Meer informatie over restaurant Bij Casper

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Na lange tijd weer eens Bij Casper gegeten en enthousiast thuisgekomen! Hij staat nog steeds zelf in de keuken en de gerechten zijn goed qua smaak en prachtig qua opmaak. Wat me opvalt is dat vooral zijn jus/bouillon die hij gebruikt in de gerechten erg goed is. Ik had een voorgerecht met eend en de saus wat heel erg goed, bij de vis zat een beur blanc (volgens mij) en die was heel erg goed. Na de verbouwing troffen we ook een oude bekende in de bediening, wat een zeer welkome aanvulling is!
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Weer eens een keer met vrienden bij restaurant "Bij Casper" in Tiel gegeten. Eten was weer zeer goed en de bediening zeer vriendelijk, niets over te klagen.
Maar er is iets wat me dwars zit. Tijdens een vorig bezoek, en nu weer, werden de wijnglazen soms zeer matig gevuld. En dit hangt af van de serveerster die aan je tafel komt. De ene vult het glas keurig, de ander doet het bijna met de helft. Het was zelfs zo erg dat mijn tafelgenoot wachte tot de juiste serveerster langskwam om nog een goed glas wijn te bestellen.
Vebeterpuntje.
Construvisie .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Hier staat iemand in de keuken die kan koken. Als de algehele presentatie dan ook nog dik in orde is, kan alleen de bediening en de omgeving er nog afbreuk aan doen. Ook die zijn dik in orde. Vlotte, attente en persoonlijke bediening. Wij hadden beperkt tijd om te eten en dit tevoren kenbaar gemaakt. Volkomen onspannen liep alles van een leien dakje, niet op de klok gekeken en 10 minuten voor onze eindtijd was het 'rond'. Hier komen we terug. Aanrader!
Kloz .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wij hebben een prettige avond doorgebracht bij Casper. De bediening was van het aperitief tot aan de afsluitende espresso perfect. Zeer zorgzaam en informatief. Alle opgediende gerechten waren zeer smaakvol. Mooi opgemaakt, heerlijk van smaak.
Groot gemis was iets van een frisse salade of extra groente.
Michiel L.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Eten bij Casper is elke keer weer een feest! Dit is zonder twijfel het beste restaurant in de wijde omgeving. Een goede kaart die geregeld wordt gewisseld. En steeds een menu van de chef, waarvan je zelf het aantal gangen kunt bepalen. Dit "menu bij Casper" is sterk aan te raden, steeds verrassend en zo goed als altijd een schot in de roos! Men schenkt indien gewenst goed bijpassende wijnen die de ervaring compleet maken.
Aan het eten is te proeven dat hier met liefde gekookt wordt! En de spontane, attente bediening draagt verder bij aan de ervaring.

Voor of na het eten is het ook goed toeven in het aangrenzende café (De Beurs) met een prettige kastelein die kennis heeft over het uitgebreid assortiment bieren. Indien gewenst kan er van die bierkaart ook gekozen worden bij een bezoek aan Bij Casper.

Prijs/kwaliteit verhouding is in dit restaurant dik in orde. Vele malen beter dan het overige aanbod in Tiel.
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Gisteren met een zakenrelatie gegeten bij Casper. Gekozen voor de suggestie van de chef. Hoofdgerecht van wild zwijn met de wang er bij geserveerd. Prima bediend door een deskundige ober die een zogenaamde Bob hoeveelheid wijn schenkt. Hierdoor kun je toch genieten van een paar slokjes wijn bij de uitstekende gerechten.
Dobers .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
De locatie is top en goed bereikbaar.
Helaas duurde alles erg lang wellicht kwam dit door het feit dat alle aandacht naar een grote groep ging die achter in de zaak zat.
Het is eten was prima echter toen wij vroegen waarom de ganzenlever(koud) op een warm bord lag werd ons medegedeeld dat dit een warm gerecht was. En een ander warm gerecht lag daarna weer op een koud bord.
Hierdoor hadden wij geen behoefte meer om een dessert te nuttigen
KJC .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Weer heerlijk gegeten Bij Casper. Het is elke keer weer een feestje. Vanwege de gistallergie van mijn partner is uit eten gaan erg lastig, maar Bij Casper gaan ze er zeer zorgvuldig mee om. Alle gerechten worden aangepast en altijd weer even lekker. Top!!
Jan-Willem E.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Heerlijke gerechten. Attente bediening. Prima wijnadvies. Kortom een heerlijke culinaire avond uit. Wat ons betreft op dit moment de beste plek in Tiel. Top!
Oozoo .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Afgelopen zaterdagavond een heerlijk avondje uit gehad en heerlijk gegeten met een heerlijk wijntje erbij op aanraden van de gastvrouw die overigens die avond alleen in de bediening liep wat niet aan haar te merken viel, we werden op de hoogte gebracht dat het druk was en dat het misschien iets langer ging duren. Naar ons idee ging het allemaal vlotjes zo af en toe kwam iemand uit de keuken bijspringen, maar ze had het perfect onder controle een Top Gastvrouw.

MarianneKH .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Afgelopen dinsdag hier gegeten. Heerlijk! Goed verzorgd en mooie presentatie. Gezellige en keurige bediening. Prijs alleszins schappelijk voor het gebodene. Aanrader!
Smitser .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Met vrienden een heerlijk avondje doorgebracht bij restaurant Bij Casper. Dit is absoluut een van de betere restaurants in de Betuwe. Vriendelijk personeel, heel goed eten in een mooie ambiance op het mooiste plein van Tiel. Als voorgerecht een heerlijke xl carpaccio op. Prima op temperatuur. Daarna een prima stuk vlees met heerlijke jus en groenten. Als toetje een heerlijke dame blanche. (op verzoek) Personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Denken mee met de wijnkeuze. Prijs/kwaliteit is uitstekend. Kortom een absolute aanrader. We komen zeker nog een keer terug.
Maartje S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Gisteren met vrienden gegeten BijCasper. Erg gezellig plein met twee leuke restaurants. De kaart bevatte veel gerechten die ons aanspraken. De coquilles waren heerlijk als voorgerecht en de Ribs waren anders dan normale spare Ribs. Het was makkelijk van het bot te snijden en de verse friet maakte het wel af. Het dessert was een nutellataartje dat zeker in de smaak viel. De bediening was zoals altijd erg vrolijk en ze wisten precies wat we lekker vonden qua wijn.
Ook het nieuwe restaurant Olijf lijkt ons erg leuk.

Wij komen zeker terug!
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Gisteravond gegeten bij Casper. Naar aanleiding van de goede recensies waren de verwachtingen hoog, maar wat een tegenvaller! Bij binnenkomst moesten we zelf de bediening zoeken om te vragen welke tafel voor ons gereserveerd was. Ze wees ons een tafeltje ergens achterin het restaurant maar liep zelf niet mee. Pas na 10 minuten kwam ze drankjes opnemen maar had geen kaart bij zich. Deze kregen we weer pas na 10 minuten. Een kwartier later werd de bestelling opgenomen. Let op: we zaten toen dus al ruim een half uur in het restaurant. We hebben gekozen voor het 3 gangen menu van Casper. Vervolgens weer ruim 20 minuten gewacht op het voorgerecht. In totaal 55 minuten in het restaurant gezeten voordat er eten geserveerd werd. Voorgerechten waren flauw, maar er stond gelukkig peper en zout op tafel. Voorgerecht van mijn vriend was al koud. Serveerster zou alles doorgeven aan de kok. Hoofdgerecht was redelijk op smaak,maar de borden waren niet mooi opgemaakt. Mijn vriend had een biefstuk (was niet aan hem gevraagd hoe hij hem gebakken wilde hebben). Deze was in plakken gesneden en over de garnituur heen gelegd. De jus die erbij zat gaf alles een bruinige kleur waardoor het bord erg eentonig was. Ik had de vis met risotto. De enige kleur op het toch al witte bord waren de paar groene erwten die er Door zaten. Als bijgerechtje kregen we aardappeltjes. Deze waren donkerbruin gebakken maar smaakten wel goed. Ik miste hierbij een schaaltje groenten (Garnituur was namelijk niet veel). In de tussentijd aan de serveerster gevraagd of ze wat tijdsdruk wilde zetten achter de volgende gang aangezien we over 30 minuten weer bij de volgende afspraak moesten zijn.(zaten inmiddels 2 uur in het restaurant). Toen de borden werden opgehaald vroeg de gastheer vervolgens of hij nog even zou wachten met het uitserveren van het dessert?! Opnieuw aangegeven dat we (inmiddels over 20 minuten) een andere afspraak hadden. Desalniettemin duurde het nog 15 minuten voor het dessert werd geserveerd. Hierdoor moesten we het in 5 minuten opeten en afrekenen. Bij het afrekenen bleef de serveerster met haar rug naar mij toe staand en keek op haar telefoon. Erg onprofessioneel! Verder viel het me op dat ze erg hard praatte tegen gasten en dat ze vaak al weg liep terwijl de gast of zijzelf nog niet uitgepraat was. Ze riep bijvoorbeeld nog iets naar de gasten die achter ons zaten terwijl ze ons tafeltje al voorbij liep. Dit kan echt niet.
Ik kom nu misschien over als een zeur, maar ik heb nog nooit zo'n slechte bediening meegemaakt. Doet ernstig afbreuk aan de sfeer, het eten en onze gezellige avond.
Oschjes .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Heerlijk gegeten van hoofdgerecht tot en met nagerecht. Een echte aanrader. Zeer gastvrije bediening. Wij komen zeker terug!
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Met plezier gegeten Bij Casper. We hadden weinig tijd, niets ingewikkelds besteld, was goed van kwaliteit. Zoals lekkere Jakobsmosseltjes, rillette van konijn, en parelhoen met kroketje van zuurkool. Geen sterrenmenu, gewoon goed gegeten. Inrichting wat erg zakelijk (met sanseverias, waar vind je ze nog).
Do B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Recent hier een vier gangen menu genomen. We hebben de keuze van de gerechten aan de kok overgelaten m.u.v. de coquilles. Deze laatstgenoemde wilde graag in het menu opgenomen zien. Prima gerechten menu met mooie smaakcombinaties. Tempo van serveren was prima. Vriendelijke en attente bediening. Kwalitatief goede wijnen. Kortom een aanrader.
Ans P.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Het restaurant ligt aan een mooie lokatie in Tiel. De ontvangst was goed en de uitleg over de kaart ook.
We aten champignon cremesoep, wat in een glas geserveerd werd, als vooraf. Heerlijk was het.
Partner had vis en ik kalfs oester.
Het was prima bereid en de smaak was geweldig. Een heeeel klein minpuntje was dat er frites bij geserveerd werden.....
Het dessert was goddelijk.clafoutis en tarte tatin van ananas en witte chocolademousse. Deze mousse was ook echt mousse zoals hij moet zijn.
We vonden het allemaal zo lekker, dat we ook nog koffie met huisgemaakte friandises hebben genomen.
Wat hebben we gesmuld deze avond.
Een top restaurant met een correcte vriendelijke bediening.

Peter V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
1e Pinksterdag, schitterend terrasweer en zin om dichtbij huis lekker te eten.... op naar Bij Casper. Leuk om te zien dat het mooiste plein van Tiel steeds meer gaat leven. Plein heeft een bijna buitenlands sfeertje met de gezellige terrassen, aankleding en de Platanen.

De kaart van Bij Casper is niet groot, maar wisselt met de seizoenen en biedt voldoende keuze in vis, vlees en vega. Veelal verrassende gerechten en een enkele klassieker waaronder de Carpaccio XL. Bijna overal op de kaart, maar hier met de beste kwaliteit vlees. De garnering en dressing mag iets minder om de smaak van het vlees beter tot z'n recht te laten komen. Het hoofdgerecht de zeewolf met saffraan botersaus was top, perfecte garing en mooie smaak combinatie. Afgesloten met een licht dessert; amandel parfait en verse aardbeien.

Compliment voor bediening; informeel, maar zeer vakkundig en gastvrij!
Gts .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Hier gegeten op een avond dat het echt on-Nederlands terrasweer was. We zijn voor 4 gangen gegaan. Als voorgerechten de lambskebab en de voorjaarsproeverij. De kebab was lekker pittig. De salade erbij was fris zoetig. Prima combinatie. De voorjaarsproeverij bleken 3 soorten vis, allemaal anders gepresenteerd. in één woord: heerlijk. Het tussengerechtje, een glaasje bisque van strandkrabbetjes en een gebonden lente-uiensoepje was ook lekker. Hoewel we niet konden zien wat er nu gebonden was aan het lente=uiensoepje, de smaak was er niet minder om. Als hoofdgerecht de zwaardvis en een runder rib-eye. Ook lekker en met zorg gepresenteerd. tot slot de nagerechten. Weer allebei wat anders gekozen. Niets mis mee.

De wijnen die werden geschonken waren passend en echt goed. De bediening verdient een extra vermelding. Oplettend, opmerkingen onthoudend en daarop anticiperend. Correct maar open. Weten wat kan en wat niet kan.

Hier steken we in de toekomst de Waal graag nog eens voor over.