Beyrouth

Kinkerstraat 18-20 hs 1053 DV Amsterdam Nederland Kaart
31-206160635

Over het restaurant Beyrouth

De hoofdprijs uit Libanon

Beiroet is de hoofdstad van Libanon. En hier krijg je dan ook de hoofdprijs aan heerlijke (vegetarische) Libanese mezzes en drankjes. Weleens mtabal batingan geproefd? Allemaal in kleurijke schaaltjes geserveerd om je helemaal in de ervaring te storten. De zaak wordt gerund door een vader en twee zoons; je merkt dat gastvrijheid door de aderen stroomt!

Meer informatie over restaurant Beyrouth

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Wi-Fi
6,8
Wendy L.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Gister voor het eerst Libanees gegeten. Bij Beyrouth dus, mede vanwege de enthousiaste recensies van Onne Kleijn in de Volkskrant.
Het eerste dat opviel was de gastvrije ontvangst. Ons werd de mezze van 10 stuks aangeraden. Volgens onze gastheer ruim voldoende voor ons, en dat bleek ook zo te zijn. Dat vind ik top, dat je niet het duurste aangesmeerd krijgt, maar maatwerk.
Het eten zelf was lekker, vooral de bloemkool in tahinsaus, de baba ganoush en de tomaten met fetakaas waren heerlijk. Opvallend van deze keuken is dat hij vrij zuur is. Zelf houd ik meer van wat afwisseling in de smaken.
Toe bestelden we koffie, en we kregen er een kurkuma cakeje naar oma's recept bij. Leuk! Prijs/kwaliteitverhouding is top.
De inrichting is niet speciaal, maar zeker ook niet ongezellig. Daarbij vind ik de splitlevel indeling prettig.
Ik sluit me bij Onno Kleij aan.
Najib Nakad .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Gisteravond weer heerlijk authentiek en ongecompliceerd gegeten bij Beyrouth. O.a. echte labneh en niet wat daarvoor doorgaat bij de Appie. Vriendelijke bediening. Al bijna 20 jaar fan!
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Vriendelijke bediening, maar veel aandacht kon die ons niet geven, want het was erg druk en er was te weinig personeel. Zo te horen veel buitenlanders. De entourage stelt niet veel voor. De keuken maakt niet een heel frisse indruk. Het eten is matig. De mezze is weliswaar goed en rijk geschakeerd, maar het lamsvlees in het hoofdgerecht (met rijst met gehakt) was matig, beetje "doorgekookt". Dan kun je je beter tot de mezze beperken.... Overigens wel lekker Libanees bier, wordt je niet gauw dronken van.
Aan het dessert en de koffie zijn we niet toegekomen, duurde allemaal te lang. Wel goedkoop. Ook redelijke akoestiek. Voor rolstoelers niet te doen.
Mara G.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Ik heb hier gisteren voor de derde keer gegeten. Stom genoeg was ik bijna vergeten hoe ontzettend lekker het eten hier is. We kozen 15 mezze's, die speciaal naar onze wensen werden aangepast: iets minder vlees en meer groentes. Het was zó lekker! Elk gerechtje had een eigen bijzondere smaak. De service is heel goed, de man die ons bediende vertelde met passie over het eten. Ik kom snel nog eens langs.
Tamara Z.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk gegeten! We zijn gegaan voor de 15 meza's, wat een smaak explosie! Ook de bediening was perfect, heel goed geholpen, zeer vriendelijke man, met een duidelijke uitleg over alle gerechtjes . Top!
U bent van harte welkom, lieve mensen worden altijd bij ons verwend :)
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Geweldige maaltijd van kleine voorgerechten. Met als hoofdpunten gebakken bloemkool in tahin. Libanees op zijn best. Aardige bediening, simpel Libanees wijntje erbij. Maar kijk niet naar de knullige lampen.
Thsden B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Comme d'habitude, erg goed! haast te veel om op te eten. Vriendelijke ontvangst en bediening. Bovendien waardeerden wij bijzonders dat er niet veel lawaai was.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wij aten het gerecht bestaande uit 20 verschillende mezes. Allemaal even smakelijk en lekker. Vers gemaakt. Mooi van smaak. Goede rode Libanon wijn gedronken. Prijs/kwaliteits verhouding van gerechten en wijn alleszins redelijk
Helaas is het decor somber stemmend. Een droef soort huisvlijt. Dat kan nee moet erkelijk veel beter. Wij zaten beneden, wellicht is het bovenzaaltje beter.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Lekkere mezzes gegeten en hele vriendelijke bediening! Gratis kraanwater gekregen zonder te vragen, kortom een fijne plek om gezellig een avondje hapjes te proeven en delen
Jack J.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
De mezze hier zijn altijd weer even lekker! Goeie fles Libanese wijn erbij, en de avond is geslaagd. Het interieur is een tikkie simpel (denk shoarmatent), maar dat draagt juist bij aan de authentieke sfeer...
Nadine P.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Heerlijk gegeten en service was weer top! volgende keer ga ik zeker weer hier Libanees eten. Het decor is misschien een beetje gedateerd, maar tegelijkertijd is dat ook juist wel weer de charme van beyrouth. Plus alles is verzorgd en schoon en dat vind ik het belangrijkste. Tot snel weer
daphie .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
We hadden gereserveerd voor 3 en plotseling kwamen wij met 7 man/vrouw, geen enkel probleem voor de eigenaar. Vriendelijk werden wij ontvangen met Humus en Pitot. Toen het gezelschap compleet was bestelden we Mezes en wat vlees, van alles wat en het een nog lekkerder dan het andere. Lebne aubergine, hete aardappelen, bloemkool met tehina, gegrilde kip en lamsvlees, kebab. Grote witte bonen salade en een sperziebonen salade en natuurlijk tabouleh. Heerlijk heerlijk. Alles omlijst met een zelfgemaakte citroen limonade. Je zit in een soort cafe -achtig interieur. Niets bijzonders maar ok. We komen zeker weer!
Lianne S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De entourage is eenvoudig de bediening en het eten daarentegen fantasitisch. Wij aten er met 2 volwassenen en 2 kinderen en wilden graag de mezzes proberen. Meteen werd ons aanbevolen om voor 2 personen de 15 mezzes te nemen die ze extra zouden aanvullen met extra hapjes die per stuk gaan (voor een kleine extra bijdrage) zodat iedereen allle hapjes kon proberen. De smaken zijn geweldig!! Zou echt voor deze 15 mezzes gaan!! Wij hebben ook nog een van de hoofdgerechten geproefd ook lekker maar de mezzes hebben absoluut de voorkeur! Aangevuld met een prima Libanese wijn en een Libanees biertje en voor de kinderen zelfgemaakte citroenlimonade was het een heerlijke maaltijd. Bediening was meer dan vriendelijk en zeer gastvrij!! Er wordt prima Nederlands gesproken itt eerdere berichten. Echt een aanrader!!
fransboom .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Zojuist 15 verschillende mezzes gegeten met zijn vieren. Voortreffelijk! De vis en de pikante aardappeltjes, maar ook de tuinbonensalade en Libanese humus & tsatziki en auberginesalade. Prima huiswijn en gezellige sfeer!
Mohamed B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
heb mij verhoogd op dit eten , maar helaas was anders dan gedacht, ober aardig maar zeker niet attent, paar mezze besteld , tabouli nat , pastajes gevuld met vlees is taaie , interieur somber erg oud , zeker niet voor herhaling vaatbaar
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Wij aten kip en lam. Beide gerechten met rijst vermengd met gehakt. Gegarneerd met sla en tomaat.
We hadden meer verwacht, de smaken waren tamelijk zwak. Het leek of de kruiden nauwelijks waren toegevoegd. Met ogen dicht zou je niet weten wat je at. Ik ben overtuigd dat de ingrediënten van goede kwaliteit waren.
De bediening was aardig, vooral de baas. De hulpjes schoten hier en dar te kort. De bestelling kwamen kwamen niet door.
De inrichting was eenvoudig, maar wel grappig, met verschillende lokalen.

Leo H.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
We waren dit keer met zijn zessen bij Beyrouth, en we verkozen deze keer de vegetarische Mezze. Opnieuw bewees Beyrouth echt lekker Libanees eten te kunnen serveren. Nadat we de wijn mochten proeven een heerlijk flesje rood genomen. Uiteraard een Libanese. En met zoveel gerechtjes op tafel was het genieten. De Hoummous is geweldig, dat moet ook aangezien ze zelf pretenderen dat het de beste van deze planeet is. Misschien niet helemaal maar eerlijk, de hoummous is geweldig! De overige gerechtjes ook erg smakelijk. Misschien had er wat zuur en olijven bij gemogen. Of gewoon kraanwater. Maar op de vraag of we wat extra falafel, aubergine en hoummous konden krijgen was het antwoord gewoon; Ja! Kortom, verwend! Met een bijna echt authentieke Arabische koffie tot slot weer huiswaarts. Beyrouth is goed!
Wat is dat geruststellend en prachtige recensie, van harte welkom en graag tot ziens.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Hier kun je zó lekker eten! We bestelden de 15 verschillende gerechtjes. De hele tafel wordt dan vol gezet, inclusief een mand vol met Libanees flatbread. Onze zoon at lekker mee, al dippend van de houmous. Specialiteit is de gefrituurde bloemkool met Tahina. De bediening geeft je echt het idee te gast te zijn en is heel relaxed & vriendelijk. Het Libanese bier (uit de fles) is trouwens ook prima.
Ben H.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Van buiten denk je misschien dat dit een grillroom of shoarmatent is, maar dat is het zeker niet! Echte krachtige smaken uit het Midden-Oosten, veel knoflook, citroen, koriander en tahin. Vooral de mezzes zijn de moeite waard. Uitgebreid tafelen voor weinig geld. Sfeer is gewoon gezellig, ondanks dat het misschien wat oud en geleefd aandoet. Bediening is supervriendelijk en behulpzaam. Tot snel weer!
Aart I.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
Authentiek Libanees eten, heerlijke mezze, ook zeer geschikt voor vegetariërs. Bediening sprak niet tot nauwelijks Nederlands, maar toch alles gekregen wat we bestelden. Eenvoudig decor. Echte aanrader voor typisch Libanese keuken.