Bief & Burgers

Meer informatie over restaurant Bief & Burgers

6,6
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Zaterdag 5 november na 2 eerdere tevergeefse pogingen tijdig gereserveerd.
Ambiance: een rumoerige kantine. Leuk: Open keuken.
Vriendelijke bediening.
Eten was vlot op tafel: hamburgers waren smaakvol. De ribeye was Top! Heerlijk mals vlees en goed gekruid.
Patat en salade extra te bestellen voor € 3,-- een forse portie.
Alles bij elkaar lekker gegeten!
Klaas P.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
In dit, mooi opgezette pand voor het eerst gegeten met 3 personen.
Op de reservering werd snel en correct gereageerd , ook op het verplaatsen van tijdstip.
Hoge tafel gekregen, was wat aan de kleine kant voor 3 personen.
Op tafel kwam resp. burger met stilton, tournedos en t-bone.
Volgens tafelgenoten was de burger in orde, vlees was net aan (niet) te droog, met goed broodje. De tournedos was een vrij dikke homp vlees, het gevraagde medium rare was , vanwege de vorm vrijwel niet te doen. Dus medium rage aan de kanten en rauw van binnen!
De begeleidende pepersaus viel , na proeven bij alle ons alle 3 niet in de smaak. De T-bone dan, was idd medium rare, met een , heel licht grill patroon en iets van rooksmaak dus mogelijk heeft deze de BBQ wel gezien maar zeker ben ik er niet van.
Extra bijbestellen patat a 3 euro. Dit zijn zg oma-frieten, niet lang genoeg gebakken om het vele zachte aardappel krokant te krijgen. Niet goed !
Desserts leuk gepresenteerd en die vielen echt wel in de smaak !
Bediening was , ondanks de drukte net aan in orde.
Conclusie: voordeel van de twijfel.
Bea S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
een van de slechtste restayrants in de buurt.Zal er nooit meer gaan eten!Slechte service en de burgers niets bijzonders!
Pollux123 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Dit is wat mij betreft een restaurant waar de eigenaar (volgens mij dezelfde als van het pannenkoekenpaviljoen) probeert om snel geld te verdienen met een vleesconcept, in plaats van de passie en de kennis die je nodig hebt om met vlees te werken. Van concepten begrijpt deze man wel iets, gezien de manier waarop de identiteit is vormgegeven. Dat is trouwens ook te lezen op de website: De eigenaar heeft een passie voor het ontwikkelen van concepten. Dan moet je dus eigenlijk gewaarschuwd zijn: Alleen met 'branding' ben je er niet. Marketing is meer dan alleen de P van Prijs en Promotie. De P van product is gewoon niet goed. Wij bestelden een salade met gerookte lemon chicken en een broodje hamburger. Deze 'core'producten moeten je natuurlijk omver blazen, wanneer je hier je geld mee moet maken. De salade was ijs en ijskoud en er zat totaal geen smaak aan. Het was vlak, de aardappeltjes niet gaar en de huisgemaakte dressing heb ik niet eens kunnen ontdekken. De kip leek wel gelakt met een rooksmaak om de 'authentieke' greenegg bereiding te onderstrepen. Het geheel was is een diepe kom gemikt, slecht gedresseerd en de plakjes tomaat ongeïnteresseerd langs de rand gestapeld. Er zat totaal geen beleving in.
Ook het broodje hamburger was gewoon slecht. Bij een dergelijk product in een vleesrestaurant verwacht je een burger die nauwelijks tussen je broodje past en 'eet mij op!' naar je lonkt. Deze hamburger zat verstopt tussen de ingrediënten, die de droge bereiding moesten bedekken. Gelukkig zat er nog wat saus op, want de hamburger was gewoon gort en gortdroog.
De P van personeel is ondermaats. Bief en Burgers zet schoolmeisjes in de bediening, waarschijnlijk om de personele kosten laag te houden. Let op: Het zijn geen pannenkoeken die ze in een rekje moeten uitserveren. Bij vlees moet je weten waar je het over hebt. En aan die kennis ontbreekt het. Op onze vraag welke vleessoort er op een broodje USA steak zit, moet het worden gevraagd in de keuken en komt het antwoord terug: Biefstukvlees. Wanneer ze de website hadden bezocht of de kaart hadden gelezen, zouden ze een wervelend verhaal over 'Shannon'rund, Jospergrill, Dryaged meat of Passion for Grilling hebben kunnen opratelen.
Het money'concept' Bief en Burgers laat ik voorlopig aan mijn neus voorbij gaan. Misschien dat de eigenaar nog meer in de P van Promotie investeert en op deze site of social media allerlei leuke acties uitrolt, maar mijns insziens kan dat geld beter worden geïnvesteerd in een echte grillchef die zelf zijn vlees mag selecteren en inkopen en die niet geleid wordt door het 'concept' waarvan alle bedrukte materialen roepen dat het core-product bij Slagerij Fontijn (wie?) vandaan komt.
Landsteeg .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Hier gegeten voor de lunch. Burgers waren heerlijk. Wel jammer dat je frietjes en een sausje erbij apart moet betalen. Hoort er toch een beetje bij. Toetjes waren heerlijk, wel een beetje prijzig, maar jammie!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Afgelopen zondag dit nagelnieuwe restaurant (iets van een maand open) eens voor een lunch uitgeprobeerd. Alles aan dit restaurant is nieuw, maar men heeft nog wel het een en ander te leren. Zo bestelde ik van de kaart een Affligem Tripel speciaal bier, maar die bleek niet voorhanden. Toen maar een bockbier besteld. Bleek ook niet op voorraad. Uiteindelijk een Imperator gevraagd, die wel aanwezig was. Zag tot mijn verbazing op de kaart een gerecht waarbij als tip Bintang bier werd geadviseerd. Verwonderd vroeg ik daarom of ze die dan wel hadden, waarop ja het antwoord was. Het was niet mijn bedoeling dat ik dat bier ook zou krijgen i.p.v. de Imperator, maar goed, ik kreeg dus Bintang. Een verder punt van kritiek is dat er geen toiletpapier in de WC aanwezig bleek te zijn. Hoe mooi nieuw en schoon die toiletten ook zijn, ze moeten wel regelmatig gecontroleerd worden op een aantal zaken. Duidelijk zijn er nog wat “teething” probleempjes.
De door mij bestelde Mexican Burger was zonder meer goed te noemen, met lekker pittige jalopeño, guacamole, sla, rode ui, nacho’s, cheddar en salsa. Smakelijk vlees van een of ander Iers rund, meen ik gelezen te hebben. Mijn partner had een broodje carpaccio genomen met rucola, hazelnoten en Parmezaanse kaas. Het vlees vond ik er wat erg licht van kleur uitzien, maar mijn lief vond het vlees lekker, dus zegt de kleur kennelijk weinig. Als ik op het aantal gereserveerde tafels voor de avond moest afgaan, beloofde het een drukke avond te worden. De klant heeft zijn weg hiernaartoe kennelijk al gevonden. Eigenlijk dachten we door al die geplaatste reserveringskaartjes dat we hier niet konden lunchen, maar dat bleek niet het geval. Het is dus wellicht verstandiger om die kaartjes op een later tijdstip te plaatsen, want nu werd de indruk gewekt dat het restaurant ook in de middag al vol zou zitten. Ook een leermomentje dus. Kortom, ongetwijfeld heeft deze nieuwe eetgelegenheid potentieel, maar er moeten nog flink wat puntjes op de i worden gezet.
Fijnproevers_R_T .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Bief & Burgers is een nieuw restaurant in Cruquius. Ze hebben een mooi pand neergezet met veel groen eromheen en een ruime parkeerplaats. De entree is daarmee prima net zoals de terrassen. Wij konden heerlijk buiten zitten. Ze voeren een ruime kaart (ruimer ook dan alleen bief en burgers) met dus voor ieder wat wils. Wij gingen voor de Classis burger en de Italien burger, broodplankje aiolie wat wijn en water. De bediening moet af en toe nog even inwerken maar al met al doen ze hun werk goed. De gerechten zijn smakelijk, ook de frietjes. Een ideale plek om even snel wat te eten, bijvoorbeeld na een wandeling in de Groene Weelde.
Sacha M.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Als je van heerlijke hamburgers en lekker vlees houdt, dan is dit een top adres!
We hebben hier heel lekker gegeten en vinden de prijs/kwaliteitverhouding erg goed. Personeel is goed en vriendelijk. Het restaurant is groot, maar ook gezellig en mooi ingericht. Er is een groot terras buiten en veel parkeerplaatsen. We gaan zeker terug!