Bierfabriek

Vrijdag 15:00 - 02:00
Zaterdag 13:00 - 02:00

Lieseltje .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Prima tent om een eenvoudig hapje te eten. Mits je van kip houdt, want dat is het enige hoofdgerecht dat ze bieden. Onze kip (poussin) was heerlijk mals en de friet knapperig. Voor de groente hoef je niet te komen, maar persoonlijk vind ik sla en cherry tomaatjes wel prima. Wel vond ik de hoeveelheid bier waar je uit kon kiezen (3 soorten) een beetje matig voor een tent die zich de Bierfabriek noemt. Service was top!
Lindsey E.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prima restaurant om ook met de kinderen naartoe te gaan. Goede sfeer en i.t.t. andere recensies vonden wij de bediening vriendelijk en attent.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Op 2de Kerstdag met z'n achten gegeten. Voorgerecht: charcuterie en kaas oke. Hoofdgerecht Kip: bedroevend slecht: droge verbrande kip, slappe friet, smakeloze salade. Wanneer je maar 1 hoofdgerecht verkoopt ga je ervan uit dat het goed is, maar helaas. Bier lekker en de bediening oke.
Margriet T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
verhuisd van rokin naar nes. de kippetjes waren lekker als vanouds maar de zaak zelf vind ik niet leuk meer. te druk (rumoerig), niet gezellig, slechte bediening, oncomfortabele banken.
Marjorie W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Met de eetclub hier gezeten op het terras. Wat was de kip lekker, prima gekruid en gegaard, en dat in combinatie met een fris lekker biertje. De tiramisu hebben we ook van gesmuld, deze werd in een wek potje geserveerd, en was charmant lekker. Echter de friet, nou zeg, ik heb nog nooit zulke slechte slappe friet gezien en geproefd. Over de bediening mag ik niet klagen, deze was zeer charmant, al met al een fijne ervaring.
yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Op een zonnige middag met mijn twee dochters een hapje eten in het centrum van Amsterdam. Wij kwamen terecht bij de bierfabriek. De meiden vonden de pelpinda's geweldig. En dat ze de doppen zomaar mochten laten vallen. We begonnen met een drankje. Ik de 'puur', een lekker ongefilterd biertje. Met daarbij bitterballen en geitenkaaskroketjes. Lekker van smaak en netjes verzorgd. Daarna aan de kip met friet. Omdat we vrij gevuld waren van het aperitief kregen we de lekkere kip, die speciaal voor de kinderen in stukken geserveerd werd, niet op. Aan de smaak lag het niet. Vriendelijke bediening die heel vaak bij je komt kijken of alles naar wens is.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Hier met 6 personen gegeten. Vier van ons aten een kippetje, en twee het vegetarische gerecht. De keuze is hier niet uitgebreid, maar dat wisten we van tevoren.
De kippetjes waren prima, het vegetarische gerecht (pompoenquiche met bechamelsaus) was heerlijk van smaak, maar wel wat machtig en net iets te donker uit de oven. De salade die we erbij bestelden vonden we vrij smakeloos. Lekkere patat, biertjes ook heerlijk.
Pinda's pellen en de doppen op de grond gooien is ook een gezellige bezigheid tijdens een drankje.
We hadden een oudere dame bij ons (80+), maar zij had last van de harde muziek. Ook de anderen konden elkaar niet makkelijk verstaan. Dat was wel een minpuntje.
Bjørn B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Leuke tent als je als de hoofdmotto van de avond bier drinken is. Qua bediening, die in grote getale aanwezig was, deed het goed. Het eten is redelijk gezien de prijs die je ervoor betaald. Het decor is een beetje twaalf in een dozijn. Wat absoluut leuk is zijn de pindanootjes waarvan de schillen over heel de vloer liggen. Iets op de grond gooien was zelden zo leuk, zeker als je een avond bier gaat drinken.
Student1992 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Bomvol, bruisend en gezellig. Zoals de naam al zegt een biercafe. Door de drukte had het personeel het overduidelijk mega druk. Dit gaat wel ten koste van een goede service. Omdat we maar voor 1.5 uur de tafel hadden om te eten zou je verwachten dat je minimaal snel word geholpen, helaas was dit niet het geval. Bestellingen duurde lang en het was moeilijk om de aandacht te krijgen van het personeel. Duidelijk was dat ze met te weining mensen stonden waardoor het een soort wedstrijd werd met andere gasten om aandacht van de bediening. Mede door de gezellige sfeer in het cafe stoorde het niet perse dat alles wat langer duurde. Maar als je haast hebt of even kort wilt borrel is het geen aanrader. Nadat we het eten hadden kon het feest beginnen. Goddelijk! De halve kip zo zacht als boter, goede frieten erbij dus helemaal top. Alles bij elkaar zeker een aanrader om een keer naartoe tegaan. Eten helemaal top, service wat traag maar met een vriendelijke glimlach en ambiance perfect.
Dani .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Met een vriendin wat vroeger, zo rond 5 uur, wat gaan eten. Volgens die vriendin was het een paar uur later echt niet uit te houden.
Toen we eenmaal zaten werden we snel bediend. Onze drankjes kwamen gauw, maar onze geitenkaaskroketjes waren vergeten. Toen we dit zeiden, zei de ober: "ja, die duren wat langer." Toch zagen we hem toen snel naar de pas rennen en de koks vertellen dat ze vergeten waren. Dit mag je mij ook gewoon eerlijk zeggen!
Vervolgens beide een kippetje besteld, en twee cola light. De cola was ook vergeten. Mijn vriendin is hiervoor naar de bar gelopen, hierna kwam het al snel. Toen we eenmaal te eten hadden werd ons heel vaak gevraagd of het smaakte. Dit kan je als irritant ervaren, maar ik ervaar dit als attent.
De kip was echt super. De spicy saus was alleen niet spicy; prima, ik houd niet van spicy eten, maar dan moet je het ook geen spicy saus noemen.
Zo rond half 7 begon het vol te lopen en na een tijdje konden we elkaar half schreeuwend al niet meer verstaan. Dit is dus waarom mijn vriendin vroeg wilde komen. Dit natuurlijk door de locatie; veel toeristen, je moet er maar van houden.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Als je zin hebt in een lekker biertje in een hippe omgeving is De Bierfabriek de perfecte optie. Er worden huisgebrouwen bieren geserveerd, waarvan de Rosso mijn absolute favoriet is lekker fris en zacht van smaak. De bediening is snel en hartelijk, het decor industrieel met veel ruimte om te zitten en de hele tent is bezaaid met doppinda's. We hadden al veel positieve verhalen over het boerderijkippetje gehoord maar uiteindelijk hebben wij een keuze uit de lekkere snacks gemaakt: de bitterballen, het Charcuterie plankje en het huisgebakken brood. Smaakte allemaal erg goed. Kortom, een erg leuke tent met een fijne sfeer waar ik zeker nog eens naartoe ga. Als is het maar om dan wel de kip te eten :)
Roydehaas .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Prima concept, standaard handje doppinda's en lekkere voorafjes zoals gebakken Chorizo en Charcuterie plankje. Boerderijkip die vervolgens kwam is prima en lekker met frites voor € 13,50. Mooi zelf gebrouwen bier, gezellig en drukke ambiance. Prima prijs - kwaliteit.
Leon82 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
In januari een bezoek gebracht met wat vrienden. Simpel maar lekker. Als voorgerecht een mix plateau genomen, rijkelijk gevuld en goed van smaak.De kip was heerlijk van smaak en de huisgemaakte saus ging er perfect bij. prima biertjes. Alleen service was wat traag. Maar voor een makkelijk maar lekkere vrijdag avond hap is het een prima tent.
Roy W.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Ideale locatie als je met een grote groep bent en in een lekkere ongedwongen sfeer wilt eten, drinken en een gezellige avond wilt hebben. De BF heeft 3 soorten bier op tap en vooral "Puur'' is een heerlijk biertje. Bij de BF eet je kip en drink je bier, zo simpel is het. De biologische boerderijkip met friet, salade en sausjes is heerlijk en absoluut niet duur (13,50). Voor een grote eter is het wellicht wat weinig maar de kilo's doppinda's welke door de hele tent liggen maken een hoop goed. Voor mij is de bierfabriek de ideale locatie om een etentje te geven en/of met collega's/vrienden te eten en een leuke avond te hebben.
Feyfayer .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Lekker sfeervol, bruisend restaurant waar je terecht kunt voor hun specialiteiten: huisgebrouwen bier en gebraden kippetje. Kunt lekker smullen van de geroosterde pinda's op de tafel. Kip is genoeg voor één persoon en erg lekker te combineren met de BBQ saus en de Spicy saus. Lekkere combo met hun Puur bier. Ligt ook centraal in de stad, dus goed bereikbaar. Waren er voor de eerste keer, en goed verrast.
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Heerlijke boerderijkippetjes. Taptafel is echt ideaal, maar ook de andere tafels zijn prima. lekker genieten van de huisgebrouwen biertjes en pinda's alvorens los te gaan op het boerderijkippetje. Met wie ik hier ook kom, iedereen vindt het top!
Monique W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Goede biertjes, heerlijk kipje van het spit en een heel fijn terras. Met het werk er pal naast is dit in de zomer een vaste stek voor de vrijdagmiddag borrel! We moeten wel net geluk hebben om nog een plekje te kunnen bemachtigen, maar als je eenmaal zit, ga er je bijna niet meer weg.
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Goede en simpele formule: taptafel, keuze uit twee biersoorten (Rosso en Puur) en als eten een heerlijk kippetje met frites, maïskolf en salade. Vooraf bitterballen en een hollandse charcuterie plank. Al het eten goed van smaak, kip erg mals.
Ontvangst en bediening vriendelijk, alhoewel het grootste deel (bier) selfservice.
Met vijf man een entourage voor een zeer geslaagde avond.
Enig min puntje onze tafel stond dicht bij de ingang (koude lucht).
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Leuke tent om met een groter gezelschap te zitten. Simpel maar goed concept. De huisbiertjes vond ik niet bijzonder, gemiddeld Belgisch speciaalbiertje is beter dan dit. Kip qua prijs kwaliteit verhouding zeker in orde. Vriendelijk personeel dat ons aan het eind van de avond uit het oog was verloren.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Hier al ettelijke malen geweest en het blijft gewoon een leuk concept. De basis is bier drinken en het sublieme kippetje kluiven. Dit laatste is het enige vaste hoofdgerecht met op de krijtborden een vegetarische- en een niet-vegetarische daghap.
Gisteren eens niet voor het kippetje gekozen maar voor de lamskoteletten. Deze laatsten waren
veel te vet, bijna net zo veel vetrand als vlees. De diverse plankjes als vooraf, gekozen voor de
hollandse vleeswaren en de bruschetta, zijn prima. De bediening is alleraardigst en het decor blijft leuk, industrieel ogend en de grond bezaaid met de restanten van doppinda's.
Minpuntje blijft het tochten aan de achterzijde ten gevolge van de niet goed terugvallende deur. Dit is zonde, want er komt een straal koude naar binnen tot irritatie van de daar
zittende gasten.
Verder een prima adres om voor een nette prijs in het centrum van Amsterdam redelijk
snel te eten.