Bij Erik

Sluisplein 9 2266 AV Leidschendam Nederland Kaart

Over het restaurant Bij Erik

Een jongensdroom die uitkwam

Bij Erik is een restaurant voor iedereen die van goed en lekker eten houdt. Door de kleine en maandelijks wisselende kaart zijn gerechten met een seizoensgebonden karakter gegarandeerd. Ook de wijnkaart is met veel liefde en passie samengesteld en is dan ook zeker het proberen waard! Erik gaat elke dag opnieuw, samen met zijn team, met veel plezier voor zijn gasten aan de slag. En dat proef je!

Meer informatie over restaurant Bij Erik

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
9,3
Mw. T.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
uitstekende keuken. Verrassend !
Ben G.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Een gezellig restaurant , heerlijk eten leuke bedinging.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Voor de tweede keer bij Erik gegeten, wat kan die man goed en lekker koken!
De parelhoen was perfect bereidt, sappig mals vlees en mooi gepresenteerd op het bord. Ook het eerste voorgerecht met tonijn en wagame was heerlijk. Maar het stukje buikspek, wat je op tafel krijgt op een soort mini bbq was de topper van de avond. Een krachtige smaakexplosie heerlijk! Daarbij werden passende wijnen per glas geschonken, ook per half Bob glas. Vraag ook gerust om kraanwater, vinden ze prima.
Ik wil Erik wel meegeven dat het erg rumoerig kan zijn in zijn zaak, de akoestiek is niet goed, dat komt omdat alles is gemaakt van harde materialen. Het zou fijn zijn als hier iets aan gedaan zou kunnen worden.
Maar voor het eten komen wij zeker weer terug!
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Een leuk restaurantje met heerlijke en verrassende hapjes.
Mooie gerechten en zeker een zaak om nog eens naar toe te gaan.
Han D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Tafel met 6 personen in dezelfde ruimte erg rumoerig (harde stemmen), waardoor wij elkaar niet goed verstonden.
Na overleg een tafel bij ons (5 pers.) er tussen uit gehaald waardoor het beter ging. De ruimte is gerenoveerd toch wordt rumoer/harde stemmen niet gedempt. "Harde" muren aanpassen is wenselijk.
karin S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Jammer dat de bediening meer ogen heeft voor de andere tafels/ omgeving om ons heen. Eten was okay, maar te weinig. We komen hier niet weer eten.
Eric F.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Dit restaurant uitgekozen, omdat ikzelf toevallig ook Erik heet.
Aangenaam verrast door het voortreffelijke eten, de prettige bediening en de sfeer in het restaurant met open keuken. prijs/kwaliteit verhouding is prima. Komen zeker nog eens terug
El035 V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Erg lekker gegeten bij Erik! De amuses waren leuk gepresenteerd en de gerechten stuk voor stuk prachtig opgediend en heerlijk van smaak!! Om het huiskamergevoel nog sterker naar voren te laten komen, kan de verlichting wellicht wat worden gedimd? Wij zetten dit restaurant in ieder geval op onze lijst met favorieten!
Brit62 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Zoals we al verwachten was het eten een feestje. De ene smaaksensatie na de andere. Oh wat worden we toch altijd blij van het eten in dit restaurant. We hadden het 8 gangen kerstmenu. Prijzig, maar het is zo lekker dat we het er graag voor over hebben. Het enige minpuntje ditmaal was de bediening. Ze waren vriendelijk aan het begin van de avond,, maar het was rommelig en dat werd erger naarmate de avond vorderde. Het was onpersoonlijk, had vast met de kerstdrukte te maken, maar wij vonden het jammer dat we geen contact hadden met het personeel en alles gehaast was. Het goede eten maakt een hoop goed, maar dit negatieve puntje verdient wel aandacht van de eigenaar. Want het zou jammer zijn als er mensen wegblijven hier door.
pdeleede .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
VALUE FOR MONEY met hoofdletters! Ik had de gebakken eendenlever en de ravioli met fazant; uitstekend. Mijn tafelgenoot was heel enthousiast over zijn hert. Eigenaar is jarenlang souschef geweest bij Parkheuvel en kookt op zeer hoog niveau. Wij gaan zeker terug.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
DE LUNCH BIJ ERIK WAS EEN WAAR FEESTJE,EEN ABSOLUTE AANRADER.
Een leuk concept met mooi opgemaakte gerechten met een heerlijk smaak
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ik ben hier afgelopen donderdag met mijn vrouw wezen eten.
Waanzinnig heerlijk gegeten!
We gebben genoten van het 5 gangen menu met vooraf de kikkerbilletjes.
Dat is iets wat de meeste mensen denk ik niet zo snel zillen bestellen.
De manier van bereiden is echt perfect!!
De overige gangen waten echt een feest.
Goede bediening, gezelige sfeer dus al met al een aanrader!!
R.E. S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Het eten was heel erg goed. Concept is ook leuk. Wat de avond een beetje minder geslaagd maakte was de attitude van de dame in de bediening, ze leek ons 'hoofd' bediening. Ze was ongeduldig en niet hartelijk. Toen mijn tafelgenote aan het eind van de avond om een beetje water vroeg, werd er een zonder vragen een fles halve liter tafelwater open gedraaid en uitgeschonken. Wij hadden aan het begin v.d. avond ook al een liter tafelwater besteld. De jongeman in de bediening waarmee werd afgewisseld was een verademing.
Anneke T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Op woensdag weer heerlijk gegeten bij Bij Erik. Waren er na de verbouwing niet meer geweest. Wat een prachtige zaak geworden. Ik ging voor een viergangen menu. De entree van spicy tonijn met garnalen dim sum en paksoi. Het eerste tussengerecht een mooi op de huid gebakken griet met daarbij parelgort/chorizo/mosselen en tauge. Als hoofdgerecht eendenborst met pastinaak aardappel dukaten pancetta en sinaasappel. Als nagerecht heb ik gekozen voorde kaastrolley. Het was weer een feestje om aan de Sluis Bij Erik te eten. Tot snel!!!!!
Guido B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
spannende en mooie gerechten. creatief en erg lekker. originele en goeie wijnen.
dit alles met een prime prijs/kwaliteit. aanrader !
Flonkie B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Afgelopen woensdag weer heerlijk gegeten bij Erik. We hebben gekozen voor een 4-gangen menu. Ieder gerecht zag er weer uit als een schilderijtje en we hebben genoten van de verschillende smaken. En op aanraden van Erik een verrukkelijke witte wijn. In plaats van het dessert hebben wij het kaasplankje genomen.Wij wachten met ongeduld op het oktobermenu.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Wij hebben tijdens de vlietdagen weer eens een bezoek gebracht aan restaurant Bij Erik, en tot onze verbazing leek de uitmuntende service ten kosten te zijn gegaan van het (zeer smaakvolle) nieuwe interieur. Het eten was zoals altijd uitstekend, maar de naar vermoeden nieuwe dame wist zich niet zo te onderscheiden zoals de bediening van ons laatste bezoek dat wel deed (de twee broers), hier licht dus wel een verbeterpuntje! Erg jammer dat wij niet opnieuw zo een leuke ervaring hebben mogen mee maken, maar het nieuwe menu waar wij voor kwamen heeft ons in ieder geval goed mogen smaken.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Genieten met een hoofdletter G!
Hoge kwaliteit, zeer smaakvol, prachtige presentatie. Mooie samenstelling van het menu. We hebben ook gekozen voor het wijnarrangement. Mooi om te ervaren hoe een wijn tot zijn recht komt bij een gerecht.....en visa versa!
We komen graag nog een keer terug!
margreetpeter .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Voor de derde keer hier gegeten en het is iedere keer een feestje, de gerechten heerlijk en met liefde en aandacht bereidt, bijpassende wijnen perfect en een gastvrije deskundige vriendelijke bediening, wat wil je nog meer op een avondje uit, behalve snel weer terugkomen.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Vrijdagavond voor de eerste keer gegeten bij Erik. En zeker niet voor de laatste keer! Een pareltje aan de sluis in Leidschendam. Leuke kleine zaak waar met passie en liefde wordt gewerkt. Vriendelijke bediening, ongedwongen relaxte sfeer. Het 5 gangen menu was heel erg goed, we kregen oa rode poon/octopus/kreeftenschuim, ravioli van sukade met zomertruffel, en de kaastrolley met huisgemaakte chutney. Behalve het brood is alles hier huisgemaakt, en dat proef je. De passende wijnen maakten het compleet.
Wat je op je bord krijgt is op sterrenniveau, en zeer betaalbaar. Kortom, een echte aanwinst voor de regio en een aanrader!