuurt teleurstelt..
John I.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Verwacht geen hoogstaande creaties maar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ga hier niet heen als je rustig een hapje wilt eten. Het is erg rumoerig, het is volgens mij een voormalig café geweest. Café sfeer is gebleven alleen met tafeltjes om te eten. Finger foods als voorgerecht is een goed idee.
Constance V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Zoals altijd heerlijk gegeten. Vanwege de verlengde 'pizza-actie' namen we alledrie een pizza uit de steenoven en die waren heerlijk. Vriendelijke bediening. De optie voor een kleine chocoladereep als dessert is ideaal!
Godelieve V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Guusjes blijft een heerlijk buurtrestaurant om naar toe te gaan.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Leuke avond gehad, lekker gegeten, goeie service, aanrader. Wijnen bevielen ook goed.. Buiten eten kan maar geen reserveringen.
Eva R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Vriendelijke ontvangst, leuke sfeer, erg goed personeel. Het eten echter, (de steak) liet te wensen over..slecht, lauw en totaal niet gaar. Garnering smaakte niet en ik ben er zelfs ziek van geworden. Ik ben snel tevreden en niet snel kritisch, maar hier ga ik niet meer naartoe.
Leontine G.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Erg gezellige plek. leuk ingericht en het personeel is vriendelijk. De prijs kwaliteitverhouding vind ik echter wat tegenvallen. gerechten worden kaal geserveerd, groente en aardappeltjes moet je apart bijbestellen wat de prijs van de gerechten aardig opschroeft. De kip en de vis was erg droog en de bediening niet al te vlot. Bijgerechten waren heerlijk!
H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Met mijn ouders uiteten geweest op een maandagavond. Er hing een hele leuke sfeer, het was gezellig druk, we hadden een goede bediening en het eten was heel lekker!
Marie-Therese J.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Gezellig, lekker eten
Elise J.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Slechte (trage) service (drankjes duurden eeuwig terwijl het niet druk was) en eten ondermaats. Frieten zonder smaak en hamburger was droog.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Het is een populaire tent dus vaak druk. Drukte groeit het personeel regelmatig boven het hoofd. Een dominantere/meer leidinggevende bedrijfsleidster zou verbetering moeten kunnen brengen in klantfocus en organisatie. Wachttijden nu te lang ook bij gemiddelde drukte.
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Lekker, simpel en goed geprijsd. Bediening was deze keer wat chaotisch. Daardoor duurde het langer met bestellen, voordat het eten kwam en met afrekenen. Het was een minpuntje op een verder leuke avond.
Pluspunt: wij waren met een baby, er zijn meer dan genoeg babystoelen, eten konden we even opwarmen en er is ook speelgoed aanwezig.
Harold V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Af en toe eten we bij Guusjes, dat een beetje de huiskamer van de buurt is. Het is er gezellig ingericht, meestal is er veel publiek en je kunt er tegen de avond fijn in de zon zitten. Het restaurant staat bekend als kindvriendelijk en je kunt er dan ook volop spelletjes, boekjes en puzzels vinden voor je kinderen om tussen het eten door wat te doen te hebben. De bediening is vriendelijk en ontspannen.

Enkele jaren geleden was het eten er lekker en afwisselend en waren met name de frietjes (gefrituurde partjes aardappel met schil) er zo goed, dat het bijna een reden was om er naartoe te gaan. Maar dat was destijds. Nu viel het eten een beetje tegen en betaalden we door de hoge drankprijzen (een flesje bier voor 5,50 Euro) toch een forse rekening.

We aten er met onze kinderen en het moet gezegd: de kindermenu's waren lekker, zagen er goed uit en waren zeer betaalbaar. Maar onze hoofdgerechten waren matig tot slecht, helaas. De Saltimbocca (kalfsvleesrolletjes met rauwe ham en salie) was niet bijzonder gekruid en het hele gerecht bestond uit 1 rolletje vlees met vrij veel en matige tomatensaus. De Barramundi filet - aangekondigd als 'gegrilde witvis met een Mexicaanse saus' - bleek een flauw smakend stukje gegrilde vis te zijn op een lauwe salade van stukjes paprika, tomaat, komkommer, lente-uitjes en VEEL te veel rauwe ui en een scherpe pepersmaak die de vis volkomen overheerste. Het was niet in balans, de salade rauw en scherp van smaak en iets Mexicaans was er niet aan te ontdekken. De extra bestelde zoet aardappel met kaneel was lekker, maar de frietjes waren nu een bakje met onduidelijke reststukjes en niet meer de glorieuze partjes in een puntzak van destijds.
Omdat de rekening zonder voor- of nagerecht al op 80,- Euro stond hebben we besloten het hierbij te laten en hebben besloten dat nagerecht en de koffie zelf thuis te maken.
Marloes J.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Dit was onze tweede bezoek samen aan Guusjes, en weer helemaal naar verwachting. Gezellig ingericht, leuke mogelijkheid om tapas te maken van de voorgerechten, en de pizza salmone is zeker aan te raden!
Monique L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Ik kom hier vaker en heb ook vanavond weer lekker gegeten. De bediening is attent en vriendelijk. De gratis fles water erbij is ook altijd fijn
Helena P.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
De patatjes zijn echt beneden peil! Te droog, veel te veel schraapsel ipv echte patat. En kan die schil eraf?De patatjes zijn echt beneden peil! Te droog, veel te veel schraapsel ipv echte patat. En kan die schil eraf?