Bij Bomans

Binnenweg 1 2101 JA Heemstede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bij Bomans

Maandag t/m Zaterdag 10:00 - 21:00

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Anne1961 B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Bij reserveren werden we gewaarschuwd dat we de enige zouden zijn die avond. Bij aankomst bleken er toch nog twee andere tafeltjes bezet. We namen geen voorgerecht maar de Ierse biefstuk met portsaus en de rijst met curry. Erbij een lekkere salade en de bekende goede frites in een puntzak. De biefstuk was naar wens gebakken maar het vlees had nogal wat zeentjes. Het rijstgerecht had niet veel smaak. De Chileense huiswijn per glas is heerlijk. In tegenstelling tot wat op de website staat wordt er wel weer gratis een glaasje water bij geschonken, een pluspunt. Als toetje de creme brulee, die door en door warm was (moet warm op koud zijn) en een wat melige structuur had. Kopje koffie was gewoon o.k. Daarbij een lekkere amandelkrul. Bediening was vriendelijk en attent.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Zaterdagavond 19 november vooraf gaande aan bezoek van theater De Luifel (10 minuten lopen) uitstekend gegeten. De runder entrecote in keurige plakken geserveerd, was voortreffelijk en ook de friet en groente smaakten zeer goed. De rode en witte huiswijn (Finca) zijn verrassend en geen kinderachtige glazen. Ook het ongevraagde gratis glas water tref je niet vaak meer aan. Als dessert gekozen voor de Cheesecake met framboos en de champagne rabarber, beiden een lust voor het oog en de tong.
Lucas S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Zaterdag 15 oktober hier met 6 anderen gegeten. Een zeer hartelijk ontvangst, warm interieur en mooi gelegen aan het water. Vooraf een gerookte tonijn met limoenmayonaise. Fris van smaak en mooi opgemaakt met wat salade. Daarna de gegrilde Runderentrecôte met kruidenboter. Ik vroeg om rar en dat was hij ook bijna. De temperatuur van het vlees was wel te laag om de kruidenboter die er ruim op geserveerd was te doen smelten. Als desert de baked cheescake met framboos. Deze was fris en mooi opgebouwd.
Als rode wijn was de keuze een Temrenillo Merlot en een cabernet bijde prima van smaak en goed bij de verscillende gerechten.
De bediening is allert en vriendelijk. Later op de avond verdween langzaam het gevoel van gastvrijheid doordat de bediening meer achter de schermen bezig was en we om 22.30 werden verteld dat als we nog iets wilden we nog een laatste ronde konden bestellen. Sluitingstijd is 23.00 uur maar het is wel jammer dat hier zo mee wordt omgegaan.
Baco2000 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Een klein mosterdsoepje, heerlijk van smaak. Met brood, vooraf door mij gechecked. Helaas slechts twee stukjes stokbrood. Dat kan anders! Terras aan het water is erg leuk.
Youkali .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Voor mij als vegetariër was het eten ontzettend slecht. Rijst met diepvriesgroenten in wat een rode curry werd genoemd. Het smaakte naar niets. Ook geen enkele toevoeging van een eiwitbron in de vorm van noten, kaas oid. Voor een bordje rijst met diepvriesgroenten 18 e. te vragen vind ik behoorlijk over de top. De thai soep voor de rest van ons gezelschap was zeer waterig.
Er zou een nieuwe kaart komen. Doe liever ook een nieuwe kok, iemand die daadwerkelijk kan koken.

Bediening prima en verder een heerlijke avond, prettig op het terras aan het water te zitten.
AGirbes .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
In een verzorgde ambiance, met vriendelijke, betrokken en efficiënte bediening kun je genieten van een voortreffelijke maaltijd. Het 3-gangen diner is altijd zeer goed en verzorgd. Het zijn vrij klassieke gerechten die prima voldoen, bereid door de uitstekende kok. Enig puntje van kritiek is dat de menukaart misschien af en toe zou kunnen wijzigen.
Zeker als je kijkt naar money-for-value scoort dit Heemsteedse restaurant heel hoog. Vreemd genoeg hebben de Heemstedenaren het restaurant in de avond nog onvoldoende ontdekt. Hier moet je niet de meest verfijnde exotische bijzondere gerechten zoeken, maar voor een exquise maaltijd ben je hier goed af.
Anne-Klaver .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Weer eens een bezoek gebracht aan Bij Bomans, wat een heerlijkheid!
Zowel de locatie, het personeel als de lunch zelf.

Meer dan goed gegeten, deze keer het boerenbrood met de gamba's
Het personeel was wederom vriendelijk & bekwaam.

Blijft 1 van mijn favoriete plekken in Heemstede & omgeving!
SSch .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
In een woord fantastisch. Goede service en gezellige bediening. Alleen de trap naar entree is niet zo prettig begaanbaar maar wij hoorden van de gastheer dat je ook achterom kunt via parkeerplaats. Misschien wel verstandig om dat bij de trap aan te geven.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
We waren met 6 volwassenen bij Bomans en hebben hier in het verleden vaker goed gegeten.
Voorgerechten: Rundercarpaccio, gebakken boeren brie, salade met lamsham.
Hoofdgerechten: Ierse biefstuk, gebakken lengfilet, oosters gemarineerde zalmfilet

Voorgerecht en hoofdgerecht waren op zich prima van smaak en uiterlijk net als eerder.

Maar wat achteruit gegaan is eruis wat er om heen zit:
- 2 puntzakken friet voor en 1 klein saladebordje voor 6 personen. Dat vind ik gierig.
- Een ongeïnteresseerde en ondeskundige jonge ober. Kwam wat sullig over.
- Gekunstelde desserts (vijgencompote, passievruchtenparfait met frambozencouli en krokante flensjes); weinig smaakvol en veel te weinig voor Eur7

Bomans, jullie koken lekker maar het is tijd om je service erom heen te verhogen.
Barbara G.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Prima lunch op het terras op een stralende zonnige dag. Bediening had iets sneller gekund maar werd meer dan gecompenseerd door de heerlijke lunch. Ook de presentatie van de lunch was prima, zag er feestelijk uit.
Prima gegeten en genoten van een heerlijk ontspannen lunch aan het water.
Anne-Klaver .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Heerlijk geluncht op deze prachtige zomerse dag, het terras aan het water is heerlijk vertoeven.
We hadden plek op de lounge bank, en genoten heerlijk van ons wijntje. Het personeel is vriendelijk en heeft kennis van de wijnen/gerechten.
Ondanks de drukte werd er goed aandacht aan alle gasten besteed. Lang wachten was niet nodig en de glazen bleven gevuld. De lunch zag er meer dan goed uit en is absoluut een herhaling waard! Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Onze complimenten voor de bediening & keuken!
Rombertus .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Heerlijk geluncht na een uitgebreide wandeling door Groenendaal. Grote salades, mijne met prima tonijn. veel open wijn keus. Grote frieten in papieren zak maken het compleet. Hartelijke bediening die mee denkt en humor heeft. Ook nagerechten smaken heerlijk. Ondanks regen buiten zwemmen eenden langs en smaakt een tweede kopje koffie daardoor extra lekker. Gauw een keer op de vlonder in de zon proberen!
RestaurantOntdekker .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Zonder reservering prima gedineerd bij Bij Bomans. Interieur ziet er verzorgd uit en de kaart is oke. Ontvangst en bediening verder zeer vriendelijk. Kortom, leuke tent en wij komen graag nog eens terug.
Anny C.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Voor de derde keer gegeten en weer tot volle tevredenheid! Zeer vriendelijke personeel, lekker eten en een zeer gezellige sfeer. Prijs kwaliteit verhouding perfect! Gaan zeker binnenkort weer!
Steef V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Na een eerdere goede ervaring nogmaals wezen lunchen heerlijk aan het water bij Bij Bomans.
Net als de vorige keer weer de carpaccio op donkerbruin brood, naar mijn mening mag de smaak van de dressing/saus die voor het vlees gebruikt word wat zouter maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn. Verder niets aan te merken op service en op het eten. De huiswijn mag er wat mij betreft uit, komt totaal niet overeen met de sfeer dat het bedrijf uitstraalt.
Het decor van het restaurant is prima en van deze tijd.
Jstt .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Gelunched op deze mooie locatie aan het water. Het eten was lekker maar niet echt heel bijzonder. Minpunt is dat ze geen kraanwater serveren.
Lienus .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2014
Na lange tijd weer eens aangeschoven in dit prachtig ingerichte restaurant aan het water. Het viel ons op dat er rond lunchtijd bijna niemand zat.
De kaart zag er prima uit, wel wat aan de dure kant voor lunchgerechten.
Glaasje wijn aan de magere kant..... Vlotte bediening dat wel.
Carpaccio en twee kleine hamburgertjes besteld. Wat een teleurstelling, de beef was te dik gesneden en kwam kennelijk regelrecht uit de diepvries, bij het eten ontstond er een soort slijmbal , bah, niet opgegeten. Stokbrood was prima en ook de frietjes van tafelgenoot waren goed. De twee hamburgertjes waren smakeloos en te droog, ook niet opgegeten. Serveerster bood excuses aan en trok 1 wijntje en kop koffie (was overigens lekkere koffie) van de rekening. Toch nog 56 euro betaald. Ons zien ze niet meer, erg jammer van zo'n mooie locatie. Vroeger was het toch een prima tent!
Dewereld .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Na een keer met een vriendin te hebben geluncht gingen we nu voor het diner. Op een dinsdag avond komen we binnen en er zat 1 tweetje. We werden hartelijk ontvangen door de gast heer kregen een leuke tafel aangewezen. Dit werd al snel op gevuld door meerdere tafels.Na een korte blik in de menu kaart ( die ff niet helemaal klopte met hun site) toch een keuze gemaakt. Beide kabeljauwwang vooraf ( echt super) en m'n partner rib eye en mijzelf gamba romige piri piri, het was echt super . Lekker wijnen en nog een heerlijk dessert maakte het helemaal af. We hebben een heerlijke avond gehad. 'Bij Bomans' dank jullie wel
Carolien001 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Ik had wel eens bij Bij Bomans geluncht, wat overigens prima was, maar nog niet gedineerd: En dat overtrof mijn verwachtingen! De tonijntartaar bleek, net als de gebakken brie, fantastisch te smaken en ook de Gamba's waren heerlijk. We hebben met zijn drieën heerlijk van het 3-gangenmenu genoten en de bediening was vriendelijk en relaxt. Kortom, we hebben er weer een prima eetadres bij in Heemstede!!
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Op dinsdag 22 oktober hebben wij geluncht Bij Bomans. Het is een brasserie met een bijzondere ligging aan het water midden in Heemstede. De zon scheen en dat maakte de locatie nog meer bijzonder. Het is een gezellige brasserie met een moderne inrichting. De lunchkaart is erg gevarieerd met smaakvolle keuzes.
Wij hadden een salade en een club sandwich en deze waren alle twee zowel visueel als qua smaak prima. De service is goed en netjes. Met andere woorden een aanrader en een locatie waar we zeker vaker heen gaan.