Bij D'n Open Haard

Houtmarkt 60 7201 KM Zutphen Nederland Kaart

Over het restaurant Bij D'n Open Haard

Proef de sfeer van weleer

Voel je ook weleens die hang naar het verleden, oftewel melancholie? Daar hebben ze bij Bij d’n Open Haard goed op ingespeeld. Hier bereiden ze oer-Hollandse, Middeleeuwse en Oud-Europese gerechten. En die sfeer van toen beperkt zich niet tot de kaart. Wanneer je bij dit monumentale pand naar binnen stapt voel je meteen die warme deken van het verleden. Oude tijden herleven. Waan je een paar honderd jaar terug en geniet van die authentieke ambiance!

Meer informatie over restaurant Bij D'n Open Haard

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag gesloten

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
zijspan .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst, was al een tafel op het terras gereserveerd. Lekkere, frisse amuse. Daarna heerlijke mosterdsoep. Bediening goed alert op vegetarische insteek. Hoofdgerechten ook prima, met lekkere groentes erbij. Toetje was lekker.
Ineke T.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heel goed restaurant, erg gezellig, leuk personeel en vooral heerlijk eten. Je kunt er ook buiten zitten wat erg fijn is om mee te beginnen. Wij hebben genoten en komen zeker terug!
Paustovsky K.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Met vier volwassenen en een vijfjarige gegeten. Gewoon degelijke kost, goed bereid. Wel broodjes met gesmolten kaas als amuse maar een mandje brood ontbrak en dat had bij soep en paddestoelen niet misstaan. Riblappen zijn beetje als bij oma: goed bereid, zonder fratsen (maar ook niet erg spannend). Goed garnituur van kikkererwten met spekjes en rode kool (wel beetje winters voor juni), rabarber en puike frieten.
Dessert bosvruchtenmousse is geweldig.
Ben W.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Heerlijk gegeten op het terras. Smakelijke mosterdsoep, malse wildzwijnbiefstukjes met garnituur en als klapper een toetje van griemeel met bramenmousse en slagroom, erg royaal. Voor herhaling vatbaar!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Gisteravond hebben we met een groepje vrienden het restaurant bezocht, waarbij we gebruik maakten van de AH restaurantactie. De gerechten waren lekker en goed bereid. Een van ons heeft een lactose-intolerantie, de kok kwam even bij de tafel langs voor overleg. Erg netjes. Hij gaf ook aan dat het in de toekomst handiger is om vooraf even te bellen, zodat hij iets meer alternatieven kan regelen, dus dat is een tip voor andere bezoekers.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Heerlijk ouderwets gegeten.
De mosterdsoep vooraf is een aanrader!
Tussen de maaltijden door hoef je je niet te vervelen,
er staan leuke houten puzzels op tafel om op te lossen.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Het eten is voortreffelijk ruim voldoende je gaat niet met honger van tafel.de bediening is uitstekend.heel vriendelijk ,en ze geven je overal uitleg over wat ze je allemaal serveren.echt een aanrader om daar te gaan eten.echt top.
John B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Fijne ontvangst; keurige en vlotte bediening. Drie gangen menu OK! Heerlijk op terras kunnen dineren. Leuke locatie op plein in Zutphen. Een aanrader!
cweijel .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
De Service was zeer goed . Je kon gratis Friet en Groente bijbestellen. Eindelijk niet een keertje alleen SLA , maar
Spinazie, Rabarber en Kikkereten met Spek. Het was gewoon goed we hebben niks gemist een aanrader.
Sharon B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Liefdevol ontvangst in klederdracht, grappige spelletjes op tafel en lekker gegeten. Het AH menu gaf nog keuze genoeg (3 voor-, 4 hoofd- en 3 nagerechten). Wat wil een mens nog meer?
Margriet O.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Vriendelijke bediening, en heerlijk gegeten.. ! Eten wordt aangevuld en de sfeer is gemoedelijk. Prima restaurant!
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Bijzonder vriendelijke bediening, lange wachttijd (ruim een uur!) maar abominabel smakeloos eten.
K. V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Ga zo door!
m-waanders .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Rustige terrasavond. Prettige bediening, heerlijk bier in 3/4 l flessen uit Twente. Vleesgerechten waren heerlijk en ruim voldoende. Bijgerechten ook prima, huisgemaakt. Interieur binnen zag er gezellig uit, zeker een aanrader en plek om nog eens vaker te eten.
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Op een rustige avond hier gegeten, blijkbaar was reserveren niet nodig. De gerechten op de kaart hebben de zgn knipoog naar de Middeleeuwen. Zo is bijv. de amandelsoep met kip heel verrassend. Of het ook echt uit de 15e eeuw komt komen we natuurlijk niet achter. Als hoofdgerecht hadden we het een en ander van de grill zoals oa de spareribs. De kok serveert - heel attent! - de tweede sparerib pas later zodat deze niet afkoelt. Garnituur is lekker en origineel: kapucijners en rabarber.
De aankleding van het restaurant is gezellig en de bediening zeer vriendelijk. Er wordt overal uitleg gegeven over de gerechten. Wel mag de kachel ietsje hoger als je bij het raam zit: in de Middeleeuwen had men geen dubbel glas(-in-lood). Eigenlijk ook vooral fijn dat het nog steeds een restaurant is, en geen carnevaleske belevenis.
Nog een tipje voor de restauranthouder: een upgrade van de website zou niet misstaan. Hoewel de sfeer van het restaurant Middeleeuws moet zijn, is de website wat oubollig.
Kortom, lekker avondje gegeten.
Caja V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Bij de'n open haard kun je terecht voor de ouderwetse Hollandse gerechten. Als voorgerecht heb ik mosterdsoep genomen en als hoofdgerecht hebben we gekozen voor de open haard schotel. Het vlees was heerlijk bereid en de rabarber was echt overheerlijk.
tonvoskamp .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
prima gegeten, attente bediening en leuke gezelige ambiance. wildzwijnbiefstuk was erg lekker.
gegeten met 4 personen met AH bon.
Sanne K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Heerlijk gegeten, gezellige entourage en vriendelijke gastvrouw. Keuze erg goed, vergeten groente.... veel creativiteit en fijne producten met zorg bereid.
R D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Heerlijk gegeten zoals altijd voor een (h)eerlijke prijs. Alle gerechten met een oud-Hollandse knipoog. Geen complexe smaakcombinaties maar gewoon erg lekker. We hadden 1 glutenvrije persoon maar de kok kwam persoonlijk vertellen wat wel en niet mogelijk was. Zelfs aan glutenvrij brood was gedacht. Service is prima, ondanks kleine bezetting veel persoonlijke aandacht. Wij komen graag weer terug.
dullkb .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Een prettige ontvangst, leuke spelletjes op tafel en lekker eten. Wild zwijn biefstukjes is een aanrader.
We hadden genoeg keuze binnen het AH-actie menu.