Bij Erik

Sluisplein 9 2266 AV Leidschendam Nederland Kaart

Over het restaurant Bij Erik

Een jongensdroom die uitkwam

Bij Erik is een restaurant voor iedereen die van goed en lekker eten houdt. Door de kleine en maandelijks wisselende kaart zijn gerechten met een seizoensgebonden karakter gegarandeerd. Ook de wijnkaart is met veel liefde en passie samengesteld en is dan ook zeker het proberen waard! Erik gaat elke dag opnieuw, samen met zijn team, met veel plezier voor zijn gasten aan de slag. En dat proef je!

Meer informatie over restaurant Bij Erik

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Bij Erik

Monique D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Prima bediening. Een aanrader.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Voor de derde keer gegeten en wederom top !
Margreet M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
mooie gerechten en attente bediening
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Heel plezierig.
Niels W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Het was voor ons de eerste keer Bij Erik. Het was een schitterende dag, dus we konden buiten dineren. Het is een leuke omgeving om te zitten. Er gebeurt van alles bij de sluisjes en de nabijgelegen ijszaken. Misschien niet ideaal voor hele persoonlijke gesprekken, maar daarvoor kun je dan ook binnen zitten.
We hebben 4 gangen gegeten. Het eten is heerlijk, netjes en alles is vers. De porties hadden eigenlijk iets groter gemogen, maar verder heb ik niets gevonden om een opmerking over te maken. De bediening was correct en benaderbaar en ik verwacht dan ook dat deze tent een succes gaat worden. Ik zou zeker nog een keer terug gaan.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Heerlijke eten, matige bediening.
Gisteren bij Erik gegeten. Erik was er alleen niet. Het eten in dit stijlvol ingerichte restaurant is uitstekend. We betaalden 160 euro waarvan 100 euro voor het eten, 50 voor de wijn en 10 voor koffie. De gerechten waren fraai opgemaakt en verfijnd van smaak.
De bediening liet echter behoorlijk te wensen over en is voor ons de reden niet terug te komen.
1) De dame in kwestie informeerde niet of wij het concept kende en vroeg alleen: 3 of 4 gangen.
2) Al bij de eerste gang liet ze ongevraagd weten het zelf niet te 'lusten'. Het was het begin van een avond waarbij we ongevraagd alles te weten kwamen over haar familie, schoonfamilie en wat nog niet meer. Ongepast.
3) Ze vroeg of wij bijpassende wijnen wilden drinken. Dat wilden wij wel. Toen ik haar bij het voorgerecht vroeg waarom deze wijn geserveerd werd overviel ik haar duidelijk. Het antwoord was: Dit gerecht is pittig en de wijn niet. Dat is een mooie balans....
4) Tenslotte zette zij het eten weliswaar op tafel en kon ze vertellen wat er lag maar kon ze verder niets vertellen over het eten. Waarom heeft Erik deze gerechten gekozen? Waar komt het vandaan, etc.

Het eten is nogmaals top maar je mist (op woensdag) een gastheer, -vrouw die tevens vakman, -vrouw is.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Zeer verzorgd diner, kleine porties, maar verfijnd van smaak en fraai opgediend. Uitstekende en attente service.
Goede huiswijn
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Prijs kwaliteit niet in verhouding. Te duur voor wat je krijgt. Gerechten te eenvoudig voor deze prijs.
W. S.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Ons eerste bezoek was dermate verassend dat we snel terug hopen te komen. De meeste onderdelen van het diner waren zeer smaakvol. Tafel naast de keuken geeft onrust door het heen en weer lopende personeel.
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Gezellig restaurant aan het water bij de sluisjes in Leidschendam. Het aperitief met originele hapjes van het huis namen we op het kleine terras. Er is keuze uit in totaal 8 verschillende gerechten die in elke gewenste volgorde genuttigd kunnen worden. Drie van ons kozen voor een voor- en tussengerecht, een voor een tussengerecht en hoofdgerecht, alle vier met kaas van de wagen toe. De gerechtjes zijn erg lekker en heel origineel, maar niet al te groot. Vanwege de kaas als nagerecht kostte onze drie gangen €42, wat gezien de kleine gerechten wel wat aan de prijs is. Bijv. het gerecht met kleine filetjes rode poon en een grote, heel malse octopustentakel, met doperwtencreme en ratatouille was heel smakelijk en origineel, al voegde het kreeftenschuim niet heel veel toe. De kaas wordt aan tafel geserveerd en was qua keuzes en rijpheid precies goed. We namen een wijnarrangement dat ook goed is bevallen. Smakelijke wijnen, geen heel uitzonderlijke keuzes maar ook niet erg duur (ca. €6 per glas).
Anneke T.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Hier met drie personen heerlijk gegeten. Zaten eerst nog buiten waar we een wijntje met drie heerlijke verschillende hapjes kregen.
ik ging voor een drie gangen menu. Als eerste de entree van gedroogde ham met hammousse/appel en pruimen. (Ook werd er een heerlijk broodje geserveerd) Als hoofdgerecht de weiderund , deze was boterzacht, met aard.dukaat/chanterelle/doperwten en peperjus.
als nagerecht de kaastrolley bestaande xuit een keuze van vijf kaasjes.
het was een feestje!!!!!
JPLvdM V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Op een zaterdagavond gegeten bij Erik. Weinig op aan te merken, gewoon erg goed. Het is bij Erik een drie-, en vier- of een vijf gangen menu. Mijn partner koos voor vier, ik voor vijf. Allebei heerlijk gegeten. De smaken waren mooi op elkaar afgestemd, de bediening vriendelijk en correct, mooie gerechten. Was er dan niets te verbeteren, jawel hoor. De zeeduivel was iets aan de droge kant, maar wel mooi van smaak. De wijnen, qua opbouw gedurende de avond, had ik misschien iets anders gewild. Kleinigheden, zout op slakken. We komen zeker terug.
Han D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Alleen het vegetarische eten, geen vlees en vis, was teleurstellend. Het vega hoofdgerecht was een uitgebreidere versie van het groentegarnituur van de andere drie goede vlees hoofdgerechten. Eerder hier naar volle tevredenheid vegetarisch gegeten.
Tip; zet een groep met een niet vlees/vis etende persoon niet direct naast de keuken. De vlees/visgeuren is voor diegene niet prettig.
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Leuk gezezellig op het sluisplein in Leidschendam aan het water gelegen culinair Restaurant Erik een kleine pijpenla maar Heerlijk warm en gezellig aangekleed doet me een beetje terug denken aan het stam cafe van mijn ouders van vroeger! pre voor het bedienend personeel genoeg ruimte tussen het vijf gangen menu om een sigaretje te roken buiten op het plein er waren alleen geen asbakken aanwezig?? de amuses vooraf heerlijk en ook de vijf gangen waaronder de zeeduivel met inktvis en de runderhaas en het toetje van heerlijk its met warme kersen Heerlijk en het wijn arrangement met bv een heerlijke wijn uit Casablanca (Marokko) Echt genoten!! Echt aan te bevelen maar niet goedkoop wij waren met 2 personen 170€ kwijt Maar het was het allemaal waard!!
MiekeGvE G.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
De jongeman die onze tafel bediende had last van stuntelingen, maakte regelmatig kleine foutjes. De kwaliteit van de keuken was prima, originele opmaak ook maar misschien mag de gerookte zalm een iets uitgesprokener smaak (wilde sockey bijvoorbeeld)
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Klein, sfeervol restaurant in oud Leidschendam. Prima en alerte service en een team van koks met duidelijke passie voor het vak. Er is één standaard menu met een keuze uit vier of vijf gangen. Wij nemen de vier en worden verrast met heerlijke amuses vooraf. De kwaliteit is prima en smakelijk. Puntjes van aandacht zijn klein, zo zou het voorgerecht met de gamba wat meer smaakintensiteit mogen hebben en vond ik de bijpassende wijn iets te zuur voor het gerecht. Het kalfsvlees had malser gemogen en de garnering iets rijker. De zeeduivel was heerlijk, net als het toetje met aardbei en verrassende twee 'etages'. Al met al een ruime 8 zeker waard.
APJ K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Menukaart is misleidend omdat je de induk krijgt een keuze tussen 2 gerechten te hebben
De boullion was lauw en bij het hoofdgerecht was de kalfslende taai na een opmerking werd wel een ander stukje aangeboden maar toen wij daar niet op ingingen werd de zaak als afgedaan beschouwt
Wijn behoorlijk aan de prijs en karig geschonken(is ook niet zichtbaar op de site)
Helaas werden de hooggespannen verwachtingen niet waargemaakt en ligt een nieuwe poging, mede gezien de pittige prijzen, niet voor de hand
Soeg M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Super lekker gegeten. Mooie gerechten qua smaak en opmaak. Leuke open keuken. Zonder gezeur wordt er kraanwater geschonken. Klein verbeterpuntje voor ons zou de bediening zijn: we werden geholpen door een voor ons te amicale jonge dame die het bord in hoge snelheid voor je neus zet en een jongen die nog wat onzeker overkwam. Ook lag het tempo van uitserveren vrij hoog, maar het verzoek om het rustiger aan te doen, werd gelijk opgepakt. Verder een heerlijke avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.
robert S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
aantrekkelijk klein restaurant, hartelijke en professionele bediening.
Gerechten en amuses met bijzonder verfijnde smaken.
Porties aan kleine kant, dus toch voor 4 gangen menu gekozen.
Mooie wijnkaart, wijn wel fors aan de prijs.
Keuze aan wijnen per glas gering.
Het was voor ons de eerste keer.maar komen zeker terug.
Mw. T.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
uitstekende keuken. Verrassend !