Bij de Watermolle

Duur
Lang
C V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Ongelooflijk dat dit restaurant in de BIB Gourmant van Michelin staat! Michael Jackson als achtergrond muziek. Niets bijzonders aan het eten, behalve dat het mega zout was. En geen echte koffie: maar uit een automaat! Jammer, absoluut geen aanrader.
Alaka .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Genoten van een paar heerlijke gerechten op een bijzondere locatie. De bediening is echter dramatisch te noemen, totaal onervaren. Zelf de wijnfles moeten openen...
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Op een zonnige maartdag op het terras kunnen zitten. Stoelen en tafels zijn vernieuwd. Bediening mag wat sneller. Prijzen aan de hoge kant, een flammkuchen voor 9,50 euro is prijzig. Blijft een mooie plek.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Een lekkere fles wijn besteld van de wijnkaart, blijkt de koeling niet goed werken waardoor de wijn niet op temperatuur is. De wijn wordt aan tafel met ijswater geprobeerd te koelen, na een half uur, besluit de kelner de aan de buitenkant koud aanvoelende fles te openen. Deze blijkt echter nog niet op temperatuur. We wilden een koel alternatief, dat kon maar moesten de fles lauwe wijn wel betalen. Wij zijn vertrokken, wat een ondernemerschap, penny wise and pound foolish
Erna H .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Toevallig hier met 2 vriendinnen terecht gekomen. Gekozen voor het 3-gangen jubileumsmenu van € 25,-. Na een amuse van Hollandse nieuwe, eerst carpaccio van kalfsmuis die niet bijzonder, maar wel smaakvol was. Kwartel als hoofdgerecht was erg lekker en mals. Het dessert was heerlijk: een zabaione met aardbeien en vanilleijs en zalig koekje. Bij de koffie en thee nog een paar lekkere bonbons en weer zo'n lekker koekje. Bediening was vriendelijk, we hoefden niet lang op ons eten te wachten en we kregen zonder problemen een kan kraanwater op onze tafel. Als we weer eens in de buurt zijn, gaan we hier zeker nog een keer eten!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Geen wonder dat het terras in de top 100 staat van beste terrassen: dit is een superlocatie.
Een fantastische plek om te lunchen en te dineren, vooral bij mooi weer.
Geluncht met verse jus d'orange, heerlijke Twentse aspergesoep, daarbij een uitzonderlijk lekker broodje en kruidenboter.
Vriendelijke en vakkundige bediening.
Proever19634 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
afgelopen week heerlijk gegeten bij de watermolle! de ontvangst was goed en we werden naar een mooi tafeltje gebracht! nog voordat we het voorgerecht kregen, hadden we al heerlijke huisgemaakte nacho's op tafel waarna nog een amuse volgde! hierna kregen we ons voor en hoofd gerecht die allebij perfect op smaak waren, al met al was het een top avond en wij komen zeker terug!

jan
Culinair-beleven .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Een dikke onvoldoende voor Bij de Watermölle. Bij binnenkomst kregen we een ongezellige plaats in de serre, in de hoek, pal naast de deur. Het was er dermate donker dat de menukaart niet te lezen was. Verhuisd naar een andere tafel in het hoofdgedeelte van het restaurant. We hebben zelf onze glazen en het mandje met gebakken tortilla's moeten verhuizen. De (onvriendelijke) bediening was nergens te bekennen. Als voorgerecht wilden we krokant gebakken zwezerik bestellen, buiten de kaart om. Zonder overleg te voeren met de keuken, kregen we van de bediening te horen dat niet mogelijk was. Toen maar gekozen voor de carpaccio van octopus. Op het bord zag het er fraai uit. De smaak was daarentegen vreselijk: alsof je een hap zout naar binnen werkte. De salade van bietenloof die als garnering op de carpaccio lag, bleek grotendeels verlept. Uiteindelijk het halve bord weer laten meenemen . "Oh sorry", was de enige reactie van de bediening. Pas tussen het voor- en nagedrecht werden de niet gebruikte wijnglazen meegenomen. Het bestelde glas witte wijn werd zonder enige toelichting ingeschonken. De vraag of er wellicht nog een voorkeur was voor een bepaalde wijnsoort werd niet gesteld. De wijn was veel te koud, alsof het rechtstreeks uit de vriezer kwam, en daardoor volledig smaakloos. Het hoofdgerecht bestond uit 2 hele kleine stukjes vis (zeeduivel), qua portie meer geschikt voor een voorgerecht. De vis was ook volledig smaakloos (geen zout?) en bovendien halfrauw van binnen. Ook dit bord ging voortijdig weer retour. Een alternatief werd door de bediening niet gegeven. De garnituren wisten ook weinig indruk te maken. Zoutloze boontjes en wortel in een veel te klein bakje en gehalveerde krieltjes. Voor het dessert hebben we maar bedankt. De avond was een flinke tegenvaller. Geen moment het idee gehad van een leuke avond. Het hoge prijsniveau (hoofdgerechten rond 30 euro, voorgerechten rond 15 euro) kan op geen enkele wijze worden waar gemaakt. Noch door het eten, noch door de ambiance/bediening. Uiteindelijk toch ruim 100 euro kwijt (2 personen, 2 gangen, elk 2 drankjes), en met een lege maag vertrokken. Oh ja, de goedkope koffie was van het huis, als goedmakertje.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Wij hadden een verrassingsmenu. Ondanks dat olie, boter en zout op tafel stonden hoorde brood daar schijnbaar niet bij. Het hoofdgerecht was zeer smakelijk, goed bereidde eend waaronder helaas een paddenstoelenprutje lag waar men flink met zout was uitgeschoten. Het dessert was niet het beloofde (iets met bitterkoekjes wat erg aantrekkelijk leek) maar Maltezer-ijs waarnaast echte Maltezers lagen. Een totale aanfluiting. Zoiets verwacht je bij de snackbar. Tegenvaller dus. De ongeïnteresseerde bediening maakte het geheel compleet. De omgeving is overigens prachtig.
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
We hebben genoten van het Twentse Courant Tubantia lezersmenu. Het menu kost €27,50 inclusief 2 consumpties.Om direct met de deur in huis te vallen: we hebben heel goed gegeten. Onvoorstelbaar voor dit geld. Vooraf vers bruin stokbrood met boter en tapenade. Als voorgerecht een pastrami van Ekofields kalfsmuis licht gerookt met een tonijn mayonaise en aardappelkaantjes. Prima. Als hoofdgerecht rosé gebakken boerderij-eend meteen garnituur van shii take, taugé en bosuitjes met een sausje van soja en gember. Daarbij kleine aardappeltjes en rauwkost. Heel smakelijk. Dessert; bavaroise van bitterkoekjes , vanilleijs en schuim van amaretto in een groot wijnglas. Na afloop thee of koffie met eigengemaakte amandelkrullen. De begeleidende wijnen van Twin Rivers (Australie) Chardonnay en Shiraz zijn inbegrepen in de €27,50!! Entourage "oud-Twents", bediening adequaat zakelijk. Enige jaren geleden waren we wat teleurgesteld over het diner, dit menu is een heel goede reclame voor dit restaurant.
Jovisvel .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Hier uitstekend gegeten alles mooi op smaak maar het hoofdgerecht boerderij eend was echt geweldig De bediening was meer dan af Je mag je als baas gelukkig prijzen met zulke medewerkers
Als ik toch een min puntje mag noemen De verlichting buiten kan wat beter Het was echt uitkijken
(afstapjes).
Mocht U in de beurt zijn ga er eens eten Wij gaan beslist nog eens
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Heerlijk wild gegeten bij dit restaurant. Een voorafje dat mooi is opgemaakt, jammer dat het onderliggende brood was verbrand (en toch is opgediend). Wat er op lag was uitstekend. Daarna hertenvlees en dat was prima op een stampotje. Goed gedaan. Op een mooie plek en in een fraai gebouw.
John V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Afgelopen weekend even op het terras neergestreken om te lunchen op het terras bij de watermolen. Onze vrienden waren iets eerder neergestreken en hadden al besteld. De bestellingen bestonden uit pannenkoeken met kaas, club sandwich en wraps. De pannenkoek met kaas was niet zoals een pannenkoek met kaas hoort te zijn. En waren vlak voordat de pannenkoek klaar was, een aantal plakken kaas op gegooid (dit hoort natuurlijk niet). De club sandwich was ook niet om naar huis te schrijven. Een droge boterham met wat kip er tussen, geen lekkere saus, of goed uitgebakken spek. De wrap was nog de beste keuze. Een van de leden hoorde het commentaar over de pannenkoek maar ondernam geen actie. Wel werd er vanuit het raam gekeken door de rest van de bediening, wat niet echt professioneel is. De ligging is natuurlijk bij het kasteel erg mooi, eveneens de tuinen die eraan liggen.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Op een warme zomeravond is het hier goed toeven op het terras.Een bijzonder attente bediening,ook spontaan in de omgang met gasten.Heerlijk eten voor een redelijke prijs.Prima witte huiswijn(Sauvignon blanc).
M O.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Heerlijk gegeten hier met vier personen (waarvan twee kinderen). De bediening is attent en vriendelijk. Er kwam een welkomsthapje uit de keuken, heerlijke gazpacho. De hoofdgerechten waren van zeer goede kwaliteit. Mals vlees en knapperige gebakken aardappeltjes en nog lekkere (duidelijk verse) gebakken groenten erbij. Echt goede kwaliteit service en eten hier, daar betaal je dan ook voor maar dat hadden we er zeer zeker voor over. En last but not least: wat een prachtige omgeving hier, bij de watermolen, heel erg mooi! Buiten op het terras zit je hier op een mooie zomeravond echt fantastisch. Het cijfer dat ik voor decor geef zou een 9 of 10 zijn als het er binnen ook beter verzorgd uit zou zien (niet alleen het restaurantgedeelte binnen maar ook bijv. de toiletten) en als er niet zo ontzettend veel vliegen zouden zijn buiten maar ik kan me voorstellen dat daar niet veel tegen te doen is. Al met al was dit zeer zeker voor herhaling vatbaar en echt een aanrader.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Uitstekend gegeten hier. Alles goed verzorgd en het eten was verrassend, restaurant menu. De locatie als zodanig is erg mooi. Het restaurant zelf wat donker ingericht.