Bie 't Gruuzekirkske

Gruizenstraat 7 6131 EH Sittard Nederland Kaart

Over het restaurant Bie 't Gruuzekirkske

Bie 't Gruuzekirkske, geheim adresje in Sittard

Het restaurant is gevestigd aan het Gruizenstraatje in een van Sittards oudste vakwerkhuisjes. Er heerst een gezellige en intieme sfeer. Ivo Gelissen en Lucien Offermans zijn beiden patron-cuisinier. In hun open keuken staan vakmanschap en creativiteit centraal. Regelmatig wisselende gerechten zijn steeds een synergie van verse lokale producten en spannende specerijen en ingrediënten, waarmee gasten telkens weer worden verrast. De selectie wijnen zijn mooi en verfijnd en staan garant voor de perfecte wijn-spijs-combinatie. Bie 't Gruuzekirkske geniet u van de aandacht en de passie waarmee culinaire verwennerijen worden bereid en geserveerd. Geniet ervan!

Meer informatie over restaurant Bie 't Gruuzekirkske

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag 17:00 - 23:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
eric_maastricht .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Gezellige inrichting en erg lekker eten dat mooi is gepresenteerd. Menu is bijzonder en goed gelukt. Bediening is attent en je wordt goed en snel geholpen.
LiRi .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
genoten van een voortreffelijk diner.
Thuis helaas wel foutje in rekening ontdekt, twee extra glazen cave. Niet goed opgelet.
Dina S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
De kwaliteit van het menu was goed. Het was wel weinig. Bij het hoofdgerecht kreeg je geen extra groenten of aardappelen.
harrymeuffels .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Mooi restaurant (alleen even bij duister zoeken naar de ingang). Vriendelijke en correcte ontvangst.
Zeer mooi samengestelde menu's van zeer goede kwaliteit. Vooral de smaakcombinaties waren heerlijk.
Erg vriendelijke en verzorgde bediening. Totaalplaatje: Heerlijk, bijzonder en zeer goed verzorgd.
Zeker een aanrader om (nog) eens te bezoeken.
tofra .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Leuke zaak, vriendelijke bediening en mooi opgemaakte borden met goede kwaliteit producten. De keuken is open, dus je kunt de koks aan het werk zien.
picaro .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Leuk restaurant, met mooie gerechtjes. Smaakte goed. Ook leuk personeel. Wel erg duur. Voelden ons ook een beetje bekocht qua drank omdat meteen de duurste opties werden aangeboden. Uiteraard smaakten die prima, maar het is toch even schrikken als je de rekening ziet. Het zou wat ons betreft mooi zijn als je klanten ook vertelt wat de verschillende alternatieven kosten (of ze de wijnkaart geeft), zodat ze een gerichte keus kunnen maken.
PaulvanDiggelen1958 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Mooi ontvangst , ondanks 1 uur te vroeg , heerlijk menu met veel variatie . Zeer goede uitleg over wat je eet en goede uitleg over de wijn ! Zeer geslaagde avond en zeer gemotiveerde mensen TOP
annemietijssen .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Enorm genoten van overheerlijk 3 gangen menu. Zeker de catch of the day was zeer goed. Alles mooi opgediend. We komen over 14 dagen graag terug.
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Hele mooie en lekkere gerechten, sierlijk opgemaakt op het bord, fijne porties. Helemaal top dat je met de AH actie toch a la carte kunt kiezen van de kaart ! We gaan hier zeker vaker komen in de toekomst, een echte aanrader en aanwinst voor Sittard !
BVinclair .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Een zeer aangename verassing!!!Mooie gerechten met een zeer goede smaak! Voor herhaling vatbaar! Misschien een klein aandachtspuntje wat het geheel ten goede zou komen, voor mijn gevoel, is een iets warmere tafelaankleding. Iets in de vorm van tafellopers of stoffen placemats.
Hennekens .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Voor de tweede keer heerlijk gegeten, gecombineerd met prima wijnarrangementje. Vriendelijke bediening en heel sfeervol restaurant. Ga eind januari weer terug, dan met een ander gezelschap. Verheug me er nu al op!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Zeer prettige bediening uitstekende kok en vakbekwaamheid van personeel al met al een geweldige avond gehad en erg genoten
Martin en maria
Jeanette T.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Erg gezellige, goed eten en de bediening was meer dan goed. Beslist een aanrader. Niet geschikt om met kinderen te gaan. Complementen voor dit restaurant.????????????????????????????????????????????????????
JLA V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Uitstekend gegeten maar alleen de porties waren m.i. wat klein.
Wellicht is het mogelijk een bijgerecht als een kommetje frites optioneel op te nemen.
Voor een magere bezetting van ca. 10 gasten toch wat lang (ruim 2,5 uur) moeten wachten.
Wel een aanrader. We komen er zeker nog eens terug.
anjohintzen .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heel erg lekker en gezellig gegeten hier!
Symphatiek dat we met de AH actie toch gewoon konden kiezen van de kaart.
De ganzenlever en kreeft met risotto waren van voortreffelijke kwaliteit, mmm, smullen.
Ook op het kaasplankje werden heerlijke, geen doorsnee kaasjes geserveerd.
Verdienen een bib gourmand!
Vom T.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Mooi en sfeervol restaurant, bediening is zeer goed en fijn.
Het eten was geweldig!

Wij gaan hier zeker nog een keer eten!
Ger S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Een warm onthaal en feestelijk diner viel ons bij 't Gruuzekirkske ten deel, ook al waren we via de AH restaurant-actie op ontdekkingstocht. We kozen voor het 3 gangen verrassingsmenu en we kregen een bijzondere keur aan verrassende, voor ons redelijk onbekende, maar bijzonder smaakvolle gerechten voorgeschoteld. Ook de 2 jonge gasten van de bediening hebben op hun vriendelijke en enthousiaste benadering bijgedragen aan een zeer fijne avond. Geen wanklank van ons over de actie formule en ook geen verrassingen achteraf over eventuele toeslagen want dat werd duidelijk tijdens het opgeven van de bestellingen gecommuniceerd. Team Gruuzekirkske, d.w.z. koks en bediening bedankt. We komen zeker terug en dan ook zonder actie!
peter_v .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Het is jammer dat dit leuke restaurantje met z'n geweldige terras en steeds weer verrassend menu te weinig wordt opgemerkt door de mensen op de toch vlak bij gelegen Markt.
Wij zijn in elk geval opnieuw aangenaam verrast op dit "geheime adresje" en dat wensen wij meer mensen toe!
riniegootzen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Weinig keus uit gerechten. Geen vegetarische gerechten. Prijs/kwaliteit was niet goed. Kaasplankje was wel lekker. Jammer. Had me er meer van voor gesteld.
r.g. .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Er zijn twee ingangen. Een met een trap en een gelijkvloers aan de andere kant van het gebouw. Bij binnenkomst geeft dit een rommelige indruk. Er staat een grote groene geopende vuilcontainer. Wij hadden gereserveerd. De ontvangst is vriendelijk en nemen plaats op het terras. Het was warm weer dus goed vertoeven. Het terras ziet er vriendelijk uit. Uitzicht aan de ene zijde op het mooie oude metselwerk van aan aangrenzende oude kerkje, en aan de andere kant uitzicht op twee vreselijke gedateerde bekende winkelpanden. Het ziet er niet uit!
Wij kozen voor een drie gangen menu. De kok is heel goed bezig met het maken van mooie schilderijtjes en dat ziet er ook perfect is. Geserveerd op een leisteenplaat, kleurig, maar de bijzondere ham bij het voorgerecht die ik besteld had moest met een vergrootglas gezocht worden. Het geheel werd aangevuld met twee stukjes ongedefinieerd vlees die erg hard waren en moeilijk te kauwen. De ober zou dit aan de kok doorgeven maar verder geen reactie.
Het hoofdgerecht was een speciale kip met allerhand kleine snufjes erbij, ook weer een schilderijtje. De kip smaakte goed en de "vergeten" groente voor zover die erbij was ook. Het geheel werd aangevuld met twee kleine krielaardappeltjes. Dat was het. Op mijn vraag of er ook frietjes o.i.d. bij geserveerd zou worden werd geantwoord dat men niet over een frituurpan beschikt. De keuze van de nagerechten stond uit twee stuks, een bavarois of een kaasplankje. Een ijsdessert kan niet want men beschikt niet over een diepvriezer. Dan maar Bavarois. Deze werd ook weer geserveerd op een klein rond leisteenplankje ook weer als een schilderijtje. Het smaakt goed, maar wie niet zo erg van fruit houdt heeft pech.
Bij het eten gedronken huiswijn, waarbij het glas die tot de minimale hoeveelheid gevuld. De glazenfabrikant moet maar eens een streepje op de glazen zetten.
Wij hebben hier gegeten met de z.g. AH bonnen en de totale rekening komt dan gemiddeld goed uit. Eet je hier op de normale manier is de verhouding kwaliteit en prijs niet goed.
De menukaart is beperkt. Enige uitleg over naam van het restaurant en het Gruizenkerkje op de voorpagina van de menukaart kan als suggestie meegenomen worden.