Over het restaurant Bierfabriek Almere

Dit is een plek waar je je wel thuis moet voelen! Eerlijke producten, eenvoudige gerechten met liefde bereid en heerlijk, huisgebrouwen bier. Mensen met een Bourgondische voorkeur komen hier volop aan hun trekken. Een heerlijk boerderijkippetje van de houtskool barbecue, huisgebrouwen bier en een heerlijk funky muziekje op de achtergrond. Houd je van eindeloos lang borrelen? Reserveer dan een plekje aan de taptafel; mag je zelf je glas bier tappen!

Meer informatie over restaurant Bierfabriek Almere

Loop afstand van het station
  • : Parkeren in garage onder de Bierfabriek

• Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Topplek. .
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Mijn vrouw en ik hadden er nog nooit gegeten en we waren benieuwd naar de locatie; inderdaad echt in een bierfabriek. Bij binnenkomst viel ons de warme sfeer op. De zaak wordt verlicht met zeer veel veelkleurige spots en hoewel ik daar normaal geen fan van ben, werkt het hier wel. Het restaurant is enorm groot en heeft ook nog een heel groot buitenterras wat zich onder het Apollo hotel bevindt.

We werden zeer vriendelijk ontvangen door de jonge bediening. Aan ons tafeltje kregen we een gratis mini bier-proeverijtje van 4 verschillende soorten bier in hele kleine glaasjes: heel erg leuk! Op elke tafel liggen doppinda's en het afval mag je hier gewoon op de vloer gooien. Een beetje gezochte gimmick in deze moderne omgeving vind ik.
Ik bestelde een Sauvignon blanc en een knapperige Caesar salad met stukjes kip en mijn vrouw een bier en een avocado-salade met geitenkaas. Onze bestelling werd snel gebracht. Ik nam een slok van mijn wijn en dat was ook meteen mijn laatste slok; nog nooit heb ik zo'n slecht glas wijn voor me gehad, een zure massa van iets dat echt geen wijn mag heten. Ik vroeg onze serveerster om een glas water en vertelde haar over de wijn. Ze was duidelijk geschrokken en zou het doorgeven. Ook bood ze me aan om iets anders te halen, maar ik bleef even bij mijn glas water.

Bij onze salades viel meteen op dat er geen dressing over zat. Beiden waren droog. Ik ging even bij de bediening langs om te vragen naar extra dressing. Dat bleken ze eigenlijk helemaal niet te hebben. Misschien dan wat olijfolie en azijn? Nee, dat hadden ze ook niet. Uiteindelijk kwam er een zo'n spuitflesje uit de keuken dat meestal gebruikt wordt om olie op de bakplaat te spuiten samen met een flesje met natuurazijn. We hebben ons daar maar mee beholpen.
Dan maar even naar het oordeel over onze salades: de Ceasar had niets met een echte Ceasar salad te maken; zo was er geen Ceasar-dressing (die toch heel specifiek is voor deze salade), geen ansjovis, geen parmezaanse kaas, geen croutons. Alleen de Romaine sla en het gekookte ei klopten eigenlijk. Het enige dat de moeite waard was in deze smakeloze salade waren de uitgebakken spekjes en de stukjes kippenvlees. De salade van mijn vrouw was helaas van hetzelfde niveau: een smakeloze massa sla, met een plak gortdroge zoutarme geitenkaas er boven op samen met wat onrijpe avocado. De enige smaak kwam van wat granaatappel-pitjes die er doorheen zaten.

Beide salades dus zeer teleurstellend! Heel jammer vonden wij, want de ambiance is juist heel leuk, maar vanwege deze ervaring zullen we hier niet meer terugkomen.Bij het afrekenen werd wel mijn glas wijn van de rekening afgetrokken, maar dat kon onze avond toch niet meer goedmaken.
Mike1234 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Beetje Amerikaans achtig geheel pelpinda's op de tafel en leuk zijn de proefbiertjes die je kan krijgen en dan kunt beslissen welk bier je gaat drinken.

Restaurant is wel kill niet echt sfeerfol, Ik had een voorgerecht wat ik deelde, een soort boerenbrood met tapenade en als hoofdgerecht de grote hamburger die was best wel goed. Degene met wie ik daar samen was is vegetarisch die vond haar eten ook lekker was iets met paddestoelen.

Vriendelijk personeel.
Irma L.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
We waren hier voor het eerst en is ons prima bevallen. Goed voor nog een keer. Prima ontvangst en bediening was erg enthousiast en vlot. Leuke uitleg v.d. kaart.
Aan te bevelen.
Alain V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Leuk concept, lekker eten, ietwat beperkte kaart
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Gezellig buiten gezeten om de vakantie samen feestelijk af te sluiten. Zeer vriendelijke en attente bediening. Bierfabriek formule is heerlijk eenvoudig en werkt voor ons prima: 4 verschillende soorten (eigen) bieren, en een beperkt aantal gerechten. We zijn allebei voor de bavette gegaan, een mooi stukje rundvlees met wat decoratieve groenten en aardappel wedges, was prima bereid, en smaakte ons erg goed. Mijn vrouw houdt helemaal niet van sausjes bij vlees, maar deze saus kon zelfs haar goedkeuring wegdragen, dat wil wat zeggen! :)
Nagerechten zijn ook eerlijk en lekker, koffie idem. Kortom, geen poespas, gewoon lekker eten en drinken. En een compliment voor de attente en vrolijke bediening!
Rowena S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
Super leuke zweer en heerlijk gegeten! Echt een aanrader. Vriendelijke bediening, niet lang hoeven wachten en lekker kunnen genieten.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Ik had gereserveerd voor mijn verjaardag de muziek stond zo hard had het idee dat ik in een discotheek zat vroeg of het wat zachter kon nou niet. Dus na ons drankje opgestapt. Kreeg van die jongeman te horen nou dat is jammer dan. Helaas.
Arnold S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Leuk concept, vlotte bediening, matig eten.
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Het rondje is aangekomen, wat een fantastische service en wat een vriendelijk personeel, leuk hoe ze omgaan met een kritische noot. Kortom echt een aanrader.
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Eten was over het algemeen goed, Rodanya was een hele vriendelijk maar vooral eerlijke serveerster, helaas wist zij ons te melden (nadat wij onze cheesecake al op hadden) te melden dat ze het niet zou aanraden. Voor de rest was het gezellig. Ik neem aan dat we ter compensatie voor het cheesecake incident een gratis rondje krijgen... wij wachten daar nog steeds op.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Prettige en servicegerichte bediening.
Marian G.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
er zijn hier wel erg vaak grote groepen, met alle rumoer van dien. de muziek gaat harder, de grote groepen gaan daar overheen proberen te schreeuwen, vicueuze cirkel. de meeste aandacht van de bediening gaat dan ook meestal uit naar die grote groepen waardoor je als individuele gast minder ‘van belang’ lijkt en lang moet wachten op bediening. beetje jammer van zo’n leuke locatie
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Weinig keuze op de kaart en maar 3 soorten bier
Elly K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
vriendelijk personeel, ondanks de drukte alles snel geregeld. Ook goede communicatie in geval iets wat langer duurt. Kortom: een dikke 10 voor deze mensen!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Sfeervolle eet en drinkgelegenheid. Makkelijke kaart, vriendelijke service en lekker makkelijk met een eigen biertap aan tafel. De beste plek om mensen van buiten en familie mee naar toe te nemen.
Taufik K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Moest wel kang wachten op het eten
Maar dit werd wel gecompenseerd.
Verder aardige bediening
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Leuk restaurant. We komen er graag met vrienden drinken en eten
Petra G.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Gezellig, goed eten en superleuke bediening. Staat garant voor een leuke avond.
Sylvia M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Voor de keuzes van menu's en wat je dan krijg vind ik het toch behoorlijk prijzig