Bij Guusjes

`s Gravezandestraat 27 3514 VL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Bij Guusjes

Van Guusjes Eten & Drinken krijg je nooit genoeg. Het gezellige en warme interieur bestaat uit een bijzondere collectie van vintage items, elk met zijn eigen verhaal. De houten vloer lag ooit in een goederentrein en zo valt er bij Guusjes nog veel meer te ontdekken. De kaart bijvoorbeeld, met heerlijke seizoensgerechten, een uitgebreid bierassortiment en mooie wijnen. Voor een vers kopje koffie loop je hier ook graag binnen. Veel verschillende smaken met of zonder een zoet gebakje.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bij Guusjes

Er zijn meerdere bushaltes in de buurt
  • : Er kan in de wijk geparkeerd worden

Maandag t/m zondag 08:30-24:00 (afhankelijk van drukte)
Ontbijt 08:30 - 11:30
Lunch 11:30 - 16:00
Diner 17:30 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Bij Guusjes

Eva R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Leontine G.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Erg gezellige plek. leuk ingericht en het personeel is vriendelijk. De prijs kwaliteitverhouding vind ik echter wat tegenvallen. gerechten worden kaal geserveerd, groente en aardappeltjes moet je apart bijbestellen wat de prijs van de gerechten aardig opschroeft. De kip en de vis was erg droog en de bediening niet al te vlot. Bijgerechten waren heerlijk!
H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Met mijn ouders uiteten geweest op een maandagavond. Er hing een hele leuke sfeer, het was gezellig druk, we hadden een goede bediening en het eten was heel lekker!
Marie-Therese J.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Gezellig, lekker eten
Elise J.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Slechte (trage) service (drankjes duurden eeuwig terwijl het niet druk was) en eten ondermaats. Frieten zonder smaak en hamburger was droog.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Het is een populaire tent dus vaak druk. Drukte groeit het personeel regelmatig boven het hoofd. Een dominantere/meer leidinggevende bedrijfsleidster zou verbetering moeten kunnen brengen in klantfocus en organisatie. Wachttijden nu te lang ook bij gemiddelde drukte.
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Lekker, simpel en goed geprijsd. Bediening was deze keer wat chaotisch. Daardoor duurde het langer met bestellen, voordat het eten kwam en met afrekenen. Het was een minpuntje op een verder leuke avond.
Pluspunt: wij waren met een baby, er zijn meer dan genoeg babystoelen, eten konden we even opwarmen en er is ook speelgoed aanwezig.
Harold V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Af en toe eten we bij Guusjes, dat een beetje de huiskamer van de buurt is. Het is er gezellig ingericht, meestal is er veel publiek en je kunt er tegen de avond fijn in de zon zitten. Het restaurant staat bekend als kindvriendelijk en je kunt er dan ook volop spelletjes, boekjes en puzzels vinden voor je kinderen om tussen het eten door wat te doen te hebben. De bediening is vriendelijk en ontspannen.

Enkele jaren geleden was het eten er lekker en afwisselend en waren met name de frietjes (gefrituurde partjes aardappel met schil) er zo goed, dat het bijna een reden was om er naartoe te gaan. Maar dat was destijds. Nu viel het eten een beetje tegen en betaalden we door de hoge drankprijzen (een flesje bier voor 5,50 Euro) toch een forse rekening.

We aten er met onze kinderen en het moet gezegd: de kindermenu's waren lekker, zagen er goed uit en waren zeer betaalbaar. Maar onze hoofdgerechten waren matig tot slecht, helaas. De Saltimbocca (kalfsvleesrolletjes met rauwe ham en salie) was niet bijzonder gekruid en het hele gerecht bestond uit 1 rolletje vlees met vrij veel en matige tomatensaus. De Barramundi filet - aangekondigd als 'gegrilde witvis met een Mexicaanse saus' - bleek een flauw smakend stukje gegrilde vis te zijn op een lauwe salade van stukjes paprika, tomaat, komkommer, lente-uitjes en VEEL te veel rauwe ui en een scherpe pepersmaak die de vis volkomen overheerste. Het was niet in balans, de salade rauw en scherp van smaak en iets Mexicaans was er niet aan te ontdekken. De extra bestelde zoet aardappel met kaneel was lekker, maar de frietjes waren nu een bakje met onduidelijke reststukjes en niet meer de glorieuze partjes in een puntzak van destijds.
Omdat de rekening zonder voor- of nagerecht al op 80,- Euro stond hebben we besloten het hierbij te laten en hebben besloten dat nagerecht en de koffie zelf thuis te maken.
Marloes J.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Dit was onze tweede bezoek samen aan Guusjes, en weer helemaal naar verwachting. Gezellig ingericht, leuke mogelijkheid om tapas te maken van de voorgerechten, en de pizza salmone is zeker aan te raden!
Monique L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Ik kom hier vaker en heb ook vanavond weer lekker gegeten. De bediening is attent en vriendelijk. De gratis fles water erbij is ook altijd fijn
Helena P.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
De patatjes zijn echt beneden peil! Te droog, veel te veel schraapsel ipv echte patat. En kan die schil eraf?De patatjes zijn echt beneden peil! Te droog, veel te veel schraapsel ipv echte patat. En kan die schil eraf?
Shanta N.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
We hebben een bierproeverij gedaan, dit was erg leuk georganiseerd. Bij elk biertje werd er wat verteld over de geschiedenis. Lekkere biertjes en we kregen er lekkere hapjes bij.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Redelijk. Informeel eetcafe. Buurtbewoners met kinderen. Erg rumoerig. De akoestiek maakt het soms lastig elkaar te verstaan. Tafeltjes staan vrij dicht op elkaar.
Vooraf brood met knoflookboter. Goed, niks bijzonders.
Voorgerechten zijn bites. Ook om te delen. Met twee personen 4 bites. Kipkluifjes 3 stuks, lasti delen. Kip was mager en niet bijzonder. Biefstukspiesjes 2 stuks geen hele malse biefstuk. Zalm met eitje was goed. Springroll was grote lauwe loempia met weinig smaak.
Hoofdgerechten sate en garnalenspiesen. Garnalenspies was goed. Sate redelijk. Friet erbij was lekker. Coleslaw was standaard. Drinken erg duur. Chouffe van de tap 5,25. Glaasje chardonnay 5,50.
Al met al prijs kwaliteit niet in balans. Geen reden om hier speciaal naar toe te rijden.
Her S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Gezellig restaurant, fijne sfeer, vriendelijke bediening en heerlijk eten! Hier zullen we zeker vaker naartoe gaan.
Louis P.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Beetje rommelig buurtrestaurant, veel jonge gezinnen met kleine, drunken kinderen. Bediening was correct en - gezien de omstandigheden - adequaat. Eten was lekker.
margret K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Huiselijke sfeer, is een prettige omgeving. Het was druk en de akoestiek was zo dat t nogal onrustig was, we konden elkaar moeilijk verstaan.Het eten was goed van smaak, jammer dat de zoete aardappels slap waren en de cappuccino lauw.
Prijs kwaliteit klopt niet helemaal.
R.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Ruime en aparte keus , zeker voor de hoofdgerechten. Bites als voorgerecht vonden we een leuke keuze.. Desserts wat minder. Vriendelijke personeel.
Britt G.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Laatst bij Guusjes gegeten, leuk dat ze daar zo bezig zijn met duurzaam eten! Het eten smaakte vers, vooral de latkes waren erg lekker. De service was erg hartelijk, we komen zeker nog een keer terug!
Miryem M.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Gisteren wezen eten bij Guusje. Ik had de dagschotel besteld. Toen op het op tafel kwam was het rauw en koud. Gevraagd of het terug kon om wat verder te laten bakken. Kwam terug, zag dat het alleen in de magnetron warm was gemaakt en verder niet verder gebakken. Wat een misser van de kok!!!!
Hadden voorgerecht van bladerdeeg met brie, nou we hebben beiden gezocht naar de brie.......niet gezien en niet geproefd. Mooi concept maar helaas belabberd eten!
W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Het eten was erg lekker en de bediening was erg aardig. We komen zeker nog een keer terug. Aandachtspuntje: soms moesten we wel erg lang wachten op ons eten of drinken. Zelfs een nieuwe kan water duurde wel een kwartier soms. Maar dat heeft voor ons de pret niet mogen drukken.