Bij De Buurvrouw

4-D Communicatieweg 1967 PR Heemskerk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bij De Buurvrouw

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Ralphvergeer .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Het is 30 kilometer rijden, maar de moeite waard. De halve meter met varkenshaas gekozen. Op verzoek kreeg ik er wat sambal bij om het aan mijn smaak aan te passen. Heerlijk mals, precies a point gebakken. We hadden ook Grill duo met duivelse saus, niet te pittig hoor! Gewoon goed! Naast de frietjes en sausjes ook een heerlijk gratinée potje witlof met kaas. Huiswijn heerlijk, bediening vriendelijk en alert, typemachines in de vensterbank... Voor herhaling vatbaar!
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het is een heel gezellig restaurant in een ronde setting. Het eten is uitstekend en de bediening ook. Soms is de presentatie van het eten wat slordig. Er werd ook een beetje te vlot uitgeserveerd, zodoende stonden wij om 21.00 al weer buiten. Er is voldoende parkeerplaats, wat ik ook altijd wel belangrijk vind. Kortom een heel gezellig restaurant
Mark A.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Lekker en leuk restaurant, heerlijke t-bone gegeten, en ook heerlijke gamba's. de inrichten is erg leuk alles in een grote cirkel.
Cilia T.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Hier op dinsdagmiddag geluncht. De bediening was uitstekend, aardige gastheer en zeer gemanierd. Als lunch de proeverij genomen. Lekker alleen had van mij wat meer mogen zijn. Jammer dat er geen kaasplankje op kaart staat, maar de belgische wafel en bijpassende desert wijn waren heerlijk. Decor is gezellig. Kom hier zeker nog eens terug.
AatjeD .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Vandaag onverwacht geluncht Bij de Buurvrouw. Zoals gewoonlijk hier heerlijk gegeten. Ik had voor de tweede keer de Proeverij gekozen, ook deze keer een succes. Je moet hiervoor wel van vlees én vis houden. Echtgenoot koos de Romaanse salade, die hij ook erg lekker vond.
De bediening was weer dik in orde en het decor straalt gezelligheid uit.
Ripazo .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Leuk restaurant, bediend door een zeer aardige jonge dame , eten was gewoon lekker. Niks om aan te merken . Leuk intereur en ondanks dat het erg druk was kwam alles gewoon op tijd

Irma L.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Met regelmaat hier gegeten. En dat is niet voor niets! Eten is goed van smaak en service is ook perfect. Je voelt je echt een avondje uit.
CDKoopmans .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Regelmatig bij de Buurvrouw te gast voor zowel lunch als diner. De bediening is top en het eten is altijd erg smaakvol. De menukaart bevat regelmatig kleine aanpassingen en naast het vaste menu (voor diner) is er vaak een extra keuze wat door de bediening bekend gemaakt wordt. Ondanks dat het restaurant bijna altijd vol zit, hangt er een rustige/gezellige sfeer. Het uiterlijk van het restaurant is in de afgelopen weken vernieuwd dmv markiezen en een nieuw terras, wat er zeer mooi uitziet.
'De Buurvrouw' staat bij ons op nummer 1.
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
We kozen dit restaurant voor een snelle hap, omdat we er toevallig langsreden rond etenstijd. De ontvangst was vriendelijk. Het duurde even voor we de kaart kregen. Dat bood volop gelegenheid om rond te kijken. Mijn 81-jarige moeder was zeer gecharmeerd van het interieur met veel spulletjes uit vroeger tijden en zou alleen daarom al terug willen komen. Buiten werd het restaurant aangekondigd als `Steakhouse Bij de Buurvrouw` De kaart hield echter het midden tussen die van een steakhouse en die van een eetcafé. Ook voor de niet-liefhebber van rood vlees is er dus genoeg keuze. Wij bestelden gegrilde zalm met mosterd-dillesaus (de zalm goed gegaard, de saus erg zoet), spareribs (op advies van de ober niet de duivelse marinade genomen. Hij liet ons deze los proeven en oei, die was zelfs voor een vindaloo-fan wel erg pittig!) en de lamshaasjes (mooi rosé, de rozemarijnjus wel erg heftig) De porties waren overigens zo groot, dat een voorgerecht en/of een dessert niet eens gepast zouden hebben. Bijgerechten niet onsmakelijk, maar ook niet bijzonder, met uitzondering van de erg yummie witlof. Het eten is goed, maar niet speciaal. We zouden er niet voor omrijden. Daarentegen hebben niet veel restaurants personeel, dat zo goed onderling met elkaar communiceert, alert is en goed meedenkt. Bovendien was men erg lef voor de kinderen. Dat is dan misschien wel weer een reden om terug te keren.... Het is er trouwens ´s zomers vast erg fijn toeven op het terras.
Daphie .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Tijdens het reserveren werd ons medegedeeld dat er een groep van 19 personen in dezelfde ruimte zou zitten als wij en of we daar bezwaar tegen zouden hebben. Heel netjes om dit mede te delen. Bij aankomst doet de inrichting warm en gezellig aan. Ingericht met huishoudelijke artikelen uit grootmoeders tijd. Bij de bestelde drankjes wordt gelijk een glas water neergezet. De voorgerechten bestonden uit uiensoep, het rokend vogeltje en de zalm. Alles even lekker.
Hoofdgerechten waren: lamshaasjes (heerlijk zacht en precies goed gegaard), varkenshaas sate en gegrilde zalm. Daarnaast werden voldoende groenten, aardappelen, patatjes en sausjes geserveerd. Bij het nagerecht gevraagd of wij ook 1 of 2 bolletjes ijs konden krijgen in plaats van het standaard 3 bollen met slagroom. Dit was allemaal geen probleem en dit is ook keurig in de prijs verrekend. Het granaatappel ijs was heerlijk!
Wij hebben bij de Buurvrouw heerlijk gegeten en de bediening was uitmuntend, snel en heel aardig. We komen hier zeker terug.
Het enige min puntje is de onverwarmde en hele koude garderobe. Snel je jas aan dus.
René K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Afgelopen vrijdag een jubileum mogen mee maken.Ondanks dat er 25 gasten waren,kon iedereen a la carte bestellen zonder lange wachttijden!
Heerlijk voorgerecht,salade met gevogelte en zeebaars als hoofdgerecht.
Zeer smaakvolle en erg grote porties.
Smaakvolle combinaties van gerechten,groente en sausen.

Bediening uiterst vriendelijk en zeer attent.

Leuke ambiance
Ranil V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Zaterdag met 4 personen bij de buurvrouw gegeten, bij binnenkomst een heerlijk broodje daarna heerlijk voorgerechtjes ruime porties waar voor je geld.
Als hoofdgerecht de lekkerste rib-eye (500gr) de lekkerste ooit!!!!!
De dessertjes koffie en likeur was ook top wij komen snel terug
de bedienig was supergoed en gastvrij

Ranil Vergonet
Ralphvergeer .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Zomaar op een donderdagavond, maar het zal wel vol. Een restaurant voor de vleesliefhebber. Een kersvers broodje met lekkere kruidenboter als welkomstgeschenkje. Daarna door naar een ossenhaas met gamba's. Prima! mijn disgenote nam een varkenshaasspies van een halve meter. Mals, en met lekkere friet en 3 soorten saus. Ja, wat moet ik meer zeggen? o ja, heerlijke witlofjes, in een potje uit de oven, gegratineerd. Moeite gedaan voor een side-dish, I like it! De huiswijn was ok, niks mis mee maar ook niet heel bijzonder. Charmante bediening. Al met al voor herhaling vatbaar!
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Met 4 personen geen voorgerecht gekozen hoewel die op het menu best lekker leken. We kregen vrij snel onze hoofdgerechten ondanks dat het restaurant helemaal vol zat op zondagavond. Reserveren is zeker aan te raden maar dat hadden we verzuimd en daarom kregen we de allerlaatste tafel. Die bevond zich daardoor aan het einde van eetzaal 2 en was helaas niet de prettigste tafel.

De gekozen hoofdgerechten waren 2 maal tournedos, groot en klein, 1 maal ribeye en 1 maal zeebaars en werden geserveerd met witlof, salade, gebakken aardappelen en frietjes, met drie soorten koude saus en een aparte vissaus. Het werden geen culinaire hoogstandjes maar het vlees was geweldig en ook de vis was prima bereid (niet verwacht in een steakhouse). De gerechten en ook de desserts smaakten uitstekend.

Een minpuntje op de dessertkaart is dat er uitsluitend ijs, weliswaar in vele variaties, te verkrijgen is. Dat hoeft geen bezwaar te zijn als men van ijs houdt maar zoniet dan . . . helaas. Voor het kaasplankje dat er toch ook nog bleek te zijn was geen ruimte in de maag over.

Kortom heerlijk gegeten en gedronken (gemiddeld wijnniveau) en prima bediening met een leuke beginnende ober die erg zijn best deed. De prijs-kwaliteit verhouding voor het hoofdgerecht, nagerecht, drank en koffie van ca. 40 euro vonden wij heel acceptabel.
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Leuk eetcafé-achtig steakhouse, zo kan ik "Bij de buurvrouw" het best omschrijven. Geen culinair hoogstandje, maar gewoon een lekker stukje vlees (of vis) met een sausje naar keuze en dito garnituur. De steak, het grillduo en het om-en-ommetje (entrecote) - allemaal even prima. Ook de toetjes waren goed - het champagne-ijs smaakte ook écht naar champagne!
Er is duidelijk aandacht het menu en dan met name de naamgeving van gerechten besteed, zonder dat het afgezaagd of "overdone" wordt. De dessertkaart komt bv op een deegroller.
De bediening wist precies de goede mix te maken tussen vriendelijk en beleefd, zonder kil en afstandelijk te worden.
Voor onze vrienden is dit een vaste locatie geworden om te gaan eten als ze iets te vieren hebben en wij begrepen prima waarom!
Amy V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Ik kom regelmatig bij De Buurvrouw. Mijn favo restaurant in Heemskerk. Het pruttelpotje is briljant, de varkenshaas met zalm en brie ook... Nog nooit iets gegeten wat teleurstellend was. Service is top.
HugoIV .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2014
Gewoon genoeglijk en gezellig eten! Wat is het lekker en wat is de bediening uitstekend! Reserveren is wel aanbevolen, want zelfs op een doordeweekse maandag zijn alle tafeltjes bezet.
Het voorgerecht `Buurvrouw’s proeverij` is voortreffelijk en ruim voldoende. De hoofdgerechten, gamba´s en spareribs, zijn al even smakelijk….Helaas zijn de porties dermate groot, dat we het toetje moeten overslaan!!
W M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Het is altijd druk in dit restaurant en dat zegt al genoeg. Je kunt er gezellig zitten, de bediening is vriendelijk en het eten is goed en zeker voldoende. Wij hadden een voor- en hoofdgerecht besteld maar kregen het lang niet op vanwege de grote hoeveelheden. Leuk en lekker voorgerecht (proeverij van verschillende voorgerechten) en varkenshaas gevuld met brie en overdekt met zalm was ook goed. Het hoofdgerecht werd geserveerd met witlof, salade, gebakken aardappelen en frietjes, met drie soorten koude saus erbij. Reserveren is aan te raden.
Vicky V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Zijn net thuis van een avondje heerlijk eten met de kinderen( 11en 14) reed er al vaker langs maar de aantrekkingskracht om daar heen te gaan hield mij tegen door het ski centrum. Was in de veronderstelling dat het een soort kantine was maar.........wat een verrassing wat een leuke gezellige tent zeg!! De meiden uit de bediening ook erg aardig, netjes, en een goede uitstraling. Koks top!!! gekookt zeker voor herhaling vatbaar
Zal jullie zeker adviseren..
Vr. Groeten. Vicky van Rijn
Mrjolein .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
We hebben hier met een groep van 10 mensen gegeten. De gerechten waren bij iedereen goed, zelf had ik de pittige varkenshaas (wel een klein beetje vervelend dat ze steeds vragen of je het echt wel pittig wil, wanneer je zoiets kiest lijkt dit mij eigen verantwoordelijkheid). Als dessert de apfelstrudel met vanillesaus.

Er is voldoende te eten, je krijgt groente, friet en gebakken aardappels samen met diverse sauzen bij je eten. Je zult hier nooit hongerig weggaan! En waar het om gaat: het is gewoon lekker vlees.

Enige minpuntje was het feit dat we erg lang moesten wachten op ons eten, we waren er om 19u en kregen rond 21u ons hoofdgerecht.