Bij Erik

Sluisplein 9 2266 AV Leidschendam Nederland Kaart

Over restaurant Bij Erik

Een jongensdroom die uitkwam

Bij Erik is een restaurant voor iedereen die van goed en lekker eten houdt. Door de kleine en maandelijks wisselende kaart zijn gerechten met een seizoensgebonden karakter gegarandeerd. Ook de wijnkaart is met veel liefde en passie samengesteld en is dan ook zeker het proberen waard! Erik gaat elke dag opnieuw, samen met zijn team, met veel plezier voor zijn gasten aan de slag. En dat proef je!

Meer informatie over restaurant Bij Erik

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
9,3
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
DE LUNCH BIJ ERIK WAS EEN WAAR FEESTJE,EEN ABSOLUTE AANRADER.
Een leuk concept met mooi opgemaakte gerechten met een heerlijk smaak
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ik ben hier afgelopen donderdag met mijn vrouw wezen eten.
Waanzinnig heerlijk gegeten!
We gebben genoten van het 5 gangen menu met vooraf de kikkerbilletjes.
Dat is iets wat de meeste mensen denk ik niet zo snel zillen bestellen.
De manier van bereiden is echt perfect!!
De overige gangen waten echt een feest.
Goede bediening, gezelige sfeer dus al met al een aanrader!!
Eunice .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Het eten was heel erg goed. Concept is ook leuk. Wat de avond een beetje minder geslaagd maakte was de attitude van de dame in de bediening, ze leek ons 'hoofd' bediening. Ze was ongeduldig en niet hartelijk. Toen mijn tafelgenote aan het eind van de avond om een beetje water vroeg, werd er een zonder vragen een fles halve liter tafelwater open gedraaid en uitgeschonken. Wij hadden aan het begin v.d. avond ook al een liter tafelwater besteld. De jongeman in de bediening waarmee werd afgewisseld was een verademing.
Anneke T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Op woensdag weer heerlijk gegeten bij Bij Erik. Waren er na de verbouwing niet meer geweest. Wat een prachtige zaak geworden. Ik ging voor een viergangen menu. De entree van spicy tonijn met garnalen dim sum en paksoi. Het eerste tussengerecht een mooi op de huid gebakken griet met daarbij parelgort/chorizo/mosselen en tauge. Als hoofdgerecht eendenborst met pastinaak aardappel dukaten pancetta en sinaasappel. Als nagerecht heb ik gekozen voorde kaastrolley. Het was weer een feestje om aan de Sluis Bij Erik te eten. Tot snel!!!!!
Guido B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
spannende en mooie gerechten. creatief en erg lekker. originele en goeie wijnen.
dit alles met een prime prijs/kwaliteit. aanrader !
Flonkie B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Afgelopen woensdag weer heerlijk gegeten bij Erik. We hebben gekozen voor een 4-gangen menu. Ieder gerecht zag er weer uit als een schilderijtje en we hebben genoten van de verschillende smaken. En op aanraden van Erik een verrukkelijke witte wijn. In plaats van het dessert hebben wij het kaasplankje genomen.Wij wachten met ongeduld op het oktobermenu.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Wij hebben tijdens de vlietdagen weer eens een bezoek gebracht aan restaurant Bij Erik, en tot onze verbazing leek de uitmuntende service ten kosten te zijn gegaan van het (zeer smaakvolle) nieuwe interieur. Het eten was zoals altijd uitstekend, maar de naar vermoeden nieuwe dame wist zich niet zo te onderscheiden zoals de bediening van ons laatste bezoek dat wel deed (de twee broers), hier licht dus wel een verbeterpuntje! Erg jammer dat wij niet opnieuw zo een leuke ervaring hebben mogen mee maken, maar het nieuwe menu waar wij voor kwamen heeft ons in ieder geval goed mogen smaken.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Genieten met een hoofdletter G!
Hoge kwaliteit, zeer smaakvol, prachtige presentatie. Mooie samenstelling van het menu. We hebben ook gekozen voor het wijnarrangement. Mooi om te ervaren hoe een wijn tot zijn recht komt bij een gerecht.....en visa versa!
We komen graag nog een keer terug!
Margreetpeter .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Voor de derde keer hier gegeten en het is iedere keer een feestje, de gerechten heerlijk en met liefde en aandacht bereidt, bijpassende wijnen perfect en een gastvrije deskundige vriendelijke bediening, wat wil je nog meer op een avondje uit, behalve snel weer terugkomen.
Nordenau .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Vrijdagavond voor de eerste keer gegeten bij Erik. En zeker niet voor de laatste keer! Een pareltje aan de sluis in Leidschendam. Leuke kleine zaak waar met passie en liefde wordt gewerkt. Vriendelijke bediening, ongedwongen relaxte sfeer. Het 5 gangen menu was heel erg goed, we kregen oa rode poon/octopus/kreeftenschuim, ravioli van sukade met zomertruffel, en de kaastrolley met huisgemaakte chutney. Behalve het brood is alles hier huisgemaakt, en dat proef je. De passende wijnen maakten het compleet.
Wat je op je bord krijgt is op sterrenniveau, en zeer betaalbaar. Kortom, een echte aanwinst voor de regio en een aanrader!
Horn1 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Mooi gevarieerd en uitgebalanceerd menu.
Top gerechten, vers en mooi bereid. Kleinschalige locatie,
Vriendelijke bediening wel wat onervaren maar zeer gedreven.
Terlinden .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Gisteren geluncht bij Erik. Was ons eerste bezoek aan dit restaurant. Zeker voor herhaling vatbaar. Wat een culinaire verrassing is dit restaurant. Geweldig gegeten, heerlijke gerechten, top bediening en fantastische wijnen. Hadden een tafel aan het raam en hadden gezellig uitzicht op de sluis met alle bedrijvigheid daarom heen. Klein restaurant, maar dat spreekt ons wel aan.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Super lunch bijErik gehad! Mooie gerechten en heerlijke wijnen. Vriendelijkheid. Ambiance. Een aanwinst voor degenen die van lekker eten houden.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Op zoek naar een leuk restaurant in Leidschendam bij de sluisjes? Ga dan zeker een keer eten Bij Erik. Een kleinschalig restaurant met een grote gastvrijheid en heerlijke en mooi opgemaakte gerechten. Tijdens het 4 gangenmenu zijn al onze smaakpapillen aangenaam verrast. Een maandelijks wisselend menu en voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Talitha V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Een intiem restaurant waar we waanzinnig hebben gegeten. Vooral de merg is voortreffelijk. Een echte aanrader!
Erik, bedankt voor de onvergetelijke avond.
Wijgaanvaakuiteten .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Lekker gegeten . Ook de huiswijn was goed. De kok en de bediening waren aardig. Jammer dat niet standaard het menu is gedrukt. Toen wij er om vragen is het speciaal voor ons op schrift gesteld. Wij hebben een fijne avond gehad.
Eugenievm .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Lekker gegeten in ongedwongen sfeer. Voorgerecht met haring was verrassend lekker. Het kaasplankje met toebehoren en het toetje echt uitstekend! Tevens fijne wijn! Het is pittig aan de prijs, wel echt de moeite waard!
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Afgelopen weekend hebben wij in de intieme huiskamer van chefkok Erik mogen eten. Wij kozen voor het 5-gangen diner. Elke maand stelt de chef een menu samen die is afgestemd op de seizoenen. Bij de gerechten kozen wij voor een bijpassend wijnarrangement. Deze sloten perfect aan bij de geserveerde gerechten. De sfeer is informeel en de bediening alleraardigst. Wij hebben gezellige gesprekken aan tafel gehad met de bediening wat wij altijd als zeer prettig ervaren. Omdat het restaurant niet al te groot is is er veel aandacht voor de gast. Door de open keuken kijk je letterlijk bij de chef over zijn schouder om de verfijnde gerechten op je tafel te zien belanden! Zeker een aanrader.
Veldhuis.saskia .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Eten is beter dan het decor, knap werk uit kleine open keuken. Verrassende amuses en heerlijke wijnen. We begrijpen dat er deze zomer verbouwd wordt.
Email5 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Alle gangen waren overheerlijk. Subtiele maar toch krachtige smaken en goede bijpassende wijnen. De bediening en chef zijn informeel, attent en met plezier aan het werk.