Bij Broeders

Meer informatie over restaurant Bij Broeders

• Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Buiten 25 graden. Het terras op het Betlehemplein ingeklemd tussen tapas en sushipubliek. Goede stoelen, maar een kaal tafeltje met wiebelend blad en pas op verzoek schoongemaakt. Als aperitief en menu wijn een Rueda verdejo: fris en licht. Om te beginnen een amuse van zalm op een liggend lepeltje, fijn dat de tafel schoon was. Vervolgens een mandje met 2 witte en 2 bruine minibroodjes en roomboter. Olijfolie en een beetje zout kwam er op verzoek bij. Als voorgerecht een voortreffelijk kalfsvleesstraatje met heerlijke truffelmayo, bloemetjes voor de sier en helaas bietenblaadjes (jammer de kok wist toch dat ik geen biet wilde). Als hoofd een bereiding van blauwhoen: twee stukjes filet (te lang gegaard dus droog) met huid (slap) en een boutje (sappig) twee aardappelblokjes (opgewarmd en iets aangebrand), een paar flintertjes snijboon (knapperig) en doperwtenpuree. Na een originele variatie op de tompouce met millefeuille (jammer: te lang in de oven daarom bitter) blauwe bessen, bramen en aalbessen, de perzik beloofd op de kaart kon ik niet vinden en bakkersroom. Als sluitstuk een espresso van Illy, niet mijn smaak want te bitter. Als nou de kok wat preciezer werkt met de temperatuur- en tijdklok dan ben ik de volgende keer wat scheutiger met de score voor het eten. Kraanwater was gratis en koel, maar helaas niet gekoeld op tafel. Een restaurant dat na drie jaar bewijst kwaliteit te bieden. Goed eten en deskundige bediening.
Anne Marie V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
We hadden een drie gangen menu wat helemaal perfect was. Bijzonder in smaakcombinatie en mooi van opmaak. Gewoonlijk geven we weinig om een dessert maar dit was geweldig. En bij navraag heeft de kok het menu van een van de onderdelen ook nog opgeschreven voor ons. Verder heerlijke wijn erbij en wij helemaal gelukkig.
Khalil .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Het was een fijne ervaring in dit restaurant te eten. Vooral het flexibel zijn ten aanzien van de gerechten was plezierig. Zeker een adres om terug te keren als we in Zwolle zijn..
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Bij Broeders was zeker een goede toevoeging aan ons rijtje prima restaurants in Zwolle. Wij hebben het vijf gangen menu gekozen en daar waren wij zeer tevreden over. Zowel de vlees/vis variant als het vegetarische menu was heerlijk. Het voorgerecht van zalm, het tussengerecht van eend en het hoofdgerecht van parelhoen beviel mij het beste van de vijf gangen. In al deze zeer smaakvolle gerechten was alles wat je van een gerecht zou zou willen zeggen dik in orde. De smaak, het kruiden gebruik, de hoeveelheid, de opmaak en de combinaties van het vlees met de rest van het gerecht, erg goed. Het nagerecht was prima maar ik vond het helaas een beetje te klein om het goed tot je door te laten dringen. Het restaurant is modern ingericht, zoals tegenwoordig gebruikelijk, met langs één muur een lange bank waar je lekker kan genieten van de verzorging door de vriendelijke bediening.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Zwolle heeft een keur aan goede restaurants, waarvan Bij Broeders zeker er absoluut ook één is. Hier gegeten met twee personen, mooi tafeltje uitgekozen en daarna waren we er klaar voor! Gestart met een goed glas witte wijn en al snel volgde de amuse van buikspek met (truffel?)mayonaise, goed begin! We kozen daarna voor het 4-gang verrassingsmenu met wijnarrangement. Gang 1 bestond uit een erg lekkere combi van kalfsvlees en garnalen met een prima witte wijn, vervolgens gang 2 bestaande uit kabeljauw, ook lekker. Het hoofdgerecht was eendenborst met o.a. paddestoeltjes en een heerlijke rode wijn. Afgesloten met een kaasplank (hmmm) voor mij en een zoet dessert voor mijn tafelgenoot. Beide gerechten vielen goed in de smaak.
De bediening was vriendelijk en kwam regelmatig (maar gelukkig niet te regelmatig) langs, de locatie is mooi en stijlvol ingericht. Al met al een verdiende 9.
Ingrid Roos .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij hebben 1e kerstdag het vijf gangen menu inclusief wijn- arrangement genuttigd bij Bij Broeders.
Dit was zeer verassend en veelzijdig. Traditionele kerst-ingrediënten maar in een modern jasje. Het voorgerecht eendenpate met hartige crème brullee en chocolade lag als een schilderijtje op je bord en met de daarbij geserveerde wijn streelde dit gerechtje je tong als een kerstengeltje.
De nieuwsgierigheid was gewekt en elke gang bleek eenzelfde verassing te herbergen.
Niet alleen het voortreffelijke eten en drinken bleek fantastisch ook de deskundige bediening en de samenwerking tussen de keukenbrigade en de bediening was bijzonder te noemen.
De misvatting dat koks doeners en bediening denkers zijn werd hier erg goed duidelijk.
Tijdends de topdrukte op deze avond nam elke professie de taken moeiteloos en buitengewoon natuurlijk van elkaar over, waardoor je als gast je bijzonder gewenst en verwend voelde. De ongedwongen, maar toch ook fancy sfeer is heel typerend voor dit jonge en veelbelovende bedrijf.
Maud G.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Vriendelijke bediening en originele smaakcombinaties. Behoorlijk aan de prijs en daarom mogen de porties wel wat groter. Presentatie is soms heel fraai (voorgerecht met eendenlever) maar op andere momenten romduit rommelig. Uitstekende en originele bijpassende wijnen. Was leuk maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Edwinenmariska .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Het is knap hoe deze chef de meest simpele produkten als kalkoen en buikspek weet om te toveren tot een culinaire verassing
Zwaan M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Gerechten voortreffelijk, de bediening uitmuntend. Kennis en performance van wijn zeer professioneel. Servies en bestek matig gebruiksvriendelijk.
Phijnproever .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Het 5-gangen menu genomen, en zeker geen spijt van gehad. Het waren dan wel kleine gerechten, maar de smaak was perfect, net als de cuisson, wat de porties weer goed maakte.

Bediening is erg vriendelijk, en is alert. Zitten niet steeds met elkaar te praten of niks te doen, wat erg fijn is.

Decor is goed in orde.
Jurr B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Heerlijk gegeten: gekozen voor het vijf gangen verrassingsmenu met het wijnarrangement. Het resultaat was dan ook een zeer mooi opgemaakt gerecht goed gekozen bijpassende wijnen met als gevolg een uitstekende smaaksensatie.
De Prijs kwaliteit verhouding van het eten is zeer goed. Het decor mag wat ons betreft wat warmer; hoewel er een digitale haard brand doet het nog vrij vlak en grijs aan. Hier valt nog enigszins winst te behalen.
Hielkema .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Wij waren een paar nachtjes in Zwolle en hadden via internet dit restaurant uitgezocht en vervolgens gereserveerd. We hebben hier samen met onze twee dochters van 10 en 12 jaar heerlijk gegeten! Ons 5 gangen menu was vanaf de amuse tot aan het dessert verrukkelijk. Prachtig opgemaakte borden met gewaagde, en perfect op elkaar afgestemde smaken. De eetwensen van de meiden waren ook geen probleem, alles was mogelijk. Een heel prettig ingericht restaurant met vriendelijke bediening, heerlijke gerechten en perfecte wijn. En ook nog een prima prijs/kwaliteitsniveau! Wat wil je nog meer om een avondje volledig te genieten? Jammer dat we niet in de buurt wonen...
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Prettige bediening en heerlijk eten. Het voorgerecht, de tartaar, smaakte prima en het hoofdgerecht , voor mijn partner de ossenhaas en voor mij de eend, was verrukkelijk.
En niet te vergeten de zalmamuse vooraf. Tot besluit een kopje koffie met de huisgemaakte bonbons, voor een dessert was geen ruimte meer.
Dit restaurant is een aanrader!
Michiel_Misja .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Wat is er nou fijner dan een gastheer die je herkent en al komt aanlopen met een fles tawny Port "omdat u de vorige keer ook startte met een goed glas port" En dat was maanden geleden! Petje af! Heerlijk gegeten, gedurfde smaken. Perfect gebakken harder, zalige jus bij de vleesgerechten, mooie wijnen en een zeer smakelijk perentoetje. Super!
Mirthe69 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Het driegangen-menu genomen. Was erg lekker. Alleen wel kleine porties en met name bij het hoofdgerecht was het fijn geweest als een groente- en aardappelgerechtje bij bijgevoegd. Nu was het vooral een, voor mij aan de grote kant, portie vlees. Goede, vriendelijke bediening en al het eten was bovengemiddeld goed bereid en op smaak.
Elvira H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Gestart op het terras met een aperitief en amuse daarna naar binnen verhuisd waar we aan de ' keuktentafel' zaten. Leuke plek om te zitten. Heel erg lekker gegeten, met zijn 6-en het 3 gangen menu. Zowel de vlees, vega als visvariant waren erg lekker en gevarieerd qua smaak en ingrediënten. Geen grote porties maar genoeg voor mij/ons. Bijpassend wijnarrangement was erg lekker. De bediening was attent en goed, wist waar ze het over hadden. Decor een 7 omdat ik een openhaard vuur-dvd te tacky vind, zeker voor een restaurant als dit.
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Met een aantal vriendinnen zijn we hier een avondje wezen eten. De binnenkomst was direct al hartelijk, en dat bleef de avond door. En toen een van ons haar telefoon wilde opladen was dat ook geen punt. Over de service niets dan lof!

Wij kozen voor het verassingsmenu en dat was een goede keuze. Zachte zalm, heerlijke mousse. Het hoofdgerecht is duidelijk niet voor de grote eter (daarom als cijfer een 8), iets meer groente of een aardappelgerechtje erbij had niet overbodig geweest, nu kregen we een heerlijk stukje vlees met slechts 1 asperge en wat boontjes. Kwaliteit was wel weer erg goed. Het desert (frambozenijs met amandelkoekjes en in siroop gedrenkte peer) was wederom een genot!

Zowel vooraf als tot het hoofdgerecht werd het broodmandje steeds bijgevuld.. Achteraf grapten we dat dat was om de honger te stillen .. We komen graag weer, maar dan wel voor een vier-gangen menu!

De ambiance past perfect bij het concept: stijlvol, maar ongedwongen
Kezia H.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Heerlijk driegangenmenu gegeten bij Broeders. Wilde zalm met zure groentes vooraf, echt heerlijk. Lam in verschillende bereidingen, met ongelooflijk lekkere jus als hoofdgerecht. En een fris ijsje na. Bij het lam werd een heerlijke bijpassende rode wijn geschonken, voor mijn man, die ik aan de overkant van de tafel kon ruiken. Bijzondere wijn.

De negen voor het eten is verdiend, omdat onze twee kleine kinderen een heel leuk gerecht kregen. Er is geen aparte kinderkaart, maar zij kregen een erg lekker en mooi stukje zeebaars met franse frietjes en sperzieboontjes. Heel fijn dat er ook voor de kinderen mooi en lekker gekookt wordt.

Een puntje verlies bij service. Er was geen kinderstoel voor onze jongste van één. Mijn echtgenoot moest zélf bij de buren een kinderstoel gaan lenen. Dat had ook anders gekund.

Al met al wel een hele fijne avond, en we zullen hier zeker nog eens terugkomen.
DeFem .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Fantastische avond gehad ter gelegenheid van het 30-jarig huwelijk van onze ouders. We zaten met zijn zevenen aan de grote tafel bij de keuken waardoor we goed zicht hadden op het opmaken van de borden (net als schilderijen!), mooi teamwork! Hoogtepunten van het vier-gangen menu waren het tussengerecht met kwartel en Twentse bakworst in appelstroop jus en het hoofdgerecht met 2 bereidingen van ree en een kleurrijk palet van oa anijsschuim, knolselderij met chocolade en nog meer verrassende smaken. De gerechten werden vergezeld met een mooi wijnarrangement. We komen zeker nog een keer terug!
Feillu .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Was aan de buitenkant moeilijk te zien dat ze open waren. Er was 1 tafel bezet met 2 gasten voor de lunch, Zwolle was om 13.00 uur nog niet wakker terwijl het koopzondag was. Er was geen zichtbare garderobe, dus de jassen hebben we maar over de stoel gehangen. Vriendelijke bediening, we hebben eenvoudig maar lekker geluncht. De wijnen per glas zijn lekker.