Bierfabriek (Delft)

Burgwal 45-49 2611 GG Delft Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bierfabriek (Delft)

Zondag t/m woensdag
16.00 – 00.00 uur
Donderdag: 16.00 – 01.00 uur
Vrijdag: 16.00 – 02.00 uur
Zaterdag: 12.00 – 02.00 uur

Ivo V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Met 13 familieleden wezen eten en dat hadden we beter niet kunnen doen. Heel lawaaierig, ook voordat de muziek begon i.v.m. Delfts Bluesfestival. Warm, en een zeer slechte bediening. De obers kwamen niet uit zichzelf maar moesten telkens uit de ruimte geplukt worden. Na twee uur kwam eindelijk het hoofdgerecht. Veel gehoord: "het komt er zo aan", "ze zijn er nu mee bezig". Wel met excuses en bij de afrekening werd het tapbier niet meegerekend. De individuele obers werkten hard, maar op zo'n voorspelbaar drukke avond moet je meer personeel inzetten. Deze kritiek kan de bedrijfsleider in zijn zak steken. De kip was lekker en het vlees matig.
John V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Met een groepje langsgeweest om een biertje te doen. We zijn aan de tap tafel gaan zitten waar overigens prima zoetig pils uitkwam. Jammer dat t spoelmechanisme niet goed werkte en alsmaar water bleef spuiten. De tweede tegenvaller was de charcuterie. Toen deze werd neergezet kon ik van een afstand ruiken dat er zeer oud vlees op lag. Wat ook te zien was aan de verkleurde ossenworst die erop lag. Er werd excuses aangeboden en een nieuw plankje geregeld en we kregen gewoon WEER dezelfde oude en verkleurde worst op t plankje. Hoe dom ben je dan? Dit is voor mij een reden om niet meer terug te komen. Ik zou op zoek gaan naar een andere kok als hij niet eens oude vleeswaren kan herkennen met zowel neus als ogen
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
op een zaterdagavond na een bierenfestival in Delft bezocht met een gezelschap van 3 personen. aangezien mijn partner van bier houdt en we deze dag dus ook al op een bierenfestival geweest waren, vond ik een bezoekje aan de bierfabriek wel een leuke afsluiting van de dag. nooit eerder geweest en we zullen ook nooit meer terug komen want ondanks dat de ambiance gezelligheid uitstraalt. vinden we het eten en de kwaliteit ervan minimaal. veel meer dan een piepkuiken, wat borrelhapjes en een speciale dagaanbieding kom je hier niet. de kip is gepekeld, wat hem sappig houdt, maar de marinade was niet geweldig en zeker niet speciaal. de lokale kippenboer heeft lekkerdere kip. zelf had ik de dagspecialiteit, entrecote, en deze leek op het eerste gezicht op mijn bord groot, helaas was deze absoluut niet bereid zoals verwacht en niet goed schoongemaakt. de vetrand die eraan zat was bijna drie keer zo dik als normaal en zodoende bleef er van mijn mooie stuk vlees bijna niets over. tevens was de entrecote niet eerst op zijn vetrand gebakken waardoor het vet niet in het vlees getrokken was. de bediening was erg traag en de dame zat meerdere malen bij een aantal ( blijkbaar voor haar bekende) heren aan tafel, en hield ondertussen niet de andere gasten in de gaten. zoals de naam doet vermoeden is er ook bier te krijgen, en wel zelfgebrouwen, Dat doet vermoeden dat het bier spraakmakend moet zijn. helaas was de,, puur,, variant niet lekker en zeker niet boeiend. waarschijnlijk is de bierfabriek gezellig als je er komt voor een snack en een drankjr maar voor eten geen aanrader. erg duur, weinig keus en zeker niet bijzonder.
Jim T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Gewoon gezellig en lekker! Leuke biertjes om te proeven en snelle service. Een zaak waar je altijd makkelijk binnen kan lopen voor een hapje en drankje.
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
De avond werd gered door de bierfabriek. Na een zeer teleurstellend bezoek aan een italiaans restaurant in Delft (weggegaan na het voorgerecht) tegen 9 uur met honger bij de Bierfabriek geland. Binnen 10 minuten een schaal met kippetjes in stukken, biertje erbij, lekker frietjes. Na een kwartier de tweede lading....heerlijk. Prima ervaring, zo kan het dus ook.
Deborah D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ben voor het kippetje gegaan wat ik nooit doe buitenshuis. Wauw, dit is kip (of liever piepkuiken), botermals, uitstekend bereid, goeie patatten erbij. Naast de uitstekende bieren (rose, nero en de alt gedronken), prima en bediening, maar man die kip....1 tip: laat svp die verwaande sla (rucola - overrated) voortaan maar achterwege: voegt helemaal niets toe aan deze meer dan uitstekende maaltijd. Meer heeft kip noet nodig.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Ook aan het bekende kippetje en het bier gezeten. Op zich erg lekker, goed gekruid en prima te eten. Jammer van de weinig groentes die er bij zaten, maar de maiskolf maakte veel goed.
Leuke tent om te zitten. Jammer dat de kaart verder vrij beperkt is. Snelle, leuke bediening.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Gisteren weer eens bij de Bierfabriek gegeten. Wat is dat toch gezellig en lekker. Het haantje was weer perfect gegrild en de zelfgemaakte patat blijf je ook van eten. Als dessert hadden wij cheesecake die ook niet te versmaden was. De prijs kwaliteit verhouding is prima
Het personeel heel vriendelijk en gezellig.
UitZONderlijk .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Erg minimalistisch. Bier is gewoon erg duur en het het zogenaamde "kippetje" is een half kippetje met wat frites.
Zeer commercieel eetcafe waar alleen bier en kip (misschien iets meer maar dat was vanavond uitverkocht..) verkrijgbaar zijn. Eigenlijk draait alles om de kippetjes, en dat is geen probeelm als die helemaal super de luxe zijn, maar dat was het zeker niet.

Voor ons geen Bierfabriek meer!
Milly T.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Erg lekker kippetje en fijn zelfgebrouwen bier (ik had de Rosso). Ook de maiskolven zijn heerlijk! Snelle service en vriendelijke bediening. Klein minpuntje: ze vergaten het laatst bestelde biertje te brengen.
Ook wel grappig om te zien hoe de plek omgetoverd is van een discotheek vol hormonale tieners, naar een gezellig groot restaurant!
c.molendijk8 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Wat een originele combinatie een brouwerij annex restaurant. Gevolg heerlijk bier, een lekker gegrild haantje en een sfeervolle ambiance. De bediening is vriendelijk, alleen de muziek mag van ons wat zachter of sterker hoeft eigenlijk helemaal niet omdat het geroezemoes van een vol restaurant al sfeer genoeg geeft.
Lennert V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Spontaan met z'n 4-en gaan eten op een zondag. In het kort: een prima plek om even wat te eten als je geen zin hebt in een avondvullend programma met 5 gangen en 50 keuzes. Een eenvoudig menu met drie hoofdgerechten: altijd een gegrild kippetje en wisselend vega en vlees Ook nog de keuze voor een salade erbij. Goed gegeten; wij namen kip en vlees; beide waren goed van smaak evenals de verse groente en salade.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Wat een super kippetjes! Trendy en mooi geserveerd samen met lekker saus en friet die goed passen bij de kip. Je weet van te voren waar je aan toe bent, als je niet houdt van kip en/of bier heb je hier niks te zoeken.

Verder vriendelijke dames in de bediening en een mooie open keuken waar je de kippetjes boven de grill kan zien hangen. Dit kan ook een nadeel zijn, want als je in de horeca werkt ga je op de details letten als je de hele avond recht de keuken in kan kijken, maar zo niet zal je hier geen last van hebben.

Al met al zeker aan te raden! Op vrijdag en zaterdag schijnt het er voor een drankje ook erg gezellig te zijn dus jullie zien mij zeker nog eens terug!
Constantijn R.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Afgelopen vrijdag hier een bierproeverij gehad inclusief diner. Erg leuk. Rondleiding gekregen door de fabriek inclusief het proeven van de drie soorten bier die ze hier produceren. Vervolgens een lichte maaltijd, lees kip en friet. Prima kip, lekker van smaak en vooral niet te droog. Decor is leuk. Hoge plafonds en lange houten tafels waar je bier kunt drinken. Eventueel voorzien van een eigen tapinstallatie.
DenL .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
In de voorweek eet je hier gegrild kippetje met eigen bieren. Ik moet zeggen de kip is zeker niet verkeerd, in de gedeeltelijk open keuken wordt het 'haantje' gegrild aan een enorm groot spit met wel 50 tegelijk met als eindresultaat precies gaar, stevig vlees en erg smakelijk. Hier worden ook 3 verschillende bieren gebrouwen die zeker de moeite waard zijn. Bij het voorgerecht van Charcuterie een combinatie van verschillende vleeswaren en Biologisch brood dronk ik de Puur, bij mijn kip de Rosso en als dessert de Nero. De prijzen van de bieren zijn zeer aantrekkelijk 3,00 per glas ik kan het zeker aanbevelen. We komen zeker nog een keer terug.
elin307 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
In het voorjaar voor de 1ste keer dat ik bij "de bierfabriek" gegeten heb, was ik alleen. Dat was voor mij ook tevens de 1ste keer alleen buiten de deur eten.

Werd door Thijmen heel hartelijk welkom geheten en voelde mij om die reden dan ook niet verloren. Zijn attentie was van grote klasse die ik maar zelde meemaak ....zeker bij jonge mensen in de horeca.
De keren erna was de service net zo fantastisch. Inmiddels ben ik daar bijna vaste klant en laat vrienden en kennissen dan ook weten dat ......het gegrilde Franse haantje geweldig is en de bediening door Thijmen! Jamal en Linda een 10 verdient.
Met groet van Ellen.
ilona2911 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Het kippetje is heerlijk en de huisgemaakte sauzen zijn top! Leuk geserveerd ook in de glazen flessen. De huisgesneden patat met schil is ook heerlijk en een flinke saladeeebij maakt het helemaal af. Prijs/kwaliteitsverhouding is helemaal prima! 13,50 is een hele goede deal :)
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Wat een leuke aanwinst voor Delft! Verrassend omgebouwd nadat Speakers zijn deuren sloot. Hoewel weinig buitenlicht waardoor het wat donker is allemaal, is dit niet storend en bevind je je in een gezellige kroeg met sympathieke bediening. Lekker kippetje gegeten met prima frieten. We waren in groot gezelschap maar het eten kwam vlot achter elkaar op tafel. Grote bakken met verschillende salades erbij, echt prima. En natuurlijk t bier: het juiste drankje voor bij t kippetje!
Jodi L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Leuk, weer een nieuw concept. Dit keer: bier & kip. En dat heeft de Bierfabriek prima uitgevoerd. Het voormalige Speakers is omgebouwd tot een sfeervol eetcafé met leuke hoekjes en prima zittende stoelen en banken. Op de tafels liggen pinda's, waarvan de schillen "gewoon" op de grond mogen. Dat had niet nodig geweest, maar goed.

Het bier is heerlijk; vooral de Puur (pilsener) dan. Deze is lekker fris en kun je prima de avond doordrinken. De Rosso was nogal hoppig, daarvan kun je er beter maar één tussendoor nemen. Het menu is kort en duidelijk, eigenlijk moet je gewoon voor de kip gaan. Deze is lekker mals, maar mist wat smaak. Ook waren de frietjes wat dik en slap. De bediening was erg vriendelijk en snel. We komen hier zeker nog eens terug voor een simpele hap, daar is het zeker goed voor. Zie het niet als een culinair uitstapje.
H H.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Aanrader voor groepen. Kip is erg lekker, wel aan de kleine/dunne kant. Gelukkig maakte de heerlijke frieten veel goed en zorgde ervoor dat we niet hongerig het pand verlieten. Bier was volgens mijn tafelgenoot heerlijk. Wijn (witte droge) geef ik een krappe 6. Tip: investeer in een behoorlijke wijn(en) zodat de niet bierdrinker ook het idee heeft 'erbij' te horen. De bediening is zeer vriendelijk en correct. Erg geschikte locatie om te borrelen of om een leuke avond met vrienden te beleven. Met z'n tweeën zou ik hier niet zo snel heengaan.