Bief & Burgers

6,8

Jouw recensie over het restaurant Bief & Burgers

Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Hier met de zaak gegeten. Vooraf verschillende voorgerechten, oa brood met boter, vleeswarenplankje, kaasplankje en nachos met gesmolten kaas. Was prima om te delen... En qua smaak lekker maar niet bijzonder. De meeste collega's namen vervolgens een burger - eentje waagde zich zelfs aan de Mother Of All Burgers, een enkeling nam een hele vis of tonijnfilet en ik nam de tournedos. Medium rare bleek medium well done te zijn, maar een kniesoor die daar op let. Frites zitten erbij, geen extra groenten - een tegenvaller voor degenen met verder alleen vis of de tournedos.... Het nagerecht wordt zonder kaart, maar met voorbeelden op een plankje aangeprezen. Dat is vernuftig, want dan zie je de prijzen ook niet. Na een voorgerecht plus een flinke burger is een nagerecht eigenlijk iets teveel van het goede. Bediening is vlot, beleefd maar niet bovengemiddeld. Maar daar is dit het etablissement ook niet naar. Het in een andere recensie tegengekomen 'vreetschuur' gaat me iets te ver, maar voor een diner voor twee moet je hier niet zijn (als je begrijpt wat ik bedoel). De "ruime perkeergelegenheid" bleek op deze doordeweekse woensdagavond stampvol te zijn.
Lique B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Eten is prima! Maar in de gemiddelde fastfood keten zit je nog meer op je gemak. Je voorgerecht, drankjes en direct ook je burgers op tafel en dus binnen een half uur weer buiten staan is niet wat ik versta in lekker uit eten!
Nof G.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Leuke entourange, vlotte bediening. Ik vond de patatjes wat minder, net alsof de binnenkant leeg was. Ze waren ook best vet. De XL burger was prima.
Nagerecht was heerlijk maar wel bedacht ik me achteraf dat je dus iets uitzoekt dat tentoongesteld wordt op een plankje maar waarvan je de prijs niet eens weet. Slim bedacht eigenlijk...
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Een heerlijke Mexican Burger genomen. Wel XL genomen want voor 2 euro meer is de burger serieus groter Burger was mooi roze binnenin en de frites waren ook prima. Daarna nog een zalig toetje. De dessert kaart wordt live op een houten plank aan je getoond waardoor je toch eerder iets neemt, ook al zit je vol. Ook de desserts smaakten verrukkelijk. Kortom aanrader om nog eens langs te gaan. Oh ja , de bediening was ook helemaal goed. Frank
Frits D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Restaurant viel mij tegen. Het neigt naar een soort lawaaiige vreetschuur. De kwaliteit is onder de maat en de bediening is niet gastvrij en op het brutale af. Als je dan kijkt wat je betaalt dan klopt prijs/kwaliteit echt niet. Ik kom hier niet meer terug.
ria K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Bijna zelfde ervaring gehad als Harm B. hieronder: Burger XL -->erg lekker
Thee met chocolaatje, tot 2x toe gesmolten chocolade :-)

bediening is vriendelijk, maar laten gasten veel te lang met vuile borden en vieze tafel zitten. echt wel een minpuntje
Harm B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Hier vorige week wezen eten voor mijn 42e verjaardag. De nr.3 mexican burger XL besteld. Geserveerd met papat en mayonaise en een fijn biertje erbij. De bite in het broodje was zeer aangenaam. Mijn medegezelschap vond het broodje wat soppig.. dat als enige opmerking, mag best wat langer op de gril. Het burgervlees van goede kwaliteit, stevig, gaar en goed van smaak. Smaken waren goed op elkaar afgestemd. Op de burger 3! nachochipjes, jalapeños pepers, cheddar en een lekker sausje. Al met al een heerlijke burger, van goede kwaliteit en lekker van smaak. Maar dan de sfeer.. het heeft wat weg van de loods in mijn tuin. Beperkte aankleding van de ruimte. Toilet wel schoon. Bediening jong en fris. Kleine tip: het tony chocolony chocolaatje voortaan niet meer tegen het warme kopje thee aanleggen, beter apart op een bordje. Nu hadden we chocoladefondue. Kom graag terug voor mijn volgende verjaardag.
Nikki B.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Met hoge verwachtingen eindelijk een keer wezen eten bij deze nieuwe zaak.

De ontvangst was erg onvriendelijk. Geen goede avond maar meteen op een snibbige toon: "Heeft u gereserveerd?" Dit kan echt anders beste mensen! Ik ben gast en zo wil ik ook worden ontvangen! Dus: "Goede avond meneer, mevrouw, van harte welkom bij Bief & Burgers. Heeft u misschien een reservering?"

Bediening was op zich prima, drankjes stonden snel op tafel. De burgers zien er redelijk klein uit. De MOAB daarentegen zag er indrukwekkend uit bij het tafeltje naast ons.

De sfeer is op zich voldoende, kan warmer en gezelliger. De haard in het midden doet het goed.

Voorgerecht Carpaccio. Was ok, niet bijzonder! Voorgerecht Sticky ribs, lauw warm geserveerd, weinig smaak, voldoende gegaard maar zag er niet echt lekker uit. Geen mooi glanzende buitenkant en niet mooi geserveerd. Gewoon een bak met ribs. Amerikaanse BBQ saus is nodig om smaak te geven aan het vlees.

Hoofdgerecht Tournedos. Zeer teleurstellend. Een groot wit bord, met jawel 3 (drie) gegrilde mini tomaatjes en een stukje vlees van 5 bij 4 cm en 1 cm dik. En daar betaal je dan bijna 20 (TWINTIG) eur voor! En nee, voor dit geld moet je ook nog 3 eur betalen voor een klein bakje patat met welgeteld van 23 patatjes of een bakje sla. Echt, 1 woord: Schandalig! De prijs - kwantiteitverhouding is hier echt zoek. De prijs kwaliteit verhouding een zeer krappe voldoende. Medium is namelijk Medium en niet doorbakken! De pepersaus was net warm genoeg en redelijk op smaak. Plots stond er een kelner met een plank aan tafel. Dit is de manier om de desserts aan te prijzen. Prima idee en uitleg, echter wordt er nergens een prijs genoemd! Dus je kiest iets waarvan je de prijs alleen op de rekening ziet staan. Als dessert hadden we het toetje witte chocolade mousse, verkruimelde oreo koekjes, fruit en siroop. DIt was het beste van de hele avond! Best wel lekker.

Kort samengevat; teleurstellend. Hier hadden we echt meer van verwacht!. Al met al geen aanrader. Als je jezelf Bief & Burgers noemt dan dient het vlees gewoon goed en genoeg te zijn! Dat is dus zeker niet het geval. Valt nu in de categorie Jammer, maar never nooit meer!
j.vuisje .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Heb op 22-02-2017 er gegeten.
Wij waren er om 18,05 uur en om 18,55uur stonden wij alweer buiten.
Dus in nog geen uur hebben wij voorgerecht hoofdgerecht en koffie gekregen.
Dus als je gezellig uit eten wil, moet je daar vooral niet naar toegaan.
En dat kwam niet omdat het er stil was, het zat bijna vol.
Dus het wordt restaurant kunnen ze veranderen in Vreetschuur.
Het eten was goed.
Esmeralda B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Op een warme dag hier wezen eten. We zaten op het terras. Mooi terras, ruim opgezet, netjes. Je kunt er heerlijk rustig zitten en wij keken uit op een klein grasveld. De bediening was op zich vlot maar was wel een beetje jong. Wellicht ook pas begonnen. Ze kwam in ieder geval onervaren over. Vroeg bijvoorbeeld niet hoe we ons vlees en tonijnsteak gebakken wilde hebben. De term medium rare kende ze ook niet. Het eten was prima, lekker en best veel. Al met al een leuke en gezellige avond gehad. Ik zou hier nog wel eens een keer terug kunnen komen.
Raissa T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heerlijk lunchen bij bief &burgers. Burger en steak met ook wat ribs, alles was erg lekker. En de ribs waren heerlijk! We komen zeker een keer terug!
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
De MOAB ofwel Mother of all Burgers is heerlijk. Goed eten voor een goede prijs.
WiFi is lekker snel ondanks een vol restaurant.
V. H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Vandaag lekker gegeten bij Bief & Burgers. Sticky ribs en hamburgers besteld, waarvan 1 grote. Lekkere friet en maiskolf. Ook de desserts waren heerlijk! Bediening was vlot en oplettend. Voor herhaling vatbaar!
Evelien B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Nu twee keer gegeten in dit nieuwe restaurant, eenmaal tijdens de lunch op een regenachtige zaterdag en afgelopen keer op vrijdagavond. We hadden beide keren niet gereserveerd. Op zaterdagmiddag geen enkel probleem, op vrijdagavond bleek dat wat minder handig maar konden we gelukkig toch nog een tafel krijgen (met een eindtijd). We waren met 2 kleine kinderen dus wilden sowieso niet te lang blijven zitten. Gelukkig was de bediening vlot. Het begin was wat onhandig om ons naar de tafel te wijzen maar geen menukaart te geven, maar daarna had de jonge bediening het toch aardig in de greep. We begonnen meteen aan de burgers en een steak. Voor de kinderen min-hamburgers die erg in de smaak vielen. De friet en saus moet apart besteld worden, maar zijn groot genoeg om te delen. De site salad was helaas een aanfluiting: droog en saai en heel klein. De desserts werden leuk gepresenteerd en waren erg goed. Een speelhoekje voor de kinderen en een speeltoestel aan het terras zou het voor ons nog beter maken, maar dit past wellicht niet in het concept wat de eigenaar voor ogen heeft. Al met al een aanwinst voor de buurt.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Zaterdag 5 november na 2 eerdere tevergeefse pogingen tijdig gereserveerd.
Ambiance: een rumoerige kantine. Leuk: Open keuken.
Vriendelijke bediening.
Eten was vlot op tafel: hamburgers waren smaakvol. De ribeye was Top! Heerlijk mals vlees en goed gekruid.
Patat en salade extra te bestellen voor € 3,-- een forse portie.
Alles bij elkaar lekker gegeten!
Klaas P.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
In dit, mooi opgezette pand voor het eerst gegeten met 3 personen.
Op de reservering werd snel en correct gereageerd , ook op het verplaatsen van tijdstip.
Hoge tafel gekregen, was wat aan de kleine kant voor 3 personen.
Op tafel kwam resp. burger met stilton, tournedos en t-bone.
Volgens tafelgenoten was de burger in orde, vlees was net aan (niet) te droog, met goed broodje. De tournedos was een vrij dikke homp vlees, het gevraagde medium rare was , vanwege de vorm vrijwel niet te doen. Dus medium rage aan de kanten en rauw van binnen!
De begeleidende pepersaus viel , na proeven bij alle ons alle 3 niet in de smaak. De T-bone dan, was idd medium rare, met een , heel licht grill patroon en iets van rooksmaak dus mogelijk heeft deze de BBQ wel gezien maar zeker ben ik er niet van.
Extra bijbestellen patat a 3 euro. Dit zijn zg oma-frieten, niet lang genoeg gebakken om het vele zachte aardappel krokant te krijgen. Niet goed !
Desserts leuk gepresenteerd en die vielen echt wel in de smaak !
Bediening was , ondanks de drukte net aan in orde.
Conclusie: voordeel van de twijfel.
Bea S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
een van de slechtste restayrants in de buurt.Zal er nooit meer gaan eten!Slechte service en de burgers niets bijzonders!
Pollux123 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Dit is wat mij betreft een restaurant waar de eigenaar (volgens mij dezelfde als van het pannenkoekenpaviljoen) probeert om snel geld te verdienen met een vleesconcept, in plaats van de passie en de kennis die je nodig hebt om met vlees te werken. Van concepten begrijpt deze man wel iets, gezien de manier waarop de identiteit is vormgegeven. Dat is trouwens ook te lezen op de website: De eigenaar heeft een passie voor het ontwikkelen van concepten. Dan moet je dus eigenlijk gewaarschuwd zijn: Alleen met 'branding' ben je er niet. Marketing is meer dan alleen de P van Prijs en Promotie. De P van product is gewoon niet goed. Wij bestelden een salade met gerookte lemon chicken en een broodje hamburger. Deze 'core'producten moeten je natuurlijk omver blazen, wanneer je hier je geld mee moet maken. De salade was ijs en ijskoud en er zat totaal geen smaak aan. Het was vlak, de aardappeltjes niet gaar en de huisgemaakte dressing heb ik niet eens kunnen ontdekken. De kip leek wel gelakt met een rooksmaak om de 'authentieke' greenegg bereiding te onderstrepen. Het geheel was is een diepe kom gemikt, slecht gedresseerd en de plakjes tomaat ongeïnteresseerd langs de rand gestapeld. Er zat totaal geen beleving in.
Ook het broodje hamburger was gewoon slecht. Bij een dergelijk product in een vleesrestaurant verwacht je een burger die nauwelijks tussen je broodje past en 'eet mij op!' naar je lonkt. Deze hamburger zat verstopt tussen de ingrediënten, die de droge bereiding moesten bedekken. Gelukkig zat er nog wat saus op, want de hamburger was gewoon gort en gortdroog.
De P van personeel is ondermaats. Bief en Burgers zet schoolmeisjes in de bediening, waarschijnlijk om de personele kosten laag te houden. Let op: Het zijn geen pannenkoeken die ze in een rekje moeten uitserveren. Bij vlees moet je weten waar je het over hebt. En aan die kennis ontbreekt het. Op onze vraag welke vleessoort er op een broodje USA steak zit, moet het worden gevraagd in de keuken en komt het antwoord terug: Biefstukvlees. Wanneer ze de website hadden bezocht of de kaart hadden gelezen, zouden ze een wervelend verhaal over 'Shannon'rund, Jospergrill, Dryaged meat of Passion for Grilling hebben kunnen opratelen.
Het money'concept' Bief en Burgers laat ik voorlopig aan mijn neus voorbij gaan. Misschien dat de eigenaar nog meer in de P van Promotie investeert en op deze site of social media allerlei leuke acties uitrolt, maar mijns insziens kan dat geld beter worden geïnvesteerd in een echte grillchef die zelf zijn vlees mag selecteren en inkopen en die niet geleid wordt door het 'concept' waarvan alle bedrukte materialen roepen dat het core-product bij Slagerij Fontijn (wie?) vandaan komt.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Hier gegeten voor de lunch. Burgers waren heerlijk. Wel jammer dat je frietjes en een sausje erbij apart moet betalen. Hoort er toch een beetje bij. Toetjes waren heerlijk, wel een beetje prijzig, maar jammie!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Afgelopen zondag dit nagelnieuwe restaurant (iets van een maand open) eens voor een lunch uitgeprobeerd. Alles aan dit restaurant is nieuw, maar men heeft nog wel het een en ander te leren. Zo bestelde ik van de kaart een Affligem Tripel speciaal bier, maar die bleek niet voorhanden. Toen maar een bockbier besteld. Bleek ook niet op voorraad. Uiteindelijk een Imperator gevraagd, die wel aanwezig was. Zag tot mijn verbazing op de kaart een gerecht waarbij als tip Bintang bier werd geadviseerd. Verwonderd vroeg ik daarom of ze die dan wel hadden, waarop ja het antwoord was. Het was niet mijn bedoeling dat ik dat bier ook zou krijgen i.p.v. de Imperator, maar goed, ik kreeg dus Bintang. Een verder punt van kritiek is dat er geen toiletpapier in de WC aanwezig bleek te zijn. Hoe mooi nieuw en schoon die toiletten ook zijn, ze moeten wel regelmatig gecontroleerd worden op een aantal zaken. Duidelijk zijn er nog wat “teething” probleempjes.
De door mij bestelde Mexican Burger was zonder meer goed te noemen, met lekker pittige jalopeño, guacamole, sla, rode ui, nacho’s, cheddar en salsa. Smakelijk vlees van een of ander Iers rund, meen ik gelezen te hebben. Mijn partner had een broodje carpaccio genomen met rucola, hazelnoten en Parmezaanse kaas. Het vlees vond ik er wat erg licht van kleur uitzien, maar mijn lief vond het vlees lekker, dus zegt de kleur kennelijk weinig. Als ik op het aantal gereserveerde tafels voor de avond moest afgaan, beloofde het een drukke avond te worden. De klant heeft zijn weg hiernaartoe kennelijk al gevonden. Eigenlijk dachten we door al die geplaatste reserveringskaartjes dat we hier niet konden lunchen, maar dat bleek niet het geval. Het is dus wellicht verstandiger om die kaartjes op een later tijdstip te plaatsen, want nu werd de indruk gewekt dat het restaurant ook in de middag al vol zou zitten. Ook een leermomentje dus. Kortom, ongetwijfeld heeft deze nieuwe eetgelegenheid potentieel, maar er moeten nog flink wat puntjes op de i worden gezet.