Bij Babette

6,6
Erg voordelig
Jotham M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Super gezellig plekje. Echt op z'n engels. Mijn vriendin had een traditionele scone en ik had de carrotcake. Beide helemaal top! De eigenaresse was zelf ook in de zaak aanwezig, wat een leuk mens. Ik kom zeker terug!
Hannah A.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Heel vriendelijk en behulpzaam personeel, hele lekkere taarten en gezellige ambiance! Een echte aanrader voor bakje koffie tussendoor.
Yin K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Witte chocolade cheesecake was goed, maar dat was het ook het enige goede aan deze plek. Serveerster die slecht Engels sprak bleef hardnekkig Engels praten terwijl ik Nederlands sprak en bleef spreken. Ze nam daardoor hele tijd verkeerde bestellingen op waardoor we een stuk taart niet kregen en ging vervolgens in discussie dat ik onduidelijk was. Sowieso slecht om in discussie te gaan met een klant terwijl je ook gewoon alsnog de bestelling kan brengen. Bediening wist weinig van hun eigen producten: er werd verteld dat er citroentaart was welke vervolgens duidelijk sinaasappeltaart was. Deze was heel erg droog en niet lekker. We komen hier niet meer terug.
Culle .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Gisteren di. 16/08 met mijn dochter een dagje Haarlem. We gingen eerst koffiedrinken Bij Babette, omdat we het daar de vorige (eerste) keer zo leuk en lekker vonden. De vrolijke Engelse die daar toen rondliep was er niet en de bediening was uitgesproken slecht. Chagrijnige meisjes. Heerlijke, warme scone, maar de clotted cream (dat was nu een soort zachte boter (!) zat in een klein jampotje, zonder lepeltje. De cottage cheese taart was ook heerlijk, maar er zaten bij beide - scone en taart - geen vorkjes. We vroegen om lepeltjes, die kwamen niet, dus die is mijn dochter gaan halen aan de bar. We vroegen om twee glazen water, die ook niet kwamen, dus die ben ik gaan halen. De gezichten bleven chagrijnig. Er kon geen lachje af! Volgende keer gaan we ergens anders. Het ziet er leuk uit, hoge ruimte, houten tafels.
RT1209 .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
White chocolate cheesecake heerlijk! Scones ook erg lekker.. Een echte aanrader in het centrum van Haarlem om lekker te lunchen!
MiChello1987 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het ziet er gezellig uit binnen. Echter de chocoladetaart, Lemoncake en cheesecake waren niet lekker. Na een voorzichtige klacht kregen we, tegen onze zin, meer taart op tafel gekwakt. De Service liet wat te wensen over.
De eigenaresse is heel echter wel heel erg vriendelijk en heeft ons een nieuw stuk taart gegeven wat wel lekker wat (banoffee).
De ijsthee leek van een lipton-zakje getrokken te zijn.
Kortom: wat ons betreft geen aanrader.
Als je toch gaat: de key lime pie is wel heerlijk!
In G.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijke thee en cheesecake. Ook kwamen ze langs met een bord met verschillende soorten fudge om te proberen. Alleen jammer genoeg heel lang moeten wachten voordat er überhaupt iemand naar ons toe kwam.
Fever .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Beste cheesecake in haarlem! Ontzettend vriendelijke en attente bediening. De taarten zijn echt allemaal fantastisch. Als je echt niet kan kiezen, neem dan de Marie antoinette en je krijgt van alles een beetje, echt onweerstaanbaar!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Lekkere grote cappuccino gedronken met cheesecake met frambozen toppunt en chocolade, koffie, Carmel cake.
De cake was iets aan de droge kant.
Leuke sfeervolle inrichting, de bediening oogde niet echt relaxt.
Ad B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
We hebben er gelunchd. Jammer dat er AH-ingredienten werden gebruikt. Geen bijzonder brood, sla uit de zak en geen verse kruiden. Jammer maar voor ons maak je zo niet iets bijzonders. Zo kan ik het thuis ook.
Ansvanderweg .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Fantastische taarten, heerlijke theesoorten en goede koffie. De afternoon tea is overweldigend lekker (en ook veel, we hebben een deel van de scones mee naar huis genomen). Ze hebben ook heerlijke sandwiches. Lieve vriendelijke eigenaresse, die graag hapjes uitdeelt om te laten proeven. Zeer gezellige inrichting. Ik waan me even in Engeland als ik er ben. Een minpuntje: de tafels wiebelen.
EMBB .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Met een groep van 5 dames genoten van de heerlijke afternoon tea! Erg aardig personeel, kadootjes van kleine gebakjes en sandwiches, en per gang een bijpassende (steeds wisselende) theesoort. Wij hebben genoten! Dank daarvoor!
Hanuitoost .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Zondag rond 1400 uur. Babette ziet er gezellig uit en de taarten ogen smakelijk. De service was vriendelijk, engelstalig en er was zichtbaar veel stress. Ingredienten die op waren en bijgehaald moesten worden, theezeefjes die op waren. Een van mijn tafelgenoten viel in de prijzen en kreeg net als een van de vorige bezoekers in plaats van een broodje een toren van brood. Ze schrok ervan. De twee tafelgenoten mozarellasalade vonden deze ok, alleen de dressing was flauw. Ik had een scone met kaneel die prima was. De clotted cream was meer rulle roomboter. Ik denk dat met een 'rethink' over de logistiek er toch hogere cijfers voor het eten en de service te halen zijn.
Rob_83 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Grappig lunchtentje dat wat rommelig maar erg gezellig is ingericht. Prima om een kopje koffie te drinken met een stukje taart erbij. Ik zou er niet zo snel gaan lunchen, dan is de kaart erg beperkt.

De service was wisselend. Eerst duurde het erg lang voordat we überhaupt werden geholpen. We werden gezeten aan een tafeltje dat net was leeggeruimd, maar niet was schoongemaakt. Zodoende lagen er nog wat kruimels op de tafel. Zelf hadden we dat niet eens door, maar de gastvrouw wel toen ze de bestelling kwam opnemen. Ze verontschuldigde zich voor haar nieuwe medewerkers die "ze nog aan het trainen was, maar wat nog niet zo goed lukte". Niet echt aardig en professioneel om over je eigen personeel te zeggen. Het personeel was wel erg vriendelijk.

De redcake was prima, niet heel speciaal. Wel erg groot. De champagne/strawberry cheesecake was ook prima, maar had een veel te dunne bodem. Jammer. De cappuccino was wel erg lekker en goed gemaakt. Dat blijft toch ook altijd een verrassing.

Zou hier niet zo snel weer heen gaan.
Freek S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Prima koffie en thee met English scones en een te groot stuk smakelijke chocoladetaart. Echt een no nonsense cafe voor lunch, koffie en thee. Leuke bediening in een huiskamersfeer.
Sabine0 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Wij zijn hier met z'n tweeen geweest voor koffie/thee en wat lekker. De bediening was onbekwaam en ongeïnteresseerd. Toe wij vroegen wat ze aan lekkere taarten hadden wees hij nonchalant naar de vitrine en 1 minuut na het opnemen van de bestelling wist meneer al niet meer wie wat besteld had. Bij het afrekenen ging het ook mis, er werd een pot thee aangeslagen voor 6 euro (!) terwijl er een kopje thee besteld was. Het interieur is een bij elkaar geraapt zooitje. De taarten waren niet bijzonder lekker en er werden belachelijke tarieven voor gerekend.
Evelien P.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Heb je geen zin in thee en scones dan moet je hier in ieder geval niet zijn. De broodjes zijn namelijk 2x grofgesneden plak brood van ong 6 cm per boterham met een minimaal beleg. Ik had een versie met pesto/kip (gehakte gerookte kip welteverstaan) voor 8,50 EUR. Belachelijke prijs voor een broodje wat niet eens een rijkelijk belegde luxe bol was maar gewoon een sandwich met een toren aan brood.... dan ga ik wel naar de supermarkt. Als je zo'n prijs vraagt, verwacht je ook zeker iets. Wat een teleurstelling.
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
decor: leuk en aangenaam. niet erg groot maar je zit niet echt bij mekaar op schoot
service: vlot , nonchalant
eten: thee met gewone scones en thee met een special scone. Beide zeer te appreciëren
leuk theehuisje om te onthouden
PureSenses .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Misschien had ik pech, of eigenlijk dubbelpech. Want tot twee keer aan toe, kreeg ik een 'oude' scone. Jammer, want het tentje opzich is best gezellig en volgens mij hebben ze ook wel lekkere zoetigheden, maar helaas smaakt het dus niet allemaal even vers. Als goedmakertje voor het slechte hapje, kreeg ik een brunchbon; met z'n tweeën brunchen, en dan krijgt 1 van de 2, 50% korting... M'n scone moest ik wel afrekenen... Sja, kan ik niks mee, sorry.
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Dit tentje zag er leuk uit, maar viel tegen qua bediening en eten. De jongen die ons bediende was erg chaotisch, de thee leek te zijn vergeten en stond lang op de balie voordat het uitgeserveerd werd. De broodjes waren karig belegd. Voor de gevraagde prijzen hadden we iets beters verwacht. Het was ook erg rumoerig doordat de tafels dicht op elkaar staan.