Bie 't Gruuzekirkske

Gruizenstraat 7 6131 EH Sittard Nederland Kaart

Over restaurant Bie 't Gruuzekirkske

Bie 't Gruuzekirkske, geheim adresje in Sittard

Het restaurant is gevestigd aan het Gruizenstraatje in een van Sittards oudste vakwerkhuisjes. Er heerst een gezellige en intieme sfeer. Ivo Gelissen en Lucien Offermans zijn beiden patron-cuisinier. In hun open keuken staan vakmanschap en creativiteit centraal. Regelmatig wisselende gerechten zijn steeds een synergie van verse lokale producten en spannende specerijen en ingrediënten, waarmee gasten telkens weer worden verrast. De selectie wijnen zijn mooi en verfijnd en staan garant voor de perfecte wijn-spijs-combinatie. Bie 't Gruuzekirkske geniet u van de aandacht en de passie waarmee culinaire verwennerijen worden bereid en geserveerd. Geniet ervan!

Meer informatie over restaurant Bie 't Gruuzekirkske

Annemietijssen .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Hele mooie en lekkere gerechten, sierlijk opgemaakt op het bord, fijne porties. Helemaal top dat je met de AH actie toch a la carte kunt kiezen van de kaart ! We gaan hier zeker vaker komen in de toekomst, een echte aanrader en aanwinst voor Sittard !
BVinclair .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Een zeer aangename verassing!!!Mooie gerechten met een zeer goede smaak! Voor herhaling vatbaar! Misschien een klein aandachtspuntje wat het geheel ten goede zou komen, voor mijn gevoel, is een iets warmere tafelaankleding. Iets in de vorm van tafellopers of stoffen placemats.
Hennekens .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Voor de tweede keer heerlijk gegeten, gecombineerd met prima wijnarrangementje. Vriendelijke bediening en heel sfeervol restaurant. Ga eind januari weer terug, dan met een ander gezelschap. Verheug me er nu al op!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Zeer prettige bediening uitstekende kok en vakbekwaamheid van personeel al met al een geweldige avond gehad en erg genoten
Martin en maria
Jeanette T.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Erg gezellige, goed eten en de bediening was meer dan goed. Beslist een aanrader. Niet geschikt om met kinderen te gaan. Complementen voor dit restaurant.????????????????????????????????????????????????????
JLA V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Uitstekend gegeten maar alleen de porties waren m.i. wat klein.
Wellicht is het mogelijk een bijgerecht als een kommetje frites optioneel op te nemen.
Voor een magere bezetting van ca. 10 gasten toch wat lang (ruim 2,5 uur) moeten wachten.
Wel een aanrader. We komen er zeker nog eens terug.
Anjohintzen .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heel erg lekker en gezellig gegeten hier!
Symphatiek dat we met de AH actie toch gewoon konden kiezen van de kaart.
De ganzenlever en kreeft met risotto waren van voortreffelijke kwaliteit, mmm, smullen.
Ook op het kaasplankje werden heerlijke, geen doorsnee kaasjes geserveerd.
Verdienen een bib gourmand!
Vom T.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Mooi en sfeervol restaurant, bediening is zeer goed en fijn.
Het eten was geweldig!

Wij gaan hier zeker nog een keer eten!
Ger S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Een warm onthaal en feestelijk diner viel ons bij 't Gruuzekirkske ten deel, ook al waren we via de AH restaurant-actie op ontdekkingstocht. We kozen voor het 3 gangen verrassingsmenu en we kregen een bijzondere keur aan verrassende, voor ons redelijk onbekende, maar bijzonder smaakvolle gerechten voorgeschoteld. Ook de 2 jonge gasten van de bediening hebben op hun vriendelijke en enthousiaste benadering bijgedragen aan een zeer fijne avond. Geen wanklank van ons over de actie formule en ook geen verrassingen achteraf over eventuele toeslagen want dat werd duidelijk tijdens het opgeven van de bestellingen gecommuniceerd. Team Gruuzekirkske, d.w.z. koks en bediening bedankt. We komen zeker terug en dan ook zonder actie!
Peter_v .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Het is jammer dat dit leuke restaurantje met z'n geweldige terras en steeds weer verrassend menu te weinig wordt opgemerkt door de mensen op de toch vlak bij gelegen Markt.
Wij zijn in elk geval opnieuw aangenaam verrast op dit "geheime adresje" en dat wensen wij meer mensen toe!
Riniegootzen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Weinig keus uit gerechten. Geen vegetarische gerechten. Prijs/kwaliteit was niet goed. Kaasplankje was wel lekker. Jammer. Had me er meer van voor gesteld.
R.g. .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Er zijn twee ingangen. Een met een trap en een gelijkvloers aan de andere kant van het gebouw. Bij binnenkomst geeft dit een rommelige indruk. Er staat een grote groene geopende vuilcontainer. Wij hadden gereserveerd. De ontvangst is vriendelijk en nemen plaats op het terras. Het was warm weer dus goed vertoeven. Het terras ziet er vriendelijk uit. Uitzicht aan de ene zijde op het mooie oude metselwerk van aan aangrenzende oude kerkje, en aan de andere kant uitzicht op twee vreselijke gedateerde bekende winkelpanden. Het ziet er niet uit!
Wij kozen voor een drie gangen menu. De kok is heel goed bezig met het maken van mooie schilderijtjes en dat ziet er ook perfect is. Geserveerd op een leisteenplaat, kleurig, maar de bijzondere ham bij het voorgerecht die ik besteld had moest met een vergrootglas gezocht worden. Het geheel werd aangevuld met twee stukjes ongedefinieerd vlees die erg hard waren en moeilijk te kauwen. De ober zou dit aan de kok doorgeven maar verder geen reactie.
Het hoofdgerecht was een speciale kip met allerhand kleine snufjes erbij, ook weer een schilderijtje. De kip smaakte goed en de "vergeten" groente voor zover die erbij was ook. Het geheel werd aangevuld met twee kleine krielaardappeltjes. Dat was het. Op mijn vraag of er ook frietjes o.i.d. bij geserveerd zou worden werd geantwoord dat men niet over een frituurpan beschikt. De keuze van de nagerechten stond uit twee stuks, een bavarois of een kaasplankje. Een ijsdessert kan niet want men beschikt niet over een diepvriezer. Dan maar Bavarois. Deze werd ook weer geserveerd op een klein rond leisteenplankje ook weer als een schilderijtje. Het smaakt goed, maar wie niet zo erg van fruit houdt heeft pech.
Bij het eten gedronken huiswijn, waarbij het glas die tot de minimale hoeveelheid gevuld. De glazenfabrikant moet maar eens een streepje op de glazen zetten.
Wij hebben hier gegeten met de z.g. AH bonnen en de totale rekening komt dan gemiddeld goed uit. Eet je hier op de normale manier is de verhouding kwaliteit en prijs niet goed.
De menukaart is beperkt. Enige uitleg over naam van het restaurant en het Gruizenkerkje op de voorpagina van de menukaart kan als suggestie meegenomen worden.

Koosvontongelen .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Alles was lekker.
Het lekkerste vond ik de ganzenlever.

Bediening was vriendelijk en hadden leuk plekje voor het raam.
Door de spaaraktie van A.H.was het goed te doen.
Een aanrader.

JeroenG79 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
In een woord geweldig! Gastvrije ontvangst. Goede bediening en eten met uitsluitend verse producten van goede kwaliteit en uitstekend bereidt. Van sterreniveau.
Dalientje .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het eten was prima en zien er mooi uit, echter zijn de porties erg klein, waardoor we met honger zijn weggegaan.
Je merkt dat er een wisseling in de personele bezetting heeft plaatsgevonden en dat komt de service helaas niet ten goede. We hebben bijvoorbeeld meerdere malen om een broodje moeten vragen, welke maar niet kwam.... De sensitiviteit hoe te anticiperen en reageren op de gaten is verdwenen. Heel jammer want wij kwamen hier voorheen graag eten.
Tip, vraag naar de huiswijn deze staat namelijk niet vermeld op de wijnkaart. Als laatste worden extra kosten gerekend voor bepaalde gerechten terwijl dit niet op de ah site vermeld staat, ben je hiervan bewust, zodat je niet met een bedrogen gevoel naar huis gaat.
Lysanne91 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Al diverse keren bij 't gruuzekirkske gaan eten, zo ook nu weer omdat ik blijf genieten van de super bediening die hart voor de zaak heeft, de smaak combinaties en presentatie die steeds weer op je bord verschijnen en de sfeer.
Uit eten bij 't gruuzekirkske is een heerlijke avond uit waar je afhankelijk van wat je wilt tussen de 2,5 en de 5 uur heerlijk kunt tafelen en genieten.
Gisteren hebben we fruit de mer gegeten op speciale aanvraag. Hoewel dit niet standaard op de kaart staat hadden ze het super voor elkaar. Het was voor mij de beste fruit de mer die ik heb gehad. Je proefde aan elk stuk vis de versheid, eigen smaak, en ziltigheid van de zee. Kortom, puur genieten! Dit gecombineerd met een bijpassende wijn.
De amuses en het voorgerecht zijn ook weer in de smaak gevallen.

Voor iedereen die eten als een avondje uit ziet moet dit restaurant proberen. Je voelt en proeft de liefde die de eigenaren in de zaak en in het eten stoppen.
Leonard01 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Leuk en gezellig eten bij het Gruuzelkirkske. Heel leuk modern restaurant die een heerlijk vismenu serveren en een hoffelijke bediening. Een goede prijs-kwaliteits verhouding. Zeker een aanrader.
LovefoodCaro .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Dit restaurant pretendeert Haute Cuisine te zijn, terwijl dit niet zo is. De borden zien er erg mooi opgemaakt uit, maar de smaak blijft achter. Bruchetta als voorgerecht zijn drie ‘melba’ toast met heel veel eromheen. Keuze uit de kaas bij het nagerecht, wordt niet geboden, terwijl dit wel vermeld staat. Porties zijn ook erg klein, zeker gezien de prijs. De bediening heeft weinig kennis en is daarentegen niet erg klantvriendelijk. Ook wordt je geduld behoorlijk op de proef gesteld. De wijnkaart is onvolledig, een prima huiswijn, 100% primitivo wordt niet vermeld. Al met al te veel betaald voor wat het is. Heel jammer, want de verwachtingen waren hoog.
BK1 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Eten en bediening top. Alleen jammer dat de tafeltjes voor 2 wel heel dicht bij elkaar staan, zo heb je te weinig privacy