Over restaurant Beulings

Het beste van vandaag

Bas Bont en Lisja Hu zijn de trotse eigenaren van Restaurant Beulings. Zij geven op een verrassende wijze een heel eigen invulling aan het spreekwoord ‘Pluk de dag’. Elke dag stellen zij een vijf-, zes- of zevengangenmenu samen, waarvoor alleen de allerbeste ingrediënten goed genoeg zijn. Als een muziekstuk worden al deze ingrediënten samen één, gecomponeerd tot tongstrelende gerechten. De wijnen hebben elk hun eigen verhaal, de kundige bediening deelt ze graag met je in een avondvullend programma.

Meer informatie over restaurant Beulings

Erg rumoerig
Erg lang
Daniël E. Bourgondiër (4 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Beulings op aanraden van familie. Het eten is heerlijk, de service goed en wijnen werden goed uitgekozen bij iedere gang. Een aanrader!
Leon2013 . Gastronoom (17 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Ontspannen zaterdavond bij Beulings, de beperkte omvang van het restaurant en de opstelling van de tafels geeft een prettige sfeer. Weinig opsmuk qua aankleding, maar wel zeer fraai opgemaakte gerechten. En erg smaakvol. Geen menu, want het is eten wat de pot schaft. In ons geval het 6-gangen menu inclusief het dessert. 5-gangen is het minimum en dat is al een behoorlijke hoeveelheid, zeker met de inbegrepen amuses voor en na. Lekker waren o.a. de steak tartare en de kwartel. De soufflé als nagerecht was super. Het waterarrangement voor 4 euro p.p. is plezierig.
Rams.marco . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Na vele jaren nog steeds een goed en vooral bijzonder restaurant met unieke sfeer door persoonlijke, vriendelijke bediening en heerlijk eten met verassende smaakcombinaties!
Anoniem998 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten, de gerechten waren bijzonder en mooi. Verschillende koks kwamen de gerechten serveren en vertelden er wat over. Ook de bijpassende wijnen waren goed en er werd iets over verteld.
Speciale aandacht voor verjaardag gekregen, erg leuk.
Deze avond was de laatste avond voor hun vakantiesluiting. Hier viel niets van te merken, het liep als een trein en er werden geen kantjes vanaf gelopen; klasse!
DinnerUitje . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Klein, knus restaurantje waar je persoonlijke aandacht krijgt. Geen menu wat je kiest, maar ze verrassen je met 5 mooi opgemaakte gangen plus amuses. Lekker gegeten in een avondvullend programma.
ChristineG . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Klein restaurant met intieme sfeer. Menu van de chef met allemaal lekkere kleine gerechtjes. Je kunt zelf bepalen wanneer je wilt stoppen. Bijzondere en verfijne smaakcombinaties. Uitleg bij de gerechten van aardige bediening. Met wat meer spoed dessert gekregen toen we aangaven wanneer we ongeveer naar huis wilden. Erg ekker allemaal! Hele geslaagde avond gehad!
Jasper F. Gastronoom (52 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Een eenvoudige huiskamersetting in een rustige straat midden in het centrum van Amsterdam, dat is het eerste wat je ziet als je Beulings binnenkomt. Maar ik kwam met hoge verwachtingen, met een flink aantal positieve recensies en een eerder bezoek vijf jaar geleden. De ontvangst is warm en informeel. Je en jij en bediening loopt rond in leuke hippe kleding. Top! Het menu is er niet en dat is ook top, geen keuzestress. Er is eigenlijk maar 1 keuze: wil je bijpassende wijn (of iets anders). O ja, en na afloop krijg je de vraag of je de 5 hartige gerechten die in het menu zitten wilt afluister met een dessert of kaas. Waar het allemaal om draait zijn die 5 gerechten, maar eerst beginnen ze met diverse amuses en tapas. Eigenlijk kan ik over alles, van eerste hapje tot dessert (die we uiteindelijk wel kozen) kort zijn: het was echt fantastisch. Ik vond het een avond waarop mijn zintuigen werden geprikkeld. Een hele dikke aanrader!
AndreJ . Gastronoom (52 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Ik heb al een tijdje geen recensies meer geplaatst. Eerst te druk, dan vergeten, dan weet je het weer, maar is het te laat. Afgelopen vrijdag hebben we weer eens bij Beulings gegeten. Alle 7 gangen met een Bob-arrangement. Dit moet ik melden, dacht ik. Want het was ronduit fantastisch. Niet dat opgepofte van veel sterrenrestaurants, maar een ontspannen, jonge, ongedwongen sfeer. Als zestigers kunnen we ons daar nog jong en succesvol voelen in plaats van oud en gearriveerd :-). Alle zeven gangen waren van perfecte kwaliteit, vernieuwende smaakcombinaties, prima en vaak ook originele wijnkeuze, professionele en plezierige service. Het laatste warme gerecht was een kwartelborst met foie gras en polenta en een kwartelpootje. Dat pootje stond parmantig op het bord en was echt te lekker, overheerlijk. Ik gaf de gastvrouw te kennen dat ik een verbeterpunt had gevonden: er moesten per persoon eigenlijk acht van die pootjes worden geserveerd, een beetje zoals met bitterballen en vlammetjes. Even later werd er een paar extra pootjes opgediend: weer heel lekker, maar vooral een hele leuke reactie op een grapje. Er wordt hier gewoon fantastisch gekookt en service verleend in een hele ontspannen ambiance. Beulings blijft op ons lijstje met favorieten staan.
Hoofdredactie . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Gisteren voor bij Beulings gegeten met een collega en belangrijke zakenrelatie. Wat mij betreft verdient dit restaurant een Michelin ster. Een fantastisch restaurant. Sublieme keur van kleine gerechtjes, doorspekt met verrassende amuses en tussenhapjes, alles even lekker en mooi opgemaakt, geserveerd met aandacht en alle égards.
AdamC81 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wat een fijn restaurant. Het personeel is bescheiden, maar ook persoonlijk. Het eten is werkelijk briljant. Geen enkele gang was niet lekker. Smaken in balans, kunstwerkjes op het bord. De prijs is niet goedkoop, maar dat weet je als je in een high end restaurant gaat eten. De wijnen zijn goed gekozen, kloppend bij de gerechten.
Redactiebureau . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Schitterende keuken, erg lekker en innovatief. Heerlijke combinatie van smaken, top!
Vriendelijke en kundige bediening, absolute aanrader.
Michellec . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Eten was heerlijk, service was top. Het enige dat ik minder vond zijn de stoelen die niet het beste zitten om lang op te zitten. De sfeer in het restaurant is erg goed, heel knus, een huiskamergevoel. Hele vriendelijke en gepassioneerde bediening, zeker een aanrader!
BSpanjaard . Bourgondiër (4 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Mijn vrouw en ik hebben hier zalig gegeten. Het menu bestaat uit vijf gerechten, voorafgegaan door een paar borrelhapjes. Die borrelhapjes zetten meteen de toon: alles ziet er prachtig uit en de smaakcombinaties zijn hartstikke interessant. Dat is met het menu en het nagerecht net zo goed het geval; bij de zeebaars met komkommer en mierikswortel vult alles elkaar aan en is mooi in balans, en de kwartel met ganzelever en polenta smelt, zoals dat zo mooi heet, op je tong.

Misschien nog wel het allerleukste was het derde gerecht; opperdoezer ronde met een botersaus. Geen vis, geen vlees, nee, een lekkere aardappel verdient gewoon zijn eigen gerecht. Het gaat hier duidelijk om wat goed smaakt, niet om wat 'hoort'. Er was in ons menu geen gerecht met rund-/varkens-/lamsvlees, en dat hebben we ook niet gemist.

Bij het menu werd een wijnarrangement aangeboden van europese wijnen, die heel mooi bij de gerechten en bij elkaar pasten. Het nagerecht van griesmeel en aardbeien was fris en zoet en daarbij werd een goed passende Moscato d'Asti geschonken. En om af te ronden waren er zelfgemaakte macarons, brownies en bonbons bij de koffie. Sterke aanrader!
Gerben H. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Beulings. Een uitstekend klein restaurant met een gezellige ontspannen sfeer. Gerechten zagen er fantastisch uit. Alles werd keurig aan tafel uitgelegd, deels ook door de keukenstaf. Een pareltje in de Amsterdamse horeca! Wel vonden we de kaasplank wat tegenvallen. Ook het wijnarrangement bij de kaas en het dessert liet het iets afweten. Keuzes voor de wijnen daarbij waren net iets te doorsnee.
Samih Z. Fijnproever (7 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Culinaire verassing. Erg goed en professioneel personeel met heerlijk eten. Zeker voor herhaling vatbaar (ondanks de hoge prijzen)
Janwillem1969 . Gastronoom (24 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Een mooie zondagavond bij Beulings gehad. Vanaf zeven uur kun je terecht voor een avondvullend culinair programma. Bij binnenkomst om zeven uur stond de muziek nog luid aan. Gelukkig werd Last Christmas van Wham op de afspeellijst doorgespoeld en ging de muziek later helemaal uit.
Beulings is een kleine intieme zaak met ongeveer 24 couverts. Alle tafels bezet deze zondagavond. Vriendelijke maar wel wat gehaaste bediening en uitleg aan tafel. Soms ging deze uitleg te snel en werd de uitleg redelijk onverstaanbaar uitgesproken. Een mooie vaste wijnkaart en een losse kaart met de favorieten van Beulings zelf. Wij kozen voor flessen en niet voor het wijnarrangement.

Het eten was lekker. Een paar amuses vooraf, daarna vijf kleine gerechten om vervolgens voor kaas of dessert te kunnen kiezen. Tussendoor lekker brood met gekarameliseerde boter of een kleine brioche. De vijf kleine gerechten waren mooi van smaak en in balans. De gerechten zijn ook inderdaad klein. De gerechten hadden van mij best iets groter gemogen. In variatie en opbouw waren de gerechten mooi en lekker. In opmaak op het bord ook. We kwamen om zeven uur binnen en opeens was het twaalf uur. De tijd is voorbij gevlogen. Een goed teken. Zowel wat het gezelschap betreft als de culinaire verwentocht. Dank!
Evaevi . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Dineren bij Beulings is een geweldige ervaring: elke gang is heerlijk en ziet er prachtig uit, de entourage is cousy en verzorgd, de service is op maat. Het wijnarrangement is bijzonder, verrassend en combineert goed met de gerechten.
Mail.maaike . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Heerlijk gegeten, elk gerecht weer een smaakexplosie. Fijne bediening, legt alles uit, leuke uitleg over de wijnen! De wijnen passen perfect bij elk gerecht!
Moonverkerk . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Heerlijk gegeten, enkele superlekkere amuses en verder 5 gangendiner met daarna kaas en toetje nog. Mijn favoriet was de steak tartare. Zit in de top 3 van lekkerste gerechten ooit! Favoriet bij mijn man waren de Oppendoezer rondes, was ook super. Alle gerechten bij elkaar genomen, voor ons de beste avond uit eten ooit. Daarnaast een wijnarrangement met spannende, lekkere wijnen. Geef geen spoilers, gewoon eens gaan eten!
Garance1 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Het eten is echt fantastisch, prachtige 'schilderijtjes' met hele bijzondere ingredienten, veel eetbare bloemen, bijzondere groentes en combinaties van schuim, ijs, cremes etc. Wel allemaal heel delicaat, dus mannen met honger en weinig geduld moeten hier niet gaan eten. Het decor begint wel sleets te worden: het hele pand mag wel een opknapbeurt hebben, muurdecoratie gedateerd, sanitair basic. Storend is ook dat de afzuiging niet erg goed werkt, waardoor je soms in de kookdampen zit. Een maandje dicht in de zomer voor een onderhoudsbeurt zou ik zeggen, en dan is dit weer een unieke plek om te eten.