Bij Bomans

Binnenweg 1 2101 JA Heemstede Nederland Kaart

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Bij Bomans

Vanaf station Heemstede-Aerdenhout met Stadsbus 4 naar Bushalte ''Provincielaan''. 4 minuten lopen naar Binnenweg 1-b.

Dinsdag & woensdag 11:30 - 17:00
Donderdag t/m zaterdag 11:30 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Bij Bomans

Ans L.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Fantastisch en sfeervol restaurant met aardige bediening
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Helemaal vanuit Sint-oederode zijn wij in Heemstede beland. Hier hebben wij een heerlijke lunch genoten in dit prachtig aangelegen restaurant. De sfeer is er prima en mooi aan het water. De volgende keer dat wij in de buurt zijn zullen we weer langs komen. De gastvrouw heeft ons gevraagd onze mening te delen met andere via deze website. Bij deze.
Sanne D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Personeel vriendelijk maar onervaren en niet altijd adequaat genoeg. Ook bestelde drankjes werden een keer vergeten. Eten was lekker maar zeker niet bijzonder. Voor de prijs niet goed genoeg. Inrichting mooi en sfeervol.
Bob W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Een rustig en sfeervol restaurant. Prima
Mieke T.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Heerlijk gegeten! In een sfeer volle ambiance! Voor ons een aanrader!!
Rita K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Correcte bediening. We hebben wel even gewacht op het eten, maar hadden ook geen haast. Het is een warm interieur met ruimte tussen de tafels. De carpaccio en de aspergesoep hebben we van genoten. De kabeljauwfilet was smaakvol, de ierse biefstuk wel goed maar had een iets bittere smaak.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Jammer dat soep lauw was. Overigens werd dit meteen gecorrigeerd. Leuke eetgelegenheid.
Monica V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Leuke inrichting, fijn dat de tafels niet te dicht bij elkaar stonden je kon elkaar goed verstaan.
Vriendelijke bediening en het eten was heerlijk, ik zou dit restaurant zeker aanbevelen bij mijn vrienden.

Groetjes Adriana
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
ik had meer verwacht, geen culinaire ambitie, een berg sla met slecht gesneden tomaten (dun, dik etc.) mozarella, pesto en pijnboompitten, zag er gewoon niet verzorgd uit. De amandelkrullen bij de de koffie waren top !
Strovrouw S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
We gingen daar eten met de Iens-actie 50% korting en het verbaasde ons dat er weinig tafeltjes waren bezet. We hebben een 3gangenmenu genuttigd en het was allemaal even lekker. Topkwaliteit zalm en biefstuk! Alleen jammer dat er zo weinig mensen waren. Al met al heerlijk genoten met onze vrienden en ook de ontvangst van de bedienende dame was uiterst charmant.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Zaterdag 18 november hier met een IENS-deal zeer goed gegeten. Een beetje verscholen in de duisternis, vonden we dit restaurant aan het water. Vanuit onze rijrichting was het net over een bruggetje. Zelfs dit bruggetje is nauwelijks op te merken in het donker. Trap af naar het water en je komt aan bij dit zeer modern ingerichte restaurant. Modern, maar gelukkig niet te strak. Er zijn veel speelse elementen, waardoor de uitstraling zeer sfeervol is. Zo is er een bank tegen een spiegelwand en een verhoogde vloer met ronde tafels en daaromheen dito banken (voor gezelschappen). Op het niet verhoogde deel bevinden zich vierkante dan wel rechthoekige tafels. De luxe en goed zittende stoelen waren ook niet allemaal hetzelfde. De (grijze?) wanden waren verlicht door wandlampen en straalden veel rust uit. Geen aankleding daarvan, anders dan door krijtborden waarop aanvullingen op het menu stonden aangegeven. Boven het lage deel van de vloer was een zwart, verlaagd plafond met spotlights, dat mooi combineerde met de witte kleur van het plafond.
We werden uiterst vriendelijk door de gastheer ontvangen en naar onze gereserveerde tafel begeleid.
Voor aanvang van het diner werd ons door de gastheer verteld dat wegens een veranderende kaart, een aantal gerechten niet besteld kon worden. Dat gold bijvoorbeeld voor de salade lamsham die mijn lief aanvankelijk wilde bestellen. Niet getreurd, er bleef genoeg te kiezen over.
We bestelden onze drankjes (een zeer prettige zoete witte wijn - volgens mijn partner - met een flesje bruiswater en een Westmalle Tripel voor mezelf) en kregen heerlijk warm brood (wit en bruin met aïoli en kruidenboter van het huis).
Als voorgerecht besloten we beiden de rundercarpaccio te nemen. Deze bleek én bijzonder smakelijk én uitzonderlijk groot te zijn. Zeer rijkelijk voorzien van rucola, lekkere pesto, zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes en Parmezaanse kaas. De kwaliteit van het vlees was uitmuntend.
Het hoofdgerecht waarop mijn gezellin haar keuze liet vallen, waren de sliptongen (2 stuks). Die werden vergezeld van warme groenten in de vorm van sperziebonen en doperwten. Volgens haar waren die vissen die zeer goed op smaak. Ik gaf de voorkeur aan de kalfs rib-eye met een honingtijm saus (anders dan op de kaart staat, maar keurig vooraf verteld door de gastheer. Dit bleek een flink stuk vlees te zijn, prima gegrild en heerlijk mals en sappig (medium – werd keurig naar de gewenste bereidingswijze gevraagd). De groenten waren – geloof ik – eender aan die van mijn tafelgenote. In de saus waren ook champignonnetjes opgenomen. Natuurlijk lieten we ons eenzelfde drankje smaken. Hierbij ging het even mis: i.p.v. de tripel kreeg ik nu een Westmalle Dubbel. Natuurlijk ook een lekker speciaal bier, maar niet wat ik besteld had. Dit werd echter vliegensvlug gecorrigeerd. Achteraf denk ik te weten waardoor de verwarring ontstaan is: bij het nalezen van de rekening, blijkt daarop de Dubbel vermeld te staan. Waarschijnlijk is de ober die me toen bediende, daar vanuit gegaan. Het tweede flesje bier blijkt achteraf ook niet op de rekening te staan. Bewust of onbewust?
Bij het hoofdgerecht kregen we lekker krokant gebakken frites, die ook heel mooi van kleur waren, evenals een schaal met een zeer uitgebreide rauwkost salade.
Dan het dessert. Mijn disgenote nam de Brownie met Amarena-kersen en een witte chocoladesaus. Zag er zeer smakelijk uit en was mooi gepresenteerd. Ik besloot de “soep” van honingmeloen met sorbetijs te nemen. Dit bleek een absoluut hemelslekker gerecht te zijn. De meloen was kennelijk door een soort van pureermachine tot “soep” verwerkt en daarin waren bollen mango-, kokos- en aardbeienijs opgenomen, en voorzien van een geroosterde cracker.
De avond sloten we af met een verse muntthee.
De bediening was buitengewoon vriendelijk. Regelmatig werd gevraagd wat we van het eten vonden en het foutje met het bier werd zonder mankeren direct hersteld. Wij hebben hier een fijne avond beleefd.
Een laatste opmerking geldt de locatie: het zal een berengoede plek zijn op een zonnige voorjaars- of zomerdag, wanneer je hier lekker op het terras aan het water kunt genieten.
Marie jose B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk gegeten, prima porties, zeer attent en vriendelijk personeel.
Wij komen zeker terug!
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Sinds nieuwe eigenaar een aantal keren geweest zowel voor diner als wijntje met heerlijke krokante gamba's.
Diner ook uitstekend. Verschillende dingen geprobeerd en alles heerlijk en met zorg bereid.
Dit in een prettige ambiance. Bediening uiterst vriendelijk en attent. En leuk: dat de eigenaar vaak een praatje met gasten maakt. Kortom een aanrader!
Joke C.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Gezellig en goede service. Aanrader.
Jan-Willen D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Wij hebben hier afgelopen weekend gegeten. Wat een gezellige sfeer zeg! Met mijn partner genoten van een goed glas wijn met een heerlijk stukje vlees. Het was niet erg druk maar dat vonden wij erg fijn. De keus in wijn was niet heel groot maar wij zijn liefhebber van Pinot Grigio en deze hadden ze.
Otto V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijk gegeten goede wite wijn.
Mijn vrouw begon met een Vitello tonato, heerlijk kalfsvlees met een toef salade, goede portie.
Ikzelf had een uiensoep, rijk gevuld met een knapperig broodje in de soep, perfect klaargemaakt
Na het voorgerecht begon ik met een mix grill, heerlijk stukjes vlees met saus, het vlees was goed gegrilde mals.
Mijn vrouw had een kippensate met pindasaus, lekker. Bij ons gerecht werd een goed gevulde salade en frites met saus geserveerd, we hadden geen plaats meer voor een toetje dus dit werd koffie.
Een heerlijke avond gehad en zeker de moeite waard om terug tekomen.
Min puntje van Iens, ze hadden vergeten de reservering door te geven.
Otto en Marga
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Vriendelijke bediening. Keurige tent. Niet heel druk. Eten zier er mooi uit. Op de vis geen kruiden of peper/zout. Top salade erbij.
Beetje jammer dat er maar 1 alcohol vrij biertje in huis was...bleek daarna gewoon op te zijn...
Terras buiten is zomers zeker een aanrader.
Uschi S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Prima eten goed verzorgd prettige bediening !hele fijne avond gehad!
Jammer dat dit restaurant toch minder bekendheid heeft !
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Het restaurant ziet er erg gezellig uit. Eten is erg goed. Bediening daar in tegen was niet echt onvriendelijk maar zeker niet goed te noemen, kwamen niet vaak genoeg vragen of we nog wat wilde drinken, onze borden van voorafje werd afgehaald en er werd niet gevraagd hoe het had gesmaakt. Mijn vrouw had gevraagd Saus apart bij haar vlees was er dus vol overheen gegooid van de 5 nagerechten die op de kaart stonden waren er twee op ( gelukkig was er wel iets dat niet op kaart stond wat erg in de smaak viel. En we moesten zelf om onze iens korting vragen. We gaan zeker nog keer daar eten hopelijk dat de bediening gewoon hun avond niet had.
PjenHa V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Na de ontvangst werd ons een tafel toegewezen op het "podium". De voordeur stond open en een koude luchtstroom trof onze rug en benen (de banken waren open op die plekken, misschien handig om die plekken dicht te maken). Het voorgerecht vitello tonnato was heerlijk, het hoofdgerecht, de Ierse biefstuk was goed klaargemaakt en smaakte prima (jammer dat er een brandsmaak aan de tomaatjes zat), de sliptong was hier en daar ook te donker gegrild maar smaakte wel. De bediening vonden we een beetje "popi jopi" (maar misschien zijn wel van de oude stempel): "gaan we in orde maken", "bent u uitgegeten ?", vergeten de korting in rekening te brengen : "kijken of u daar in zou trappen".