Biblio

Van Vollenhovenstraat 15 C 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Biblio

Alles dat lekker is

Gelegen in een schitterend gerestaurateerd pakhuizencomplex uit 1894 in het Scheepsvaartkwartier. Stijlvol ingerecht als een Engelse bibliotheek met een jazzy sfeer. Het lijkt alsof je op de filmset van een historische film zit. De kaart bevat alles dat lekker is, van een goed gevulde pasta tot een heerlijke sate.

Meer informatie over restaurant Biblio

ma.disselen .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
nellyklompenhouwer .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Voor de 2e hier geweest en voor de 2e keer was de biefstuk weldone nog te rauw. De puntpaprika met geitenkaas, daar was de geitenkaas overheen gevolgen en volop bedekt met een soort muesli, wat het geheel veel de zoet maakte. Ook zat er veel te weinig whisky in de irish koffie. Hoewel we heel enthousiast waren na ons eerste bezoek en onze vrienden nu hebben meegenomen, viel het nu toch wat tegen. Ook met de rekening waren fouten gemaakt. €180,00 voor de AH actie waarvan 1 persoon geen voor en nagerecht had, was wel iets teveel berekend en na discussie kwamen ze daar ook achter. Al met al tegenvallend en voorlopig maar even geen Biblio.
adriehoukes .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Omdat het zo warm was, hebben we buiten gegeten. Ik heb wel het interieur bewonderd, was heel bijzonder. Het menu was uitstekend, je mocht van de kaart kiezen. De combinaties waren verrassend. Wij hebben er echt van genoten! De bediening was erg vriendelijk. Een restaurant om te onthouden.
Shanna H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Via de AH-actie heerlijk gegeten. Dikke aanrader, vooral de crème crûlee! Serveerder maakte er een feestje van.
Wij vonden het binnen ietwat te warm, maar buiten geweldig met deze warme dagen.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Dit was de 2e keer dat we Biblio bezochten en we zijn nog even enthousiast. Het was binnen nog rustig dus we mochten zelf een tafeltje. als voorgerecht hadden we de pittige kip salade (erg lekker) en de vitello tonato. Vaak zie je dat de opmaak van een vitello tonato identiek is aan carpaccio. Dat was nu niet het geval. er lagen ca 6 a 8 kleine plakjes kalfsvlees opgerold in een lange rij op het bord met een klein beetje dressing en een plukje sla. Dat was het. Dit was een behoorlijke teleurstelling omdat het qua prijs duurder is maar je dus nauwelijks iets op je bord krijgt. Ook geen kappertjes o.i.d... hoofdgerecht : tournedos. Ook deze viel klein uit maar was wel enorm lekker mals! Tevens de puntpaprika met geitenkaas met tutti frutti, wat een verrassend succes! Als toetje een wafel met aardbeien. Ook deze was iets minder... gewoon een standaard wafel dus prijs is te duur. De ijsmacaron is wel echt heerlijk. Al met al is de prijs dus iets aan de hoge kant maar kwaliteit is goed.
Ank V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Gezellige sfeer, vriendelijk personeel, had bij het hoofdgerecht graag wat groente gehad. De scampi's en zalm (voorgerecht) waren bijzonder lekker. Het vlees (varkenshaasje) was wat droog. Nagerecht was ook lekker. We komen beslist nog een keer terug.
Nico M.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Zeer fraaie lokatie in Rotterdam; het was mooi weer en konden onder de overkapping voor het restaurant eten. Service en kwaliteit van het eten was prima. Tot twee keer toe was 1 van de bestelde gerechten bij nader inzien op, maar de bediening en wat extra lekkers gemaakt van het nagerecht.
Edith R.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
voorgerecht uitstekend, hoofgerecht perfect, nagerecht verrassend, prijsverhouding en bediening uitstekend. Komen zeker nog een keer. Een van de weinige restaurants die echt zijn best doet met de aktie van de A.H. zegels
Renato P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
We zijn hier geweest met de AH restaurantactie en het was een prachtige avond. De voorgerechten (risotto en salade Vita) waren bijzonder smakelijk!
Anne F.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Bij Biblio mochten we à la Carte kiezen, wat het natuurlijk extra leuk maakte. Het voor- en nagerecht waren gerechten die je niet in alle restaurants tegenkomt en daarom extra speciaal. Het hoofdgerecht was wat meer standaard. Wij hebben voor een tournedos en een steak gekozen. Het hoofdgerecht was desalniettemin heerlijk, maar niet zo speciaal als het voor- en nagerecht. Het nagerecht daarentegen had weer iets bijzonders. Er stond een reuze macron op de kaart en een crème brûlée met een baylis ijsbolletje. De service was uiterst vriendelijk; zeker niet opdringerig. Zelfs toen we als laatste in het restaurant waren en het al na tien uur was, lieten ze ons rustig eten en gezellig na praten. Al met al een geslaagde avond!
keshu .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijke gerechten, goede en vriendelijke bediening. Wat een lekker sausje bij de olijven van het voorafje.
Via AH actie hier gegeten, gaan hier zeker nog een keer terug.
wimsaapkegmailcom .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Ondanks dat we met een bon van A.H. kwamen, konden we kiezen uit de gehele kaart. Het goedkoopste 3-gangen menu was gratis. Omdat het mooi weer was, konden we gewoon "buiten" zitten, ook geen last van de wind, want er is een overkapping met meerdere restaurants. Alles was prima, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht, het was gewoon erg lekker. We waren voor de derde keer in een hotel in Rotterdam, en ook voor de derde keer bij dit restaurant. Gaan we weer een keer naar Rotterdam, gaan we zeker weer hier eten. Ook de bediening was prima. Voor ons zeker een 9,5 waard.
sandrabouwknegt .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Leuk restaurant. Goede service, vriendelijk personeel. Prachtige ligging! Leuke kaart. We hebben op het terras gezeten, daar was veel te zien. Het restaurant ziet er binnen ook erg leuk uit.
erm6464 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Lokatie was even zoeken, restaurant zit aan het eind binnen een pakhuizencomplex waar meerdere restaurants zijn gevestigd. Tafeltje buiten gekozen. Leuk is dat we gewoon v/d kaart konden kiezen ondanks de AH-actie. Eten was gewoon goed. Eenvoudige gerechten, maar wel van goede kwaliteit. Leuke bediening. Nette wachttijden tussen de couverts. We kijken er met plezier op terug, het was die dag ook tropisch warm dan is zo'n ijsje als nagerecht de perfecte afsluiter voor ons. Wij vinden het restaurant een aanrader.
Nettie V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Eten was prima, moesten alleen lang wachten op de gerechten en ze kwamen niet veel langs om te vragen of we nog iets wilde drinken. Maar al met al was het heel goed. alleen jammer dat de buikspek niet meer op het menu stond, vorige keer was het eten nog beter.
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Een leuke locatie en wij zaten op het terrasdeel. Lekker eten en gezellige/vriendelijke bediening; de dames zijn attent.
J D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Vooraf een broodplankje. Genoeg brood maar de hoeveelheid tapenade was echt veel te weinig en ook erg droog. Daarbij een bakje met iets dat op mosterd met aioli leek(?). Geen lekker smeerseltje voor op een stukje brood. De olijven dropen in een soort saus. Al met al geen succes. De voorgerechten waren prima kwa portiegrootte en smaakten lekker. Het hoofgerecht zalm was echter totaal niet in verhouding tot de andere hoofdgerechten. Eén smal klein reepje zalm en een klein bolletje rijst (en dat voor €19,50!) terwijl de overige gerechten wel voldoende waren. Mijn partner heeft thuis nog gegeten omdat hij hier niet voldoende aan had gehad. Niet echt de bedoeling lijkt mij. Daarnaast is 2 kleine bakjes friet voor een tafel van 6 personen ook erg karig. Wij hadden nog friet bij gevraagd maar die hebben we nooit gekregen. De bediening en de keukenbrigade werkten keihard en liepen de benen uit hun lijf maar konden het aantal gasten niet aan. Wij hebben heel lang zitten wachten voordat de lege borden van het hoofdgerecht uitgeruimd werden. Daarna werd vergeten de kaart voor het nagerecht aan te bieden dus hier uiteindelijk zelf maar om gevraagd. Na aangeven dat wij het erg vervelend vonden dat we steeds zo lang moesten wachten werd er diverse malen excuses aangeboden en werd ons als compensatie koffie/thee van het huis aangeboden. Op zich heel netjes en het personeel deed echt zijn best maar totaal 4,5 uur zitten voor een 3 gangenmenu vind ik toch wat aan de lange kant.
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Bediening vriendelijk, maar chaotisch. Kwaliteit dessert slecht! Leuke inrichting. Wijnkaart is beperkt, maar wel goed. Wij komen niet terug.
J. B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Als je als voorgerecht beiden een salade heb genomen, dan ga je de salade bij het hoofdgerecht niet nogmaals de standaard salade eten. Waarom niet iets van groente. De zalmfilet was lekker van smaak, maar de temperatuur (lauw) haalt het cijfer naar beneden. Prima wijn.