Bij D'n Open Haard

Houtmarkt 60 7201 KM Zutphen Nederland Kaart

Over restaurant Bij D'n Open Haard

Proef de sfeer van weleer

Voel je ook weleens die hang naar het verleden, oftewel melancholie? Daar hebben ze bij Bij d’n Open Haard goed op ingespeeld. Hier bereiden ze oer-Hollandse, Middeleeuwse en Oud-Europese gerechten. En die sfeer van toen beperkt zich niet tot de kaart. Wanneer je bij dit monumentale pand naar binnen stapt voel je meteen die warme deken van het verleden. Oude tijden herleven. Waan je een paar honderd jaar terug en geniet van die authentieke ambiance!

Meer informatie over restaurant Bij D'n Open Haard

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
M-waanders .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Rustige terrasavond. Prettige bediening, heerlijk bier in 3/4 l flessen uit Twente. Vleesgerechten waren heerlijk en ruim voldoende. Bijgerechten ook prima, huisgemaakt. Interieur binnen zag er gezellig uit, zeker een aanrader en plek om nog eens vaker te eten.
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Op een rustige avond hier gegeten, blijkbaar was reserveren niet nodig. De gerechten op de kaart hebben de zgn knipoog naar de Middeleeuwen. Zo is bijv. de amandelsoep met kip heel verrassend. Of het ook echt uit de 15e eeuw komt komen we natuurlijk niet achter. Als hoofdgerecht hadden we het een en ander van de grill zoals oa de spareribs. De kok serveert - heel attent! - de tweede sparerib pas later zodat deze niet afkoelt. Garnituur is lekker en origineel: kapucijners en rabarber.
De aankleding van het restaurant is gezellig en de bediening zeer vriendelijk. Er wordt overal uitleg gegeven over de gerechten. Wel mag de kachel ietsje hoger als je bij het raam zit: in de Middeleeuwen had men geen dubbel glas(-in-lood). Eigenlijk ook vooral fijn dat het nog steeds een restaurant is, en geen carnevaleske belevenis.
Nog een tipje voor de restauranthouder: een upgrade van de website zou niet misstaan. Hoewel de sfeer van het restaurant Middeleeuws moet zijn, is de website wat oubollig.
Kortom, lekker avondje gegeten.
Caja V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Bij de'n open haard kun je terecht voor de ouderwetse Hollandse gerechten. Als voorgerecht heb ik mosterdsoep genomen en als hoofdgerecht hebben we gekozen voor de open haard schotel. Het vlees was heerlijk bereid en de rabarber was echt overheerlijk.
Tonvoskamp .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
prima gegeten, attente bediening en leuke gezelige ambiance. wildzwijnbiefstuk was erg lekker.
gegeten met 4 personen met AH bon.
Kleinfaf .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Heerlijk gegeten, gezellige entourage en vriendelijke gastvrouw. Keuze erg goed, vergeten groente.... veel creativiteit en fijne producten met zorg bereid.
R D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Heerlijk gegeten zoals altijd voor een (h)eerlijke prijs. Alle gerechten met een oud-Hollandse knipoog. Geen complexe smaakcombinaties maar gewoon erg lekker. We hadden 1 glutenvrije persoon maar de kok kwam persoonlijk vertellen wat wel en niet mogelijk was. Zelfs aan glutenvrij brood was gedacht. Service is prima, ondanks kleine bezetting veel persoonlijke aandacht. Wij komen graag weer terug.
Dullkb .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Een prettige ontvangst, leuke spelletjes op tafel en lekker eten. Wild zwijn biefstukjes is een aanrader.
We hadden genoeg keuze binnen het AH-actie menu.
V. W.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Eten Bij d'n open haard is eenvoudig, en lekker. Geen culinaire hoogstandjes, en een beetje vet, maar prima voor een gezellige avond uit.
Wij kregen een amuse van onder andere zelfgemaakte kalfspaté, wat redelijk ok smaakte, maar de wijze van serveren (op een amuselepel) paste niet bij het gerecht. De mosterdsoep was lekker, een beetje zuur, en er zat een velletje op. Vervolgens kregen mijn tafelgenote en ik beiden een vegetarisch hoofdgerecht. Hierover waren wij wel teleurgesteld. Een bord vol met gesneden champignons en tomaten met gesmolten kaas erover is niet ons idee van een hoofdmaaltijd, zelfs niet met de bijgerechten. Het leek alsof er weinig aandacht aan was besteed. Het toetje van ijs met avocado was ok, maar het leek alsof het rechtstreeks uit de koeling kwam.
De bediening moest even op gang koken, maar werd gedurende de avond steeds vriendelijker en attenter. Kortom, als je een ongecompliceerde avond uit wilt, met eenvoudig eten is dit een prima gelegenheid.
Ronald4551 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Heel lekker gegeten met 4 man gezellige vriendelijke bediening en het eten was echt super. Echt een aanrader. Als we in de buurt zijn komen we zeker terug.
Aeikelboom .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
een goed restaurant met een passende aankleding bediening geheel in stijl van de middeleeuwen gerechten zijn ook naar verluid uit de middeleeuwen maar dat klopt niet helemaal een zak patat als bijgerecht doet daar gelijk niet meer aandenken.
het eten was uitstekend en goed verzorgd jammer van die zak patat anders was het een mooi geheel geweest verder is het een aanbeveling waard gezien wat ze aan menu's nog meer te bieden hebben.
G.koekkoek .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
We hebben van begin tot eind genoten. Alles was heerlijk en de bediening was ook prima.
We hebben gezellig gegeten met onze (volwassen) kinderen, die zich prima hebben vermaakt met allerlei spelletjes, die op tafel stonden.
Yolande K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
bediening was goed en gezellig. Zeker die spelletjes die je kunt gaan doen aan tafel .Want het duurt wel even voor je kunt gaan eten dus een mooie tijdverdrijf.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De ontvangst was niet hartelijk. Mevrouw geloofde ons niet op ons woord dat we via IENS en de AHActie hadden gereserveerd. Uiteindelijk zei ze "dan moet ik u maar op uw blauwe ogen geloven". Deze ontvangst heeft de avond beïnvloed. We hadden ons er op verheugd en dit restaurant zorgvuldig uitgezocht. Dus zorg voor een kopie van je bevestiging, zeker als je GEEN blauwe ogen hebt!
D.bennink .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Het enigste restaurant dat de moeite heeft genomen om mijn voorkeur voor zoutarm eten uit
te voeren. Klasse. Daarbij was het diner uitstekend. Het is sowieso voor herhaling vatbaar en we gaan dit weekend, weer een nieuwe boeking doen
Marjasasse .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Het was fijn dat je keuze kon maken tussen verschillende gerechten eten was lekker en rabarber en kapucijners verrassend. Heerlijk genoten in een ongedwongen sfeer.
Zonnestraal10 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We waren met de ah actie.. voldoende keus en het eten was heerlijk.. de sfeer is zeer gezellig ... we komen hier zeker nog eens terug.
Agnestakke .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Gisteren heerlijk gegeten, gezellig aan tafeltje bij de open haard.
Geweldige service en bediening, zelfs bij een actie v AH
De mosterdsoep was heerlijk
Wildzwijnbiefstukjes erg aan te raden en toetje met griesmeelpudding ook.
Kortom alles was meer dan oke.
We komen zeker nog eens terug , met of zonder actie .
Jokeaveresch .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Geweldige mooie locatie en heerlijk gegeten.
Voor herhaling vatbaar.
Echt Middeleeuws restaurant, heel sfeervol.
AH menu kaart was super goed.

N_visschers .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Heerlijk gegeten met de AH actie. Leuk aangekleed restaurant. Daarnaast goede service. Speciale maaltijd voor ons zoontje van 1. Aanrader!
Fraboer .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Het eten was voortreffelijk, de ambiance heel prettig en de bediening zeer gastvrij.
De recepten zijn erg origineel en komen uit een middeleeuws kookboek. Dat was te merken aan de benamingen van de gerechten. Men kon kiezen uit 3 voorgerechten, 4 hoofdgerechten en uit 3 desserts. Er werd zelfs verschillende amuses geserveerd. Kortom wij hebben erg genoten.