Bij Erik

Sluisplein 9 2266 AV Leidschendam Nederland Kaart

Over het restaurant Bij Erik

Een jongensdroom die uitkwam

Bij Erik is een restaurant voor iedereen die van goed en lekker eten houdt. Door de kleine en maandelijks wisselende kaart zijn gerechten met een seizoensgebonden karakter gegarandeerd. Ook de wijnkaart is met veel liefde en passie samengesteld en is dan ook zeker het proberen waard! Erik gaat elke dag opnieuw, samen met zijn team, met veel plezier voor zijn gasten aan de slag. En dat proef je!

Meer informatie over restaurant Bij Erik

9,2

Jouw recensie over het restaurant Bij Erik

Walther S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Top diner gekregen met uitzonderlijke verfijnde smaak combinaties. De fijne wijnen kwamen goed tot z’n recht en de bediening zorgt voor een ongedwongen sfeer. Kortom : graag tot de volgende keer.
Jennie M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Heel lekker gegeten!
Mooie gerechten, prima wijn en vriendelijke bediening.
Leuk restaurant. Een ontdekking!
Hesther P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Mooie gerechten gegeten en nieuwe smaken geprobeerd. Omdat je niet zelf kiest wat je gaat eten, probeer je alles en dat is erg leuk! Het eten was top! De bediening liet wel wat aan de wensen over. Onze gastvrouw (op woensdag) was gezellig, maar niet professioneel. We kregen veel persoonlijke verhalen te horen en ze vloekte aan het begin van de avond met gvd. Dat kunnen wij zeker niet waarderen. We hadden het er met elkaar over hoe zoiets je avond kan beinvloeden. Kortom, eten was heerlijk, bediening mag professioneler voor een ultieme avond uit.
Lucien S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heelijk gegeten en een fijne sfeer
jack V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
vrijdag 13 oktober gegeten Bij Erik. We hebben boven gezeten, wat veel privacy geeft, maar je mist de reuring van het restaurant. Het eten was prima en gevarieerd, voor mij persoonlijk hadden de porties wat groter gemogen, maar vriendin vond het meer dan voldoende. je kon kiezen tussen 3/4/5 gangen menu, waarbij er voor niet-vleeseters goede alternatieven waren. De vriend van mijn broer, Frans + kenner, vond de wijnen aan de dure kant.

Jack
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
een echte aanrader op een mooie locatie
Leon W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
We hebben hier een viergangenmenu gegeten. Dat waren stuk voor stuk voortreffelijke gerechten, prachtig opgemaakt. Uitstekende wijn, De bediening was erg vriendelijk. Het restaurant is vrij klein en heeft een eenvoudige uitstraling.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Beetje benauwende ruimte waardoor de akoestiek ook niet helemaal geweldig is. De keuken is van een hoog niveau waarbij ook nog naar originaliteit gekeken wordt. Het bijpassende wijnarrangement is mooi samengesteld. Een aanrader.
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Heerlijk gegeten, en superlieve bediening.
Debby D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Geen restaurant voor een snelle hap, maar een waar je écht kunt genieten!
Een ware traktatie.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Prima bediening. Een aanrader.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Voor de derde keer gegeten en wederom top !
Margreet M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
mooie gerechten en attente bediening
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Heel plezierig.
Niels W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Het was voor ons de eerste keer Bij Erik. Het was een schitterende dag, dus we konden buiten dineren. Het is een leuke omgeving om te zitten. Er gebeurt van alles bij de sluisjes en de nabijgelegen ijszaken. Misschien niet ideaal voor hele persoonlijke gesprekken, maar daarvoor kun je dan ook binnen zitten.
We hebben 4 gangen gegeten. Het eten is heerlijk, netjes en alles is vers. De porties hadden eigenlijk iets groter gemogen, maar verder heb ik niets gevonden om een opmerking over te maken. De bediening was correct en benaderbaar en ik verwacht dan ook dat deze tent een succes gaat worden. Ik zou zeker nog een keer terug gaan.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Heerlijke eten, matige bediening.
Gisteren bij Erik gegeten. Erik was er alleen niet. Het eten in dit stijlvol ingerichte restaurant is uitstekend. We betaalden 160 euro waarvan 100 euro voor het eten, 50 voor de wijn en 10 voor koffie. De gerechten waren fraai opgemaakt en verfijnd van smaak.
De bediening liet echter behoorlijk te wensen over en is voor ons de reden niet terug te komen.
1) De dame in kwestie informeerde niet of wij het concept kende en vroeg alleen: 3 of 4 gangen.
2) Al bij de eerste gang liet ze ongevraagd weten het zelf niet te 'lusten'. Het was het begin van een avond waarbij we ongevraagd alles te weten kwamen over haar familie, schoonfamilie en wat nog niet meer. Ongepast.
3) Ze vroeg of wij bijpassende wijnen wilden drinken. Dat wilden wij wel. Toen ik haar bij het voorgerecht vroeg waarom deze wijn geserveerd werd overviel ik haar duidelijk. Het antwoord was: Dit gerecht is pittig en de wijn niet. Dat is een mooie balans....
4) Tenslotte zette zij het eten weliswaar op tafel en kon ze vertellen wat er lag maar kon ze verder niets vertellen over het eten. Waarom heeft Erik deze gerechten gekozen? Waar komt het vandaan, etc.

Het eten is nogmaals top maar je mist (op woensdag) een gastheer, -vrouw die tevens vakman, -vrouw is.
Lisa G.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk eten, lekker bijpassende wijnen. Relatief prijzig, maar dat is het wel waard voor de smaken die je voorgeschoteld krijgt! Een mooie, maar kleine ruimte. We zaten wat in de tocht vooraan in het restaurant. De deur kon dicht, maar vervolgens moest het personeel er wel steeds doorlopen.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Zeer verzorgd diner, kleine porties, maar verfijnd van smaak en fraai opgediend. Uitstekende en attente service.
Goede huiswijn
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Prijs kwaliteit niet in verhouding. Te duur voor wat je krijgt. Gerechten te eenvoudig voor deze prijs.
W. S.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Ons eerste bezoek was dermate verassend dat we snel terug hopen te komen. De meeste onderdelen van het diner waren zeer smaakvol. Tafel naast de keuken geeft onrust door het heen en weer lopende personeel.