Bie 't Gruuzekirkske

Gruizenstraat 7 6131 EH Sittard Nederland Kaart

Over het restaurant Bie 't Gruuzekirkske

Bie 't Gruuzekirkske, geheim adresje in Sittard

Het restaurant is gevestigd aan het Gruizenstraatje in een van Sittards oudste vakwerkhuisjes. Er heerst een gezellige en intieme sfeer. Ivo Gelissen en Lucien Offermans zijn beiden patron-cuisinier. In hun open keuken staan vakmanschap en creativiteit centraal. Regelmatig wisselende gerechten zijn steeds een synergie van verse lokale producten en spannende specerijen en ingrediënten, waarmee gasten telkens weer worden verrast. De selectie wijnen zijn mooi en verfijnd en staan garant voor de perfecte wijn-spijs-combinatie. Bie 't Gruuzekirkske geniet u van de aandacht en de passie waarmee culinaire verwennerijen worden bereid en geserveerd. Geniet ervan!

Meer informatie over restaurant Bie 't Gruuzekirkske

Dinsdag & Woensdag

Jouw recensie over het restaurant Bie 't Gruuzekirkske

ity K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
het was geweldig. mijn man is chronisch ziek en kan niet altijd alles eten. maar we zijn er toch uitgekomen, zonder dit tevoren af te spreken. en het eten was heerlijk. voor herhaling vatbaar!
VinSanto ..
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Na een correcte ontvangst nemen we plaats in een smaakvol ingerichte serre. Voor een donderdagavond is het er gezellig druk. We gaan voor een vijfgangenmenu, waarbij we de keuze aan de chef over laten. Een amuseglaasje met een zeldzaam unieke bereiding van wortel, zet direct al de toon. Het is zo verrassend, dat de chef meteen onze volle aandacht heeft. Het voorgerecht is een rundertataki in dashi. Hoog op smaak en perfect in balans. De opmaak is een plaatje. Als tussengerecht wordt een rouleau van zeeduivelwang, zeeduivel, Hollandse garnalen en kaviaar geserveerd. Wederom mooie structuren en een verfijnde bereiding. Ons tweede tussengerecht is kreeft met kalfstong in Madeirasaus. Zelden aten wij deze klassieker beter, echter nooit zo mooi uitgevoerd. Het hoofdgerecht is een sous-vide bereid stukje Hereford in armagnacsaus met mooie garnituren. De chef weet, dat hij zo’n bijzonder stukje vlees in zijn waarde moet laten. Alweer een voltreffer! We sluiten af met een mooie combinatie van cheesecake, rabarber, cantuccini en sangria. De opmaak is wederom een schilderij, de smaken en texturen doen ons versteld staan. Alle wijnen uit het arrangement zijn met zorg gekozen, de bijbehorende uitleg aan tafel verraad passie voor wijn. Een beetje beduusd van al het culinair geweld, staat we drie uur later weer op straat. Niet beduusd van de prijs, want die viel bijzonder mee, maar eerder van het feit, dat we een verrassend juweeltje hebben gevonden in de binnenstad van Sittard. In Bie ‘t Gruuzekirkske wordt op zeer hoog niveau gekookt! Thuis nog even gegoogeld en wat blijkt: Jo Cortenraedt noemt het “een geheim adresje in Sittard”, en daar is geen woord van gelogen. Chapeau!
M.E.M. V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
succes verzekerd voor een gezellig avondje uit eten!!
voor herhaling vatbaar en rond te brieven
ben kort en krachtig begrijp niet goed waarom ik er veel woorden
over vuil moet maken
MB K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
wij hadden in het naast gelegen kerkje een concert bij gewoond en zijn daarna met de actie gaan dineren,
wij werden vriendelijk onthaald en er werd tijd gegeven om even een drankje te doen en de kaart door te nemen ,wij hadden ieder een ander gerecht maar het was voortreffelijk,ook de koffie in plaats van een nagerecht kwam ons goed uit,we doen dit zeker nog eens.
Gert T.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Zeer kunstig gepresenteerde en vooral erg lekkere gerechten. Om naar terug te komen.
Tanja H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
gerserveerd met de AH restaurantactie. We hadden maar keuze uit 2 gerechten. Deze waren overigens heerlijk. De keuze was iig beperkter dan de afgelopen keer. Als dessert een koffie of thee met een paar zoetigheden. Jammer. Geen keuze uit ijs of zo. Dat moest dan bijbetaald worden.
Kim M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Eten en service was helemaal top. Gerechten zijn wat luxer en dat maakt het extra leuk. Inrichting is prima maar het was erg warm binnen dus we hebben buiten gezeten.
merkelbekker .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Eerder al eens met een Albert Heijn bon hier gaan eten. Toen waren de gerechten verfijnder, verrassender, kleurrijker en bijzonderder. Met die hoge verwachting een 2e keer dus hier naar binnen gestapt. De prijs voor het menu is lager omdat er geen dessert is (dit is vervangen door koffie met bonbons). Ook de amuse ontbrak deze keer. De vorige keer hadden we een extra tussengerecht besteld (natuurlijk 2x afrekenen) maar we kregen geen menukaart (wel de kaart voor het AH-menu) om te kiezen dus dit niet gedaan. Het eten blijft goed maar de verwachtingen zijn inmiddels getemperd.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Wanneer je daar A la CArte zou gaan eten, zal het eten misschien wel prima zijn maar wij gingen daar eten door een actie van AH en nu had ik het gevoel daar in een hoek te worden weggezet om een soort van aalmoes te krijgen.
Ik zal ook nooit meer aan een dergelijke actie deelnemen.
Met vriendelijke groet
Corrie Meijer
famweezenberg .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Gerechten waren smakelijk, de bediening correct, de wijn per glas prima.
Beetje moeilijk te vinden, maar vriendelijk ontvangen ondanks te laat komen
We verwachten een antieke inrichting, maar het was modern en smaakvol bloemetje op tafel, linnen servetten is
altijd prettig.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Werden op een prettige, vriendelijke, wijze ontvangen.
Bediening prettig, voorkomend, niet onderdanig en niet vrijpostig.
Kregen goede en uitgebreide uitleg bij servering van de afzonderlijke gerechten.
Jan N.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Eten was prima. Wat mij irriteerde was dat ik terwijl ik het eten nog niet op had een vraag kreeg om een revieuw. Niet doen!!!
H K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Het was een "uitgekleed ( AH) menu". Geen amuse vooraf en de porties waren aan de kleine kant. Extra brood erbij vragen was nodig hierdoor.
Arno R.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Geweldige keuken, jammer dat de inrichting niet bij de kwaliteit van de keuken past
ger W.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
mooie locatie in centrum en toch rustig
prima eten en zeer attente bediening
goede prijs kwaliteitverhouding
kun je zonder meer aanbevelen
kdevaan .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Prima gerechten gegeten. Vulling moest echter vooral komen van het brood. Een klein bakje frites of gebakken aardappeltjes was welkom geweest. Het gelakt krulvarken en de aspergesoep was speciaal.
Naast ons nog 2 gasten, dus erg rustig (maandag?)
benkus .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Een prettige verrassing. Heerlijk eten en een geweldige bediening
Ieder eens was het erover eens , hier komen we terug
Jammer dat er geen andere gasten waren
MJSW .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Ontvangst en ambiance waren veelbelovend. Het eten zag er prachtig uit en was ook origineel gekozen. Het vlees (eendenborstfilet) was erg lekker. Voor het overige was al het eten vrij smakeloos. De porties waren klein, dat past bij het beloofde niveau van de keuken, maar dit was erg weinig en bovendien zat er weinig smaak aan. Ook de bijgerechten vragen aandacht! Iets wat nauwelijks smaak heeft werd wel erg overdreven aangeprezen aan tafel. Was dit omdat we een AH menu hadden? We waren twee avonden in Sittard . We zijn de volgende avond niet terug gekomen wat we zeker gedaan hadden wanneer het ons goed was bevallen. Jammer, want de kennis om er echt iets van te maken is zeker in huis.
Jean C.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Heel lekker gegeten. Top! Behoorlijk geprijsd maar je hebt dan ook wat.
harrie A.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
driegangen menu genomen. Heerlijke gerechten, mooie porties en verfijnde wijnen.
Een mooie omgeving en prima bediening, ga zo door.