Bij Bomans

Binnenweg 1 2101 JA Heemstede Nederland Kaart

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Bij Bomans

Vanaf station Heemstede-Aerdenhout met Stadsbus 4 naar Bushalte ''Provincielaan''. 4 minuten lopen naar Binnenweg 1-b.

Dinsdag & woensdag 11:30 - 17:00
Donderdag t/m zaterdag 11:30 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Bij Bomans

Marian V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Aardig personeel maar niet doortastend. Tot twee keer toe kregen we eten eerder dan de drankjes. Bediening twee keer drankjes vergeten. Salades waren goed, maar zat onrijpe avocado in. Ook was het meer sla dan kip. Kwaliteit was verder wel goed. Dit restaurant heeft andere eigenaar gekregen, maar dat is de kwaliteit en service nog niet ten goede gekomen. Alles komt wat chaotisch over. Jammer
Annette K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
Helaas, dit was de laatste keer dat ik er geluncht heb met een vriendin.
Onterechte attitude, te simpele kaart en geen verbetering met ambiance.

Jammer. Nieuwe eigenaar, geen verbetering.
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Het was goed toeven, het eten was prima.
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Gisteren met mijn vriendin Winnie een lunch genoten bij Bomans.
Alles geheel naar wens.

Maar wat ons het meest is bijgebleven is de oplettenheid, zonder storend aanwezig te zijn van Willemijn, een van de gastvrouwen. een dame die haar vak verstaat. Onze complimenten aan haar voor alle zorg. Klasse!
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Prima salade, goede accommodatie uitermate geschikt om zakelijk gesprek te voeren. Bediening zeer plezierig.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Heerlijk dagmenu. Porties zeer ruim. Uiterst vriendelijke eigenaar en bediening.
chanon V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Wij hebben nog nooit met de kerst zo heerlijk gegeten. Het menu was top samengesteld. En de gerechten waren vanaf het voorgerecht tot en met de koffie zalig. Het is een sfeervol restaurant met net een nieuwe eigenaar. We denken dat de recensies die negatief zijn, gebaseerd waren op de toenmalige eigenaar. Want eten top, lieve bediening en goede locatie. Voor ons een restaurant om regelmatig lekker uit eten te gaan!!
Chanon V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Wij hebben met 6 personen op Eerste Kerstdag Bij Bomans gegeten. En waren het er unaniem mee eens dat we met de kerst nog nooit zo lekker uit eten zijn geweest. De gerechten waren vanaf voorgerecht tot en met de koffie zalig! De negatieve recensies begrijpen we niet en ik denk dat dit te maken heeft met de vorige eigenaar. Het restaurant heeft sinds kort een nieuwe eigenaar. De bediening is zeer attent, de locatie is top en het restaurant erg sfeervol ingericht. Wij zullen hier regelmatig terugkomen!!
Ans L.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Fantastisch en sfeervol restaurant met aardige bediening
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Helemaal vanuit Sint-oederode zijn wij in Heemstede beland. Hier hebben wij een heerlijke lunch genoten in dit prachtig aangelegen restaurant. De sfeer is er prima en mooi aan het water. De volgende keer dat wij in de buurt zijn zullen we weer langs komen. De gastvrouw heeft ons gevraagd onze mening te delen met andere via deze website. Bij deze.
Sanne D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Personeel vriendelijk maar onervaren en niet altijd adequaat genoeg. Ook bestelde drankjes werden een keer vergeten. Eten was lekker maar zeker niet bijzonder. Voor de prijs niet goed genoeg. Inrichting mooi en sfeervol.
Bob W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Een rustig en sfeervol restaurant. Prima
Mieke T.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Heerlijk gegeten! In een sfeer volle ambiance! Voor ons een aanrader!!
Rita K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Correcte bediening. We hebben wel even gewacht op het eten, maar hadden ook geen haast. Het is een warm interieur met ruimte tussen de tafels. De carpaccio en de aspergesoep hebben we van genoten. De kabeljauwfilet was smaakvol, de ierse biefstuk wel goed maar had een iets bittere smaak.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Jammer dat soep lauw was. Overigens werd dit meteen gecorrigeerd. Leuke eetgelegenheid.
Monica V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Leuke inrichting, fijn dat de tafels niet te dicht bij elkaar stonden je kon elkaar goed verstaan.
Vriendelijke bediening en het eten was heerlijk, ik zou dit restaurant zeker aanbevelen bij mijn vrienden.

Groetjes Adriana
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
ik had meer verwacht, geen culinaire ambitie, een berg sla met slecht gesneden tomaten (dun, dik etc.) mozarella, pesto en pijnboompitten, zag er gewoon niet verzorgd uit. De amandelkrullen bij de de koffie waren top !
Strovrouw S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
We gingen daar eten met de Iens-actie 50% korting en het verbaasde ons dat er weinig tafeltjes waren bezet. We hebben een 3gangenmenu genuttigd en het was allemaal even lekker. Topkwaliteit zalm en biefstuk! Alleen jammer dat er zo weinig mensen waren. Al met al heerlijk genoten met onze vrienden en ook de ontvangst van de bedienende dame was uiterst charmant.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Zaterdag 18 november hier met een IENS-deal zeer goed gegeten. Een beetje verscholen in de duisternis, vonden we dit restaurant aan het water. Vanuit onze rijrichting was het net over een bruggetje. Zelfs dit bruggetje is nauwelijks op te merken in het donker. Trap af naar het water en je komt aan bij dit zeer modern ingerichte restaurant. Modern, maar gelukkig niet te strak. Er zijn veel speelse elementen, waardoor de uitstraling zeer sfeervol is. Zo is er een bank tegen een spiegelwand en een verhoogde vloer met ronde tafels en daaromheen dito banken (voor gezelschappen). Op het niet verhoogde deel bevinden zich vierkante dan wel rechthoekige tafels. De luxe en goed zittende stoelen waren ook niet allemaal hetzelfde. De (grijze?) wanden waren verlicht door wandlampen en straalden veel rust uit. Geen aankleding daarvan, anders dan door krijtborden waarop aanvullingen op het menu stonden aangegeven. Boven het lage deel van de vloer was een zwart, verlaagd plafond met spotlights, dat mooi combineerde met de witte kleur van het plafond.
We werden uiterst vriendelijk door de gastheer ontvangen en naar onze gereserveerde tafel begeleid.
Voor aanvang van het diner werd ons door de gastheer verteld dat wegens een veranderende kaart, een aantal gerechten niet besteld kon worden. Dat gold bijvoorbeeld voor de salade lamsham die mijn lief aanvankelijk wilde bestellen. Niet getreurd, er bleef genoeg te kiezen over.
We bestelden onze drankjes (een zeer prettige zoete witte wijn - volgens mijn partner - met een flesje bruiswater en een Westmalle Tripel voor mezelf) en kregen heerlijk warm brood (wit en bruin met aïoli en kruidenboter van het huis).
Als voorgerecht besloten we beiden de rundercarpaccio te nemen. Deze bleek én bijzonder smakelijk én uitzonderlijk groot te zijn. Zeer rijkelijk voorzien van rucola, lekkere pesto, zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes en Parmezaanse kaas. De kwaliteit van het vlees was uitmuntend.
Het hoofdgerecht waarop mijn gezellin haar keuze liet vallen, waren de sliptongen (2 stuks). Die werden vergezeld van warme groenten in de vorm van sperziebonen en doperwten. Volgens haar waren die vissen die zeer goed op smaak. Ik gaf de voorkeur aan de kalfs rib-eye met een honingtijm saus (anders dan op de kaart staat, maar keurig vooraf verteld door de gastheer. Dit bleek een flink stuk vlees te zijn, prima gegrild en heerlijk mals en sappig (medium – werd keurig naar de gewenste bereidingswijze gevraagd). De groenten waren – geloof ik – eender aan die van mijn tafelgenote. In de saus waren ook champignonnetjes opgenomen. Natuurlijk lieten we ons eenzelfde drankje smaken. Hierbij ging het even mis: i.p.v. de tripel kreeg ik nu een Westmalle Dubbel. Natuurlijk ook een lekker speciaal bier, maar niet wat ik besteld had. Dit werd echter vliegensvlug gecorrigeerd. Achteraf denk ik te weten waardoor de verwarring ontstaan is: bij het nalezen van de rekening, blijkt daarop de Dubbel vermeld te staan. Waarschijnlijk is de ober die me toen bediende, daar vanuit gegaan. Het tweede flesje bier blijkt achteraf ook niet op de rekening te staan. Bewust of onbewust?
Bij het hoofdgerecht kregen we lekker krokant gebakken frites, die ook heel mooi van kleur waren, evenals een schaal met een zeer uitgebreide rauwkost salade.
Dan het dessert. Mijn disgenote nam de Brownie met Amarena-kersen en een witte chocoladesaus. Zag er zeer smakelijk uit en was mooi gepresenteerd. Ik besloot de “soep” van honingmeloen met sorbetijs te nemen. Dit bleek een absoluut hemelslekker gerecht te zijn. De meloen was kennelijk door een soort van pureermachine tot “soep” verwerkt en daarin waren bollen mango-, kokos- en aardbeienijs opgenomen, en voorzien van een geroosterde cracker.
De avond sloten we af met een verse muntthee.
De bediening was buitengewoon vriendelijk. Regelmatig werd gevraagd wat we van het eten vonden en het foutje met het bier werd zonder mankeren direct hersteld. Wij hebben hier een fijne avond beleefd.
Een laatste opmerking geldt de locatie: het zal een berengoede plek zijn op een zonnige voorjaars- of zomerdag, wanneer je hier lekker op het terras aan het water kunt genieten.
Marie jose B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk gegeten, prima porties, zeer attent en vriendelijk personeel.
Wij komen zeker terug!