Bij de Buren

Eefje G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Heerlijke tapas in een leuke setting. Veel keuze, ook voor vegetariërs. Patates bravas en risottoballetjes zijn mijn favorieten. In de zomer een leuk terras, maar ook binnen zit je leuk met uitzicht op de geweldige aangrenzende platenzaak. Ik kom hier graag!
Roel H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
"Bij de Buren" bleek bij binnenkomst in het restaurant vol te zitten, het personeel pakte dit verrassend goed op door ons erop te wijzen dat er binnen een half uur een tafeltje voor 3 vrij zou komen. Wellicht wilden we in het naburige café iets gaan drinken, dan zouden we worden opgehaald zodra de tafel beschikbaar was. Super service, na 20 minuten konden we al plaatsnemen in het restaurant. Het restaurant beschikt over een aparte allergenenkaart welke per allergie is uitgewerkt, zowel hoofdgerechten als tapas konden bijna allemaal worden genuttigd of worden aangepast aan mijn lactose intolerantie. De inktvisringen als voorgerecht waren bijzonder lekker en de pinchos als hoofdgerecht perfect gegrild/gebakken. Als nagerecht nam ik de ananas carpaccio, geen culinair hoogstandje ten opzichte van de andere gerechten maar wel smaakvol en lekker. Mijn complimenten ook aan de bediening, erg attent en super meegaand en vriendelijk. "Bij de Buren", tot snel!
AnotherZoe .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Leuke plek om tapas te eten en wat te drinken. De koffie is best goed, de verschillende tapas en de soepen waren lekker. De gedeelde muur met Sounds, de cd winkel aan de Parade, is gezellug. Soms speelt daar op zaterdag een bandje en loop je daar zo binnen. Het terras naadt de oude kerkmuur is ook een knus plekje om op een warme zomeravond te zitten.
Foodlove27 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Leuke tent! Goed eten! Heerlijke tapas.. van alles geprobeerd. Van garnalen tot aan spareribs, & een heerlijk vers broodmandje! Overal tevreden over. Alleen het menu voor de tapas hangt hoog op borden in het restaurant. (wat toch best moeilijk te lezen was. .)
Sylvestervdv .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Afgelopen weekend hier lekker gegeten..

Gezellig tapas restaurant met lekkere verse gerechten.
Wij waren helemaal weg van de garnalen met feta.
En ook de jalapeno pepers gevuld met roomkaas was heerlijk!
Spare ribs vlees was super mals maar de marinade was verschrikkelijk.
Smaakte hoe gek het ook klinkt naar mijn gevoel een beetje naar zeep?
Dit was vast niet de bedoeling en dit kan natuurlijk gebeuren maar jammer was het,
Want zo mals als dit vlees hebben wij het nog nooit gehad...

Prima tapas verder en een gezellig en knus restaurant.

Dat wij de service een 5 geven heeft niets te maken met de manier van bedienen of qua vriendelijkheid.

Maar met het volgende: Wij zaten naast een man en vrouw en hun dochtertje...
Deze mensen hadden waarschijnlijk niet begrepen dat ze in een restaurant zaten waar het niet normaal is om te accepteren dat hun kind de gehele avond heeft zitten schreeuwen en tieren om haar zin te krijgen of om de gehele avond te trommelen op een Djembe die nota bene naast andere mensen hun tafel stond. Wij wisten niet wat we zagen de ouders zaten alleen maar te lachen om deze kleine tiran! Die voor vele gasten toch een bron van irritatie was horende aan het commentaar dat wij opvingen van andere tafels.

Nu vinden wij dat je als restaurant manager op moet treden tegen zulke situaties.
Er is geen 1 keer aangegeven of de ouders er niet voor konden zorgen dat hun dochter gewoon aan tafel kan blijven zitten en stoppen met trommelen en schreeuwen.
Dit omdat het voor veel irritatie zorgde bij de overige gasten
Het werd gewoon genegeerd en geaccepteerd door de medewerkers.

Zeer jammer want verder is dit een zeer leuk en kwalitatief goed restaurant.
Mochten we weer eens in de buurt zijn komen we nog een keer langs! ;)
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Wij hebben vaak in Spanje Tapas gegeten en als wij dan in Nederland naar een Tapasrestaurant gingen werden wij nog wel eens teleurgesteld. Maar niet Bij de Buren in Venlo! Wat een heerlijke verrassing! De meeste Tapas smaakten minstens zo lekker als in Spanje. Een van onze favorieten was de Chorizo en Vino. Ook verrassend vonden wij de Linguine, met o.a. venusschepjes. De service was perfect. Wij hadden 16 gerechtjes besteld voor 4 personen. Er kwam een bericht terug uit de keuken dat dit teveel was. In overleg met ons werden sommige dubbel bestelde gerechten teruggebracht tot een enkele portie die wij met meerdere personen konden delen. En dat was achteraf helemaal terecht. Wij hadden uiteindelijk genoeg aan 13 Tapas. De wijn voor 4 Euro per glas vonden onze dames was prima. Maar bovenal vonden wij als notoire bierdrinkers het helemaal geweldig dat wij hier een Ongelofelijke Thomas konden drinken van de tap. Waarom ze dit biertje deze naam geven is mij onduidelijk, want de echte naam is Ongelovige Thomas. Het is een quadruppel van de Jopen Brouwerij. Een biertje van 10% en super lekker. Het restaurant zit in het pand dat gedeeld wordt met muziekwinkel Sounds; een van de best gesorteerde platenzaken van heel Nederland. Bovenal zit het restaurant naast biercafé De Klep en dat is wat ons betreft een van de beste biercafé's van heel Nederland. Moe en voldaan keerden wij huiswaarts naar de Randstad, jaloers op de Venlonaren die bij wijze van spreken iedere week kunnen genieten van deze hotspots.
RoelvdB .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Aanrader in het centrum van Venlo. Bij de Buren deelt het pand met muziekwinkel Sounds. Overdag is het mogelijk om vanuit de platenzaak zo het restaurant in te lopen voor een hapje of een drankje.
Omdat het restaurant niet erg groot is en de tafels ruim zijn opgesteld leent Bij de Buren zich uitstekend voor een gezellig avondje met vrienden onder het genot van een lekker drankje en een heerlijke maaltijd. Wij kozen voor het tapas verrassingsmenu en dit was een schot in de roos. Veel variatie: vlees/vis/vega en de smaak was voortreffelijk. De topper was "garnaaltjes met feta". Deze hebben we uiteindelijk nogmaals besteld.
Het personeel is erg vriendelijk en correct. Jammer dat we niet echt in de buurt wonen, anders zou dit een vast adresje worden. Mensen die wel in (de buurt van) Venlo wonen, of die in de buurt zijn: DOEN en laat je verrassen.