Bij Bart

Oude Kerklaan 15 3828 EC Hoogland Nederland Kaart
31-337200820

Over restaurant Bij Bart

Dry aged meat tot heerlijke paling!

Restaurant Bij Bart vind je in een sfeervolle, monumentale boerderij in het dorp Hoogland. Bart en zijn jonge, enthousiaste team staan hier klaar om jou een geweldige avond te bezorgen. Ook voor hun keuken zit je goed. Hier zwaait chef-kok Jeroen met de spreekwoordelijke scepter. Eerlijk eten zonder opsmuk en door de open keuken kan je meekijken! Wat de spot bijzonder maakt: je kunt hier - op aanvraag - je eigen stukje dry aged meat afsnijden of een heerlijke hele paling uit Spakenburg wegsnoepen. Kom langs Bij Bart voor een borrel of heerlijke hap!

Meer informatie over restaurant Bij Bart

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
E K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Eten prima. Kleine plankjes waarop het vlees wordt geserveerd niet praktisch.. Aangeraden een schoteltje of schaaltje per persoon erbij te serveren om dat te kunnen vullen met sla. Op het kleine plankje kan men tijdens het hoofdgerecht geen sla nuttigen. Personeel bijzonder vriendelijk.
J.P. H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Restaurant vol en rumoerig, maar we vonden het wel gezellig; veel ouders met kinderen dus veel te zien. Ontvangst en bediening vriendelijk en attent; beperkte kaart met goede uitleg; voorgerecht was prima en lekker; hoofdgerecht redelijk;
Srivet01 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Bediening was goed, Echter de sate was in verhouding tot de andere hoofdgerechten erg onder de maat een pen en het rundvlees van een ander gerecht was veel te rouw, ook na een tweede keer terug naar de keuken. de spare ribs waren wel erg lekker
Annemarie.renev .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Het vlees is hier erg goed, jammer dat er zo weinig aandacht is voor de andere (bij) gerechten
Als de groenten de aandacht krijgen die ze verdienen zouden wij te vreden zijn.
Irish Coffee moet echt beter.
Wild_e-Man .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Welkom was wat knullig. We hadden gereserveerd, maar de dame die ons ontving wist niet hoe het reserveringssysteem werkte. We kregen een eenvoudige kaart gepresenteerd, met voldoende keus. Vooraf varkensbuik die prima op smaak was. Daarna duurde het lang, maar niet te lang voordat het hoofdgerecht geserveerd was. Ook goed bereid, maar geen kruising, wellicht met het idee om zelf op smaak te kunnen brengen met zout en peper. Op zich een idee, maar ik ga uit eten om de chef dingen op smaak te laten brengen. Verder niets aan te merken op bereidingswijze en kwaliteit van het vlees. (bavette). Na ruim een uur hadden wij voor- en hoofdgerecht genuttigd. Daarna de vraag of wij de dessertkaart wilde zien. Prima, na een kwartier kregen wij bestek op tafel gegooid wat ons bevreemdde, we hadden immers nog geen kaart gezien en nog niets besteld. Toen begon het wachten. Na ruim een half uur kwam iemand langs met excuus voor het wachten en we zouden zo de kaart krijgen. (Het was overigens niet druk en er was voldoende personeel aanwezig.) De kaart volgde even later en wij hebben direct vriendelijk bedankt want we hadden niet echt tijd meer, laat staan zin om nog zo'n wachtsessie te ondergaan. Dan maar koffie en thee. En toen was het wachten op de rekening. Ondanks af en toe seinen, toch maar na een half uur naar de counter met pinpas om de rekening zelf te halen en te betalen. Vervolgens werden we bij vertrek straal genegeerd. Jammer. Genoeg potentie, redelijk goed eten, maar de ervaring is volledig teniet gedaan door de ongeïnteresseerde passieve bediening.
Angelo D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Gisterenavond bij Bart gegeten en het gevoel overgehouden dat er een aantal dingen niet kloppen. Er hangt een allergaartje van lampen, sommigen met kippengaas, waarvan dan weer een aantal lampen ontbreken/kapot zijn, maar het vlees wordt wel opgediend met langoile messen. De soep van de dag: courgette soep met zalm was lekker, de wildkroket was ook ok, maar daar werden een aantal blaadjes van een sla bij geserveerd zonder verdere bereiding. We kozen voor Dry aged meat: dit was op zich niet verkeerd, maar er leek weinig smaak aan te zijn toegevoegd, deze moest blijkbaar (mede) komen uit de saus, waarvan op de kaart onduidelijk was of deze erbij hoorde, maar achteraf niet in rekening blijkt te zijn gebracht.
Bij Bart moet je de bijgerechten apart van de hoofdgerechten bestellen (om verspilling te voorkomen), maar de porties vlees zijn (volgens de kaart) 200 gram, zodat er toch nog een hoop van de bijgerechten overbleef. De Roseval aardappelen leken voor een deel bijna rauw.
Uiteindelijk waren de porties zo groot dat we het toetje maar hebben overgeslagen.
Mike1974 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We komen hier regelmatig, aangezien we op 5min loopafstand wonen. Altijd superlekker eten en zeer prettige bediening. Sinds het restaurant een nieuwe naam heeft, en zelfstandig is naast het pannenkoekenhuis (de buurman), is de kaart aangepast, en zijn de gerechten zo mogelijk NOG lekkerder geworden! We nemen hier regelmatig vrienden & familie uit het hele land mee naar toe, en iedereen wil nog een keer terug...dat zegt genoeg! :)
Augie V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijk gegeten, mooie gerechten op de borden, leuke vlotte bediening.
Echt een zaak om terug te komen, wat wij ook zeker doen.
PMMK .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Bediening niet accuraat, heeft meerdere keren niet in de gaten wanneer gasten wat willen bestellen ( moeten er div malen om vragen) weten niet wat de gasten hebben besteld qua drankjes of gerecht. Koude entrecote en steak, salades vergeten en verkeerd nagerechten geserveerd ,lang wachten
Toiletten ruiken muf door slechte ventilatie , bij wastafel is t houten achterpaneel aangetast door zware verrotting , bah niet hygiënisch /fris
Jeroen G.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Heerlijk restaurant met echt lekker vlees en eerlijke producten. Een team dat met passie werkt, dat merk je in alles! Volop parkeer ruimte en een uitgebreide kaart voor de kleintjes!
El L.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Vanavond gegeten bij Bart in Hoogland, super lekker gegeten je proeft dat het eerlijke producten zijn en met veel liefde en passie is bereid.
Wij komen zeker weer terug hier!!
Pfarrer .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
'Bij Bart' is een easy going restaurantje in een oud boerderijtje in Hoogland. De kaart is precies goed: niet overdreven veel gerechten waardoor je door de bomen het bos niet ziet, maar toch voldoende keus en variatie. Omdat we allebei een beetje aan het diëten zijn - zucht - kozen mijn vrouw en ik alleen voor een hoofdgerecht en nagerecht. Mijn vrouw ging voor de spareribs. Die waren zeer mals en gleden zowat van het bot af. Er is wel eens wat discussie over of dat nu hoort of dat ze meer knapperig en geroosterd moeten zijn, maar goed, mijn vrouw vond het heerlijk. Het was veel. Wat overbleef ging fijn mee in een zakje naar huis voor de komende week. Ik koos als hoofdgerecht voor de Dry Aged Meat Entrecote. Voor in de zaak hangt dit vlees zichtbaar te versterven. Wat de kaart beloofde was niks teveel gezegd: zeer mals en smaakvol vlees, mooi bereid, en geserveerd met een fijne truffeljus. De huisgemaakte friet maakte het af. We kozen ook voor de gegrilde groente. Dat was precies wat het was, maar stelde daarin ook wel wat teleur. Aubergine, avocado, paprika, vanaf een grilletje. Qua bereiding wat al te simpel. Als het mogelijk zou zijn zou ik daarom liever een 7,5 hebben gegeven. Als stimulans om dit nog wat te verfijnen.
Als nagerecht koos mijn vrouw voor de drie sorbetijsjes met kletskop en ik ging voor Gateau chaude: een heerlijk chocoladetaartje, van buiten knapperig en van binnen nog licht vloeibaar, met fijn passievruchten-sorbetijs erbij. Heerlijk.
De bediening was goed. De kaart werd gauw gebracht toen we binnen waren, met een goede toelichting. Het duurde wel wat lang voor de bestelling werd opgenomen, maar daarna liep alles weer zeer vlot. De overwegend jonge mensen die bedienen zijn correct en beleefd, maar ook spontaan en vriendelijk. Prima.
De entourage is eenvoudig maar gezellig. Als het vol is en er ook veel kinderen zijn - wat vanavond zo was - kan het flink lawaaierig zijn. Voor ons geen probleem, maar goed om te weten. Samengevat: wij gaan zeker een keertje terug komen.
Ruth S.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Fantastische service goed kwalitatief eten en veel variatie op kaart
Mn kleine van 2 kon lekker spellen in ballenbak en smullen v kindermenu
UtrechtSmaak .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Lekker gegeten Bij Bart. Verrassende salade met o.a. smaakvolle geitenkaas. De spareribs waren zo goed gemarineerd dat geen saus nodig was. Ook de dry aged entrecote had geen saus nodig. Ook de deserts waren prima.
Ygs Y.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Gisteren met vrienden hier gegeten. Vooraf steak tartaar. Was heerlijk. Misschien mogen er iets meer ingrediënten bij. Als hoofdgerecht de Angus steak. Was ook prima. Heerlijk mals. Hoewel er bij tafelgenote iets niet goed ging bij het voorgerecht werd dit prima opgelost door gastheer Bart.
Verdere service en bediening ook erg goed. Kaasplankje na was een beetje iel. In totaliteit goed eten. Interieur mag wel een upgrade krijgen.
Fijnproeve R.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Via Couverts lekker gegeten bij Bart. Leuk dat je uit alle gerechten op de kaart kunt kiezen. Op de (te koude) kreeft na waren de steak tartare en de paling lekker. Hoofdgerechten dry aged entrecotes en de witvis ook. Dessert ook in orde. Ambiance is bruin café achtig, maar de bediening na enige aarzeling goed. Wijnen smakelijk en betaalbaar. Ook de vraag over de kreeft werd prima door de chef opgelost met een drankje van de zaak. Goed bereikbaar en parkeren op eigen terrein.
Carolina K.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Eten bij Bart
Bij aankomst denk je even ??? al rijdend door de woonwijk ben je benieuwd naar het restaurant. Wij waren meer dan verrast wat een goede ontvangst, enthousiaste bediening en heerlijk gegeten. De steak tartare, de hamburger waren echt subliem. Ook heerlijke wijnen erbij. Maar vooral de gastvrijheid, één van de tafelgenoten nam geen dessert maar een kop munt thee, zij kreeg daar een heerlijk reep Tony chocolonely. omdat het om een 3 gangen menu van de dinerweek. Overigens er was vrije keuze van de menukaart en dat was heel prettig. Een restaurant om zeker nog eens terug te gaan!!
M M.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Vooraf aan de bar van het eethuis een kaasplankje genuttigd: prima. De hele paling: heerlijk en leuk om het als fingerfood te presenteren. De angus smaakte heerlijk, maar was zó snel afgekoeld op het houten plankje. Echt zonde. Dat is op te lossen met voorverwarmde borden. De spekjus smaakte hetzelfde als de peperjus. Enig verschil: in de peperjus dreef een peperkorrel. Beetje jammer. Het passievruchtenijs was erg lekker.
De bediening had z'n avond niet. Ik vroeg om een karafje water en kreeg een fles Spa. Dat werd niet vooraf aangegeven, maar werd zonder commentaar op tafel gezet en weg was de serveerster, voor ik iets kon vragen. Wat is er mis met kraanwater? Dat smaakt hier lekker zacht en is een stuk milieuvriendelijker. Daarnaast liet een ober tot twee maal toe een dienblad van een serveertser omkieperen.
J00pbraakhekke .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Heerlijk gegeten bij dit nieuwe restaurant met als top gastheer Bart zelf. Een eigenaar die de horeca aanvoelt en precies weet wat de gasten nodig hebben om een goede (culinaire) avond te beleven. Het restaurant is gevestigd in een leuke boerderij met daarin ook een pannenkoekenhuis. Hier heb je overigens geen last van omdat dit gescheiden is.

Als je van een goed stuk vlees houdt moet je hier echt de Black Angus steak proberen. Deze was echt héérlijk! Wil je daarna je avond ''Bij Bart'' compleet maken, dan mag een ''halve Leo'' zeker niet ontbreken!

Ik keer hier zeker terug!
Wouter T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Gister "bij Bart" gegeten. Begonnen aan de bar met een glaasje wijn en een fantastisch plankje met verschillende kaasjes en worst. Vervolgens genoten van de tonijn met risotto...heerlijk!!
Goed eten, goeie service en een mooie zaak...aanrader dus!