Beyerick

Service9,2/10
Decor9,1/10
Pvanbakel . Gastronoom (23 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Vanwege hoge recenties proef op de som gaan nemen en het is inderdaad een hele leuk restaurant met een goede tot zeer goed keuken. We namen 4 gangen menu met een mooi bereide tarbot en voortreffelijk desert. Een zeer originele wijnkaart hebben ze hier!
Joyce N. Gastronoom (33 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Ons favoriete restaurant heeft wederom onze verwachtingen overtroffen. In een heerlijke rustige ambiance genieten van gerechten die met zorg, aandacht en liefde worden bereid. Het is duidelijk dat hier gepassioneerde mensen aan het werk zijn. Het gerecht dat er voor ons uitsprong was de parfait van ganzenlever met een verrassende kersensorbet met kaneel en Sechuan peper. Oogstrelend maar vooral tongstrelend. Heel bijzonder dat de kok zelf even belt omdat een van ons niet gek is op duif om een alternatief te bespreken. Het gerecht met de tarbot en heerlijke basilicumschuim was top, mooie tegenhanger was de subtiele olie van chorizo. Deze kok weet de smaken mooi te balanceren. En als uitsmijter krijgen we binnenkort les van de meester zelf om een paar heerlijke friandises thuis te kunnen maken. Een topavond gehad.
Jaap S. Gastronoom (21 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
We hebben het uitgebreide menu genomen. Het was voortreffelijk, vooral de tarbot met schaaldierenjus en basilicum crème was niet te versmaden. Ook de ganzenlever na het hoofdgerecht was heel bijzonder. Dat werd gecompleteerd met twee voortreffelijke wijnen. De Nieuw-Zeelandse pinot noir was erg goed uitgebalanceerd. De gastvrouw verstaat haar vak en zorgt dat het je aan niets ontbreekt.
We hebben het kaasplankje in plaats het dessert genomen. Samen met een portje,.. Heerlijk!!
Daarna thee met friandises toe. De Beyerick is voor ons nog steeds het beste restaurant van Utrecht e.o.
Nicolai W. Gastronoom (33 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Na enig onderzoek en uitgekomen op de nummer 1 van iens met enkel tienen voor zn eten hier gaan eten met een collega, zelf ook uit de horeca en wat hebben wij ons laten verrassen. De gastvrijheid en het eten was tot in de kleinste puntjes gewoon geweldig. Helemaal maar dan ook helemaal niks negatiefs kunnen ontdekken, mijn eerste keer ganzenlever gegeten en het was heerlijk ! Wat een vakmanschap in dit restaurant. Mijn waardering hiervoor. (snap alleen nog niet dat het cijfer op iens geen 10 is aangezien ze enkel tienen hebben die ze dubbel en dwars verdienen!)
Bouwmeester . Fijnproever (8 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Wederom een heerlijke avond gehad. Voor het volle vijfgangen menu gekozen, waarbij het opvalt hoe mooi de gerechten elkaar opvolgen. Twee gerechten sprongen er boven uit: de tarbot met gemarineerde groente, basilicumschuim, een werkelijk fantastisch krokantje van kreeft en dat vleugje chorizo-olie. En, nog nooit eerder meegemaakt, de ganzenlever kwam na het hoofdgerecht. Erbij wat zoet zure rode ui en kruidige kersensorbet. Ongehoord lekker. Alles wordt geserveerd met veel liefde en vakmanschap. Wij gaan hier nog vaak terugkomen.
MariaGeurts . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Wat een verrassing dit restaurant. Prachtige gerechten, elke smaak komt tot zijn recht en is exclusief. En toch is het een groot bij elkaar passend palet. Wat een liefde voor koken straalt hiervan af en proef je in alle gerechten. Alles wordt met aandacht en uitleg geserveerd. De gebakken lamsfilet met Limburgse asperges was koninklijk. Dat geldt trouwens voor het hele menu Saisonnier. Het dessert was uit de kunst. En de gepekelde Gaasterlandse varkensnek, ongelofelijk. Hier kom ik zeker terug en ik zal het zeker aanbevelen. Een parel.
Bankman . Bourgondiër (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Het is één ding om de balans van smaken in een gerecht perfect te krijgen, het is een topprestatie om dat voor een heel menu voor elkaar te krijgen. Ik zie maar één nadeel, de lat is hiermee ongenadig hoog gelegd. Grappig hoe je vlak in de buurt van een juweel als dit kunt wonen zonder door te hebben hoe bijzonder het is.
Doeschka B. Bourgondiër (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Wat een bijzonder restaurant!
Bijzondere smaakcombinaties en de eigenaar die al zijn ziel en zaligheid inzet om van je avond iets bijzonders te maken. Dit lukt dan ook bijzonder goed!
zeker een restaurant waar ik graag vaker zou willen eten!
Hendo . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wat een geweldig restaurant. We hebben het wildmenu gegeten. Voor ons was het hoogtepunt de hertenwang met paddestoelen, knolselderij. Het was in een buideltje van cellofaan geserveerd, werd aan tafel opengemaakt en er kwam een werkelijk fantastische saus van eekhoorntjesbrood bij. In plaats van het dessert hebben wij voor de kaas gekozen. Goede uitleg over de kazen en ruime keus. De eigenaren stralen een enthousiasme en liefde voor het vak uit alsof ze gisteren zijn begonnen, maar we begrepen dat ze er al 22 jaar zitten.
Joyce N. Gastronoom (33 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Wederom heerlijk genoten in een vernieuwde locatie. De inrichting is mooi geworden maar nog prettiger is dat de gerechten nog steeds van topniveau zijn. De amuse was tongstrelend, daarna runderlende waarbij vooral de crémeux van eekhoorntjesbrood heerlijk was. De rode poon was een mooi tussengerecht. Het in jeneverbes-olie gegaarde wildzwijn was zo zacht en de pickles van seizoengroenten was bijzonder. Het is bijzonder hoe een diversiteit van smaken zo'n geheel kunnen vormen. Voor ons was de ganzenleverterrine met puro choco, vanillezout, biet en gepofte reis helemaal top! Wat een smaaksensatie. Natuurlijk konden wij de uitstekende keuze uit kazen niet weerstaan. Het dessert was een mooie afsluiting samen met de thee en de zelfgemaakte friandises. Kortom een heerlijke avond genieten in een mooie omgeving en een hele fijne service. We komen zeker weer terug.
Bouwmeester . Fijnproever (8 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Een warm ontvangst, een gezellige huiselijke uitstraling (dat mag hier, het is echt niet groter dan een gemiddelde huiskamer) en vlotte bediening waren de eerste dingen die ons opvielen. Geertje bracht een drankje en Erik kwam vlot met de eerste knabbels en de menukaart. Voor de duidelijkheid, Geertje is de gastvrouw en Erik is de kok, er is geen personeel. Gekozen voor het 5 gangen 'Saisonnier' menu met de aanbevolen Riesling en Zinfandel, allebei als half flesje verkrijgbaar. Ik ga hier niet alle gangen uitvoerig beschrijven, maar wat was het een feest van smaken. Een toch al heerlijk voorgerecht van rund met paddestoelenbouillon kreeg door de knapperigheid van aardappelkaantjes een smaaksensatie erbij. Dat kleine beetje jeneverbes olie, dat aan tafel over het wildzwijn werd gegoten, gaf een heerlijke geur. Zelfs de huisgemaakte bonbons zijn hier apart en heerlijk. Aanrader!
Myhra G. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Het restaurant ligt uit het zicht en je loopt er zo aan voorbij. Het decor binnen is ook net zo ingetogen als de bescheiden eigenaren. Des te groter de verrassing dat, wanneer je eenmaal binnen bent, je enorm verwend wordt. We kregen alle aandacht en enthousiaste uitleg over aard en afkomst van de mooie ingrediënten en af en toe ook de geheimen uit de keuken. Ieder gerecht is opgebouwd uit bijzondere smaakcombinaties die met textuur extra spannend zijn gemaakt. Het is ons zo bevallen dat we twee weken later onze familie hebben uitgenodigd.
Als echte kaasliefhebber neem ik nagenoeg nooit een dessert, maar deze tweede keer heb ik er tóch gekozen voor het spannende dessert en geen spijt gehad. Maar zoals iemand hiervoor al aangeeft, volgende keer neem ik het dessert én de kaas... alleen om de mooie antieke kristallen pot waaruit de gedrenkte rozijnen komen in bedrijf te zien.
Eelco B. Gastronoom (14 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Deze stond al lang op ons verlanglijstje, en niet onterecht is gebleken.
In dit kleine huiselijke restaurant zit in elk gerecht zeker 1 ingrediënt : liefde voor eten.
Na de 5 gangen heb je een reis gemaakt met je papillen als gids, het eten is subliem, en de bijpassende wijnen geweldig.
Jaap S. Gastronoom (21 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Zaterdagavond uit eten bij Beyerick. Als je uit eten gaat kan je je niet beter wensen. Fantastisch gekookt door Erik en voortreffelijk geserveerd door Geertje. Een volledig op elkaar ingespeeld duo dat elke keer weer het lekkerste weet te serveren.
Of zoals mijn partner zei "Ik heb nog nooit zo lekker gegeten." Succes met de nieuwe inrichting, en ik denk dat als we na 25 april weer langskomen er weer drie "10"-en zullen staan.
Hartelijk dank voor de heerlijke avond!
Annebab . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Zaterdag avond echt fantastisch gegeten bij Beyerick, het voorgerecht hert was echt geweldig. Daarna snoekbaars met paling, ossenstaart, gans (verrassend lekker gevogelte!), kaas (mooi vol bord naar keuze gekregen) en het dessert. Echt een aanrader! Er wordt met liefde gekookt!!
Wim D. Gastronoom (19 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
In een bijzondere huiskamersfeer wordt je hier verrast door creativiteit van de kok. Elke gang is een feest. Laat je verrassen. Waarschijnlijk is hij in vorm. Probeer niet te onthouden wat hij je allemaal voorschotelt want het is oneindig veel variatie. Je wordt niet volgepropt, van alles kleine beetjes. Het is een aaneengesloten proeve van de kookkunst van de kok.
Assisici . Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Wederom een betoverende avond vol smaken en nieuwe combinaties. truffel ijs, popcornjus, passievruchtmayonaise, purechocolade met kersen etc etc om het echt te beleven moet je zeker naar dit restaurant toe. Het echtpaar weet wat verwennen is met zorg en precisie. De wijnen zijn ook zeer goed aangepast op het menu. Een Riesling uit de Pfalz en een verrukkelijke Barolo. Bij de kaas waar je uit kunt kiezen uit 15 verschillende soorten een overheerlijke port uit 1980. Het kan niet op er is een overvloed aan smaken die volledig op elkaar zijn afgestemd. Na een 6 gangen dinee ben je absoluut content en verheug je je op de volgende keer. BRAVO
Halbie . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Nog nooit zo lekker gegeten. Ieder gerecht was meer dan heerlijk. Wat een bijzondere smaken. En heel goed gebalanceerd, na 5 gangen geen gevoel veel te veel gegeten te hebben. Toetje met o.a. zoute caramel zeer bijzonder en gelukkig kozen we daarna nog voor de kaas waarbij je uit een hele mooi selectie mag kiezen. Het interieur is wat oubollig, maar dat vergeet je opslag na de eerste hap. Zeer vriendelijk echtpaar runt dit overduidelijk met veel liefde.
Joyce N. Gastronoom (33 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Gisterenavond weer een heerlijk ongedwongen avond culinair genieten beleefd! De gerechten die er dit keer uitsprongen waren voor ons de bereiding asperges, ham en ei maar dan op een speciale tongstrelende manier; de kreeft met asperges met stipjes van zeer geconcentreerde citrussmaken waren erg goed. De keuze van kaas was wederom overheerlijk! Genoten weer van de gastvrijheid en het is altijd een genot te vernemen hoe de kaart tot stand is gekomen, en als hobbykok krijg je vaak een gouden tip!
Jaap S. Gastronoom (21 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Lentemenu met alle asperge varianten. Fantastisch eten en gewoon down to earth bediening. Geen onnodige poespas, persoonlijke benadering. Natafelen samen met de kok. Een heerlijke avond gehad.